.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Bianco corfu uratowany od złomu
Autor Wiadomość
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-07-18, 15:24   Bianco corfu uratowany od złomu

Witam. Na początku się przedstawię, jestem Adrian mam 18 lat i mieszkam w Nowej Soli(lubuskie). Od 3 lat jestem posiadaczem 126p kupionego od gościa ,który chciał go oddać na złom ale wystawił ogłoszenie, że sprzeda go po cenie złomu. Gdy zajechałem na miejsce zobaczyłem białego malucha, który przedstawiał obraz nędzy i rozpaczy. Posiadał wiele dziur i tzw. burackich patentów np. dwa lewe fotele z przodu, jeden kabel robiony z 10 innych, a najlepsze jest to, że gdy wskaźnik paliwa przestał pokazywać to były właściciel przymocował bańkę 5l koło silnika tam lał benzynę i tak jeździł :luj: , listwy boczne gdy się nie trzymały zostały przykręcone na chama i wiele wiele innych.


W ciągu 2 miesięcy udało się się zrobić blacharkę jako tako, później został odprowadzony na garaż gdzie:

-Został pomalowany przód wałkiem :facepalm: (wiem, że to głupie ale nie miałem wtedy sprężarki) i wygładzony papierem wodnym a później wypolerowany
-Naprawiony został rozrusznik który miał odwrócone widełki i nie wysuwał bendiksa do końca przez co nie zazębiał się z kołem zamachowym
Po półrocznym czekaniu wrócił do domu gdzie:
-Dostał nową tapicerkę, fotele ze złomowanego egzemplarza bo oryginalna nie nadawała się do niczego
-Zrobiona została kontrolka ssania ponieważ na liczniku była ikonka a nie było włącznika
-Zostały pomalowane koła pędzlem na biało :facepalm: (kolejna głupota)
-Wymieniona została skrzynia, ponieważ w oryginalnej przesuwała się choinka i bardzo szarpała
-Zrobione zostały hamulce

to by chyba było na tyle, teraz plany:

-odmalować go na bianco corfu 224
-może lekkie obniżenie i do tego szare poszerzki 5,5J przód i 6J tył
-szyby z tyłu uchylne i przyciemnione lekko na brązowo
-zderzaki P4
-kilka zegarów z epoki
-środek coś na wzór wersji Black (szkocka krata)
-przede wszystkim wymienić rozrząd, łożyska kół, bębny i szczęki

A teraz zdjęcia (może nie jest ideałem ale lubię go):


A teraz zdjęcia (może nie jest ideałem ale lubię go)








Jakiś czas temu zadzwonił do mnie znajomy mojego taty i powiedział, że ma jakieś listwy do malucha, pojechałem do niego i dostałem za darmo nówki sztuki nigdy nie zakładane cały komplet i do tego lotka na tylną klapę :D .

Ostatnio zmieniony przez Chmielu17 2013-07-18, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2013-07-18, 17:39   

Witam kolegę z lubuskiego, bardzo fajny maluszek, tylko go trochę dopieścić i będzie super. Widzę, że filtr paliwa masz zamontowany za pompką, a w tym roczniku powinien być przed.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Bonus 
Junior Admin
Malina Driver


Wiek: 30
Dołączył: 22 Lis 2009
Posty: 2162
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2013-07-18, 17:45   

W każdym roczniku zalecane jest aby był przed.
_________________
Chociaż w domu głód i nędza, silnik R2 mnie napędza !
 
 
     
Maksior 


Wiek: 26
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 486
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-18, 18:52   

Chmielu17, Czytając opis wyobrażałem sobie że będzie źle. Po oglądnięciu zdjęć............zdziwiłem się bo AŻ tak źle nie jest ;) Trzeba o niego zadbać. Wyczyść komorę bo się o to prosi :E Powodzenia w przywracaniu mu świetności 8)
_________________
Mój szmaragd :>
 
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2013-07-18, 19:49   

Bonus napisał/a:
W każdym roczniku zalecane jest aby był przed.

