.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Papamobile ze szrotu
Autor Wiadomość
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-02-04, 11:28   

Rocky napisał/a:
Zaraz zaraz... Skoro chcesz szczepić grill Hormanna, to będzie rówież front od Uno jedynki? Jestem za :>


Z Fiorino jest tak, że ta generacja przed liftingiem miała właśnie front od Uniacza mk1. Jak skończyła się produkcja pierwszej generacji, to w ramach oszczędności i ułatwienia zmodernizowano w niewielkim stopniu pas od od jedynki robiąc tzw. lifting. Tak naprawdę zmieniono lampy i atrapę oraz dodano pas blachy pod zmniejszonymi reflektorami. Atrapa Hormanna jest dedykowana do Uno mk1. U siebie jeszcze muszę kupić kierunkowskazy przednie właśnie z tej generacji. No i przełożyć wszystko oraz podłączyć halogeny zamontowane w tej atrapie.

Wiem, że trochę namieszałem, ale tak działał FIAT na przełomie lat 80/90' :E

Jeżeli nie zdobędę licznika od Uno Turbo Diesla mk2 lub zwykłego turbo, to wkładam też całą dechę od mk1 z licznikiem digital.

zolwik napisał/a:
Ten grill u mnie by lepiej pasował , ;)


Nie wątpię. :D

Tak w ogóle, to grill przyjechał wczoraj. Widać czas zrobił swoje i wymaga paru poprawek. Zewnętrzne reflektory, to światła mijania z drogowymi i pozycja. Wewnętrzne, to halogeny.
Brakować mi będzie jakiegoś zderzaka i dokładek. Najlepiej siadłoby, to od brazylijskiej wersji Turbo, która jest bliźniacza do Fiorino.



Zła wiadomość jest taka, że prawdopodobnie silnik zaczął umierać, albo pompa wtryskowa. Dobra jest taka, że będzie pretekst do zrobienia swapa. 8)
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-02-09, 21:44   

Chyba zdechł. :E Pomiar robiony na zimnym. Jeszcze sprawdzę mu zawory, ale wątpię czy one będą przyczyną.

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-02-09, 23:01   

No trochę mało nawet jak na zimno. Mogłeś od razu zobaczyć czy to przez pierścienie ucieka.
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-02-11, 21:35   

nanab napisał/a:
No trochę mało nawet jak na zimno. Mogłeś od razu zobaczyć czy to przez pierścienie ucieka.


No mogłem w sumie to zrobić, ale już mnie ciśnie na benzyniaka w tej budzie. Jednak diesel, to zło. :luj:

Aha oprócz silnika są jeszcze inne ciekawostki. Ta brazylijsko-włoska jakość mnie przeraża. :E

_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2020-02-11, 22:33   

U panie nie wyglada najlepiej , nie poddawaj się bo mało takich jest .

O fajnego w Bp ciężko , On jest większość .
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1167
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-02-14, 09:24   

Chmielu17 napisał/a:
No mogłem w sumie to zrobić, ale już mnie ciśnie na benzyniaka w tej budzie. Jednak diesel, to zło. :luj:

Bardzo mi się podoba takie podejście 8)
Masz już plan co będziesz pakować?
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-02-14, 18:01   

Benzyna to jeszcze gorsze zło, na benzynę to zapalniczka może być a nie samochód. Samochód jest na lpg :)
 
     
Seba126 

Wiek: 24
Dołączył: 14 Kwi 2019
Posty: 119
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-14, 18:04   

:facepalm: :facepalm: :facepalm: :E
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-02-14, 19:10   

Nawet dobre zapalniczki są na benzynę,żadnej tolerancji dla LPG :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-02-14, 19:11   

zolwik napisał/a:
U panie nie wyglada najlepiej , nie poddawaj się bo mało takich jest .

O fajnego w Bp ciężko , On jest większość .


