.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy
Autor Wiadomość
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2023-08-01, 08:27   

Jest rejestracja czyli można legalnie jeździć :lol2:
I tak trzymać
_________________

 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-08-01, 09:49   

Można było i wcześniej jeździć, był normalnie zarejestrowany a dostał żółte powodu takiego, żeby w razie stłuczki ubezpieczalnia nie powiedziała masz 2k, całke i spadaj :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-08-02, 08:52   

BTW żółtych tablic:
Sporo z tym załatwiania?
Ile to finalnie kosztowało?
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-08-02, 16:05   

Najpierw rzeczoznawca (500 zł + 80 zł dojazd) zrobił białe karty i opinie
Potem przysłał to mi poczta a ja wraz z wydrukowanym o wypełnionym wnioskiem wysłałem dwie białe karty i opinie do Wojewódzkiego konserwatora (ok. 10 zł list polecony). Po ok. tygodniu otrzymałem decyzję, musiałem wypełnić następny wniosek, tym razem o badanie zgodności i wraz z wydrukowanymi (!) 4 zdjęciami malucha (5 zł) na przegląd (200 zł) i normalnie do wydziału (180 zł).

Ceny oprócz kwoty w wydziale mogą się różnić, nawet za przegląd tutaj obowiązują ceny rynkowe.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-08-02, 16:15   

Przeglad dość tanio - ja słyszałem ze ponad 300 to kosztuje.
Mimo to prawie 1000 PLN wyszło...

Ale chyba też muszę się szarpnąć chcąc jeździć po Krakowie.
I trzeba się z tym pospieszyć aby nie zrobili takiego numeru jak w Warszawie.
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-08-02, 19:25   

Głowy nie dam ale zdaje mi się że w Warszawie zamieciono sprawę pod dywan i jest jak było, z tą różnicą że wiek 35 lat pozostał. Chyba.

No przegląd na tej stacji właśnie jest tanio.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-08-03, 10:40   

To mam jeszcze dwie grupy pytań

1. W kwestii rzeczoznawcy: na co zwracał uwagę, co wolno czego nie zmienić w ramach tych 25% nieroryginalności.

2 W kwestii przeglądu: czym rożni się od zwykłego?
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-08-03, 16:57   

1. Wczoraj na innym forum pisałem o tym więc żeby się nie powielać to wkleje

[quote='romek' pid='607973' dateline='1691009182']
Faktem jest że ja swoje pojazdy utrzymuje w stanie oryginalnym, dlatego nie było to dla mnie problemem i przeszkodą. No może trochę utemperowalo mi plany zrobienia malucha na styl lat 2000 ale nie żałuję :) żółte blachy robiłem na dwa motorowery z powodu braku dokumentow/braku umów, a sorry ale nie chciałem robić składako ulepa z inną rama. Dla mnie taki pojazd nie ma wartości, podobnie z przebitymi numerami. Robiłem też na malucha z powodu ochrony przed ewentualną szkoda całkowita w wypadku kolizji.

Co można a czego nie można hmm na tyle ile przewaliłem ustaw to nie znalazłem żadnej podstawy prawnej to określającej. Są jedynie wytyczne poszczególnych konserwatorów (też nie znalazłem w internecie, trzeba się dowiadywać) ale nie znalazłem też żadnego przepisu który sankcjonowałby w jakiś sposób te niedozwolone modyfikacje, więc wynika z tego że w najgorszym przypadku po prostu można stracić żółte tablice.
Nie słyszałem też żeby ktokolwiek został ukarany za takie coś. Ale generalnie zasada jest fakt, taka że trzymamy się fabryki. Można robić naprawy, remonty, malować też można ale w tej sam kolor. O CDI raczej nikt się nie czepnie, a cylinder 60 jest sam w sobie nielegalny.