I tu się mylisz, bo według książki "Naprawa samochodów FIAT 126P" filtr przed pompką pojawił się dopiero od któregoś rocznika, jak znajdę ten fragment do podam dokładnie.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2013-07-18, 19:51   

Bo się pojawił chyba fabrycznie a wcześniej go nie było i zalecany jest przed pompką paliwa do wszystkich 73-00 ;)
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Maksior 


Wiek: 26
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 486
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-18, 19:51   

adi_98 napisał/a:
Bonus napisał/a:
W każdym roczniku zalecane jest aby był przed.

I tu się mylisz, bo według książki "Naprawa samochodów FIAT 126P" filtr przed pompką pojawił się dopiero od któregoś rocznika, jak znajdę ten fragment do podam dokładnie.

Ale Bonus napisał ze były zalecane a nie zakładane ;)
_________________
Mój szmaragd :>
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-07-18, 21:02   

Z tym filtrem paliwa to daliście Mi do myślenia chyba powinien być przed pompką :/ , wyszedł taki mały "fail". Dzisiaj jeszcze pojechałem nim na działkę wszystko niby dobrze działało ale gdy wróciłem i przyszło do odpalania tylko kontrolki się zaświeciły a rozrusznik w ogóle nie kręcił po chwili główkowania i telefonu do taty znalazła się przyczyna - wypięty kabel od rozrusznika ten podwójny czerwony. Jeszcze wczoraj spawałem dziurę pod tylną lampą jak na moje umiejętności wyszło całkiem nieźle :D oceńcie sami







 
     
hacki 
ziomy rezerwy


Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 894
Skąd: wiem, że paczysz?
Wysłany: 2013-07-18, 21:08   

Jak malujesz to między warstwami zrób kilka minut przerwy i nie będzie zacieków :shock:
_________________
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-07-18, 21:26   

Zastosuję się w przyszłości do tych rad. Jak na razie praktycznie wszystko co robię to wychodzi średnio ale staram się nie odwalać kaszany.
 
     
pietrek 
Krypto Ziom


Wiek: 36
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 521
Skąd: Czeladź/Sosnowiec
Wysłany: 2013-07-18, 21:59   

Chmielu17 napisał/a:
na razie praktycznie wszystko co robię to wychodzi średnio

nie od razu rzym zbudowano, plus za chęci, umiejętności i doświadczenia nabierzesz z czasem

Jak wycinasz blachy to rób to tarczą 1mm i staraj się wycinać takie kształy które będziesz w stanie wyciąć potem z blaszki i dopasować ;)
spawaj punktowo i nie zostawiaj dziurek ;)
_________________
Paczaj jak się znęcam nad rdzą!
http://rezerwa126p.pl/for...?t=7461&start=0
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-07-18, 22:02   

pietrek napisał/a:
nie od razu rzym zbudowano, plus za chęci, umiejętności i doświadczenia nabierzesz z czasem

Otóż to!
Działaj działaj!
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2013-07-18, 22:12   

Mógłbyś napisać jakim sprzętem spawasz i malujesz, według mnie wychodzi ci to całkiem nieźle.
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Karol 
ziomy rezerwy


Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 752
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2013-07-18, 22:57   

pewnie migomat i "szprej" :D
_________________
Moje youngtimer'y:
- Fiat 126p ST 650S
- BMW E34 530i 88'
- Romet Ogar 205 87'
- Romet Chart 210 Elektronik 89'
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2013-07-18, 23:34   

Tak migomatem z końcówki lat 90. Drut 0,6mm, gaz CO2, podajnik drutu ustawiony na 3 a prąd na max. Później przesmarowane Cortanin F-->odtłuszczone-->czarny mat jako podkład-->szpachla-->odtłuszczone-->później biały szprej (tam gdzie był oryginalny lakier to tylko zmatowiłem i odtłuściłem)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16