.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy alternator i akumulator, brak ładownia.
Autor Wiadomość
Koras 

Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 64
Skąd: Promsel
Wysłany: 2021-11-13, 17:53   

Teraz jest regulator APE 14,4 v.
Co do wyładowanego akumulatora, to raczej nie możliwe akumulator ma tydzień i jest prawie z fabryki Exide 450 a 50ah . Ten dźwięk nie występuje cały czas, dopiero po dobrej chwili pracy silnika i tez znika po porządny przy gazowaniu, i po jakis czasie szumi znowu itp. Wiatrak jest nowy i raczej nie powinien o nic obcierać. Zrezta poprzedni wiatrak obcierał ( bo wykrzywił sie przez wyspane łożysko poprzedniego altka ) i nie sjest to tan sam dźwięk co wtedy, zresztą huczało by cały czas od samego startu a nie tak dopiero po 10 min. szkoda że nie można na forum filmiku wrzucić to byście posłuchali. Dla mnie to nowość.
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2021-11-14, 12:55   

banasiewicz02 napisał/a:

mądra przeróbka, wydłubałeś ten kit z oryginalnego regulatora odsłaniając elektronikę i zabudowałeś tam potencjometr? ja dodatkowo jeszcze tranzystor przykręciłem do obudowy, wiercąc otwór na wylot, bo oryginalnie tylko ta masa zalana go dociskała do obudowy.

Jest to nowy projekt wykorzystujący ze starego regulatora jedynie obudowę i ew. przewody jeśli nie stwardniały. W regulatorze zastosowany jest nowoczesny tranzystor MOSFET o niskim spadku napięcia, co przekłada się na dużo mniejsze straty na ciepło i zwiększenie prądu ładowania w zakresie 1 ... 3 tyś obr o 30%. Do tego da się ustawić napięcie ładowania z zakresu 14,4 ... 15,2V
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2021-11-14, 13:19   

michals napisał/a:
banasiewicz02 napisał/a:

mądra przeróbka, wydłubałeś ten kit z oryginalnego regulatora odsłaniając elektronikę i zabudowałeś tam potencjometr? ja dodatkowo jeszcze tranzystor przykręciłem do obudowy, wiercąc otwór na wylot, bo oryginalnie tylko ta masa zalana go dociskała do obudowy.

Jest to nowy projekt wykorzystujący ze starego regulatora jedynie obudowę i ew. przewody jeśli nie stwardniały. W regulatorze zastosowany jest nowoczesny tranzystor MOSFET o niskim spadku napięcia, co przekłada się na dużo mniejsze straty na ciepło i zwiększenie prądu ładowania w zakresie 1 ... 3 tyś obr o 30%. Do tego da się ustawić napięcie ładowania z zakresu 14,4 ... 15,2V


no to rewelka, ja mam na seryjnej elektronice, i w sumie codzienne dojazdy do pracy po kilka kilometrów i w każdej z cel akumulatora gęstość 1.28 już od ponad dwóch lat, akumulator nigdy nie wyciągany ani nie doładowywany. Na testerze Bosch Bat 115 badającym konduktancję akumulatora akumulator wykazuje 100% poziom naładowania oraz 98% zdolności rozruchowej.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2021-11-14, 15:48   

Kurde, tak sobie czytam i muszę się zabrać w końcu za to ładowanie w białym :E
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15