.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy
Autor Wiadomość
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-06-25, 20:27   FSM Polski Fiat 126p FL pakiet 2 '93 454 Szmaragdowy

Gdy w 2019r. po nieudanym remoncie pozbyłem się swojego Towna gorączkowo szukałem drugiego malucha. Temat jednak ucichł na kilka lat, ale było wiadome że do mojego garażu jeszcze musi wrócić jakiś podskakujący, grzechoczący karłowaty pierdziel. Mniej więcej przed miesiącem zacząłem poszukiwać tego jedynego. Wersja była najmniej ważna choć celowałem bardziej w eleganta. Oglądałem najpierw dwa Towny: zielonego za 5.000 zł który był konkretnie zgnity, i granatowego za 12.000 zł który miał szpachel na dachu. Teraz już było na spokojnie, nie ma parcia chociaż jednak chciałem jeszcze w te lato się pocieszyć maluchem. W tygodniu na marketplace wypłynął ten egzemplarz. Napisałem, sprzedający wysłał sporo zdjęć i stwierdziłem że jak do soboty się nie sprzeda to pojadę i zobaczę co to warte. No i pojechałem, i wróciłem maluchem.

Rocznik 1993
Kolor 454 Szmaragd
Przebieg 41.000km - oryginalny co potwierdza tapicerka bez żadnych przetarć, kierownica z piękną fakturą i czytelne cyferki na gałce biegów
Drugi właściciel (choć Historia Pojazdu coś mówi jakoby w 1995 była zmiana właściciela), pierwszym było starsze małżeństwo
Stan: mechanicznie w zasadzie ok, w niedalekiej przyszłości głowica do zrobienia i może nierząd, cieknie z pompy hamulcowej, zwrotnice też opornie przyjmują smar i to tyle, nawet nie ma luzu na kierownicy i jedynka siedzi na miejscu, blacharsko jest bardzo dobrze - jako nowy był zakonserwowany Rust Checkiem (wiem o tym bo mam do niego książkę gwarancyjną), pod spodem wszystkie newralgiczne miejsca są jak dzwon, ale jest miękka podłoga w jednym miejscu przy przednim narożniku (sprawdzane z kanału jak i po zdjęciu dywanów), to niedługo się zrobi i potem znowu Rust Check na niego pójdzie, tylne podszybie ulepione z obornika i powertape (ale na razie tak zostanie), lakierniczo gorzej bo dużo jest zaprawek niekoniecznie w odpowiednim kolorze. Ale nie będę go całego raczej malował, bo to ślady czasu.

Plany? Najpierw idzie na żółte. Mam powody ku temu żeby to zrobić, i nie, państwo mi go nie znacjonalizuje. Potem (jeszcze w tym roku) poprawka blacharska i konserwacja. W międzyczasie porobienie różnych pierdół, no i nawijanie kolejnych kilometrów. No i druga rzecz która nie każdemu się spodoba, on też jak mój Town otrzyma trochę kiczu z bazaru. W sumie już dziś otrzymał spojlery na wycieraczki, odboje na drzwi i odłącznik masy. To wszystko zostało po jego poprzedniku, tak jak i kołpaki (tu były też a'la BIS ale moje były w lepszym stanie) Ogólnie to już dzisiaj robiłem takie rzeczy jak regulacja zaworów, regulacja zapłonu, gaźnika i tym podobne a przede wszystkim wstawienie radia i zapalniczki ;) Na razie za dużo zdjęć nie mam.