Dla zobrazowania jak ten temat jest niedopiety: rozmawiałem z rzeczoznawcą który mi teraz robił malucha, przestrzegał przed tuningami, nawet takimi z epoki, a z kolei inny rzeczoznawca który mi robił motorynkę sam miał malucha na żółtych z mnóstwem gadżetów typu halogeny czy ,,dobra fela". Z tym pierwszym zacząłem dyskutować to przyznał mi rację że to musiałby mnie ktoś podpierniczyc. Tymczasem na głównej wylotówce z miasta na żółtych tablicach stoi Nysa, zwykły towos ale zrobiona na niby Milicję z reklamą na dachu, odpadająca szpachla i od kilku lat na trawie. I jakoś nikt się tym nie interesuje. Powiem wam tak, bardziej sobie potrafię wyobrazić sytuację w której policjant na drodze widząc tuningowanego Rometa zabiera mu dowód podejrzewając że jest szybszy niż 45 km/h, niż to że ktoś z urzędu ochrony zabytków się zainteresuje co jest oryginalne a co nie zwłaszcza w takim pierdziku. NIKT Z URZEDU NIE JEZDZI I NIE SPRAWDZA ZABYTKÓW Z EWIDENCJI A NAWET JESLI BY CHCIAL NP PO DONOSIE, Z CZYM SIE JESZCZE NIE SPOTKALEM TO WLASCICIEL ZOSTANIE O TYM UPRZEDZONY[/b]

Ps. Dodam że ten rzeczoznawca przy Maluchu z 1993 wpisał głupoty o prądnicy i paleniu z linki i w urzędzie nikogo to w żaden sposób nie zainteresowało.

Ps2. Spotkałem się nawet z praktyką dzikiego złomowania pojazdu na żółtych. Oficjalnie też się da ale nie jest to już takie proste.
[/quote]

A dodam jeszcze że w tym kraju to znajdziesz rzeczoznawcę co za kasę ci i taczkę opiszę jako wyjątkowy okaz kolekcjonerski.

2. Rozni się w tym że jest droższy i na zawsze, trzeba wypełnić wniosek takimi danymi jak np średnica koła kierownicy, i po wszystkim diagnosta wystawia też dwa dodatkowe kwity do wydziału. Same sprawdzenie pojazdu to normalnie jak każdego innego.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-08-04, 09:31   

Dziękuję za rzeczowe wyjaśnienia.
Rozpoczynam poszukiwania rzeczoznawcy...
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2023-08-05, 21:40   

romek napisał/a:
Można było i wcześniej jeździć, był normalnie zarejestrowany a dostał żółte powodu takiego, żeby w razie stłuczki ubezpieczalnia nie powiedziała masz 2k, całke i spadaj

To też nie jest takie oczywiście, czytałem ostatnio o gościu co ma auto na żółych i po kolizji już 5 lat się boksuje sądownie z ubezpieczycielem o kasę... :roll: :cry: no ale fakt, mimo wszystko jest jakiś dupochron, generalnie z żółtymi ponoć łatwiej w takiej kwestii.

romek napisał/a:
Ps2. Spotkałem się nawet z praktyką dzikiego złomowania pojazdu na żółtych. Oficjalnie też się da ale nie jest to już takie proste.

Czy ja wiem... jeśli są powody, np. auto mocno zniszczone po kolizji/wypadku i jego odbudowa nie jest możliwa, to wystarczy opinia rzeczoznawcy, wykreślenie z ewidencji zabytków i dalej to już jak każdy normalny samochód :)



bsw napisał/a:
Rozpoczynam poszukiwania rzeczoznawcy...

Daleko nie musisz szukać, masz na forum kolegę motonita :mrgreen:
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-08-08, 04:32   

Na pewno trudniej niż pojazdu na białych który w każdej chwili prowadzisz na złom :) ja znam przypadek pojazdu który nie miał żadnego wypadku, może miał awarie mechaniczna ale generalnie to koszta utrzymania przerosły właściciela (autobus). Został sprzedany na złom który skupuje takie pojazdy z papierami lecz czy został rzeczywiście pocięty czy wrasta w kącie placu to nie wiem :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-09-12, 19:50   

Dzień dobry, w końcu jakieś normalne zdjęcia, cały czas coś tam się robi przy maluszku. Ostatnio np. odmalowałem tłumik, klamki i wloty boczne. Mechanicznie wszystko ok, zrobiłem nim już trochę ponad 1000 km. Może trzeba będzie tylko zajrzeć do hamulców z przodu bo trochę ściąga ale to nie wiem czy w tym roku czy na wiosnę. Oczywiście w zimę nie będzie jeżdżone. W międyczasie byłem na jednym zlocie, w Nidzicy (ok. 60 km). Powiem szczerze że gdzie nim nie pojadę to albo ktoś się patrzy, albo zagaduje. Dobra, lecimy.

