FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy |
Autor |
Wiadomość |
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2023-09-14, 13:13
|
|
|
Oczywiście z uwagi na zabytkową materię wiercenie i osadzanie przepustów nie wchodziło w grę.
Zatem poszedłem na skróty i puściłem kabelek wierzchem:
Zastosowalem jedynie słuszne siłowniki typu SLAVE zatem potrzebowałem tylko dwóch żył. Użyłem płaskiego, czarnego kabla 2x0,75. Nie rzuca się w oczy - wychodzi spod tapicerki w drzwiach i chowa się za tapicerką nadkola.
Cały zestaw był bardzo tani (40+2x8 pln), montaż banalnie prosty a wygoda i fun niesamowity. Polecam! |
_________________ Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798 |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2023-09-14, 14:12
|
|
|
Pod tą zaślepką siedzi śruba a przejścia do wnętrza drzwi nie ma...
Tak jak zrobiłem jest najprościej i zeroinwazyjnie.
Wszystko można bez śladu zdemontować. |
_________________ Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798 |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2024-01-08, 16:42
|
|
|
Dobry
Zaczęło mnie coś zastanawiać. Wszędzie na internecie czytam że kompresja ma być 11-12 Bar. Ksiązka Klimowicza mówi o 8,2 Bar, książka Jakubowskiego 7,5-8,5. Ja mierzyłem w lato i wyszło mi nieco ponad 8 Bar na zimnym więc wg książki dobrze. Dzisiaj trochę nagrzałem sprzęta na postoju (może z 30 minut pracował, wiadomo zimno jest) i próba. Wyszło na obydwu podobnie - 8,5 Bar. Zalałem strzykawkę oleju do pierwszego cylindra i pokazało 9,5 Bar. Ale... zauważyłem też że ucieka kompresja spod zaworów, słychać to po zdjęciu dekla. Zawory dobrze ustawione, silnik pracuje okej. Zużycie oleju, hmmm no trochę pije ale nie powiedziałbym że kopci jakoś mocno. Na pewno będę robił głowicę, ale pytanie, jaka ma być w końcu ta kompresja (inaczej - jaka jest u was). Jak na razie zamówiłem preparat Xado Antykoks, licząc że pierścienie są po prostu zapieczone ale masakra Chyba że był za mało rozgrzany (na pewno nie było to co w lecie) a olej zwyczajnie doszczelnił tak, jak byłoby bez niego na gorącym silniku. Ogólnie silnik w środku (koło rozrządu, pod deklem zaworów) wygląda czysto co świadczyłoby o dobrym oleju, ale to też zmniejsza szanse na zapieczone pierścienie... Przebieg to 42.000 raczej realny patrząc na zużycie wnętrza |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 2024-01-13, 18:02
|
|
|
Mało kto tu wchodzi ale może ktoś się znajdzie kto będzie mądry.
Użyłem tego środka Antykoks ale nic nie pomógł. Dalej jest to 8,5 - 9.0 bar a z olejem 9,5-10 bar. Po zdjęciu dekla zaworów słychać wyraźny syk. Zdjąłem głowicę. Gładzie cylindrów wyglądają ekstra. Nie czuć żadnego progu, widać honowanie jeszcze. Tłoki w cylindrach patrząc palcem raczej ciasno siedzą. Zalałem głowicę, jak i na tłoki płukanką do oleju (nie miałem nafty). Po ok. 2h z cylindrów zeszło trochę (no ale to chyba i tak bardzo długo), a z głowicy nic. Oczywiscie głowica i tak pójdzie do regeneracji ale ktoś ma jakiś pomysł co tu się dzieje? Przecież cylinder powinien się zużywać razem z pierścieniami więc jeśli on jest ok to mogę podejrzewać że pierścienie też, zwłaszcza po próbie z płukanką? |
_________________ Były:
'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)
Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- ) |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-17, 19:23
|
|
|
romek napisał/a: | Najpierw rzeczoznawca (500 zł + 80 zł dojazd) zrobił białe karty i opinie
|
Szefie, mała popraweczka, nie ma żadnej podstawy prawnej, żeby Konserwator wymagał od Ciebie opinii rzeczoznawcy przy wpisie do ewidencji. Takie wymaganie jest bezprawne. Daję flaszkę wódki, temu kto mi pokaże podstawę prawną takiego wymogu. |
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
|
|
|
|
romek
Dołączył: 30 Mar 2016 Posty: 671 Skąd: Ostróda
|
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2024-01-18, 19:53
|
|
|
I dlatego wyspecjalizowany rzeczoznawca jest niezbędny:
1. Aby to dobrze opisał w białej księdze.
2. Aby wniosek wygladał poważniej.
BTW: Mi się właśnie udało - rzutem na taśmę... |
_________________ Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798 |
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-18, 20:26
|
|
|
Popatrz, a ja taki nieuświadomiony, już trzy pojazdy zarejestrowałem sam na żółte. Dobrze, to następnym razem wydam pieniądze na rzeczoznawcę. |
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-19, 13:31
|
|
|
Ostatnio Moto Guzzi Falcone rejestrowałem w zimę i Kolego Szanowny, bardzo bym prosił o podstawy prawne tego co stwierdzenia, że się zaostrzyło. Urząd nie ma prawa wydawać decyzji na podstawie własnego widzimisię, tylko konkretnych przepisów. Jeżeli wydał decyzję bezprawną, to należy się odwołać instancję wyżej, czyli np do wojewody. |
|
|
|
|
bsw
126p FL '92
Dołączył: 20 Lut 2022 Posty: 83 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2024-01-19, 14:30
|
|
|
Każde województwo ustala sobie zasady indywidualnie - tutaj mazowieckie:
https://www.mwkz.pl/pojazdy-zabytkowe
1. Limit 35 lat
2. Pojazd nie należy do produkcji masowej
3. Cechy pojazdu:
a. ilość wyprodukowanych modeli;
b. rzadkość występowania zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym;
Zatem wnioski o wpisanie 126p z racji na masowość, popularność, dużą ilość egzemplarzy są odrzucane.
Jedyna szansa to oprzeć się na punktach:
c. unikalność rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych, innowacyjnych dla okresu powstania pojazdu;
d. pojazd składa się z oryginalnie wykonanych części lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych dokumentów;
e. pojazd dokumentuje ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej;
Ale do tego potrzebne jest fachowe uzasadnienie - czytaj: autorytet uznanego rzeczoznawcy. |
_________________ Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798 |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2024-01-19, 14:36
|
|
|
Ale nie mają takiego prawa, to tak jakby każda komenda policji ustanawiała sobie kwoty mandatów. Poza tym to jest chore, wynika z tego, że Forda T, czy Garbusa, albo Fiat 508 nie zarejestrujemy. |
|
|
|
|
|
|