Papamobile ze szrotu |
Autor |
Wiadomość |
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2020-02-04, 11:28
|
|
|
Rocky napisał/a: | Zaraz zaraz... Skoro chcesz szczepić grill Hormanna, to będzie rówież front od Uno jedynki? Jestem za |
Z Fiorino jest tak, że ta generacja przed liftingiem miała właśnie front od Uniacza mk1. Jak skończyła się produkcja pierwszej generacji, to w ramach oszczędności i ułatwienia zmodernizowano w niewielkim stopniu pas od od jedynki robiąc tzw. lifting. Tak naprawdę zmieniono lampy i atrapę oraz dodano pas blachy pod zmniejszonymi reflektorami. Atrapa Hormanna jest dedykowana do Uno mk1. U siebie jeszcze muszę kupić kierunkowskazy przednie właśnie z tej generacji. No i przełożyć wszystko oraz podłączyć halogeny zamontowane w tej atrapie.
Wiem, że trochę namieszałem, ale tak działał FIAT na przełomie lat 80/90'
Jeżeli nie zdobędę licznika od Uno Turbo Diesla mk2 lub zwykłego turbo, to wkładam też całą dechę od mk1 z licznikiem digital.
zolwik napisał/a: | Ten grill u mnie by lepiej pasował , |
Nie wątpię.
Tak w ogóle, to grill przyjechał wczoraj. Widać czas zrobił swoje i wymaga paru poprawek. Zewnętrzne reflektory, to światła mijania z drogowymi i pozycja. Wewnętrzne, to halogeny.
Brakować mi będzie jakiegoś zderzaka i dokładek. Najlepiej siadłoby, to od brazylijskiej wersji Turbo, która jest bliźniacza do Fiorino.
Zła wiadomość jest taka, że prawdopodobnie silnik zaczął umierać, albo pompa wtryskowa. Dobra jest taka, że będzie pretekst do zrobienia swapa. |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2020-02-09, 21:44
|
|
|
Chyba zdechł. Pomiar robiony na zimnym. Jeszcze sprawdzę mu zawory, ale wątpię czy one będą przyczyną.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2020-02-09, 23:01
|
|
|
No trochę mało nawet jak na zimno. Mogłeś od razu zobaczyć czy to przez pierścienie ucieka. |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2020-02-11, 21:35
|
|
|
nanab napisał/a: | No trochę mało nawet jak na zimno. Mogłeś od razu zobaczyć czy to przez pierścienie ucieka. |
No mogłem w sumie to zrobić, ale już mnie ciśnie na benzyniaka w tej budzie. Jednak diesel, to zło.
Aha oprócz silnika są jeszcze inne ciekawostki. Ta brazylijsko-włoska jakość mnie przeraża.
|
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 27 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1165 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2020-02-14, 09:24
|
|
|
Chmielu17 napisał/a: | No mogłem w sumie to zrobić, ale już mnie ciśnie na benzyniaka w tej budzie. Jednak diesel, to zło. |
Bardzo mi się podoba takie podejście
Masz już plan co będziesz pakować? |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2020-02-14, 18:01
|
|
|
Benzyna to jeszcze gorsze zło, na benzynę to zapalniczka może być a nie samochód. Samochód jest na lpg |
|
|
|
|
Seba126
Wiek: 25 Dołączył: 14 Kwi 2019 Posty: 119 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2020-02-14, 18:04
|
|
|
|
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 29 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-02-14, 19:10
|
|
|
Nawet dobre zapalniczki są na benzynę,żadnej tolerancji dla LPG |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2020-02-14, 19:11
|
|
|
zolwik napisał/a: | U panie nie wyglada najlepiej , nie poddawaj się bo mało takich jest .
