Faltdach |
Autor |
Wiadomość |
Wojtas08
ziomy rezerwy
Wiek: 29 Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 811 Skąd: Pułtusk
|
|
|
|
|
kapsel
Admin cremowa skura
Wiek: 31 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 3094 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-08-24, 22:24
|
|
|
Na zlocie w Toruniu był Węgier maluchem z falldachem (ten piękny biały na cytrynkach). Rozmawiałem z nim o tym, zaadaptował to z Fiata Pandy, w którym było to fabrycznie. W maluchu też wyglądało jak zrobione fabrycznie, wraz z przetłoczeniami.
Gościu zrobił to mega profesjonalnie, jutro Ci wrzucę zdjęcia jak to wygląda. Jak chcesz więcej info to uderzaj na 126.club.hu i szukaj Hollo albo Little Hollo (ojciec z synem) |
_________________ zomo nie wiadomo '87
pułkownik kwiatkowski '90
mietek dusiciel '85
nyssan '74
lolvo s70 '00
były:
rover lover '94
grigo oslo '90
saab 900ng 2.0i '97
lisek '83
|
|
|
|
|
nurek3
Wiek: 73 Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 600 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-24, 22:43
|
|
|
Też potrzebowałbym informacji bo jeżeli nie będzie bardzo dużej ingerencji to montuję u siebie |
_________________
|
|
|
|
|
Groszek
Weteran Proszek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 535 Skąd: Ciechanów/Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-24, 23:15
|
|
|
Mi się wydaje że tam żadnych wzmocnień nie ma. Przecież samo poszycie dachu nie spełnia zbytniej roli usztywniającej nadwozie. Słupki tak, zgoda.
Dlatego myślę że wycięcie samej blachy nie spowoduje zbytniego zmniejszenia sztywności budy
Gdzieś kiedyś o tym czytałem ale nie pytajcie się gdzie i kiedy |
_________________ FSM Polski Fiat 126p 650E 1991' Czerwony Rosso F-113
|
|
|
|
|
Pufcor
Poprostu Robert ;)
Wiek: 27 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 319 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-08-25, 13:56
|
|
|
Groszek - dach daje sztywność. Słupki to elementy łączące dach z resztą karoseri. Zrób eksperyment - wytnij dach i powiedz czy jeździ się gorzej. A potem wytnij słupki i powiedz mi jaka jest różnica... |
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-25, 14:16
|
|
|
Pufcor napisał/a: | Groszek - dach daje sztywność. Słupki to elementy łączące dach z resztą karoseri. Zrób eksperyment - wytnij dach i powiedz czy jeździ się gorzej. A potem wytnij słupki i powiedz mi jaka jest różnica... | czytaj ze zrozumieniem. Groszkowi chodzilo o sam dahc, jako kawalek blachy ze srodka, nie ruszajac ani slupkow ani konstrukcji.
tez sadze, ze nie powinno to miec zbytniego znaczenia, wkoncu zakladajac dach, sa tam jakies szyny, ktore wsmacniaja wyciecie na dach. |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
Wojtas08
ziomy rezerwy
Wiek: 29 Dołączył: 13 Paź 2010 Posty: 811 Skąd: Pułtusk
|
|
|
|
|
Groszek
Weteran Proszek
Wiek: 35 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 535 Skąd: Ciechanów/Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-25, 23:09
|
|
|
Pufcor, chodzi o poszycie dachu
Przecież ta blacha pracuje pod naporem paluszka więc wątpię aby to miało jakiekolwiek znaczenie nośne
Jednak ten kołnierz faktycznie musi usztywniać ale nie karoserię ale samo poszycie. Aby te po zamontowaniu faldachu przestało pracować i "trzymało się kupy". Napewno wpłynie to znacząco na jakość połączenia mechanizmu, uszczelek itp z poszyciem...
Powiem Ci że zaciekawił mnie ten temat |
_________________ FSM Polski Fiat 126p 650E 1991' Czerwony Rosso F-113
|
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-25, 23:11
|
|
|
kiedys myslalem o montazu takowego z twingo (stoja same dachy za 200-300zl) ale tamte sa chyba zbyt szerokie.. |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
nurek3
Wiek: 73 Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 600 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-08-26, 21:12
|
|
|
HarrySWP napisał/a: | kiedys myslalem o montazu takowego z twingo (stoja same dachy za 200-300zl) ale tamte sa chyba zbyt szerokie.. |
Mogę zmierzyć, mam na stanie twingo |
_________________
|
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-26, 23:06
|
|
|
nurek3, przymierz! bo chce wiedziec.. ;D |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
vwsokol
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 771 Skąd: Jasło / Rzeszów
|
Wysłany: 2011-08-27, 23:12
|
|
|
HarrySWP napisał/a: | kiedys myslalem o montazu takowego z twingo (stoja same dachy za 200-300zl) ale tamte sa chyba zbyt szerokie.. |
wydaje mi sie ze bedzie za szeroki... ale moze od mazdy 121 ? |
|
|
|
|
KlasycznyWojtek
ziomy rezerwy
Wiek: 35 Dołączył: 24 Paź 2010 Posty: 807 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2011-08-28, 14:02
|
|
|
Jeszcze takie miały Cinquecento i Seicento. U mnie na osiedlu jest (chyba jeszcze żyje) S-C sporting z takim dachem. |
_________________
|
|
|
|
|
HarrySWP
O!
Wiek: 33 Dołączył: 22 Paź 2010 Posty: 926 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-28, 14:17
|
|
|
KlasycznyWojtek napisał/a: | Cinquecento i Seicento | nigdy sie z takim nie spotkalem.. |
_________________ Auto, podobnie jak kobieta, jest wizytówką prawdziwego mężczyzny, dlatego dbaj o nie najlepiej jak potrafisz... |
|
|
|
|
frank
Weteran
Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 2279 Skąd: SY
|
Wysłany: 2011-08-28, 15:32
|
|
|
z twingo powinien pasować, on tam nie jest na całą szerokość dachu |
_________________ "Wiem jedno, uczę się wciąż" |
|
|
|
|
|