Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
My 126
Autor Wiadomość
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
  Wysłany: 2018-12-10, 00:04   My 126

I'm sorry, but I can not participate in the remaining forum because I can not understand Polish.

I take this opportunity to introduce myself here and ask you for help.

I'm Jorge from Portugal. My father had a 126 when i was a child. He sold it and I bought it again 30 years later.


It took me 1 year to rebuild it...







Thank you for accepting me...
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 972
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2018-12-10, 00:14   

Good job, Jorge :) Your car looks immpresive!
_________________
 
 
     
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
Wysłany: 2018-12-10, 11:10   

Thank you

Here are some more photos.

The car was completly dismantled in boxes, as you can see in the first photo. I assembled it my self and i've been using it for almost 2 years. I've made almost 6000km, LOVE IT!!!














 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 61
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2562
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2018-12-10, 12:12   

Nice 126 😁
_________________

 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 972
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2018-12-10, 18:56   

Beautiful photos! Could you show us the interior??
_________________
 
 
     
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
Wysłany: 2018-12-15, 20:01   









 
     
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
Wysłany: 2018-12-18, 17:47   

Right now I have a dilemma to solve, and I would like to know if anyone in this forum can advise me.

The car has a 650cc engine with a badly damaged cylinder head.

And I have a spare 600cc engine with a very good cylinder head and a Weber 30DIC double carburetor.

Do you think it would be possible to install the 600cc head on the 650cc cylinders? Do you think there may be mechanical problems due to the smaller diameter of the combustion chamber?

Thanks for your help.




--------- Google translation ----------

W tej chwili mam dylemat do rozwiązania i chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś na tym forum może mi doradzić.

Samochód ma silnik o pojemności 650 cm3 i mocno uszkodzoną głowę.

I mam silnik o pojemności 600 cm3 z bardzo dobrą głowicą i podwójnym gaźnikiem Weber 30DIC.

Czy sądzisz, że możliwe byłoby zainstalowanie głowicy 600cc na cylindrach 650cc? Czy uważasz, że mogą wystąpić problemy mechaniczne spowodowane mniejszą średnicą komory spalania?
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 428
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-18, 19:16   

Jorge_PT napisał/a:

Do you think it would be possible to install the 600cc head on the 650cc cylinders?

Nope.
_________________
Powoli do przodu
https://goo.gl/photos/nX7quLxG24iN1sVR7
 
     
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
Wysłany: 2018-12-19, 18:29   

why? I believe the pistons don't extend beyond the top of the cylinders so they wouldnt hit the cylinder head.

Is there something else i'm missing?
Ostatnio zmieniony przez Jorge_PT 2018-12-21, 15:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
michals 

Wiek: 41
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 344
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-12-19, 20:29   

The 600cc cylinder head mechanical can fit but it change the compression ratio. Better try to buy 650cc head. It is easy to find it on Polish webshops.
 
     
ywel84 

Dołączył: 01 Kwi 2017
Posty: 33
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-20, 11:39   

It should fit.
This cylinder head has smaller combustion chamber so you will increase compression ratio (that will give you more power). From the other side it has smaller inlet valve (that will reduce engine power).
In the result it should work approximately the same.

You should try it.
Please, remember that you will need to adjust valve clearances (for this you need to spin the engine using alternator pulley). Remove spark plug and adjust valves. That will be the first test if all is ok. The engine should spin without any issues.

If you have milling workshop near you, you can even resurface cylinder head and lower it for about 1 mm.
 
     
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
Wysłany: 2018-12-21, 15:42   

Thanks for all your help.

I didn't knew the inlet valves where smaller. That's a downside. I'll have to consider that.

I was hoping to use the 600cc head, because i have already a spare one. (and the 650cc head is too damaged)

I'm also hoping to use this beauties...

 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1065
Skąd: Kamień /Gdynia
Wysłany: 2018-12-21, 16:52   

where are the parts from?
Envy
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Jorge_PT 

Dołączył: 09 Gru 2018
Posty: 7
Skąd: Portugal
Wysłany: 2018-12-21, 21:01   

It's from a 126 (600cc) that i bought in a scrap yard.

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14