Cieknie z łączenia skrzynia-silnik |
Autor |
Wiadomość |
Natt

Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 491 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-04-01, 18:38 Cieknie z łączenia skrzynia-silnik
|
|
|
Czesc, święta święta - a co BIS zrobił mi niespodzianek przez ten czas to trudno wyliczać
(Wymiana linki gazu w srodku pola była jedna z tych przyjemniejszych)
Ale najwiekszy problem jest z tym, ze cieknie z łączenia skrzynia-silnik. (W sumie nie tyle co cieknie a napierdziela)
Domyslam się, ze to uszczelniacz wału...
Wymieniał ktoś? Jakieś porady i małe how to od kogoś bardziej doświadczonego?
Dzieki |
_________________ `88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka. |
|
|
|
 |
xemup
Admin FL

Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-04-01, 18:43
|
|
|
Może też cieknąć z wałka sprzęgłowego. A wymiana zapewne taka sama jak w zwykłym 126p, czyli najtrudniejsza jej część, to wyjęcie silnika |
|
|
|
 |
Krzysiek.
ziomy rezerwy

Wiek: 33 Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 3465 Skąd: Rzeszów/Jasło
|
Wysłany: 2013-04-01, 19:01
|
|
|
Nie lepiej skrzynie ? |
_________________ Fiat 126p FL '94 Cult
Fiat 126p FL '87 Rally
Fiat 126p ST '84 Klasyk
Fiat 126p FL '89 SWAP
 |
|
|
|
 |
Natt

Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 491 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-04-01, 19:02
|
|
|
Co łatwiej pójdzie?
W bisie robi się to inaczej niz w 650? |
_________________ `88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka. |
|
|
|
 |
Magic
ee..

Wiek: 32 Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 219 Skąd: zelów
|
Wysłany: 2013-04-01, 19:14
|
|
|
Nie lepiej komplet??
Opcja taka sama jak w 650 z tym że płyn trzeba spuścić i węże odpiąć. |
|
|
|
 |
grzesiol
126BIS

Wiek: 31 Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 992 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-04-01, 19:15
|
|
|
Ja wyciągam silnik/ skrzynie z BISa z zawiązanymi oczami i z jednym palcem wiecie gdzie. Mam kanał i bardziej wolę wyciągać silnik niż skrzynie. Silnik sobie postawie potem na klockach ewentualnie jak ktoś ma żabę to jest jeszcze prościej. Celuje tarczą w wałek, następnie tulejkami centrującymi, chwytam śrubami i gotowe. A skrzynia? Wyciągnąć łatwo, ale później celuj sam wałkiem sprzęgłowym w tarcze z kanału a potem podeprzyj czymś tą skrzynie.
Wymiana uszczelniacza wału od strony koła zamachowego jest identyczna jak w 650tce. Sam uszczelniacz jest oczywiście inny niż w 650tce. W czasie wymiany warto pamiętać o oringu/papierowej uszczelce pod obudowę panewki a przy dokręcaniu uważać, żeby nie zerwać gwintów. |
|
|
|
 |
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob

Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2013-04-01, 20:19
|
|
|
Jak masz kanał i ewentualnie na jakąś chwilę drugą parę rąk do pomocy (mi nawet wystarczył jednoręki Fleczer) to nie pierdol się z wyciąganiem silnika, tylko zwal samą skrzynię. W BISie od spodu jest nieco więcej miejsca pod spodem, dzwon skrzyni ma inny kształt, nie ma tunelu ogrzewania, dlatego dostęp do wszystkiego jest o wiele łatwiejszy niż w zwykłym 126p. Zwalasz skrzynię, odkręcasz sprzęgło, zamach, panewkę, targasz uszczelniacz na zewnątrz, zakładasz nowy, składasz i druga para rąk pomaga Ci wsadzić skrzynię z powrotem na swoje miejsce i nie jest to wcale takie straszne jak niektórzy mówią.
Odpada Ci za to spuszczanie i zalewanie układu płynem, zwalanie belki, pierdolenie się z wężykami, linkami, przewodami itp. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Natt

Dołączył: 30 Paź 2012 Posty: 491 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2013-04-01, 20:40
|
|
|
No to mam juz najlepsza opcję.
Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień? |
_________________ `88 BIS 700 Nowy dzień - Nowa przygoda!
`85 126p Polsilver aka budyń.
`83 126p Export aka rajdófka. |
|
|
|
 |
Krzysztof0430

Wiek: 29 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2013-04-01, 20:47
|
|
|
grzesiol napisał/a: | Sam uszczelniacz jest oczywiście inny niż w 650tce. | ale można zastosować uszczelniacz z 650tki w sytuacji gdy nie znajdziemy uszczelniacza silnika od BISa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob

Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2013-04-01, 20:57
|
|
|
Natt napisał/a: |
Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień? |
Będzie to dobra okazja do sprawdzenia stanu sprzęgła.
I pamiętaj, że koło zamachowe w BISie jest rozważone! I trzeba je dokręcić dokładnie tak samo, jak było przykręcone! Zaznacz sobie jakimś mazakiem, czy czymś, jak było przykręcone, żeby nie popełnić błędu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Magic
ee..

Wiek: 32 Dołączył: 29 Kwi 2012 Posty: 219 Skąd: zelów
|
Wysłany: 2013-04-01, 23:43
|
|
|
Natt napisał/a: | Co warto sprawdzic, wymienić przy wymianie uszczelnień? |
Zerknąć czy nie ma wycieku z "gwizdka" skrzyni biegów. A dokładniej wspornika wałka sprzęgłowego bo więcej już tam chyba nie ma do sprawdzania |
|
|
|
 |
mlody21989
Dołączył: 02 Lut 2016 Posty: 31 Skąd: ppl
|
Wysłany: 2017-03-30, 22:44
|
|
|
a uszczelniacze silnika od strony skrzyni i rozrzadu dac od 650 czy od cc? czy jakas lepsza opcja? |
|
|
|
 |
malan126

Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2017-04-02, 10:46
|
|
|
Od 126p bo CC kręci się w drugą stronę i nie będą spełniały swojej roli |
|
|
|
 |
mlody21989
Dołączył: 02 Lut 2016 Posty: 31 Skąd: ppl
|
Wysłany: 2017-06-23, 11:01
|
|
|
I robie kolejny raz tym razem wszystkie uszczelniacze i mam male pytanie pod panewke od strony skrzyni wchodzi sam oring czy jeszcze jakaś uszczelka? Bo poprzednik zapypral calosc silikonem i zerwal jeden gwint mysle czy zostawić czy rozwiercic na m10 |
|
|
|
 |
|