Wymiana wahaczy tył. |
Autor |
Wiadomość |
Michaluss
Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 364 Skąd: Wieliczka/okolice
|
Wysłany: 2012-04-08, 10:25 Wymiana wahaczy tył.
|
|
|
Witam. czeka mnie wymiana wahaczy z tyłu więc chciałbym zapytać co i jak robić na co uważać przy wymianie i w ogóle. Nie znalazłem podobnego tematu na forum dlatego zakładam bo może akurat się przyda. Także jeśli ktoś już to robił to proszę o porady co i jak |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2012-04-08, 10:30
|
|
|
W zasadzie możesz mieć problem z odkręceniem śrub,odpowiednio wcześniej potraktuj je penetrującym spray'em typu WD40.To kawał żelastwa,niewiele można tam popsuć Pamiętaj o odpowiednim podparciu auta. |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Michaluss
Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 364 Skąd: Wieliczka/okolice
|
Wysłany: 2012-04-08, 10:46
|
|
|
A muszę odkręcać przewody hamulcowe ? czy da rade odkręcić całą piaste czy jak to nazwać bęben i to wszystko razem >? nie ruszając przewodów hamulcowych ani nic. tam przy wahaczu mam 4 śruby chyba i wtedy piasta cała odchodzi mi od wahacza ? i po prostu od krecam wahacz zakręcam nowy i całą piaste bęben i to przykręcam do wahacza i jest wszystko tak jak było ? głównie chodzi mi o to żebym nie musiał hamulcy odpowietrzać |
|
|
|
|
CEJOTUNIO
Sticker Fetysz
Wiek: 32 Dołączył: 27 Mar 2011 Posty: 75 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-04-08, 11:35
|
|
|
Możesz tak zrobić. tam masz jeszcze zapinkę elastycznego przewodu którą też musisz rozpiąć, ew. potraktować fleksem, bo nie zawsze chce współpracować |
_________________ ClasSICK! Workshop
Renowacja pojazdów zabytkowych
Naprawy bieżące i konserwacje
Remonty silników
Budowa silników wyczynowych
Przygotowania pojazdów do sportów motorowych |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2012-04-08, 13:16
|
|
|
I wahacz jest regulowany podkładkami, pamiętaj żeby w nowym wahaczu włożyć ich tyle samo co w starym. |
|
|
|
|
Krzysiek.
ziomy rezerwy
Wiek: 32 Dołączył: 22 Cze 2010 Posty: 3465 Skąd: Rzeszów/Jasło
|
Wysłany: 2012-04-08, 13:39
|
|
|
Michaluss napisał/a: | A muszę odkręcać przewody hamulcowe ? czy da rade odkręcić całą piaste czy jak to nazwać bęben i to wszystko razem >? nie ruszając przewodów hamulcowych ani nic. tam przy wahaczu mam 4 śruby chyba i wtedy piasta cała odchodzi mi od wahacza ? i po prostu od krecam wahacz zakręcam nowy i całą piaste bęben i to przykręcam do wahacza i jest wszystko tak jak było ? głównie chodzi mi o to żebym nie musiał hamulcy odpowietrzać |
Zrób dokładnie tak jak napisałeś |
_________________ Fiat 126p FL '94 Cult
Fiat 126p FL '87 Rally
Fiat 126p ST '84 Klasyk
Fiat 126p FL '89 SWAP
|
|
|
|
|
Michaluss
Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 364 Skąd: Wieliczka/okolice
|
Wysłany: 2012-04-08, 15:20
|
|
|
ok dzięki a odpowiedzi |
|
|
|
|
grzegorz
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 2013-03-04, 17:30
|
|
|
ja mam pytanie jutro biore sie za wymiane wahacza i dzis patrzę i właśnie też nie chce ruszać przewodów hamulcowych tylko tutaj (zaznaczone na czerwono)
z lewej strony wchodzi przewód hamulcowy na 10 klucz chyba a po drugiej strony tego otworu jest na 17 klucz x: . Mam odkrecic tą 17 czy jak ?? |
|
|
|
|
p766@wp.pl
126purzec:D
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2013-03-04, 20:45
|
|
|
Michaluss, raczej nieda rady bez rozkręcenia , bo przewód hamulcowy musisz przesadzić przez to oczko które zaznaczył na obrazku grzegorz, No chyba że stare oczko rozetniesz a w nowym bokiem to puścisz, mocując to np. opaską:D A co do Cb grzegorz, to musisz zabezpieczenie wyjąć, masz tam taką blaszke a klucze te są tylko potrzebne do rozkręcenia przewodów:D |
|
|
|
|
grzegorz
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 2013-03-04, 21:42
|
|
|
zabezpieczenie wyjąłem ok czyli musze odkręcić przewód hamulcowy , dzięki. wymagane jest odpowietrzenie układy hamulcowe czy nie będzie trzeba ??. |
|
|
|
|
Mes
Ten Typ
Wiek: 30 Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 356 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2013-03-04, 22:27
|
|
|
Będziesz musiał odpowietrzyć |
|
|
|
|
Michaluss
Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 364 Skąd: Wieliczka/okolice
|
Wysłany: 2013-03-04, 22:31
|
|
|
Aaaa ja już to dawno się z tym uporałem nie było tak źle oczywiście cały układ hamulcowy jednak musiałem odpowietrzać |
|
|
|
|
grzegorz
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 38 Skąd: Kęty
|
Wysłany: 2013-03-04, 23:13
|
|
|
dzięki chłopcy także wszystko wiem , |
|
|
|
|
p766@wp.pl
126purzec:D
Dołączył: 20 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2013-03-05, 09:29
|
|
|
Jak pompy nie zapowietrzysz to niema problemu , a jak z jednej strony rozkrecisz to tylko można powiedzieć tył tylko odpowietrzasz , chwilą roboty |
|
|
|
|
blazej15
Wiek: 29 Dołączył: 12 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: łódz
|
Wysłany: 2015-05-12, 20:46 Podkładki
|
|
|
Ile powinno być tych podkładek bo przy demontażu zapomniałem spojrzeć ? |
|
|
|
|
|