.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki Olej???
Autor Wiadomość
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 225
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-07-14, 16:22   

Suchy2 napisał/a:
Zatem najlepiej w ogóle przestać produkować oleje mineralne, skoro syntetyki są lepsze i można je stosować zamiennie? Czyli do Żuka, czy innego 125p należy lać olej syntetyczny i przedłuży to jego trwałość?


Tak.

Ale oleje mineralne i tak dalej będą w produkcji, bo dzięki temu np. Orlen może zarobić na jeleniach, którzy np. leją do baku i skrzyni WSK najgorszy możliwy olej będący ciągle w produkcji - LUX10, nie spełniający żadnych norm, tani w produkcji szmelc, za 25zł/litr, drożej od syntetycznych odpowiedników 8) Jest zbyt, to producent będzie klepał, proste. Też bym tak robił, będąc producentem byle jakiego oleju, mając możliwość wciskać go kilka razy drożej, niż wychodzą koszty produkcji, nie patrząc w ogóle, czy spełnia jakiekolwiek normy :) To samo z hipolami, selektolami, mixolami itd...

Suchy2 napisał/a:
Mercedesy ,,Beczki" jeździły na SE i robiły miliony km. :-)


Babcia kolegi paliła papierosy, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę. :)
_________________
 
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2019-07-14, 16:41   

nanab napisał/a:
zolo napisał/a:

Dodajmy tez ze porsche, garbus, tatra, zaporożec itd. maja chłodnice oleju

Maluch też

Seryjny absolutnie nie ;)
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-07-14, 17:13   

Zatem do mojej Clio fabryka zalecała olej SF, żeby zarobić na jeleniach?
[/quote]Babcia kolegi paliła papierosy, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę. :) [/quote]

To jest faktycznie merytoryczny argument, przyznaję Ci rację.
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 225
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-07-14, 19:17   

Suchy2 napisał/a:
Zatem do mojej Clio fabryka zalecała olej SF, żeby zarobić na jeleniach?


A może w momencie skonstruowania silnika nie było lepszych? Faktycznie, jak zalejesz SG, to pewnie się rozleci... :roll:

Cytat:
To jest faktycznie merytoryczny argument, przyznaję Ci rację.


Odpowiedziałem argumentem z tego samego poziomu, jakiego Ty użyłeś :P
_________________
 
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-07-14, 19:27   

Moje Clio I rocznik 1997, zapewniam Cię, że w latach 90 były już syntetyki, bo jeździły auta z turbo itp. Zatem fabryka Renault celowo nakazała SF, pomimo, że lepiej było wtedy lać np SJ?

Argument jest taki, że o trwałości silnika np Mercercedesa ,,Beczki", nie decyduje nadgorliwość w stosowaniu oleju o zbyt wysokiej klasie jakości, ale jego konstrukcja i wykonanie.
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 225
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-07-14, 19:32   

A może w momencie skonstruowania silnika konstruktor nakreślił sobie, że ma być olej minimum jakości SF i tyle?

Jak tak się boisz zalać coś lepszego i stoisz przy swoim, to po co roztrząsasz, lej sobie ten SF i tyle. :P

Cytat:
Argument jest taki, że o trwałości silnika np Mercercedesa ,,Beczki", nie decyduje nadgorliwość w stosowaniu oleju o zbyt wysokiej klasie jakości, ale jego konstrukcja i wykonanie.


Bardzo głupi argument, bo na lepszych olejach beczka mogłaby zrobić większy przebieg. Tak jak babcia nie paląc mogłaby dożyć 110, a nie 95 lat. I tak jeden maluch na syntetyku zrobi przebieg 100-150kkm pracując dobrze, a drugi na selektolu w tym czasie będzie klekotał panewami i jeździł z połową kompresji. Prosta fizyka -> mniejsze tarcie na syntetyku -> wolniejsze zużywanie się współpracujących części.
_________________
 
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-07-14, 20:51   

To dlaczego w żadnej instrukcji jakiegokolwiek pojazdu 4T, nie znalazłem wzmianki, że zalecana klasa jakości jest jedynie minimalna i można lać dowolną wyższa?

I nie zgodziłbym się, że oleje mineralne i syntetyczne mają podobne właściwości myjące, tu masz parametry TBN dwóch olejów Lubro i Mobil1:
http://www.orlenoil.pl/PL...-CC_20W-50.aspx

https://www.mobil.com/pol...1-new-life-0w40
 
     
MarcinBrz 


Dołączył: 10 Lut 2019
Posty: 23
Skąd: Krosno
Wysłany: 2019-07-14, 20:53   

Mogę się wtrącić?
Tak się składa, że do wszystkich swoich samochodów (oprócz malucha) leję syntetyk, a konkretnie Valvoline Maxlife 5W40.
Pacjent pierwszy to Matiz, w momencie kupna raczej prawdziwe 140 tysięcy, poprzednio zalany Lotosem mineralnym. Płukanka i wspomniany syntetyk.
Pacjent drugi - Kangoo 1,2, podobno 220 tysięcy, poprzednio Elf 10w40.
Pacjent trzeci - Corsa 1,4, 170 tysięcy, poprzednio Mobil 10W40.
W żadnym wypadku nie nastąpiło zwiększone spalanie oleju, wycieki czy inne niepokojące objawy. Za to zwłaszcza w wypadku Matiza zniknęły szlamy z pokrywy zaworów i okolic.
W maluchu póki co wlałem mineralny Platinum, żeby wypłukać silnik po nie wiadomo czym, następnie wleję Valvoline, tylko pewnie półsyntetyk. W zimie nie będzie jeździł, przy rocznych przebiegach rzędu kilkuset kilometrów nie widzę sensu lania syntetyka.
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2019-07-14, 23:27   

