.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana wahaczy tył.
Autor Wiadomość
Michaluss 


Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 364
Skąd: Wieliczka/okolice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-08, 10:25   Wymiana wahaczy tył.

Witam. czeka mnie wymiana wahaczy z tyłu więc chciałbym zapytać co i jak robić na co uważać przy wymianie i w ogóle. Nie znalazłem podobnego tematu na forum dlatego zakładam bo może akurat się przyda. Także jeśli ktoś już to robił to proszę o porady co i jak :)
 
 
     
Anzel 
Krakoski szpejorz


Wiek: 34
Dołączył: 09 Gru 2011
Posty: 2574
Skąd: Karków
Wysłany: 2012-04-08, 10:30   

W zasadzie możesz mieć problem z odkręceniem śrub,odpowiednio wcześniej potraktuj je penetrującym spray'em typu WD40.To kawał żelastwa,niewiele można tam popsuć :) Pamiętaj o odpowiednim podparciu auta.
_________________
'72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD

Centoventisei-używki do FSO/FSM:

https://www.facebook.com/12sei/
 
 
     
Michaluss 


Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 364
Skąd: Wieliczka/okolice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-04-08, 10:46   

A muszę odkręcać przewody hamulcowe ? czy da rade odkręcić całą piaste czy jak to nazwać bęben i to wszystko razem >? nie ruszając przewodów hamulcowych ani nic. tam przy wahaczu mam 4 śruby chyba i wtedy piasta cała odchodzi mi od wahacza ? i po prostu od krecam wahacz zakręcam nowy i całą piaste bęben i to przykręcam do wahacza i jest wszystko tak jak było ? głównie chodzi mi o to żebym nie musiał hamulcy odpowietrzać :)
 
 
     
CEJOTUNIO 
Sticker Fetysz


Wiek: 32
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 75
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-08, 11:35   

Możesz tak zrobić. tam masz jeszcze zapinkę elastycznego przewodu :P którą też musisz rozpiąć, ew. potraktować fleksem, bo nie zawsze chce współpracować :P
_________________
ClasSICK! Workshop
Renowacja pojazdów zabytkowych
Naprawy bieżące i konserwacje
Remonty silników
Budowa silników wyczynowych
Przygotowania pojazdów do sportów motorowych
 
 
     
xemup 
Admin
FL


Wiek: 33
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 6234
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2012-04-08, 13:16   

I wahacz jest regulowany podkładkami, pamiętaj żeby w nowym wahaczu włożyć ich tyle samo co w starym.
 
     
Krzysiek. 
ziomy rezerwy


Wiek: 32
Dołączył: 22 Cze 2010
Posty: 3465
Skąd: Rzeszów/Jasło
Wysłany: 2012-04-08, 13:39   

Michaluss napisał/a:
A muszę odkręcać przewody hamulcowe ? czy da rade odkręcić całą piaste czy jak to nazwać bęben i to wszystko razem >? nie ruszając przewodów hamulcowych ani nic. tam przy wahaczu mam 4 śruby chyba i wtedy piasta cała odchodzi mi od wahacza ? i po prostu od krecam wahacz zakręcam nowy i całą piaste bęben i to przykręcam do wahacza i jest wszystko tak jak było ? głównie chodzi mi o to żebym nie musiał hamulcy odpowietrzać :)


Zrób dokładnie tak jak napisałeś :)
_________________
Fiat 126p FL '94 Cult
Fiat 126p FL '87 Rally
Fiat 126p ST '84 Klasyk
Fiat 126p FL '89 SWAP
 
     
Michaluss 


Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 364
Skąd: Wieliczka/okolice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
  Wysłany: 2012-04-08, 15:20   

ok :) dzięki a odpowiedzi :)
 
 
     
grzegorz 

Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Kęty
Wysłany: 2013-03-04, 17:30   

ja mam pytanie jutro biore sie za wymiane wahacza i dzis patrzę i właśnie też nie chce ruszać przewodów hamulcowych :) tylko tutaj (zaznaczone na czerwono)

z lewej strony wchodzi przewód hamulcowy na 10 klucz chyba a po drugiej strony tego otworu jest na 17 klucz x: . Mam odkrecic tą 17 czy jak ?? :)
 
     
p766@wp.pl 
126purzec:D

Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2013-03-04, 20:45   

Michaluss, raczej nieda rady bez rozkręcenia , bo przewód hamulcowy musisz przesadzić przez to oczko które zaznaczył na obrazku grzegorz, No chyba że stare oczko rozetniesz a w nowym bokiem to puścisz, mocując to np. opaską:D A co do Cb grzegorz, to musisz zabezpieczenie wyjąć, masz tam taką blaszke a klucze te są tylko potrzebne do rozkręcenia przewodów:D
 
     
grzegorz 

Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Kęty
Wysłany: 2013-03-04, 21:42   

zabezpieczenie wyjąłem ok czyli musze odkręcić przewód hamulcowy :) , dzięki. wymagane jest odpowietrzenie układy hamulcowe czy nie będzie trzeba ??.
 
     
Mes 
Ten Typ


Wiek: 30
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 356
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-03-04, 22:27   

Będziesz musiał odpowietrzyć ;)
 
     
Michaluss 


Wiek: 29
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 364
Skąd: Wieliczka/okolice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-03-04, 22:31   

Aaaa ja już to dawno się z tym uporałem :D nie było tak źle oczywiście cały układ hamulcowy jednak musiałem odpowietrzać ;)
 
 
     
grzegorz 

Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 38
Skąd: Kęty
Wysłany: 2013-03-04, 23:13   

dzięki chłopcy także wszystko wiem :D ,
 
     
p766@wp.pl 
126purzec:D

Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 30
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2013-03-05, 09:29   

Jak pompy nie zapowietrzysz to niema problemu , a jak z jednej strony rozkrecisz to tylko można powiedzieć tył tylko odpowietrzasz , chwilą roboty
 
     
blazej15 

Wiek: 29
Dołączył: 12 Maj 2015
Posty: 2
Skąd: łódz
Wysłany: 2015-05-12, 20:46   Podkładki

Ile powinno być tych podkładek bo przy demontażu zapomniałem spojrzeć ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16