Szukam klapy tylnej w bdb stanie w tym kolorze
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2023-06-26, 09:09   

Ładny i tyle 😃
Powodzenia
_________________

 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2023-06-30, 01:16   

Fajny jest :)
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-06-30, 16:21   

Nie myślałem że ktoś tu jeszcze wchodzi, jak będzie zainteresowanie to będę tu prowadził kronikę pojazdu, tak jak z poprzednim ;) Zrobiłem nim z 250 km łącznie ale przedwczoraj został postawiony do garażu, bo szkoda żeby parkował pod blokiem ;) No to tak, na zdjęciach jest wstępnie odświeżony przed wizytą rzeczoznawcy, który już był i czekam na papiery. Udało się z obrzeża tylnej szyby zmyć zieloną farbę, ale i tak miejscami będzie malowany (obydwa podszybia, tylna klapa, narożniki nad tylnymi lampami, progi, a zaprawki zostaną zmyte i zastąpione nowymi we właściwym odcieniu) Można by było całego ale to dużo roboty, a dla mnie oryginalny lakier ma wartość. Oczywiście cały lakier będzie wypolerowany. Podwozie - jak już pisałem nie jest zgnity, zarówno z dołu jak i z góry wypatrzyłem tylko jedno miejsce do zrobienia (które już kiedyś było robione, bo pod dywanem jest ta zielona farba). Przejdźmy do mechaniki, do roboty na pewno rozrząd, na pewno głowica (chyba jest podparty zawór), gaźnik trzeba przejrzeć i dobrze ustawić bo wciąga 10,5 litra na 100, przewody paliwowe, olej, wiadomo. Pompa hamulcowa cieknie, przekładnia też. Rozrusznik się zawiesza i ładowanie jest dość słabe bo na obrotach ze światłami 13,8V, mam już nowy regulator i muszę się pobawić. Zamówiłem też zagłówki i ostatnio pobawiłem się trochę z elektryką - uzdrowiłem tylną szybę i spryskiwacze. Wiem, na razie dużo pisania, mało roboty. Aa, no i zwrotnice jednak na tą chwilę nie wymagają roboty, wymagały tylko pneumatycznej smarownicy w zakładzie autobusowym :E Plus jeszcze założyłem antenę, niestety nie ma juz Unitechów, jest Sunker. Jak wszystko pojdzie zgodnie z planem to max do końca lipca będzie wszystko zrobione.







To jeszcze dla ożywienia tematu kilka pytań:

-Lampy tylne na 2 śrubki - od kiedy? Bo myślałem że wraz z modernizacją podczas której usunięto emblematy. A tak się składa że mam dwa różne klosze, ale lampy obydwie na dwie śruby, a na tej która ma 2 jest wypiaskowany numer nadwozia (znakowanie części, a podejrzewam mial to robione jak był nowy i to jego ori element)
-Kołpaki. Miał takie a'la bisowskie ale bez żadnego znaczka pośrodku tylko jakby ślad po odlewie i wydaje się że nie miały szerzego otworu na wentyl. Były dość cienkie i jakby żółte od środka. Rzemiosło czy ori? Teraz mam na pewno ori ale chyba późniejsze - mają tylko zarys znaczka /F/I/A/T/
-Propo kołpaków, w książce gwarancyjnej jest to FL-2 czyli jak rozumiem pakiet 2. Ale czy on w takim wypadku nie powinien mieć czarnych dekielków? A może była opcja mieszać pakiety i dobrać droższe kołpaki za dopłatą? Tak samo jak założę tylne szyby otwierane, byłaby taka opcja w salonie?
-Powinien on mieć wklejkę z kodem lakieru pod maską? Bo jej nie ma, i w ogóle to się zastawiam czy czasem kiedyś nie miał jakiejś małej przygody
-Jakie lusterka powinny być oryginalnie?
-Jaki pająk powinien być oryginalnie?
-Z ciekaowści, do kiedy maluchy eksportowano?

