Przesunięty przez: xemup 2010-06-22, 23:06 |
Brak ładowania - kontrolka się nie świeci |
Autor |
Wiadomość |
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-12-21, 20:56
|
|
|
Gdzieś nie ma styku. Musisz połączyć złącze B+ na alternatorze z plusem na akumulatorze |
|
|
|
|
DoMi91
Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 21 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-12-24, 20:03
|
|
|
tak więc przyczyną był przerwany kabel nawet nie wiem gdzie ale dałem nowy od akumulatora plusa do śruby b+ (alternatora) i ładowanie jest .
dzięki wielkie ! |
|
|
|
|
Xardasik
Wiek: 33 Dołączył: 07 Sty 2011 Posty: 29 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2012-12-25, 14:34
|
|
|
to daleko oficjalnie jest do rozrusznika, a chociaż dałeś w miarę "konkretny" przewód? w końcu nie mały prąd tam może popłynąć, według schematu przewód 4mm^2, a oficjalnie około 35 amperów Bardzo prawdopodobne że przewód poleciał przy rozruszniku... |
|
|
|
|
DoMi91
Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 21 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 2012-12-26, 10:00
|
|
|
chyba mój kumpel dał za cienki kabel , bo żarówka łądowania podczas dodawania gazu ledwo co się świeci można zobaczyć tylko w nocy .
KABEL od rozrusznika do alternatora ma jakieś oznaczenie ?
Bo chce kupić taki i musze wiedzieć gdzie moge dostać i jaki to jest |
|
|
|
|
Raina
Wiek: 31 Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 119 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-12-29, 20:49
|
|
|
Odkopie temat gdzieś już tu widziałem coś o żarzącej sie kontrolce ładowania ale nie moge drugi raz znaleźć.
Objawy są takie: jak włącze dmuchawę to żarzy sie kontrolka ładowania, jak tylko wyłącze dmuchawe to kontrolka gaśnie.
Jest gdzieś przebicie, czy poprawić mase ?
Nie wiem dlatego pytam |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2012-12-30, 19:44
|
|
|
alternator w maluchu to nie perpetuum mobile,ma tylko kilkadziesiąt amperów wydajności i jażąca kontrolka świadczy o dużym obciążeniu alternatora i spadku napięcia na wzbudzeniu co powoduje jażenie kontrolki,jeździć i nie wymyślać durnot,mam u siebie to samo a do silnika mam 3 masy a ładowanie mam poprowadzone ze styku B+ na alternatorze bezpośrednio do bagażnika do plusowej klemy akumulatora kablem o przekroju małego palca toteż żaden spadek napięcia nie jest nigdzie możliwy.Po prostu alternator dostaje obciążenie i przysiada,ma prawo taki jego urok. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
Raina
Wiek: 31 Dołączył: 31 Paź 2012 Posty: 119 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-01-01, 23:20
|
|
|
Ok, dzięki
Wcześniej nie zwrociłem uwagi czy tak sie działo, dzięki za odp. |
|
|
|
|
LOBUZ88
ziomy rezerwy OlewamLubieTeRobote
Wiek: 35 Dołączył: 09 Lis 2009 Posty: 2596 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-04-12, 23:10
|
|
|
temat jest taki : brak kontroli ładowania i ładowania samego w sobie - wymieniono :
- szczotki
- regulator napięcia (chyba z 3 sztuki)
- żarówka kontrolki ładowania
- podmieniony AQ
- sprawdzone, wyczyszczone i poizolowane kabel plusowy kabel rozrusznik-altek
- wyczyszczona masa "plecionka"
- wymieniony alternator
ładowania nadal brak gdzie szukać ? została mi chyba tylko kostka stacyjki |
_________________
|
|
|
|
|
sigo
Weteran Poldolovers
Wiek: 36 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
bombel126
Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 336 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2013-04-13, 00:41
|
|
|
sprawdz fioletowo czarny bodajze kabel od kontrolki ladowania i styk kostki w liczniku |
|
|
|
|
wooki1996
Fiat 1988
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 2 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2013-04-16, 21:17 prądnica
|
|
|
Jak sprawdzić multimetrem ładowanie prądnicy i jaki powinien wyjść wynik |
|
|
|
|
Domage
ziomy rezerwy buh
Wiek: 113 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3198 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-04-16, 21:22
|
|
|
pomiar napięcia
13 do 14,5
na wolnych może spaść poniżej 13 chociaż nie powinien.
Co do sprawy
LOBUZ88:
Kontrolka od ładowania ma plusa po zapłonie, wychodzącego gdzieś z bezpieczników/stacyjki, przechodzi on przez żarówkę, i masa jest zamykana przez obwód wzbudzenia alternatora.
Gdzieś nie było styku na łączach w bagażniku, pomieszaliśmy, wyjęliśmy wszystkie kostki, zapryskane, zakonserwowane, i działa.
Kabel czarny z różowym paskiem od licznika do wzbudzenia, oraz jasny niebieski to owy plus po zapłonie. Oba przewody znajdują się w liczniku FL/EL na lewym złączu. |
_________________
Pussy Wagon |
|
|
|
|
ave_vw
Wiek: 31 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 73 Skąd: Bojano k.Gdyni
|
Wysłany: 2013-04-18, 19:01
|
|
|
sprawdź fioletowo czarny kabel przy alternatorze żarówke i koste w liczniku jak nie bd to nic z tego to masz diody padniete w alternatorze. Przerabiałem to już |
_________________ Wolę pchać Opla niż jeździć VW...no chyba, że T4<3 |
|
|
|
|
s00pcan12
Ziomek rezerwy :D
Wiek: 25 Dołączył: 18 Sie 2013 Posty: 76 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 2013-08-22, 09:26
|
|
|
Witam!!
Mam buggy z 126p i chciałem go dzisiaj odpalić przekręcam kluczyk na zapłona tu niespodzianka w ogóle nie świeci się kontrolka ładowania a inne się świecą typu kontrolka oleju.
Dodam też że jest trochę błota na alternatorze i może być to??przyczyną??
Ładowania także nie ma bo zdjąłem klemę +
Ładowanie jest od alternatora od razu do aku.
Bardzo proszę o pomoc bo buggy będzie dzisiaj potrzebny do drzewa. |
|
|
|
|
bombel126
Wiek: 34 Dołączył: 30 Sty 2010 Posty: 336 Skąd: Wejherowo
|
Wysłany: 2013-08-22, 12:10
|
|
|
po pierwsze nie wolno sciagac klemy na odpalonym silniku bo spalisz diody w alternatorze. a co do kontrolki to sprawdz czy zarowka nie jest spalona bez niej nie bedzie ladowania |
|
|
|
|
|