.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
650K a 650EK
Autor Wiadomość
Madd 
Street Roulette


Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 472
Skąd: STANCE | WORKS
Wysłany: 2012-10-12, 01:13   650K a 650EK

Cześć :)

Czy ktoś orientuje się jaka jest różnica między Maluchami oznakowanymi 650K a tymi, które mają emblemat 650EK?

Była jakaś różnica, czy po prostu do pewnego roku montowali samo 'K', a np. później było już 'EK'?

Jak właściwie sprawdzić, czy moje auto to 650K czy 650EK ?
_________________
@maddwagen
'85 RHD & BOSMAL 126 Cabrio
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-12, 01:50   

Silnikiem się różniły. W którymś tam roku (1981-1982?) wprowadzono silnik ekonomik, od poprzedniej 650tki się różnił gaźnikiem (w sumie to nawet nie wiem czy gaźnikiem, czy tylko jego nastawami), tłumikiem szmerów i może jakimiś mniej istotnymi pierdołami, ale sam samochód się w sumie nie zmienił. 650EK miał silnik ekonomik, 650K wcześniejszą 650tkę.

Zakładając, że w samochodzie jest jego oryginalny silnik, to przy wersji 650EK na bloku powinieneś mieć oznaczenie 126A1 076/E lub 126A1 076/8. W takim układzie jest to silnik ekonomik (nie wiem dlaczego występują dwa różne oznaczenia, jeszcze nie udało mi się rozwiązać silnikowej zagadki). A jeżeli na bloku masz numer 126A1 076 lub inny (mogłyby się zdarzyć 048 072 000), to jest to starszy silnik 650 (który powinien być w 650K).
_________________
 
     
Madd 
Street Roulette


Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 472
Skąd: STANCE | WORKS
Wysłany: 2012-10-12, 02:49   

DZIĘKUJE BARDZO, za wyczerpującą wypowiedź i rozwiązanie tematu, który nurtował mnie dłuższy czas!

Masz Piwo! albo Dwa! ;)
_________________
@maddwagen
'85 RHD & BOSMAL 126 Cabrio
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-12, 04:33   

Nie ma za co. ;) Analogicznie sytuacja ma się do wersji SPECJAL - starsze 650S, młodsze 650ES, jak i do STANDARDów, tyle że albo było 650E, albo samo 650. Możliwe też, że w wersji fabrycznie wypuszczanej jako samochód inwalidzki (ale tu głowy nie dam, bo nie wiem czy te szły od samego początku, 650EI w każdym razie istnieją, a czy były bez "E" to nie wiem :E ).
_________________
 
     
wilq1902 
ziomy rezerwy


Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 2334
Skąd: Kraków, Nowy Sącz
Wysłany: 2012-10-12, 09:52   Re: 650K a 650EK

Madd napisał/a:
Jak właściwie sprawdzić, czy moje auto to 650K czy 650EK ?


Masz wersję komfort? :)

kaszlak_maniak, Ciekawe, muszę sprawdzić co dokładnie mam na silniku :P
_________________
Polski Fiat 126p 650K '84 Polski Fiat 126p 650I '79


http://www.facebook.com/PolskiFiat126pIISeria

https://www.facebook.com/125pMR75/

Polski Fiat 125p MR75

Polski Fiat 125p 1300 1969
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-10-12, 14:09   

Oczywiście mogą być jakieś odstępstwa od tej reguły, bo dobrze wiemy, że przez chyba cały okres swej produkcji 126p inaczej wyglądał w wersjach, czy pakietach na prospektach i papierze, a z fabryki wyjeżdżały różne dziwne ulepy, ale z założenia powinno być właśnie tak, jak mówię.
_________________
 
     
wilq1902 
ziomy rezerwy


Dołączył: 21 Cze 2012
Posty: 2334
Skąd: Kraków, Nowy Sącz
Wysłany: 2012-10-12, 14:15   

Wiadomo, PRL wytwarzał różne dziwne rzeczy :D
_________________
Polski Fiat 126p 650K '84 Polski Fiat 126p 650I '79


http://www.facebook.com/PolskiFiat126pIISeria

https://www.facebook.com/125pMR75/

Polski Fiat 125p MR75

Polski Fiat 125p 1300 1969
 
     
ZAWO 


Wiek: 34
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 439
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-22, 20:58   

Madd napisał/a:
DZIĘKUJE BARDZO, za wyczerpującą wypowiedź i rozwiązanie tematu, który nurtował mnie dłuższy czas!

Masz Piwo! albo Dwa! ;)
Za trzy piwa bardziej rozwinę temat... co Ty na to ? :mrgreen:
kaszlak_maniak
Spotkałes sie faktycznie z oznaczeniem silnika "072"? Jeżeli tak to w jakim roczniku i wersji?
_________________
FIAT 126elx Wrzosowy - zapraszam do oglądania fp
i tematu na forum
 
 
     
kaszlak_maniak 
ziomy rezerwy
warszawiakofob


Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3004
Skąd: sdópy
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-22, 22:05   

Ja sam osobiście nie widziałem takiego silnika. Jedyne co o nim wiem, to PONOĆ ma on świece z długim gwintem, a że głowicy na takie świece do 126p nigdy nie widziałem, to jedyny silnik, który przychodzi mi do głowy, to tzw. bambino, z kwadratową głowicą (takiego silnika nigdy nie widziałem, tzn. widziałem na jakimś zlocie, ale wtedy jeszcze miałem bardzo głęboko w dupie, co oznaczają poszczególne oznaczenia na silnikach i świec rzecz jasna też nie wykręcałem).

Gdzieś tam po forum wala się temat, gdzie wypisałem silniki, z którymi się spotkałem i krótko o nich. Jak uda mi się rozwiązać choć część z tych silnikowych zagadek, to zrobię z tego jakiś artykuł na stronę.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15