Konserwacja podwozia |
Autor |
Wiadomość |
Dy_ek
Pleśniak
Wiek: 34 Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 25 Skąd: Pierwoszyno k/ Gdyni
|
Wysłany: 2013-05-14, 23:07 Konserwacja podwozia
|
|
|
Mam malucha na boku bo robie kompletny remont i po wyspawaniu podlogi stwierdzilem ze zerwe cala ori konserwe i poloze podklad kwasowy na to "bitex" na pedzel na koniec baranek z pistoletu. Niby trzyma sie konserwacja podlogi ale jak ja zrywam to w pewnych miejscach jest pod nia powietrze. Myslicie ze to dobry pomysl?
http://pokazywarka.pl/7o50ov/ |
Ostatnio zmieniony przez xemup 2014-10-17, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-05-15, 15:36
|
|
|
Co to jest podkład kwasowy? |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Firehand
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2013-05-21, 19:44
|
|
|
Mowa chyba o podkładzie reaktywnym. Co do konserwacji to bitex jako środek konserwujący lepiej sobie darować. |
|
|
|
|
Dy_ek
Pleśniak
Wiek: 34 Dołączył: 15 Kwi 2013 Posty: 25 Skąd: Pierwoszyno k/ Gdyni
|
Wysłany: 2013-05-21, 21:01
|
|
|
tak jak piszesz o to chodzi, czyszcze podloge od dolu pierw klade podklad w drugiej kolejnosci kupilem konserwacje na pendzel firmy valvoline ( poloze dwie warstwy) na koniec baran z pistoletu. dobrze bedzie? |
|
|
|
|
LelonSBL
Oldschool Baby!
Wiek: 28 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 143 Skąd: Lędziny
|
Wysłany: 2013-05-21, 21:53
|
|
|
Firehand napisał/a: | Mowa chyba o podkładzie reaktywnym. Co do konserwacji to bitex jako środek konserwujący lepiej sobie darować. |
A co lepsze? Też właśnie konserwacje robie. |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Firehand
Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 106 Skąd: Krk
|
Wysłany: 2013-05-22, 09:44
|
|
|
Jeśli blacha nie jest całkowicie czysta i posiada resztki starych powłok to najlepiej dać podkład epoksydowy.
Co do bitexu to chyba kolega Karol nigdy nie czyścił podwozia samochodu z tego szitu. Bitex jest elastyczny przez niezbyt długi okres czasu a potem twardnieje i często między nim a nadwoziem tworzą się szpary w których zaczyna gromadzić się wilgoć i rdza niewidoczna bo pokryta warstwą czarnej zastygłej smoły. Kilka już aut zabezpieczonych bitexem w życiu remontowałem i nigdy nic dobrego pod nim nie znalazłem. Cena nie jest tu chyba czynnikiem priorytetowym bo ważniejsza jest jakość.
Ja na podłogę położyłbym coś ze środków Noxudola, profile zamknięte Tectyl. |
|
|
|
|
LelonSBL
Oldschool Baby!
Wiek: 28 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 143 Skąd: Lędziny
|
Wysłany: 2013-05-22, 12:45
|
|
|
coś konkretniej?
Ja chce dać podkład reaktywny na sam dół potem masa uszczelniająca na zgrzewy, podkład akrylowy no i co potem zamiast bitexu? |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-05-22, 15:19
|
|
|
Baranek z pistoletu? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
LelonSBL
Oldschool Baby!
Wiek: 28 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 143 Skąd: Lędziny
|
Wysłany: 2013-05-22, 22:48
|
|
|
Barana podobno nie powinno się dawać na spód.
Co sądzicie o wyrobach vavoline? |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-05-22, 22:49
|
|
|
LelonSBL napisał/a: | Barana podobno nie powinno się dawać na spód. |
A to czemu? |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Radziu
Radzimenes
Wiek: 30 Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 186 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2013-05-22, 23:01
|
|
|
Jest moze jakis dobry preparat w spreju? |
_________________ Każdy chłopak z Polskiej wsi jeżdzi wozem w TDI |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2013-05-22, 23:12
|
|
|
Firehand, ale pod bitexem był goły metal czy bitex służył tylko jak warstwa tzw "miękka"? Bo jak to pierwsze to się zgodzę. Ja stosuję bitex jako warstwę ostatnią. Pod nim są podkłady reaktywny i akrylowy i lakier. Na takie coś to on daje rade jak się nakłada cieniutką warstwę.
A co do twardnienia to mój stary maluch był "wybitexowany" i w lecie zawsze był on miękki Może Firehand masz na myśli bitgum? Bo ten to faktycznie się skorupą robił.
PS. Ale tak czy siak ja, szanując swoją pracę, idę w technologie NOVOL - może coś mają co służy jako bitex a jest zajebiste. Musze ogarnąć
FreddieM napisał/a: |
LeonSBL napisał/a: | Barana podobno nie powinno się dawać na spód. |
A to czemu? |
Są różne opinie że on gówno daje, że wilgoć się zbiera itp. Na progi po odpowiednim przygotowaniu może i się nada. Ja sam go nie stosuje - gładko ma być
Radziu napisał/a: | Jest moze jakis dobry preparat w spreju? |
W "szprejach" to więcej rozpuszczalnika jak lakieru. Ale w sklepie masz do wyboru czy spray, czy pędzel, czy natrysk jednego produktu - z tym się spotkałem. Tak więc szukaj coś z półki w której siedzi np. NOVOL. |
_________________ Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89' |
|
|
|
|
LelonSBL
Oldschool Baby!
Wiek: 28 Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 143 Skąd: Lędziny
|
Wysłany: 2013-05-27, 18:22
|
|
|
Więc pytanie, czym konserwować? Bitex, baranek czy co innego |
|
|
|
|
Ferdydura
Wiek: 37 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-28, 21:48
|
|
|
Kiedyś, o ile miało się dostęp, wykorzystywało się farbę okrętową. Małe malowanie i spokój na ćwierć wieku - jak głoszą legendy. "Kiedyś jak se somsiad malną okrentófką podwozie to mu wszystko rudy wpieprzył budę, motór a podwozie? jak nówka"
Pozdro! |
_________________ "126p - Kierowco, wizja relaksu za kierownicą rękojmią satysfakcji!" |
|
|
|
|
|