.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekkie kolo zamachowe
Autor Wiadomość
fisiek89 

Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 137
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2019-08-25, 13:08   Lekkie kolo zamachowe

Witam chciałem wywienic kolo zamachowe na lekksze tylko nie wiem czy musi byc ono wywazone czy same kolo wystarczy wywazac czy trzeba wywazac calosc wal docisk i kolo?
 
     
Nikita 
Weteran


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 255
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-08-25, 14:46   

Wywarzasz same koło bez osprzętu.
_________________
Było sporo a jest:

FIAT 126p town 2000
FIAT 126p 650 1989
BMW 525d E39 2002
Romet Ogar 202 0,5 2014
 
 
     
fisiek89 

Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-25, 20:13   

Wlasnie nie wiem bo naczytalem sie na necie ze wywaza sie razem z walem i juz sam nie wiem jedni ze samo kolo drudzy ze z walem a inni ze z dosciskiem wszystko i jeszcze pytanie ile bezpiecznie miec ztoczone kolo?
 
     
Nikita 
Weteran


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2013
Posty: 255
Skąd: Mielec
Wysłany: 2019-08-26, 05:23   

Po pierwsze co masz na myśli bezpiecznie??
Koło można stoczyć do wienca nawet żeby rozrusznik miał za co złapać i też się jeździ.

Wyważanie z dociskiem to dla mnie jest jak wyważanie kół z tarcza tak trochę bez sensu.
Jak wywarzasz coś w komplecie to musisz to później idealnie tak samo założyć jak na wywazarce, bo jak obrocisz później przypadkiem docisk znaczy przesuniesz go na sto ach to już dupa z tego.
_________________
Było sporo a jest:

FIAT 126p town 2000
FIAT 126p 650 1989
BMW 525d E39 2002
Romet Ogar 202 0,5 2014
 
 
     
fisiek89 

Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-26, 07:14   

Bezpieczne w sensie ze sie nie rozwali albo urwie kolo widziałem przypadki jak bylo za duzo ztoczone albo nieodpowiednio wywazone i byla niezla rozpierducha
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-08-26, 11:04   

Jeśli nie robisz silnika wyczynowego to zwykle stoczenie i wyważenie samego koła zamachowego wystarczy. Jeśli budujesz naprawdę coś mocnego to wyważa się koło zamachowe razem z wałem i kołem pasowym (cały układ korbowy tłokowy) ale to już droższy gips i nie każdy się tego podejmie. Raczej nie wyważa się docisku bo to element wymienny i on sam w sobie jest uważany. Co do tego ile można odciążyć koło zamachowe to chyba ograniczeniem jest finezja. Ja mam koła 3,6kg u siebie są też 2.8/2.6kg i też wytrzymują kwestia mądrego zebrania materiału i wyważenia. We Włoszech są jednolite koła które nie mają "nabijanego" wieńca i są jeszcze lżejsze.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
fisiek89 

Dołączył: 05 Mar 2018
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-08-26, 12:23   

Czyli jak kupie ztoczone i wyważone i zamontuje w aucie to nie wyleci z auta? Moj silnik bedzie miał cos w granicach40koni
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-08-26, 12:36   

Wszystko bedzie dobrze o ile jest wyważone i stoczone z głową.
Polecam tego gościa z allegro https://allegro.pl/oferta/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-6739342495
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16