Poradnik - Przeróbka licznika z CCS tak, aby działał w 12 |
Autor |
Wiadomość |
tomek458
Wiek: 25 Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 920 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 2015-08-07, 18:40 Poradnik - Przeróbka licznika z CCS tak, aby działał w 12
|
|
|
Przeróbka licznika z CCS tak, aby działał w 126p.
Potrzebne narzędzia:
- śrubokręt krzyżakowy,
- torx 20,
- lutownica,
- cyna
- co najmniej 5 metrów kabla typu linka, wystarczy o przekroju 0,75
- rezonator kwarcowy 4MHz
1
Na początek musimy zdjąć szybkę licznika. Aby to zrobić należy delikatnie odgiąć dolne plastikowe zatrzaski, jednocześnie podważając szybkę ku górze. Gdy szybka wyjdzie z dolnych zatrzasków, trzeba ją odchylić w stronę góry licznika, aby wyjąć ją z górnych mocowań.
2
Następnie musimy rozebrać wnętrze licznika.
3
Kolejnym krokiem jest odkręcenie prędkościomierza i obrotomierza od obudowy. Demontaż prędkościomierza znacznie ułatwi odłączenie i podłączenie obrotomierza. Zalecam, aby w miejsce prędkościomierza z CC wyskalowanego do 180 km/h zastosować prędkościomierz z Malucha, ponieważ ten z CC będzie przekłamywał prędkość.
Prędkościomierz trzyma się na dwóch śrubach od tyłu obudowy.
Obrotomierz zamontowany jest za pomocą dwóch małych śrubek od wewnątrz obudowy.
4
Teraz zabieramy się za przeróbkę obrotomierza, ponieważ bez tego będzie pokazywał obroty dwu krotnie za niskie. Przeróbka polega na zmianie kondensatora, na rezonator kwarcowy 4MHz.
5
Teraz trzeba podciągnąć sygnał od cewki do obrotomierza. W liczniku sygnał do obrotomierza to licząc od góry czwarty pin w prawej dolnej kostce. Do podłączenia najlepiej użyć pinu wyciągniętego z inne kostki licznika. Przy cewce trzeba podłączyć się do czarno-białego kabla (mowa tu o nanoplexie).
6
Następnie trzeba złożyć licznik w całość, kolejność odwrotna do demontażu.
7
Żeby licznik pasował do obudowy licznika z Malucha trzeba uciąć zbędne elementy. Po przeróbce powinno to wyglądać mniej więcej tak.
8
Teraz należy zamontować licznik w obudowie. Niestety nie jest to takie proste, bo nie ma żadnych mocowań. W tej kwestii pozostawiam dowolność. Ja mam licznik przyklejony do obudowy.
9
Możemy się wreszcie cieszyć efektem naszej pracy.
|
|
|
|
|
hugo2796
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 10 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2015-09-24, 22:26
|
|
|
W końcu porządny poradnik. A jak ze wskazaniami obrotomierza, poprawnie wskazuje obroty? Na innych forach piszą coś że trzeba wlutować gdzieś jakiś potencjometr, czy to prawda? |
|
|
|
|
ramzes92
Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 259 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2015-09-25, 11:29
|
|
|
ciekawy pomysł, żeby podbić częstotliwość kwarcem, ale całkiem chybiony, bd przekłamywać w funkcji wzrostu napięcia na aku wystarczyło dać połowę mniejszy kondensator |
_________________
|
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-09-25, 12:21
|
|
|
tomek458, obskoczyłem pobliskie złomowiska i wszystkie prędkościomierze w elegantach są bez licznika przebiegu dziennego niestety.