Pozdrawiam
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-07-05, 20:52   

Szkoda że tak pusto tu na forum, w sumie jak na chyba każdym

No dobra to wziąłem się za rozrząd, zamówiłem OMC ale niestety był problem, małe koło nie chciało wejść na wał jak powinno, a na te małe koło nie nachodził tak jak powinien łańcuch. Nie dało się założyć w ogóle tego rozrządu więc jest nowy zestaw ze starym małym kołem. Nie zadowala mnie to bo i tak jest luz (fakt że mniejszy), więc i tak robota do powtórki. Jeszcze robiłem przy otwartych drzwiach garażu i w pewnym momencie zawiał wiatr piachem we mnie i otwarty silnik :facepalm: co się dało to wyczyściłem, mam nadzieję że to co tam ewentualnie wpadło to filtr wyłapie. Oczywiście dostał też nowy olej Shella.

Ogólnie to silnik wygląda w środku czysciutko ale...

Okazało się też że kompresja ucieka nie z zaworów, a spod obydwu świec które mają słabe gwinty. Trzeba będzie wstawić tuleje. Teraz już myślę że mam rozwiązanie zagadki ciężkiego odpalania i dużego zużycia paliwa.

Wyszły też dwie, w zasadzie trzy małe dziury (lewy tylny narożnik i belka tylna), nic, to się zrobi.

Z bardziej udanych napraw to nasmarowalem zabieraki, wymieniłem ich osłony i założyłem zagłówki.


Ogólnie to te ceny za takie śmieci osiągnęły już chyba granicę absurdu.
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2023-07-06, 08:49   

O cenach szkoda gadać :lol2:
_________________

 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2023-07-07, 17:47   

romek napisał/a:
Szkoda że tak pusto tu na forum, w sumie jak na chyba każdym

No niestety, taki urok, na Nekli jeszcze gorzej, ogólnie ludzie się przenieśli na Facebook, ale tam w tych grupach jest śmietnik straszliwy :(

romek napisał/a:
Ogólnie to te ceny za takie śmieci osiągnęły już chyba granicę absurdu.

Stare polskie graciarskie samochody i części do nichh to już często taka patologia, że szkoda gadać.

Dobre ceny to póki co tylko stare Skodovki u nas, bo na to nie ma aż takiego popytu, każdy jednak chce malucha albo poluneza.
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-07-07, 21:53   

Dokładnie tak samo uważam nie ma to jak forum a na grupach chamówa, śmietnik i ludzie bez pojęcia. Kiedyś na forum o rometach napisałem tak:

Cytat:
Na grupkach dominują właściwie 4 typy użytkowników:

1. ,,Dareczek,, - BEZ OBRAZY dla posiadaczy tego imienia, po prostu te imię tam dominuje i idealnie pasuje Tongue chłop 40+, miał kiedyś Rometa, na stare lata kupił, będzie remontował z synem, różnie się ten remont kończy Smile często poszukuje części ,,zmd,, a potem i tak się kończy malowaniem proszkowym i innymi ekscesami ALE MUSI BYC ZMD ,poszukuje pomocy, czasem jak się trafi ktoś z wiedzą to ja dostanie, no od tego są grupy, tutaj można też zaliczyć podgrupę tych którzy komentują że po....o z cenami, komarek złom itp
2. Handlarz - Ori zmd obr zzr PKP PKS WC jak się nie znasz nie komentuj, chyba że ktoś prosi o wycenę to priv, bo może uda się wyrwać za parę groszy
3. Uslugowiec - zawala grupę ogłoszeniami o tapicerowaniu siedzeń czy innym szkiełkowaniu
4. Ogarnięty - ktoś kto służy pomocą, posiada wiedzę

Ostatnio czasem coś komuś tam pomogę ale najczęściej się to kończy hejtem, bo ktoś wie lepiej a tak naprawdę g...no wie, np ktos pytał o ciągłość oc, napisałem że jak ma pow. 40 lat to zaraz odezwał się dareczek drugiego typu z reakcjami ha ha i że ,,w Polsce nie przejdzie,, , cóż...