Jareg napisał/a:
Bardzo mi się podoba takie podejście 8)
Masz już plan co będziesz pakować?


zolwik Planuję go sprzedać, chyba nawet na szrot i kupić wcześniejszą wersję ze starą deską rozdzielczą taką jak u Ciebie i na pojedynczym resorze. Typ nadwozia nowego Fiorino nieistotny. Tak samo jak stan blachy i silnika. Ten biały furgon przejściówka co mi podrzuciłeś się podoba. Fakt daleko, ale nie wiem czy się nie zdecyduję. No chyba, że mi pogonisz swojego, chętnie przyjmę. :E

Jareg Plan był na 2.0 16V Turbo z Fiata Coupe, ale ciężko już zdobyć taki silnik, więc myślałem o jednostce opartej na bloku Sieny 1.6 16V z tłokami od Stilo 1.6 16V. Z tego co wiem wychodzi wtedy około 1850ccm. Taki motor fabrycznie zrobiony był montowany w Fiacie Linea na rynek brazylijski i miał około 132KM.

A czemu chcę Fiorino ze starą deską jak w Uno mk1? Bo kupiłem: 8)




Ktoś zapyta jeszcze, to czemu nie przełożysz deski rozdzielczej od wcześniejszej wersji? Niby tak, ale musiałbym wszystko wymienić począwszy od instalacji, przełącznika zespolonego, który ciężko zdobyć, dmuchawy i jej sterowania. Co w przypadku tego auta jest zbyt nie oszukujmy się nieopłacalne. I nie mam gwarancji czy zdobędę wszystkie graty do konwersji.

Aha wersja na pojedynczym poprzecznym resorze taką jak ma zolwik jest lepsza, bo jak rzucisz ją na glebunię, to możesz zajebiście pochylić z tyłu kółka i zrobić spasik. I to jest ostateczny argument, :luj: więc jak ktoś chce, to niech pisze w sprawie mojego niekompletnego zdechłego Fiorino.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2020-02-14, 21:06   

Ciężko o 1 serie , a twoje graty bardzo pasują do mojego .
Zgadza się zgłębić jest łatwo i taka myśl mi po głowie chodziła .

Coz moja Żona ostatnio zadała pytanie po co nam fiorino (może by sprzedać) , ale pewnie przez to ze nie podoba jej się jazda na tylnej ławce . :cry: :cry:
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-02-15, 11:02   

zolwik napisał/a:
Coz moja Żona ostatnio zadała pytanie po co nam fiorino (może by sprzedać) , ale pewnie przez to ze nie podoba jej się jazda na tylnej ławce . :cry: :cry:


Twoja żona ma rację, niepotrzebne Ci to auto, więc niech Waść się zdecyduje o sprzedaniu tego czterokołowego automobilu mojej osobie. Oczywiście w niskiej cenie. :E
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2020-02-15, 14:32   

Hanss napisał/a:
Nawet dobre zapalniczki są na benzynę,żadnej tolerancji dla LPG

Dokładnie, benzyna to do zapalniczek się nadaje a nie do samochodu
Chmielu17 napisał/a:
myślałem o jednostce opartej na bloku Sieny 1.6 16V z tłokami od Stilo 1.6 16V. Z tego co wiem wychodzi wtedy około 1850ccm.

Tłoki nie zmienią pojemności, no chyba że zmienisz je razem z blokiem albo tulejami na jakąś większą średnicę
 
     
danielewicz 


Wiek: 49
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 597
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-02-15, 15:41   

Pojemność to nie tylko średnica, jeszcze jest skok tłoka.
_________________
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Fiat 126p 1979
 
 
     
Chmielu17 

Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 165
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 2020-02-15, 15:53   

nanab napisał/a:
Tłoki nie zmienią pojemności, no chyba że zmienisz je razem z blokiem albo tulejami na jakąś większą średnicę


Silnik od Sieny ma większy skok tłoka (78.4mm) niż silnik od Stilo (67.4mm), ale za to mniejszą średnicę tłoków (80.5 do 86.4mm). Tak trzeba by było przetulejować blok Sieny pod tłoki Stilo.
_________________
Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166

Zbieram na DOHC-a do Zośki :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15