.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie zapłonu i gaźnika EL
Autor Wiadomość
Grzechu2424 

Dołączył: 11 Kwi 2019
Posty: 7
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2020-03-06, 06:20   Ustawienie zapłonu i gaźnika EL

Witam wszystkich.

Wiem że podobnych tematów jest już bardzo dużo ale w żadnym nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

Samochód 126p 650 EL 2000r
Silnik był z zdemontowanym już czujnikiem zapłonu (cały uchwyt) kupiłem wszystko zamontowałem ale jak to ustawić aby było dobrze. chodzi o regulację wysokości czujnika na otworach "fasolowatych".

Problem jaki mam z moim silniczkiem to: że nie podoba mi się jego praca na wolnych jak i na wyższych obrotach.

Odpalam z "załączonym ssaniem" silnik pali ładnie czekam chwilę aż się zagrzeje i dźwignie ssania przesuwam na dół (na gaźniku na całkowicie zamkniętą pozycję "do oporu") i tu zaczynają się problemy za nic nie idzie ustawić żeby silnik pracował równo i do tego raz za czas tylko strzeli w gaźnik i obroty same z siebie zwolnią
(silnik pracuję np na obrotach 1000 tak idzie 1-2 min za chwilkę strzeli w gaźnik sam zwolni na obroty 400-500 kontrolka ładowania się zapala - za wolne obroty dla alternatora, i zaś wraca na swoje 1000 obrotów i tak w koło raz za czas strzeli)

Natomiast jak dźwigienkę ssania na samym gaźniku podniosę 3-5mm do góry to silnik pracuje dużo lepiej i już nie strzela w gaźnik więc tu coś może być nie tak z gaźnikiem ale co? z podniesioną dźwigienka mogę zjechać z wolnymi obrotami (otwarcie przepustnicy zmniejszyć) ale wydaje mi się że silnik ma za duże obroty choć jest o niebo lepiej niż przy całkowicie zamkniętym ssaniu. Bo przy lekko otwartym nie strzela i nie zwlania.

Gaźnik jest wyczyszczony nowe uszczelki i oringi,
Elektrozawór w gaźniku ma obciętą końcówkę "igły" która blokuje dostęp paliwa takie to już kupiłem (przewód był urwany i komuś się nie chciało go wymienić) - sam elektrozawór pracuje dobrze sprężynka w środku działa itp. tylko nie zablokuje dostępu paliwa

silnik jest w zasadzie po czyszczeniu i delikatnym remoncie 'honowanie cylindrów i polerowanie zaworów i gniazd' luzy zaworowe ustawione standardowo 20 i 25, 4x sprawdzałem czy nic samo się nie przestawia (luzy ustawiane na zimnym silniku)

Wracając do ustawiania czujnika - nanoplankton niebieski - proszę nie pisać "nie ruszaj bo nie ustawisz itp" - to już było ruszone i teraz trzeba to ustawić.
Chodzi o to że nie ma żadnej różnicy jak go ustawię czy przesunę skrajnie w dół czy skrajnie w górę czy ustawie koło pasowe na 10 st i ustawię czujnik na wysokości "pinu na kole" (mniej więcej na środku regulacji czujnika) - nie wpływa to w żaden sposób na widoczną pracę silnika.

Jeżeli jest ktoś w stanie pomóc w okolicach Bielska-Białej, Skoczów, Cieszyn to z chęcią podjadę - oczywiście za czas poświęcony i prace zapłacę.
 
     
fisiek89 

Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-05-21, 07:50   

Hej ja mam podobny problem też nie mogę go wyregulować tylko ja mam po modyfikacji silnik i gaznik. U mnie podejrzewam problem w gaźniku źle dobrane dysze mam. Sprawdź gaźnik może coś tam nie gra np wysokości pływaka bądź dysze źle jeśli je zmieniales.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 15