Bianco corfu uratowany od złomu |
Autor |
Wiadomość |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2013-07-18, 15:24 Bianco corfu uratowany od złomu
|
|
|
Witam. Na początku się przedstawię, jestem Adrian mam 18 lat i mieszkam w Nowej Soli(lubuskie). Od 3 lat jestem posiadaczem 126p kupionego od gościa ,który chciał go oddać na złom ale wystawił ogłoszenie, że sprzeda go po cenie złomu. Gdy zajechałem na miejsce zobaczyłem białego malucha, który przedstawiał obraz nędzy i rozpaczy. Posiadał wiele dziur i tzw. burackich patentów np. dwa lewe fotele z przodu, jeden kabel robiony z 10 innych, a najlepsze jest to, że gdy wskaźnik paliwa przestał pokazywać to były właściciel przymocował bańkę 5l koło silnika tam lał benzynę i tak jeździł , listwy boczne gdy się nie trzymały zostały przykręcone na chama i wiele wiele innych.
W ciągu 2 miesięcy udało się się zrobić blacharkę jako tako, później został odprowadzony na garaż gdzie:
-Został pomalowany przód wałkiem (wiem, że to głupie ale nie miałem wtedy sprężarki) i wygładzony papierem wodnym a później wypolerowany
-Naprawiony został rozrusznik który miał odwrócone widełki i nie wysuwał bendiksa do końca przez co nie zazębiał się z kołem zamachowym
Po półrocznym czekaniu wrócił do domu gdzie:
-Dostał nową tapicerkę, fotele ze złomowanego egzemplarza bo oryginalna nie nadawała się do niczego
-Zrobiona została kontrolka ssania ponieważ na liczniku była ikonka a nie było włącznika
-Zostały pomalowane koła pędzlem na biało (kolejna głupota)
-Wymieniona została skrzynia, ponieważ w oryginalnej przesuwała się choinka i bardzo szarpała
-Zrobione zostały hamulce
to by chyba było na tyle, teraz plany:
-odmalować go na bianco corfu 224
-może lekkie obniżenie i do tego szare poszerzki 5,5J przód i 6J tył
-szyby z tyłu uchylne i przyciemnione lekko na brązowo
-zderzaki P4
-kilka zegarów z epoki
-środek coś na wzór wersji Black (szkocka krata)
-przede wszystkim wymienić rozrząd, łożyska kół, bębny i szczęki
A teraz zdjęcia (może nie jest ideałem ale lubię go):
A teraz zdjęcia (może nie jest ideałem ale lubię go)
Jakiś czas temu zadzwonił do mnie znajomy mojego taty i powiedział, że ma jakieś listwy do malucha, pojechałem do niego i dostałem za darmo nówki sztuki nigdy nie zakładane cały komplet i do tego lotka na tylną klapę .
|
Ostatnio zmieniony przez Chmielu17 2013-07-18, 20:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2013-07-18, 17:39
|
|
|
Witam kolegę z lubuskiego, bardzo fajny maluszek, tylko go trochę dopieścić i będzie super. Widzę, że filtr paliwa masz zamontowany za pompką, a w tym roczniku powinien być przed. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Bonus
Junior Admin Malina Driver
Wiek: 30 Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 2162 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 2013-07-18, 17:45
|
|
|
W każdym roczniku zalecane jest aby był przed. |
_________________ Chociaż w domu głód i nędza, silnik R2 mnie napędza ! |
|
|
|
|
Maksior
Wiek: 26 Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 486 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-07-18, 18:52
|
|
|
Chmielu17, Czytając opis wyobrażałem sobie że będzie źle. Po oglądnięciu zdjęć............zdziwiłem się bo AŻ tak źle nie jest Trzeba o niego zadbać. Wyczyść komorę bo się o to prosi Powodzenia w przywracaniu mu świetności |
_________________ Mój szmaragd
|
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2013-07-18, 19:49
|
|
|
Bonus napisał/a: | W każdym roczniku zalecane jest aby był przed. |
I tu się mylisz, bo według książki "Naprawa samochodów FIAT 126P" filtr przed pompką pojawił się dopiero od któregoś rocznika, jak znajdę ten fragment do podam dokładnie. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Maksior
Wiek: 26 Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 486 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-07-18, 19:51
|
|
|
adi_98 napisał/a: | Bonus napisał/a: | W każdym roczniku zalecane jest aby był przed. |
I tu się mylisz, bo według książki "Naprawa samochodów FIAT 126P" filtr przed pompką pojawił się dopiero od któregoś rocznika, jak znajdę ten fragment do podam dokładnie. |
Ale Bonus napisał ze były zalecane a nie zakładane |
_________________ Mój szmaragd
|
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2013-07-18, 21:02
|
|
|
Z tym filtrem paliwa to daliście Mi do myślenia chyba powinien być przed pompką , wyszedł taki mały "fail". Dzisiaj jeszcze pojechałem nim na działkę wszystko niby dobrze działało ale gdy wróciłem i przyszło do odpalania tylko kontrolki się zaświeciły a rozrusznik w ogóle nie kręcił po chwili główkowania i telefonu do taty znalazła się przyczyna - wypięty kabel od rozrusznika ten podwójny czerwony. Jeszcze wczoraj spawałem dziurę pod tylną lampą jak na moje umiejętności wyszło całkiem nieźle oceńcie sami
|
|
|
|
|
hacki
ziomy rezerwy
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 894 Skąd: wiem, że paczysz?
|
Wysłany: 2013-07-18, 21:08
|
|
|
Jak malujesz to między warstwami zrób kilka minut przerwy i nie będzie zacieków |
_________________ I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2013-07-18, 21:26
|
|
|
Zastosuję się w przyszłości do tych rad. Jak na razie praktycznie wszystko co robię to wychodzi średnio ale staram się nie odwalać kaszany. |
|
|
|
|
pietrek
Krypto Ziom
Wiek: 36 Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 521 Skąd: Czeladź/Sosnowiec
|
Wysłany: 2013-07-18, 21:59
|
|
|
Chmielu17 napisał/a: | na razie praktycznie wszystko co robię to wychodzi średnio |
nie od razu rzym zbudowano, plus za chęci, umiejętności i doświadczenia nabierzesz z czasem
Jak wycinasz blachy to rób to tarczą 1mm i staraj się wycinać takie kształy które będziesz w stanie wyciąć potem z blaszki i dopasować
spawaj punktowo i nie zostawiaj dziurek |
_________________ Paczaj jak się znęcam nad rdzą!
http://rezerwa126p.pl/for...?t=7461&start=0 |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2013-07-18, 22:02
|
|
|
pietrek napisał/a: | nie od razu rzym zbudowano, plus za chęci, umiejętności i doświadczenia nabierzesz z czasem |
Otóż to!
Działaj działaj! |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2013-07-18, 22:12
|
|
|
Mógłbyś napisać jakim sprzętem spawasz i malujesz, według mnie wychodzi ci to całkiem nieźle. |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Karol
ziomy rezerwy
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 752 Skąd: Nowa Dęba
|
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 165 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2013-07-18, 23:34
|
|
|
Tak migomatem z końcówki lat 90. Drut 0,6mm, gaz CO2, podajnik drutu ustawiony na 3 a prąd na max. Później przesmarowane Cortanin F-->odtłuszczone-->czarny mat jako podkład-->szpachla-->odtłuszczone-->później biały szprej (tam gdzie był oryginalny lakier to tylko zmatowiłem i odtłuściłem) |
|
|
|
|
|