.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Splanowana głowica a ogrzewanie
Autor Wiadomość
Topek21 


Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2012-09-23, 14:13   Splanowana głowica a ogrzewanie

Witam.
Dni coraz chłodniejsze, więc coraz częściej trzeba korzystać z ogrzewania. Zauważyłem, że gdy puszczę ciepłe powietrze do kabiny oprócz niego trafia również smród spalin. Żadnych wycieków nie widać, gumy szczelne. Zastanawia mnie temat głowicy. Czy plan -1,5mm może wpłynąć na takie zjawisko ? Jeżeli zniknęły tzw gwizdki to jak dobrze zabezpieczyć szczelność połączenia głowicy-cylindrów ?
 
     
Facepalm126p 
ynawonabz


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 26
Skąd: Kamczatka
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2012-09-23, 14:21   

Ja w jednej książce czytałem, że podobno przeciwdziała temu miedziana uszczelka pod głowicą ale nie jestem pewien. Jak wrócę do domu to ci to sprawdzę ;)
_________________
brak
 
     
Facepalm126p 
ynawonabz


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 26
Skąd: Kamczatka
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2012-09-23, 15:41   

Cytat z książki ''Sportowe modyfikacje fiata 126p":

"Dodatkowo splanowanie głowicy usunie rowki w głowicy, które
wskutek planowania znikają, a ich zadaniem jest, w razie
uszkodzenia uszczelki pod głowicą, odprowadzanie spalin z boku
silnika przez śruby z otworem, przykręcone do głowicy. Kiedy tych
kanałów nie ma, to w przypadku uszkodzenia uszczelki spaliny
zostaną doprowadzone do kabiny przez ogrzewanie, co może
spowodować zaczadzenie się kierowcy, dlatego celowe jest
zastosowanie uszczelki miedzianej lub żadnej."
_________________
brak
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-09-23, 15:43   

Przy planie 1,5mm te rowki nie znikają.
 
 
     
Facepalm126p 
ynawonabz


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 26
Skąd: Kamczatka
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2012-09-23, 19:49   

Ale napisał że mu gwizdki zniknęły. Może była już wcześniej planowana :?:
_________________
brak
 
     
Topek21 


Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2012-09-23, 23:52   

Zakładam, że gwizdki zniknęły. głodny, właśnie miałem zapytać czy 1,5mm doprowadzi do ich zniknęcia. Pewności co do większego planu nie mam, pamiętam, że jak składałem silnik to o dziwo osłony popychaczy wydawały się za długie, ścisnęło gumki, ale głowica wydaje się, że doszła. Nic, będę musiał zwalić obudowę termo, ściągnąć tą głowicę i zmierzyć. Nic innego chyba by nie zaburzyło zapachu ciepłego powietrza ?
 
     
soine 
Weteran


Wiek: 33
Dołączyła: 21 Lip 2012
Posty: 141
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2012-09-24, 12:05   

Facepalm126p, ta książka nie wnosi praktycznie nic mądrego do modyfikacji
malucha, chociaż w sumie dla całkowitego amatora tak "koła w maluchu są tak małe jak on sam" :lol2: ( sory za ot )
_________________
A kiedy przyjdzie także po mnie zegarmistrz światła purpurowy...
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2012-09-24, 12:09   

Rowki do gwizdków mają 2mm.Jedną ze swoich głowic obniżyłem o 1,5mm i siłą rzeczy musialo obciąć gumki na osłonach popychaczy.Jeśli masz prawidłowo wyrównaną głowicę to przy takim obniżeniu nie powinieneś mieć problemów ze szczelnością na zwykłej uszczelce.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-09-24, 12:12   

soine, Ma rację ta książka sowy nadaje się do podpalania w piecu nią :>

Plan 1,5mm nie prowadzi do zniknięcia rowków.

Na twoim miejscu zrzucił bym czape, skrócił osłony popychaczy 2mm żeby nie naprężała się głowica. Złożyć wszystko na nowych uszczelkach i wkręcić gwizdki, musi hulać.
 
 
     
freeman1982 
126p ST'83


Wiek: 41
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 644
Skąd: Wyspy Bergamuta
Wysłany: 2012-09-25, 20:14   

Dokładnie prędzej czy później lubi obciąć gumki wiem na swoim przykładzie. Na 1.5 rowki jeszcze widać na 2.3 już nie.z ogrzewania po lecie lubi śmierdzieć ale jak się parę razy zagrzeje to już jest OK.
_________________

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/63272
http://www.twojafura.pl/a...n1982-fiat-126p
http://classicar.pl/car/user/freeman1982/121
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2012-09-25, 20:42   

Przy 2mm planu rowki zaczynają zanikać.
_________________
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-09-25, 22:03   

Napisz to jeszcze raz bo chyba nie każdy zobaczył. A jak już napiszesz to napisz jeszcze raz.


Michu: :lol2:
Ostatnio zmieniony przez Michu 2012-09-25, 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Topek21 


Wiek: 31
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Człuchów
Wysłany: 2012-09-30, 17:50   

Sprawa ogarnięta. Głowica git, rowki są, więc plan raczej się zgadza. Leciało spod osłon. Skróciłem je o te 2mm, wszystko złożone na nowych uszczelkach i jak narazie wszystko ok :D
Dzięki za odzew w temacie, pozdro ! ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16