Planowanie głowicy - kiedy jest niezbędne? |
Autor |
Wiadomość |
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-04-10, 05:51
|
|
|
Czymś charakterystycznym będzie się objawiać spalanie stukowe?bo rozumiem że to zazwyczaj nieregularne stuki przy obciążeniu silnika.
Pozdr. |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-04-10, 10:24
|
|
|
To takie grzechotanie / stukanie zaworów, takie metaliczne jakby coś wpadło do cylindra. Występuje najczęściej (łatwo to usłyszeć) na rozgrzanym silniku w trakcie podjazdów pod wzniesienia na 3/4 biegu (gdy się dodaje gazu)
Dłuższa jazda skutkuje zniszczeniem silnika. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-04-10, 13:31
|
|
|
A co robić jeśli będzie spalanie stukowe? |
_________________ Fiat 126el 96' |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
MArcin91
Wiek: 33 Dołączył: 10 Maj 2014 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-04-10, 20:00
|
|
|
albo przejść z paliwa pb95 na pb98 |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-04-11, 06:18
|
|
|
Jak na razie na pb95 nie słychać podejrzanych stukow, sprawdziłem na różnych obrotach przy maksymalnie otwartej przepustnicy obciążając dodatkowo ręcznym hamulcem.
Zobaczymy jak będzie przy wyższych temperaturach otoczenia |
|
|
|
|
fakir
Dołączył: 15 Mar 2017 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-05-04, 18:20
|
|
|
zolo napisał/a: | Zmniejszyć kąt wyprzedzenia zapłonu lub dać więcej paliwa albo jedno i drugie. |
a co masz na myśli pisząc dać więcej paliwa? podejrzewam że masz na myśli aby zmienić dyszę, Tylko którą i na jaką? Dyszę główną?jakieś sugestie? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-08-12, 15:15
|
|
|
Żeby nie zakładać nowego tematu...
Akurat zakład szlif/planowanie zamknięty jest do końca wakacji, a muszę zrobić silnik do końca tego tygodnia. Przebieg 74tyś. km. Uszczelkę wydmuchało po jednej stronie. Głowica równa. "pisze" po papierze ściernym całą płaszczyzną. Myślę założyć na miedzianej uszczelce 0,35.
Inna opcja to planowanie (raczej wygładzenie) na taśmówce. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2019-08-12, 16:00
|
|
|
Jak chcesz zakładać miedz to głowica musi być idealnie równa. Sprawdź tez czy cylindry względem siebie tez są równo bo z wiekiem mogą siadać nierówno i bedzie trzeba wyrównać blok pod cylindrami. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-08-15, 14:21
|
|
|
Dzięki za pomoc.
Znalazłem inny zakład, silnik już poskladany. Zakład ten prowadzą mega zapaleńcy. Np.wykonali głowicę z większymi mimosrodowymi zaworami i rozwiertem na 2 doloty. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2019-08-15, 14:38
|
|
|
michals napisał/a: | Dzięki za pomoc.
Zakład ten prowadzą mega zapaleńcy. Np.wykonali głowicę z większymi mimosrodowymi zaworami i rozwiertem na 2 doloty. |
Podaj namiary może skorzystam z ich usług |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
|