elektroniczny przerywacz zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
robert83
Dołączył: 22 Mar 2024 Posty: 21 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2024-03-22, 22:32 elektroniczny przerywacz zapłonu
|
|
|
Cześć wszystkim!
Jestem szczęśliwym posiadaczem fiata 500r, zatem wszystko to co w 126p.
W autku jest przerywacz mechaniczny i cewka zapłonowa jednobiegunowa. Montaż elektronicznego przerywacza jest bezproblemowy ale niestety na tym auto nie odpala. Czerwony przewód podłączamy do +12V z cewki i tu nie ma problemu. Czarny przewód jednak powinien pójść według danych w instrukcji jako albo - (minus) albo sygnał na cewkę.
Skoro mam cewkę jednobiegunową to teoretycznie powinienem zainstalować dwubiegunową. Wtedy rozumiem palec rozdzielacza będzie zbędny - podobnie jak kopułka.
Czy ktoś może mi podpowiedzieć co dokładnie muszę zainstalować aby uruchomić ten system?
Pozdrawiam Robert. |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 69 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-03-23, 11:21
|
|
|
Może rozrysuj problem, to coś poradzimy. I daj zdjęcia auta w odpowiednim dziale, wszyscy chętnie zobaczą poprzednika Malucha. |
|
|
|
|
robert83
Dołączył: 22 Mar 2024 Posty: 21 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2024-03-24, 11:03
|
|
|
Cześć
W załączeniu wrzucam prosty schemat jak to ma wyglądać. U mnie jest pojedyncza cewka z dwoma podejściami 1 i 16. Rozumiem, że 1 to jest ujemny, a 16 to jest biegun dodatni. Standardowo mam podłączoną cewkę w ten sposób, że do bieguna 16 dochodzi mi +12V po stacyjce, a na biegunie 1 mam podłączony przewód do kondensatora. (o dziwo tam też jest +12V).
Nie mierzyłem oporności cewki, a podobno musi być powyżej 1,5 Ohm.
Teraz jak montuje elektorniczny przerywacz i podłączam czerwony przewód do bieguna 16, a czarny do bieguna 1 to niestety nie mam iskry i auto nie odpala...
fotki są czysto poglądowe:
instalacja przerywacza
Schemat |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1317 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
robert83
Dołączył: 22 Mar 2024 Posty: 21 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2024-03-26, 16:58
|
|
|
No właśnie problem w tym, że po takim podłączeniu systemu w ogóle nie mam iskry i auto nie odpala… |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 40 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1317 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 243 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2024-03-29, 23:32
|
|
|
A dobra jest szczelina powietrzna pomiędzy elementami wirującymi? |
_________________ |
|
|
|
|
robert83
Dołączył: 22 Mar 2024 Posty: 21 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2024-04-09, 17:07
|
|
|
Ok, problem rozwiązany. Uszkodzony był moduł elektronicznego zapłonu. Kolejny działa bez zarzutu.
Zapłon ustawiony i wszystko chyba ok. Jest jednak problem z odpaleniem na ciepłym silniku ale to chyba inny już topic. |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 243 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2024-04-24, 12:07
|
|
|
robert83 napisał/a: | Jest jednak problem z odpaleniem na ciepłym silniku ale to chyba inny już topic. |
Sprawdź luzy zaworowe, czy nie są za ciasne. |
_________________ |
|
|
|
|
robert83
Dołączył: 22 Mar 2024 Posty: 21 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2024-04-24, 17:16
|
|
|
Uszkodzony moduł to jedno ale luzy zaworowe też były źle ustawione. O ile ssące miały 0.20 to wydechowe ustawiona niemalże na zero. Ustawione na 0.25 i wszystko pracuje jak należy.
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|