.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Dzwięk silnika po rozgrzaniu
Autor Wiadomość
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2020-02-16, 21:12   

rozrząd albo zawory.
Najlepiej na zimnym silniku. Kręć kołem pasowym i ustaw tłoki w gmp (0 stopni na pokrywie rozrządu). Wtedy ruszaj kołem pasowym lewo prawo i zobacz czy wyczujesz luz na łańcuchu rozrządu ewentualnie na panewkach. Jak wyczujesz luz to znaczy ze jest cos nie tak.
Omc wcale nie jest dobry. Jest lepszy od rometa ale tez ujowy.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-17, 11:15   

Właśnie tym sposobem sprawdzałem łańcuch rozrządu i był minimalny luz prawie nie wyczuwalny, napęd rozrządu nie wydaje żadnych dzwięków po odpaleniu , bo wiem jak stuka żużyty łańcuch.
Na moje ucho to ten dzwiek dochodzi z góry silnika (zawory , prowadnice , klawiatura) , tylko jak to sprawdzic żeby być pewnym że to to? na zimnym tego nie ma w ogóle silnik chodzi ładnie cicho a czym bardziej się nagrzewa tym jest co raz gorzej
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-17, 11:25   

to jest takie jakby gdzieś w silniku po nagrzaniu zwiększał się mocno jakiś luz na czymś i wtedy coś dudni przy dodawaniu gazu , bo zużyte tłoki z tego co wiem to stukają na zimnym nie?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2020-02-17, 12:26   

jak sadzisz ze to może klawiatura to ja odkręć i rozbierz na części. Moga byc wyklepane koniki, wytarta oska lub nawet przytkana.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-17, 18:16   

ok rozbiorę sprawdzę może tam coś jest
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-23, 16:13   

ok to klawiatura jest dobrym stanie , bez luzów , drożna natomiast podjechałem się zapytać takiego starego mechanika czy by nie pomógł i on od razu stwierdził że jest spalanie stukowe , że zapłon jest żle na pewno , i sprawdził zapłon stroboskopem i faktycznie na wolnych obrotach było gdzieś z 15-20 stopni no więc kazał mi go opóżnic troche więc opózniłem tak patrząc z ustawiania na żarówke z 10 stopni na 5-6 stopni no i nic nie dało , zastanawiam się gdzie jeszcze szukać ...
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-23, 16:14   

nawet wzbogaciłem mieszanke aby napewno nie było stukowego też nic nie dało ja myśle że przyczyna leży gdzie indziej...
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-02-25, 22:05   

Na podstawie zamieszczonych filmików ciężko będzie ustalić przyczynę. Weź pod uwagę, że każdy Maluch buczy nieco inaczej.

Klepanie w górnej części może być od zbyt mocno dokręconej pokrywy. Natomiast dla pewności zdjąłbym miskę olejową i sprawdził dokręcenie korbowodów i ogólnie luzy w tym osiowy na wale. Gdyby puścił kołek rozporowy to istnieje ryzyko obracania się panewki w obudowie.
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-29, 15:43   

Ok ściągne miskę i posprawdzam tam wszystko , a tak w ogóle to dzięki za wszystkie porady od was do tej pory , bo niektórzy mogliby powiedziec że to tylko maluch i on musi tak chodzić a wy nie olewacie tematu i próbujecie pomóc za to właśnie szacun dla was
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-02-29, 15:45   

jak mi się uda to spróbuję nagrać to kamerką sj4000 bo mam do takiej dostęp i wtedy powinno lepiej słychać silnik
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-03-12, 20:23   

więc tak ściągnąłem miske , przy okazji olej wymieniłem i uszczelkę a pod miską nie znalazłem nic niepokojącego , panewki korbowe jak najbardziej ładne , podobnie jak czopy korbowe wału też bardzo ładne bez jakikolwiek rys , wałek rozrządu ma krzywki jednakowej wysokości , też bez śladów rys , luzu na sworzniach tłoków brak , jedyne co by można było się doczepić to to że wał ma luz przód tył do 0,5mm tak samo korbowody jak się go porusza na boki to też ma wyczuwalny luz ale to chyba większość tych silników tak ma.W najbliższym czasie zostało sprawdze jeszcze głowice.
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-03-12, 20:33   

A i jeszcze trzy pytania
-oś aparatu zapłonowego ma luz około 1 mm góra dół a to już chyba kwalifikuje go do naprawy?
-koło zamachowe wiem że w bisie się ustawia względem wału za pomocą takiego nawierconego punktu i ja właśnie też go mam w seryjnym kole 650 więc nie wiem czy też się ustawia tak jak w bisie , wyważali to jakoś razem fabrycznie ?
-mam koło zamachowe z bisa i jak by go założyć do serii 650 to byłaby jakaś zmiana w pracy silnika?
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2020-03-12, 21:24   

Luz osiowy na wale powinien zniknąć po dokręceniu koła pasowego. Jeśli jest wyczuwalny to należy skontrolować dokręcenie śruby drążonej wkręcanej w wał od strony koła pasowego.

Zakładanie koła zamachowego od Bisa to zły pomysł. To koło celowo ma nierówny rozkład masy i powinno współpracować z kołem pasowym Bis-a.

Każde koło zamachowe ma znacznik GMP. Zakłada się je znacznikiem do góry jednocześnie ustawiając tłoki w GMP. Co więcej docisk tarczy sprzęgła też ma znacznik GMP. Inna sprawa, że wiele siników poskładanych jest na chybił-trafił :(
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-03-12, 22:09   

Aha czyli pasowało by mi przestawić koło zamachowe znacznikiem do góry gdy tłoki w gmp tak jak mówisz , bo jak patrzałem na ten znacznik to był w miejscu jak jest na zegarze godzina 16:00 gdzieś gdy tłoki w gmp , w sumie to by pasowało bo silnik ma objawy pasujące właśnie też do nie wyważonego koła zamachowego , trzeba będzie to zrobić na dniach
 
     
ziomekrezerwy 
126p rządzi

Dołączył: 21 Lis 2017
Posty: 60
Skąd: Jabłonka
Wysłany: 2020-03-12, 22:10   

a ten luz osi aparatu zapłonowego?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16