|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Nowy alternator i akumulator, brak ładownia. |
Autor |
Wiadomość |
Koras
Dołączył: 13 Sty 2017 Posty: 64 Skąd: Promsel
|
Wysłany: 2021-11-13, 17:53
|
|
|
Teraz jest regulator APE 14,4 v.
Co do wyładowanego akumulatora, to raczej nie możliwe akumulator ma tydzień i jest prawie z fabryki Exide 450 a 50ah . Ten dźwięk nie występuje cały czas, dopiero po dobrej chwili pracy silnika i tez znika po porządny przy gazowaniu, i po jakis czasie szumi znowu itp. Wiatrak jest nowy i raczej nie powinien o nic obcierać. Zrezta poprzedni wiatrak obcierał ( bo wykrzywił sie przez wyspane łożysko poprzedniego altka ) i nie sjest to tan sam dźwięk co wtedy, zresztą huczało by cały czas od samego startu a nie tak dopiero po 10 min. szkoda że nie można na forum filmiku wrzucić to byście posłuchali. Dla mnie to nowość. |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2021-11-14, 12:55
|
|
|
banasiewicz02 napisał/a: |
mądra przeróbka, wydłubałeś ten kit z oryginalnego regulatora odsłaniając elektronikę i zabudowałeś tam potencjometr? ja dodatkowo jeszcze tranzystor przykręciłem do obudowy, wiercąc otwór na wylot, bo oryginalnie tylko ta masa zalana go dociskała do obudowy. |
Jest to nowy projekt wykorzystujący ze starego regulatora jedynie obudowę i ew. przewody jeśli nie stwardniały. W regulatorze zastosowany jest nowoczesny tranzystor MOSFET o niskim spadku napięcia, co przekłada się na dużo mniejsze straty na ciepło i zwiększenie prądu ładowania w zakresie 1 ... 3 tyś obr o 30%. Do tego da się ustawić napięcie ładowania z zakresu 14,4 ... 15,2V |
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2021-11-14, 13:19
|
|
|
michals napisał/a: | banasiewicz02 napisał/a: |
mądra przeróbka, wydłubałeś ten kit z oryginalnego regulatora odsłaniając elektronikę i zabudowałeś tam potencjometr? ja dodatkowo jeszcze tranzystor przykręciłem do obudowy, wiercąc otwór na wylot, bo oryginalnie tylko ta masa zalana go dociskała do obudowy. |
Jest to nowy projekt wykorzystujący ze starego regulatora jedynie obudowę i ew. przewody jeśli nie stwardniały. W regulatorze zastosowany jest nowoczesny tranzystor MOSFET o niskim spadku napięcia, co przekłada się na dużo mniejsze straty na ciepło i zwiększenie prądu ładowania w zakresie 1 ... 3 tyś obr o 30%. Do tego da się ustawić napięcie ładowania z zakresu 14,4 ... 15,2V |
no to rewelka, ja mam na seryjnej elektronice, i w sumie codzienne dojazdy do pracy po kilka kilometrów i w każdej z cel akumulatora gęstość 1.28 już od ponad dwóch lat, akumulator nigdy nie wyciągany ani nie doładowywany. Na testerze Bosch Bat 115 badającym konduktancję akumulatora akumulator wykazuje 100% poziom naładowania oraz 98% zdolności rozruchowej. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2021-11-14, 15:48
|
|
|
Kurde, tak sobie czytam i muszę się zabrać w końcu za to ładowanie w białym |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|