650K a 650EK |
Autor |
Wiadomość |
Madd
Street Roulette
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 472 Skąd: STANCE | WORKS
|
Wysłany: 2012-10-12, 01:13 650K a 650EK
|
|
|
Cześć
Czy ktoś orientuje się jaka jest różnica między Maluchami oznakowanymi 650K a tymi, które mają emblemat 650EK?
Była jakaś różnica, czy po prostu do pewnego roku montowali samo 'K', a np. później było już 'EK'?
Jak właściwie sprawdzić, czy moje auto to 650K czy 650EK ? |
_________________ @maddwagen
'85 RHD & BOSMAL 126 Cabrio |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-10-12, 01:50
|
|
|
Silnikiem się różniły. W którymś tam roku (1981-1982?) wprowadzono silnik ekonomik, od poprzedniej 650tki się różnił gaźnikiem (w sumie to nawet nie wiem czy gaźnikiem, czy tylko jego nastawami), tłumikiem szmerów i może jakimiś mniej istotnymi pierdołami, ale sam samochód się w sumie nie zmienił. 650EK miał silnik ekonomik, 650K wcześniejszą 650tkę.
Zakładając, że w samochodzie jest jego oryginalny silnik, to przy wersji 650EK na bloku powinieneś mieć oznaczenie 126A1 076/E lub 126A1 076/8. W takim układzie jest to silnik ekonomik (nie wiem dlaczego występują dwa różne oznaczenia, jeszcze nie udało mi się rozwiązać silnikowej zagadki). A jeżeli na bloku masz numer 126A1 076 lub inny (mogłyby się zdarzyć 048 072 000), to jest to starszy silnik 650 (który powinien być w 650K). |
_________________
|
|
|
|
|
Madd
Street Roulette
Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 472 Skąd: STANCE | WORKS
|
Wysłany: 2012-10-12, 02:49
|
|
|
DZIĘKUJE BARDZO, za wyczerpującą wypowiedź i rozwiązanie tematu, który nurtował mnie dłuższy czas!
Masz Piwo! albo Dwa! |
_________________ @maddwagen
'85 RHD & BOSMAL 126 Cabrio |
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-10-12, 04:33
|
|
|
Nie ma za co. Analogicznie sytuacja ma się do wersji SPECJAL - starsze 650S, młodsze 650ES, jak i do STANDARDów, tyle że albo było 650E, albo samo 650. Możliwe też, że w wersji fabrycznie wypuszczanej jako samochód inwalidzki (ale tu głowy nie dam, bo nie wiem czy te szły od samego początku, 650EI w każdym razie istnieją, a czy były bez "E" to nie wiem ). |
_________________
|
|
|
|
|
wilq1902
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 2334 Skąd: Kraków, Nowy Sącz
|
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-10-12, 14:09
|
|
|
Oczywiście mogą być jakieś odstępstwa od tej reguły, bo dobrze wiemy, że przez chyba cały okres swej produkcji 126p inaczej wyglądał w wersjach, czy pakietach na prospektach i papierze, a z fabryki wyjeżdżały różne dziwne ulepy, ale z założenia powinno być właśnie tak, jak mówię. |
_________________
|
|
|
|
|
wilq1902
ziomy rezerwy
Dołączył: 21 Cze 2012 Posty: 2334 Skąd: Kraków, Nowy Sącz
|
|
|
|
|
ZAWO
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 439 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-12-22, 20:58
|
|
|
Madd napisał/a: | DZIĘKUJE BARDZO, za wyczerpującą wypowiedź i rozwiązanie tematu, który nurtował mnie dłuższy czas!
Masz Piwo! albo Dwa! | Za trzy piwa bardziej rozwinę temat... co Ty na to ?
kaszlak_maniak
Spotkałes sie faktycznie z oznaczeniem silnika "072"? Jeżeli tak to w jakim roczniku i wersji? |
_________________ FIAT 126elx Wrzosowy - zapraszam do oglądania fp
i tematu na forum
|
|
|
|
|
kaszlak_maniak
ziomy rezerwy warszawiakofob
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3004 Skąd: sdópy
|
Wysłany: 2012-12-22, 22:05
|
|
|
Ja sam osobiście nie widziałem takiego silnika. Jedyne co o nim wiem, to PONOĆ ma on świece z długim gwintem, a że głowicy na takie świece do 126p nigdy nie widziałem, to jedyny silnik, który przychodzi mi do głowy, to tzw. bambino, z kwadratową głowicą (takiego silnika nigdy nie widziałem, tzn. widziałem na jakimś zlocie, ale wtedy jeszcze miałem bardzo głęboko w dupie, co oznaczają poszczególne oznaczenia na silnikach i świec rzecz jasna też nie wykręcałem).
Gdzieś tam po forum wala się temat, gdzie wypisałem silniki, z którymi się spotkałem i krótko o nich. Jak uda mi się rozwiązać choć część z tych silnikowych zagadek, to zrobię z tego jakiś artykuł na stronę. |
_________________
|
|
|
|
|
|