Dla przykładu:
Zagłówki plus pasek do mocowania lewarka 100 zł

Dostałem od kolegi w zamian za pasy do eleganta uchylane szybki ale zestaw spinek do nich to już 110 zł i to bez uszczelki ani podkładek gumowych pod zawias
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2023-07-08, 14:35   

romek napisał/a:
statnio czasem coś komuś tam pomogę ale najczęściej się to kończy hejtem, bo ktoś wie lepiej a tak naprawdę g...no wie, np ktos pytał o ciągłość oc, napisałem że jak ma pow. 40 lat to zaraz odezwał się dareczek drugiego typu z reakcjami ha ha i że ,,w Polsce nie przejdzie,, , cóż...

Daj spokój, ja już przestałem reagować i odpowiadać na takie typu rzeczy na grupach czy w komentarzach.

Też się zawsze staram odzywać jak coś wiem i przedstawiać konkretne argumenty. Zawsze znajdą się tacy, którzy mimo argumentów czy podstawy prawnej twierdzą że JEST INACZEJ BO ONI TAK UWAŻAJĄ, bo skończyli Akademię Chłopskiego Rozumu i wiedzą lepiej.

romek napisał/a:
Zagłówki plus pasek do mocowania lewarka 100 zł

A ja ostatnio ze 3 takie paski mocowania lewarka wyrzuciłem, bo jak wrzucałem na grupy że po 5 zł oddam albo w ogóle za darmo tylko dajcie na przesyłkę to nikt nie chciał :facepalm: ostatnio to i tak mimo posiadania jakichś tam gratów do malucha to nie chce mi się ich nawet wystawiać, bo wystawiam zwykle poniżej cen rynkowych i są albo amatorzy marnowania czasu którzy przez długi czas ONI TO BIORĄ NA SERIO TYLKO TERAZ AKURAT NIE MA TYCH 20 ZŁ, albo zaraz jest że COŚ ZA TANIO I PEWNO ŁOSZUST! Na Allegro też coraz częściej jest tak że ktoś wylicytuje i nie płaci i później się bujam 30 dni zanim wystawię na nowo :facepalm:
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
Quake96 


Wiek: 28
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 225
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2023-07-08, 22:12   

romek napisał/a:
Zagłówki plus pasek do mocowania lewarka 100 zł


Na przyszłość pytaj mnie o takie pierdoły ;) Foteli z zagłówkami mam trochę, więc bym ci jakieś dwa zagłówki po koszcie przesyłki wysłał :P
 
     
Knight_in_fire 


Wiek: 33
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 123
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2023-07-08, 22:36   

romek napisał/a:
Szkoda że tak pusto tu na forum, w sumie jak na chyba każdym

No dobra to wziąłem się za rozrząd, zamówiłem OMC ale niestety był problem, małe koło nie chciało wejść na wał jak powinno, a na te małe koło nie nachodził tak jak powinien łańcuch. Nie dało się założyć w ogóle tego rozrządu więc jest nowy zestaw ze starym małym kołem. Nie zadowala mnie to bo i tak jest luz (fakt że mniejszy), więc i tak robota do powtórki. Jeszcze robiłem przy otwartych drzwiach garażu i w pewnym momencie zawiał wiatr piachem we mnie i otwarty silnik :facepalm: co się dało to wyczyściłem, mam nadzieję że to co tam ewentualnie wpadło to filtr wyłapie. Oczywiście dostał też nowy olej Shella.

Ogólnie to silnik wygląda w środku czysciutko ale...

Okazało się też że kompresja ucieka nie z zaworów, a spod obydwu świec które mają słabe gwinty. Trzeba będzie wstawić tuleje. Teraz już myślę że mam rozwiązanie zagadki ciężkiego odpalania i dużego zużycia paliwa.

Wyszły też dwie, w zasadzie trzy małe dziury (lewy tylny narożnik i belka tylna), nic, to się zrobi.

Z bardziej udanych napraw to nasmarowalem zabieraki, wymieniłem ich osłony i założyłem zagłówki.
Obrazek

Ogólnie to te ceny za takie śmieci osiągnęły już chyba granicę absurdu.