O fajnego w Bp ciężko , On jest większość . |
Jareg napisał/a: | Bardzo mi się podoba takie podejście
Masz już plan co będziesz pakować? |
zolwik Planuję go sprzedać, chyba nawet na szrot i kupić wcześniejszą wersję ze starą deską rozdzielczą taką jak u Ciebie i na pojedynczym resorze. Typ nadwozia nowego Fiorino nieistotny. Tak samo jak stan blachy i silnika. Ten biały furgon przejściówka co mi podrzuciłeś się podoba. Fakt daleko, ale nie wiem czy się nie zdecyduję. No chyba, że mi pogonisz swojego, chętnie przyjmę.
Jareg Plan był na 2.0 16V Turbo z Fiata Coupe, ale ciężko już zdobyć taki silnik, więc myślałem o jednostce opartej na bloku Sieny 1.6 16V z tłokami od Stilo 1.6 16V. Z tego co wiem wychodzi wtedy około 1850ccm. Taki motor fabrycznie zrobiony był montowany w Fiacie Linea na rynek brazylijski i miał około 132KM.
A czemu chcę Fiorino ze starą deską jak w Uno mk1? Bo kupiłem:
Ktoś zapyta jeszcze, to czemu nie przełożysz deski rozdzielczej od wcześniejszej wersji? Niby tak, ale musiałbym wszystko wymienić począwszy od instalacji, przełącznika zespolonego, który ciężko zdobyć, dmuchawy i jej sterowania. Co w przypadku tego auta jest zbyt nie oszukujmy się nieopłacalne. I nie mam gwarancji czy zdobędę wszystkie graty do konwersji.
Aha wersja na pojedynczym poprzecznym resorze taką jak ma zolwik jest lepsza, bo jak rzucisz ją na glebunię, to możesz zajebiście pochylić z tyłu kółka i zrobić spasik. I to jest ostateczny argument, więc jak ktoś chce, to niech pisze w sprawie mojego niekompletnego zdechłego Fiorino. |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2020-02-14, 21:06
|
|
|
Ciężko o 1 serie , a twoje graty bardzo pasują do mojego .
Zgadza się zgłębić jest łatwo i taka myśl mi po głowie chodziła .
Coz moja Żona ostatnio zadała pytanie po co nam fiorino (może by sprzedać) , ale pewnie przez to ze nie podoba jej się jazda na tylnej ławce . |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2020-02-15, 11:02
|
|
|
zolwik napisał/a: | Coz moja Żona ostatnio zadała pytanie po co nam fiorino (może by sprzedać) , ale pewnie przez to ze nie podoba jej się jazda na tylnej ławce . |
Twoja żona ma rację, niepotrzebne Ci to auto, więc niech Waść się zdecyduje o sprzedaniu tego czterokołowego automobilu mojej osobie. Oczywiście w niskiej cenie. |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2020-02-15, 14:32
|
|
|
Hanss napisał/a: | Nawet dobre zapalniczki są na benzynę,żadnej tolerancji dla LPG |
Dokładnie, benzyna to do zapalniczek się nadaje a nie do samochodu Chmielu17 napisał/a: | myślałem o jednostce opartej na bloku Sieny 1.6 16V z tłokami od Stilo 1.6 16V. Z tego co wiem wychodzi wtedy około 1850ccm. |
Tłoki nie zmienią pojemności, no chyba że zmienisz je razem z blokiem albo tulejami na jakąś większą średnicę |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2020-02-15, 15:41
|
|
|
Pojemność to nie tylko średnica, jeszcze jest skok tłoka. |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
Chmielu17
Dołączył: 27 Lut 2013 Posty: 166 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 2020-02-15, 15:53
|
|
|
nanab napisał/a: | Tłoki nie zmienią pojemności, no chyba że zmienisz je razem z blokiem albo tulejami na jakąś większą średnicę |
Silnik od Sieny ma większy skok tłoka (78.4mm) niż silnik od Stilo (67.4mm), ale za to mniejszą średnicę tłoków (80.5 do 86.4mm). Tak trzeba by było przetulejować blok Sieny pod tłoki Stilo. |
_________________ Moja obecna Zastava Mediteran z 1982:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=21166
Zbieram na DOHC-a do Zośki |
|
|
|
|
|