 |
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
FIAT Panda 1991 |
Autor |
Wiadomość |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2021-03-03, 20:44 FIAT Panda 1991
|
|
|
Witam.
W tym temacie opiszę Fiata Pandę 1000 FIRE z 1991 roku, którego kupiłem kilka dni temu. Był w całkiem dobrej cenie i stosunkowo blisko. Stał w Żaganiu. Niestety kupujący mnie oszukał w kwestii OC i przeglądu, ale to w sumie naprostowałem. Chociaż straciłem trochę nerwów.
Pierwsze co zrobiłem, to zmieniłem koła na trispołk z Poloneza, ponieważ stalaki miały łyse opony z 2007 i 2012 roku. Z poważniejszych usterek, to był brak kontrolki ciśnienia oleju, okazało się, że czujnik jest oberwany, ale to ogarnąłem szybko i tanio. Jeszcze ma przedmuch na kolektorze ssącym, ale już uszczelkę na wymianę kupiłem.
Zacząłem tez kombinować z pierwszymi modami, najpierw wlepki, później tłumik 125p. Docelowo ma być jeszcze kolektor 4-2-1 z Punto "75". Do poklejonej ramki radioodbiornika wpadła ramka na dodatkowe wskaźniki z Ritmo 105/125TC pierwszej serii.
Jako, że po pierwszym dniu rozsypały się zamki w drzwiach, a zamek bagażnika nie ma kluczyka oraz nie było korka zbiornika. Był wsadzony od CC też bez kluczyka. Postanowiłem kupić na eBay nowy komplet zamków pod jeden kluczyk. Na dodatek wyszło, że mam jakieś akcesoryjne klamki, które można kupić tylko we Włoszech. Powód jest prosty, Panda pierwszej generacji nie ma klamek.
Niestety heble od Sieny 16V wentylowane nie podejdą bez większych przeróbek, a Bendix widoczny poniżej zbytnio do niczego się nie nadaje. Przez znajomego zostałem naprowadzony na komplet wzmacnianych hamulców z żeliwnym zaciskiem od Lancii Y10, Czyli lepszej "siostry bliźniaczki" Pandy. Nie są one wentylowane, ale lepiej wykonane i są pod tarczę 240mm, a nie 227mm jak syf widoczny poniżej.
A na koniec szpachelka z drzwi. Nie jest źle, zamówione mam nowe wahacze oraz końcówki drążków kierowniczych. Na przeglądzie wczoraj wyszły luzy i do 15.03 muszę, to ogarnąć i parę innych pierdół.
 |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
 |
Rocky

Wiek: 28 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2021-03-04, 19:51
|
|
|
"Orgazm motoryzacyjnych ascetów" Zawsze mi się Ta buda podobała, nie wiedzieć czemu. Szczególnie wersje 4x4. Ponoć idzie tam wepchać bez większych przeróbek 1.1 z CC/SC Sporting. |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
 |
Hanss
Jo je stela

Wiek: 29 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2021-03-04, 21:54
|
|
|
Rocky napisał/a: | "Orgazm motoryzacyjnych ascetów" Zawsze mi się Ta buda podobała, nie wiedzieć czemu. Szczególnie wersje 4x4. Ponoć idzie tam wepchać bez większych przeróbek 1.1 z CC/SC Sporting. | Jeśli to ten sam silnik co w uno 1.0 to spokojnie wejdzie bo 1.1/1.2 to rozwinięcie tego silnika w sposób jak np ohv w fso |
_________________ Ja wohl herr general !
 |
|
|
|
 |
Knight_in_fire

Wiek: 34 Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 122 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2023-03-09, 18:58
|
|
|
Rocky napisał/a: | "Orgazm motoryzacyjnych ascetów" Zawsze mi się Ta buda podobała, nie wiedzieć czemu. Szczególnie wersje 4x4. Ponoć idzie tam wepchać bez większych przeróbek 1.1 z CC/SC Sporting. |
1.4 MultiJet i 1585 z Mirafiori ponoć też. |
|
|
|
 |
|
Rusztowania
Szalunki
|