|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Jaki Olej??? |
Autor |
Wiadomość |
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 225 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2019-07-14, 16:22
|
|
|
Suchy2 napisał/a: | Zatem najlepiej w ogóle przestać produkować oleje mineralne, skoro syntetyki są lepsze i można je stosować zamiennie? Czyli do Żuka, czy innego 125p należy lać olej syntetyczny i przedłuży to jego trwałość? |
Tak.
Ale oleje mineralne i tak dalej będą w produkcji, bo dzięki temu np. Orlen może zarobić na jeleniach, którzy np. leją do baku i skrzyni WSK najgorszy możliwy olej będący ciągle w produkcji - LUX10, nie spełniający żadnych norm, tani w produkcji szmelc, za 25zł/litr, drożej od syntetycznych odpowiedników Jest zbyt, to producent będzie klepał, proste. Też bym tak robił, będąc producentem byle jakiego oleju, mając możliwość wciskać go kilka razy drożej, niż wychodzą koszty produkcji, nie patrząc w ogóle, czy spełnia jakiekolwiek normy To samo z hipolami, selektolami, mixolami itd...
Suchy2 napisał/a: | Mercedesy ,,Beczki" jeździły na SE i robiły miliony km. :-) |
Babcia kolegi paliła papierosy, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę. |
_________________ |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2019-07-14, 16:41
|
|
|
nanab napisał/a: | zolo napisał/a: |
Dodajmy tez ze porsche, garbus, tatra, zaporożec itd. maja chłodnice oleju |
Maluch też |
Seryjny absolutnie nie |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-07-14, 17:13
|
|
|
Zatem do mojej Clio fabryka zalecała olej SF, żeby zarobić na jeleniach?
[/quote]Babcia kolegi paliła papierosy, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę. [/quote]
To jest faktycznie merytoryczny argument, przyznaję Ci rację. |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 225 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2019-07-14, 19:17
|
|
|
Suchy2 napisał/a: | Zatem do mojej Clio fabryka zalecała olej SF, żeby zarobić na jeleniach?
|
A może w momencie skonstruowania silnika nie było lepszych? Faktycznie, jak zalejesz SG, to pewnie się rozleci...
Cytat: | To jest faktycznie merytoryczny argument, przyznaję Ci rację. |
Odpowiedziałem argumentem z tego samego poziomu, jakiego Ty użyłeś |
_________________ |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-07-14, 19:27
|
|
|
Moje Clio I rocznik 1997, zapewniam Cię, że w latach 90 były już syntetyki, bo jeździły auta z turbo itp. Zatem fabryka Renault celowo nakazała SF, pomimo, że lepiej było wtedy lać np SJ?
Argument jest taki, że o trwałości silnika np Mercercedesa ,,Beczki", nie decyduje nadgorliwość w stosowaniu oleju o zbyt wysokiej klasie jakości, ale jego konstrukcja i wykonanie. |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 225 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2019-07-14, 19:32
|
|
|
A może w momencie skonstruowania silnika konstruktor nakreślił sobie, że ma być olej minimum jakości SF i tyle?
Jak tak się boisz zalać coś lepszego i stoisz przy swoim, to po co roztrząsasz, lej sobie ten SF i tyle.
Cytat: | Argument jest taki, że o trwałości silnika np Mercercedesa ,,Beczki", nie decyduje nadgorliwość w stosowaniu oleju o zbyt wysokiej klasie jakości, ale jego konstrukcja i wykonanie. |
Bardzo głupi argument, bo na lepszych olejach beczka mogłaby zrobić większy przebieg. Tak jak babcia nie paląc mogłaby dożyć 110, a nie 95 lat. I tak jeden maluch na syntetyku zrobi przebieg 100-150kkm pracując dobrze, a drugi na selektolu w tym czasie będzie klekotał panewami i jeździł z połową kompresji. Prosta fizyka -> mniejsze tarcie na syntetyku -> wolniejsze zużywanie się współpracujących części. |
_________________ |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
|
|
|
|
MarcinBrz
Dołączył: 10 Lut 2019 Posty: 23 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2019-07-14, 20:53
|
|
|
Mogę się wtrącić?
Tak się składa, że do wszystkich swoich samochodów (oprócz malucha) leję syntetyk, a konkretnie Valvoline Maxlife 5W40.