No chyba, że weźmiesz jakieś graty z CC/SC do Malucha i je jakoś dopasujesz i powstaje ci FL pełną gębą. Ceny gratów do tych samochodów są jeszcze w normie. No ale znowu - auto idzie na żółte tablice.
 
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-07-09, 08:27   

Te zagłówki to faktycznie by pasowały z wczesnych Cinquecento, kto wie może nawet stamtąd pochodzą. A tak poza tym nie wiem co jeszcze mółgłbym z tych aut przeszczepić oprócz licznika, lewarka biegów i kierownicy które mam w idealnym stanie.

Żółte tablice jak żółte tablice, po prostu wolę go zrobić w oryginał. Mam np. motorower Romet 50-T-1 zachowany w oryginalnym lakierze, choć mocno zniszczonym, i tak stopniowo się bawiłem dochodząc nawet do tego co komuś może się wydać absurdem a mianowicie regeneracja orygianlego kranika, bo współczesny nie ma takiego małego napisu. Choć nie powiem, jakieś dodatki szybko demontowalne na tym maluchu się mogą pojawić.

No widzisz Quake, kto mógł wiedzieć. To może masz coś z rzeczy których mi trzeba jeszcze:


-Zestaw szyb uchylnych (w sensie kostki w obydwa słupki, łącznik uszczelki, wkręty, podkładki gumowe pod zawias)
-Osłonka na śrubę od cykorłapki
-Obudowa bezpiecznika od szyby ogrzewanej
-Chlapacze tył FSM
-Znaczek plastikowy 126p na tylną klapę najlepiej z tulejkami do niego
-Klosz lampy tył lewy koniecznie na 2 śruby

Jak coś masz to myślę że się dogadamy
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Quake96 


Wiek: 28
Dołączył: 24 Lip 2014
Posty: 225
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2023-07-09, 10:45   

Z tego co piszesz mogę mieć niewiele, ale myślę że gdzieś bym znalazł klosz i mogę ci to oddać, bo ja i tak wszędzie pcham tylne lampy z eleganta :E

No i mooooże gdzieś daleko wśród śrubek i innych pierdół jest jeszcze ta obudowa bezpiecznika. Wiem, że gdzieś miałem, ale gdzie to, kiedy to :P
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-07-09, 11:35   

No i baja, zawsze to jakiś element układanki :) jak wygrzebiesz to daj znać może być tu na PW lub na chłopcachrometowcach :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 671
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2023-07-31, 16:57   

No i wyrobiłem się w terminie, dzisiaj symbolicznym zwieńczeniem wszystkiego była rejestracja na żółte tablice ;) Dziury (jednak było więcej) zostały zaspawane, gdzie dziur nie było tam Fertan, podkład, Durabit, i jeszcze Rust Check wszędzie gdzie się dało. Malowane: tylna klapa, progi, podszybia, kawałek dachu, narożniki nad tylnymi lampami + jakieś zaprawki. Z mechaniki zrobione: rozrząd, gwinty świec zapłonowych, świece, łożyska alternatora, regulacja zapłonu, czyszczenie i regulacja gaźnika, uszczelniacze półosi, guma na lizaku, olej w skrzyni, przejrzane hamulce i pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Dołożone uchylne szyby, pasek antistatik, a na tylnej półce epokowa apteczka i kodeks drogowy z 1984r. Wymienione lusterka na CROSS BIS. Klosz tylnej lampy się znalazł u mnie jakiś i oczywiście jest na aucie. Brakuje znaczka 126p (może ktoś ma na wąskim rozstawie, bo kupiłem na szerokim). Zostało jeszcze kilka drobiazgów z kosmetyki, i czekam na radio Diora RSP-611 aż wróci z serwisu. Miała dziś być sesja, ale deszcz mnie złapał.



_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15