Widok ogólny samochodu:







Silniczek jako tako chodzi, w sumie 42k przebiegu. Złoty dwadzieścia licznikowe (113 na gps) poleci po dość mocnym rozpędzaniu, może by poszedł więcej ale jest dość mocno skręcony na gaźniku mimo tego pali 6,5-7l /100km i ni cholery nie mogę go lepiej ustawić. Zapłon mam na znaki ustawiony. Kompresja na poziomie książkowym, dżin się nie zapala czego chcieć więcej. Jak widać mam nawet taką wklejkę z epoki, i to jest śmieszne, na wklejce Aquila, na szybach Castrol, Lotos, Glimar, Mobil a w silniku Shell :E


Do środka tej apteczki mam włożoną normalną, współczesną, kodeks z 1984r. jako bajer


Szybki uchylne dokładałem, są chyba z 1994r., jedna z tych co miałem i tak była wymieniana (chyba 1987r.). Przednią szybę mam za to z ELX '99 ale na razie tego nie ruszam.


Znowu widok ogólny






Tu lubię mieć porządek, a kartoflak obowiązkowo (na dalsze trasy mam w razie co normalny zapas).


Wnętrze, trochę umoczyłem z radiem. Najpierw miałem chińczyka najtańszego, aby coś grało, potem kupiłem uszkodzoną Diorę RPS-611. No do tego auta idealne. Niestety fachowiec w moim mieście rozłożył ręce. Ale wystawiłem je, oczywiście opisane co jest nie tak i za pół ceny zakupu poszło do pasjonata który twierdzi że dla niego to żaden problem. A ja dołożyłem parę złotych i kupiłem przestrojone i przejrzane Safari 6. Do tego transmiter Bluetooth i super, szkoda że nie ma kaset.



Plany? Jak już pisałem, na tą chwilę to chyba tylko trzeba zobaczyć te hamulce. Ale i tak zawsze znajdzie się jakiś detal do dopieszczenia ;)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-09-13, 13:00   

Fajnie to wszystko wygląda.

BTW: Ja nie mogłem trafić na fajne radyjko.
Dlatego kupiłem takie:


I trochę je przerobiłem:


Daje radę!
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-09-13, 13:33   

To są jeszcze takie: https://allegro.pl/oferta/1-din-samochodowe-stereo-bluetooth-mp3-audio-retro-radio-14321985184

Ja miałem takie normalne.. 31 zł kosztowało kilka lat temu, sporo czasu jeździło w daily, potem jak w pracy trafiło wozem bez radia jechać to je brałem, jakiś czas nawet je miałem w Autosanie.. oprócz tego że brało dużo prądu na postoju to wszystko ok z nim. Pewnie jeszcze kiedyś je gdzieś zamontuję. Gdyby to był elegant to mam nieużywanego leżaka z lat 90 FIRST AUSTRIA z pilotem nawet ;) tutaj wolałem żeby była jednak Diora. Ale z kolei jak miałem eleganta to szukałem do niego takiego retro radia współczesnego i miałem takie cos

https://m.ceneo.pl/8437942

Nawet było chyba sprzedawane jako Safari :) niestety kupiłem używane i pendrive nie czytał. Potem aż do jego końca u mnie miałem kasetowego Blaupunkta ze złomu.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
bsw 
126p FL '92


Dołączył: 20 Lut 2022
Posty: 83
Skąd: małopolska
Wysłany: 2023-09-13, 17:40   

Te które podesłałeś mają trochę tandetno-odpustowy design. A Blow - po przerobkach wygląda i działa nieźle. Usunałem migajace paski z wyświetlacza, zmieniłem podświetlenie na zielone i gałeczki na ryflowane - jak w Safari. Ponadto dorobiłem funkcję czasowego wyłączania co rozwiązuje problem zużycia prądu w stanie jałowym.
Czego chcieć więcej? Radio gra, jest USB, SD i Bluetooth.
Z innych elektronicznych bajerów zamontowałem jeszcze centralny zamek na pilota - też firmy Blow :-)
_________________
Mój maluszek:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=26798
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15