.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Poradnik - Przeróbka licznika z CCS tak, aby działał w 12
Autor Wiadomość
tomek458 


Wiek: 25
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 920
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 2015-08-07, 18:40   Poradnik - Przeróbka licznika z CCS tak, aby działał w 12

Przeróbka licznika z CCS tak, aby działał w 126p.

Potrzebne narzędzia:
- śrubokręt krzyżakowy,
- torx 20,
- lutownica,
- cyna
- co najmniej 5 metrów kabla typu linka, wystarczy o przekroju 0,75
- rezonator kwarcowy 4MHz


1

Na początek musimy zdjąć szybkę licznika. Aby to zrobić należy delikatnie odgiąć dolne plastikowe zatrzaski, jednocześnie podważając szybkę ku górze. Gdy szybka wyjdzie z dolnych zatrzasków, trzeba ją odchylić w stronę góry licznika, aby wyjąć ją z górnych mocowań.



2

Następnie musimy rozebrać wnętrze licznika.



3

Kolejnym krokiem jest odkręcenie prędkościomierza i obrotomierza od obudowy. Demontaż prędkościomierza znacznie ułatwi odłączenie i podłączenie obrotomierza. Zalecam, aby w miejsce prędkościomierza z CC wyskalowanego do 180 km/h zastosować prędkościomierz z Malucha, ponieważ ten z CC będzie przekłamywał prędkość.

Prędkościomierz trzyma się na dwóch śrubach od tyłu obudowy.



Obrotomierz zamontowany jest za pomocą dwóch małych śrubek od wewnątrz obudowy.



4

Teraz zabieramy się za przeróbkę obrotomierza, ponieważ bez tego będzie pokazywał obroty dwu krotnie za niskie. Przeróbka polega na zmianie kondensatora, na rezonator kwarcowy 4MHz.





5

Teraz trzeba podciągnąć sygnał od cewki do obrotomierza. W liczniku sygnał do obrotomierza to licząc od góry czwarty pin w prawej dolnej kostce. Do podłączenia najlepiej użyć pinu wyciągniętego z inne kostki licznika. Przy cewce trzeba podłączyć się do czarno-białego kabla (mowa tu o nanoplexie).







6

Następnie trzeba złożyć licznik w całość, kolejność odwrotna do demontażu.



7

Żeby licznik pasował do obudowy licznika z Malucha trzeba uciąć zbędne elementy. Po przeróbce powinno to wyglądać mniej więcej tak.



8

Teraz należy zamontować licznik w obudowie. Niestety nie jest to takie proste, bo nie ma żadnych mocowań. W tej kwestii pozostawiam dowolność. Ja mam licznik przyklejony do obudowy.

9

Możemy się wreszcie cieszyć efektem naszej pracy. :D

 
     
hugo2796 

Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-09-24, 22:26   

W końcu porządny poradnik. A jak ze wskazaniami obrotomierza, poprawnie wskazuje obroty? Na innych forach piszą coś że trzeba wlutować gdzieś jakiś potencjometr, czy to prawda?
 
     
ramzes92 

Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 259
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2015-09-25, 11:29   

ciekawy pomysł, żeby podbić częstotliwość kwarcem, ale całkiem chybiony, bd przekłamywać w funkcji wzrostu napięcia na aku ;) wystarczyło dać połowę mniejszy kondensator :)
_________________
 
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-09-25, 12:21   

tomek458, obskoczyłem pobliskie złomowiska i wszystkie prędkościomierze w elegantach są bez licznika przebiegu dziennego niestety.
Wkurzyłem się i przełożyłem wałeczki kilometrów na te z malucha. Jeszcze muszę rozpracować prędkościomierz, by prawidłowo wskazywał.

hugo2796, potencjometr montujesz gdy nie masz elektronicznego zapłonu.

ramzes92, ciekawy pomysł, przetestuję chyba u siebie z mniejszym kondensatorem czy to będzie działało.
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-09-25, 13:18   

ATi, będzie działało. Lata świetlne temu, przerabiałem tak obrotomierz z 125p -> 126p
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
ramzes92 

Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 259
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2015-09-25, 13:31   

ignac, to trochę inna para kaloszy, tu obrotek jest już zrobiony w TTLu i ma zupełnie inny układ formujący sygnał wejściowy ;) ale i tak sam kondensator wystarczy :> najpiękniejsze jest, że w malaczowym nanoplexie zmieniając pojemność jednego z kondków można zmieniać wartość odcinki w b.szerokim zakresie tworząc tzw launch control ^^
_________________
 
 
     
hugo2796 

Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-09-25, 15:20   

Czyli praktycznie rzecz biorąc lepiej zmienic kondensator czy kwarc, żeby wskazanie było poprawne? I jak cos to kt,ory ten kondensator? ;)
 
     
tomek458 


Wiek: 25
Dołączył: 03 Mar 2014
Posty: 920
Skąd: Pawłowice
Wysłany: 2015-09-25, 15:23   

ATi napisał/a:
tomek458, obskoczyłem pobliskie złomowiska i wszystkie prędkościomierze w elegantach są bez licznika przebiegu dziennego niestety.
Wkurzyłem się i przełożyłem wałeczki kilometrów na te z malucha. Jeszcze muszę rozpracować prędkościomierz, by prawidłowo wskazywał.



Jeszcze w zeszłą sobotę w Pawłowicach na złomowisku był elegant z dziennym licznikiem.
 
     
Depsu95 
nowy :D


Wiek: 28
Dołączył: 07 Gru 2014
Posty: 530
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: 2015-09-25, 16:02   

najprawdopodobniej w poniedzialek bede mial licznik do el z dziennym przebiegiem, a nawet z ramka i przelacznikami za 30 z wysylka w tym, ale zobaczymy co mi przyjdzie ;)
_________________
Maluch :
http://rezerwa126p.pl/for...p=416866#416866

Mazda :
http://rezerwa126p.pl/for...p=421680#421680

Mercedes :
http://rezerwa126p.pl/for...der=asc&start=0

 
 
     
hugo2796 

Dołączył: 25 Mar 2015
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-09-28, 06:39   

Czyli praktycznie rzecz biorąc lepiej zmienic kondensator czy kwarc, żeby wskazanie było poprawne? I jak cos to kttory ten kondensator? ;)
A jeszcze co z kontrolkami, czy wszystkie mają rozkład jak w maluchu i bez żadnych przeróbek będą działały dobrze?
 
     
Dudix 
Dudix

Wiek: 42
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 2017-01-15, 17:25   

Cytat:

Witam co dobrze wlutowaniu w obrotomierz
_________________
Dudix
 
     
felicjan-f1 
felicjan-f1

Wiek: 48
Dołączył: 07 Paź 2018
Posty: 1
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-10-21, 00:05   

Jestem właśnie po adaptacji licznika z ccs do eleganta.
Dodam do poradnika, że przeróbka instalacji eleganta na potrzeby licznika ccs polega na dodaniu 2 pinów do kostki białej 6-pinowej - dolnej,
na numerze 4 - sygnał do obrotomierza i 6-sygnał czujnika na wskaźnik temperatury, oraz wycięcie otworu w folii ( org. dla ccs zaślepionej )oraz przełożenie żaróweczki z mocowaniem z pozycji "code" w nowo powstały otwór z oznaczeniem ssania. Obydwie kontrolki są połączone ze sobą i mogą świecić jednocześnie.
 
     
mi5i3k 

Wiek: 37
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 93
Skąd: Pionki
Wysłany: 2019-08-05, 19:12   

Hej chce sobie zrobic obrotek na Arduino, jaka charakterystyke ma sygnal do obrotomierza? Czy sa to pulsy napiecia czy jak?
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 623
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2019-08-06, 20:28   

Impulsy do obrotomierza to napięcie z pierwotnego uzwojenia cewki zapłonowej. Są to krótkie szpilki ale o amplitudzie nawet ponad 300V. Bezwzględnie należy zastosować obwód formujący impulsy do postaci zjadliwej przez Arduino. Ja bym skorzystał ze schematu polskich obrotomierzy Mera-Lumel np MS1.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16