.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki Olej???
Autor Wiadomość
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2020-03-20, 22:41   

10W60 to już akurat gruba przesada, lałem to do mojego poloneza, jak walił panewkami i nie miał ciśnienia oleju. Trzeba pamiętać, że liczba przed W nie oznacza, że olej będzie "rzadki" w niskiej temperaturze, bo krzywa zmienia się w zależności od lepkości letniej. Gwarantuje jedynie to, że nie zgęstnieje do określonych temperatur w ten sposób, że zacznie przypominać smar. Przy czym producenci i tak się starają, żeby była jak najbardziej liniowa, stąd takie oleje o fajnych wskaźnikach lepkości, jak np. 0W40.
_________________
 
 
     
czarodziej007 

Dołączył: 04 Sie 2014
Posty: 42
Skąd: Łęczna
Wysłany: 2020-03-21, 21:47   

Daniel22 dlatego wybrałem 5w50 od elfa. Jest on w technologii syntetycznej czyli nie pełny syntetyk tylko albo mieszanka albo HC. Tak naprawdę określenie w technologii syntetycznej to nic innego jak bełkot marketingowy.
A specyfikację ma dla starszych aut bardzo dobrą i cenę też.
ACEA A3, API SG, ACEA B3, ACEA B4, API CD, SAE 5W50, 70zł/ 4L
Jak tylko to badziewie Polskę obecnie męczące przejdzie to zalewam taki do samochodu z wcześniejszą płukanką i jak mi się zechce to wyczyszczę miskę olejową i pokrywę zaworów. Zresztą pokrywę i tak wyczyszczę bo będę regulował zawory.
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2024-03-25, 10:45   

Daniel22 napisał/a:
A może w momencie skonstruowania silnika konstruktor nakreślił sobie, że ma być olej minimum jakości SF i tyle?

Jak tak się boisz zalać coś lepszego i stoisz przy swoim, to po co roztrząsasz, lej sobie ten SF i tyle. :P

Cytat:
Argument jest taki, że o trwałości silnika np Mercercedesa ,,Beczki", nie decyduje nadgorliwość w stosowaniu oleju o zbyt wysokiej klasie jakości, ale jego konstrukcja i wykonanie.


Bardzo głupi argument, bo na lepszych olejach beczka mogłaby zrobić większy przebieg. Tak jak babcia nie paląc mogłaby dożyć 110, a nie 95 lat. I tak jeden maluch na syntetyku zrobi przebieg 100-150kkm pracując dobrze, a drugi na selektolu w tym czasie będzie klekotał panewami i jeździł z połową kompresji. Prosta fizyka -> mniejsze tarcie na syntetyku -> wolniejsze zużywanie się współpracujących części.

Skoro tak uważasz, to na pewno masz rację, skoro masz taką wiedzę i wykształcenie w tym zakresie. Bo ja jestem jedynie głupi humanista, ja się na olejach nie znam, dlatego błędnie wierzę zaleceniom fabrycznym.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16