Wkurzyłem się i przełożyłem wałeczki kilometrów na te z malucha. Jeszcze muszę rozpracować prędkościomierz, by prawidłowo wskazywał.
hugo2796, potencjometr montujesz gdy nie masz elektronicznego zapłonu.
ramzes92, ciekawy pomysł, przetestuję chyba u siebie z mniejszym kondensatorem czy to będzie działało. |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-09-25, 13:18
|
|
|
ATi, będzie działało. Lata świetlne temu, przerabiałem tak obrotomierz z 125p -> 126p |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
ramzes92
Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 259 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2015-09-25, 13:31
|
|
|
ignac, to trochę inna para kaloszy, tu obrotek jest już zrobiony w TTLu i ma zupełnie inny układ formujący sygnał wejściowy ale i tak sam kondensator wystarczy najpiękniejsze jest, że w malaczowym nanoplexie zmieniając pojemność jednego z kondków można zmieniać wartość odcinki w b.szerokim zakresie tworząc tzw launch control ^^ |
_________________
|
|
|
|
|
hugo2796
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 10 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2015-09-25, 15:20
|
|
|
Czyli praktycznie rzecz biorąc lepiej zmienic kondensator czy kwarc, żeby wskazanie było poprawne? I jak cos to kt,ory ten kondensator? |
|
|
|
|
tomek458
Wiek: 25 Dołączył: 03 Mar 2014 Posty: 920 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 2015-09-25, 15:23
|
|
|
ATi napisał/a: | tomek458, obskoczyłem pobliskie złomowiska i wszystkie prędkościomierze w elegantach są bez licznika przebiegu dziennego niestety.
Wkurzyłem się i przełożyłem wałeczki kilometrów na te z malucha. Jeszcze muszę rozpracować prędkościomierz, by prawidłowo wskazywał.
|
Jeszcze w zeszłą sobotę w Pawłowicach na złomowisku był elegant z dziennym licznikiem. |
|
|
|
|
Depsu95
nowy :D
Wiek: 28 Dołączył: 07 Gru 2014 Posty: 530 Skąd: Piotrków Tryb
|
|
|
|
|
hugo2796
Dołączył: 25 Mar 2015 Posty: 10 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 2015-09-28, 06:39
|
|
|
Czyli praktycznie rzecz biorąc lepiej zmienic kondensator czy kwarc, żeby wskazanie było poprawne? I jak cos to kttory ten kondensator?
A jeszcze co z kontrolkami, czy wszystkie mają rozkład jak w maluchu i bez żadnych przeróbek będą działały dobrze? |
|
|
|
|
Dudix
Dudix
Wiek: 42 Dołączył: 15 Sty 2017 Posty: 1 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2017-01-15, 17:25
|
|
|
Witam co dobrze wlutowaniu w obrotomierz |
_________________ Dudix |
|
|
|
|
felicjan-f1
felicjan-f1
Wiek: 48 Dołączył: 07 Paź 2018 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-10-21, 00:05
|
|
|
Jestem właśnie po adaptacji licznika z ccs do eleganta.
Dodam do poradnika, że przeróbka instalacji eleganta na potrzeby licznika ccs polega na dodaniu 2 pinów do kostki białej 6-pinowej - dolnej,
na numerze 4 - sygnał do obrotomierza i 6-sygnał czujnika na wskaźnik temperatury, oraz wycięcie otworu w folii ( org. dla ccs zaślepionej )oraz przełożenie żaróweczki z mocowaniem z pozycji "code" w nowo powstały otwór z oznaczeniem ssania. Obydwie kontrolki są połączone ze sobą i mogą świecić jednocześnie. |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2019-08-05, 19:12
|
|
|
Hej chce sobie zrobic obrotek na Arduino, jaka charakterystyke ma sygnal do obrotomierza? Czy sa to pulsy napiecia czy jak? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-08-06, 20:28
|
|
|
Impulsy do obrotomierza to napięcie z pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. Są to krótkie szpilki ale o amplitudzie nawet ponad 300V. Bezwzględnie należy zastosować obwód formujący impulsy do postaci zjadliwej przez Arduino. Ja bym skorzystał ze schematu polskich obrotomierzy Mera-Lumel np MS1. |
|
|
|
|
|