Kubica napisał/a:

Seryjny absolutnie nie

Każdy seryjny miał, tylko przerabiane mogły nie mieć jak ktoś zdemontował.
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 556
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2019-07-15, 01:27   

nanab napisał/a:
Kubica napisał/a:

Seryjny absolutnie nie

Każdy seryjny miał, tylko przerabiane mogły nie mieć jak ktoś zdemontował.

Chłodnicę oleju? Rozwiń, o co dokładnie Ci chodzi bo chyba mamy na myśli dwie różne rzeczy... .
_________________
Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada
 
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1167
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-07-15, 10:37   

Suchy2, nauczyłeś się kilku nazw jakichś starych specyfikacji olejowych na pamięć i sypiesz nimi jak z rękawa, szukając dziury w całym.
Jeśli naprawdę ktoś uważa że silnik dostanie zbyt czystego oleju i się "rozszczelni" to zalecam rozpędzić się i konkretnie przygrzmocić głową w ścianę :E
Od uszczelniania silnika są uszczelniacze i uszczelki a nie nagar :roll:
Daniel22 napisał/a:

Suchy2 napisał/a:
Mercedesy ,,Beczki" jeździły na SE i robiły miliony km. :-)


Babcia kolegi paliła papierosy, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę. :)

:lol2:

AAA i jeszcze jedno
Podział na "minerał" "półsyntetyk" "syntetyk" jest już konkretnie przestarzały, teraz spokojnie można kupić syntetyczne 10w40 jak i 5w40 :luj:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 225
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2019-07-15, 10:57   

Kubica napisał/a:
nanab napisał/a:
Kubica napisał/a:

Seryjny absolutnie nie

Każdy seryjny miał, tylko przerabiane mogły nie mieć jak ktoś zdemontował.

Chłodnicę oleju? Rozwiń, o co dokładnie Ci chodzi bo chyba mamy na myśli dwie różne rzeczy... .


Chyba chodzi o to, że maluch ma taką samą chłodnicę oleju jak zaporożec i inne wymienione sprzęty, czyli miskę olejową... :lol:

No i jareg podsumował dyskusję. Poza tym, najpierw polecam poczytać, co się właściwie pisze i jakimi terminami operuje, co dokładnie oznaczają i do czego służą, a później dopiero udzielać na forum 8) BTW gorszego oleju do porównań z drugiego bieguna niż króal giełd samochodowych "Lubro" znaleźć się nie dało? :P Jeszcze trochę i będziemy analizować skład i zasadność stosowania moto-doktora :E
_________________
 
 
     
Suchy2 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2019-07-15, 17:10   

Daniel22 napisał/a:
[ Poza tym, najpierw polecam poczytać, co się właściwie pisze i jakimi terminami operuje, co dokładnie oznaczają i do czego służą, a później dopiero udzielać na forum 8) E


A Ty poczytałeś?

Jareg napisał/a:

Jeśli naprawdę ktoś uważa że silnik dostanie zbyt czystego oleju i się "rozszczelni" to zalecam rozpędzić się i konkretnie przygrzmocić głową w ścianę :E

Nie no klasa, kultura i poziom wypowiedzi, tylko pogratulować.
Oj dzieci dzieci. Widzę, ze nie macie argumentów merytorycznych i zaczyna się dogryzanie. Poza tym nigdzie nie napisałem, że od ,,zbyt czystego oleju rozszczelni się silnik". Ale niech będzie. Typowe pokolenie gimnazjum, coś tam się dowiedzieli i teraz tupią nóżkami, że są najmądrzejsi bo olej syntetyczny jest zawsze najlepszy i trzeba go wszędzie stosować, pomimo, że wszystkie instrukcje i producenci zalecają co innego, ale OK, pewnie się nie znają. Dobra, niech wam będzie.
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2019-07-15, 17:31   

Kubica napisał/a:

Chłodnicę oleju? Rozwiń, o co dokładnie Ci chodzi bo chyba mamy na myśli dwie różne rzeczy... .

Maszynę służącą do chłodzenia oleju.
Daniel22 napisał/a:


Chyba chodzi o to, że maluch ma taką samą chłodnicę oleju jak zaporożec i inne wymienione sprzęty, czyli miskę olejową...

Nie wiem jak w zaz ale w maluchu chłodnica jest zamontowana na misce.
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2019-07-15, 17:52   

nanab to ze wentylator dmucha ci na miskę olejowa to nie znaczy ze to jest chłodnica oleju

to jest chlodnica oleju
https://www.google.com/se...img.hdW6puLJHck

Tatra 603


Porsche 911


VW garbus


Zaporożec
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15