Pacjent pierwszy to Matiz, w momencie kupna raczej prawdziwe 140 tysięcy, poprzednio zalany Lotosem mineralnym. Płukanka i wspomniany syntetyk.
Pacjent drugi - Kangoo 1,2, podobno 220 tysięcy, poprzednio Elf 10w40.
Pacjent trzeci - Corsa 1,4, 170 tysięcy, poprzednio Mobil 10W40.
W żadnym wypadku nie nastąpiło zwiększone spalanie oleju, wycieki czy inne niepokojące objawy. Za to zwłaszcza w wypadku Matiza zniknęły szlamy z pokrywy zaworów i okolic.
W maluchu póki co wlałem mineralny Platinum, żeby wypłukać silnik po nie wiadomo czym, następnie wleję Valvoline, tylko pewnie półsyntetyk. W zimie nie będzie jeździł, przy rocznych przebiegach rzędu kilkuset kilometrów nie widzę sensu lania syntetyka. |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-07-14, 23:27
|
|
|
Kubica napisał/a: |
Seryjny absolutnie nie |
Każdy seryjny miał, tylko przerabiane mogły nie mieć jak ktoś zdemontował. |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 556 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2019-07-15, 01:27
|
|
|
nanab napisał/a: | Kubica napisał/a: |
Seryjny absolutnie nie |
Każdy seryjny miał, tylko przerabiane mogły nie mieć jak ktoś zdemontował. |
Chłodnicę oleju? Rozwiń, o co dokładnie Ci chodzi bo chyba mamy na myśli dwie różne rzeczy... . |
_________________ Nie musi być szybko, najważniejsze żeby było niewygodnie.
Był: Z(Ł)OMO `88
Jest:Waldemar Wielki `88, Skoda Favorit `91 Marmolada |
|
|
|
|
Jareg
Admin Sherlock Holmes
Wiek: 26 Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 1167 Skąd: Kraków/Krzeszowice
|
Wysłany: 2019-07-15, 10:37
|
|
|
Suchy2, nauczyłeś się kilku nazw jakichś starych specyfikacji olejowych na pamięć i sypiesz nimi jak z rękawa, szukając dziury w całym.
Jeśli naprawdę ktoś uważa że silnik dostanie zbyt czystego oleju i się "rozszczelni" to zalecam rozpędzić się i konkretnie przygrzmocić głową w ścianę
Od uszczelniania silnika są uszczelniacze i uszczelki a nie nagar
Daniel22 napisał/a: |
Suchy2 napisał/a: | Mercedesy ,,Beczki" jeździły na SE i robiły miliony km. :-) |
Babcia kolegi paliła papierosy, miała 90 lat i wyprzedzała mnie pod górę. |
AAA i jeszcze jedno
Podział na "minerał" "półsyntetyk" "syntetyk" jest już konkretnie przestarzały, teraz spokojnie można kupić syntetyczne 10w40 jak i 5w40 |
_________________ 126p ST '80
126 Bis '91
FSM Cinquecento '91
Škoda Forman LS '93
Škoda Fabia 1.4 16v '06
Peugeot 205 GRD '91
K U P I Ę B O S M A L A |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 225 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2019-07-15, 10:57
|
|
|
Kubica napisał/a: | nanab napisał/a: | Kubica napisał/a: |
Seryjny absolutnie nie |
Każdy seryjny miał, tylko przerabiane mogły nie mieć jak ktoś zdemontował. |
Chłodnicę oleju? Rozwiń, o co dokładnie Ci chodzi bo chyba mamy na myśli dwie różne rzeczy... . |
Chyba chodzi o to, że maluch ma taką samą chłodnicę oleju jak zaporożec i inne wymienione sprzęty, czyli miskę olejową...
No i jareg podsumował dyskusję. Poza tym, najpierw polecam poczytać, co się właściwie pisze i jakimi terminami operuje, co dokładnie oznaczają i do czego służą, a później dopiero udzielać na forum BTW gorszego oleju do porównań z drugiego bieguna niż króal giełd samochodowych "Lubro" znaleźć się nie dało? Jeszcze trochę i będziemy analizować skład i zasadność stosowania moto-doktora |
_________________ |
|
|
|
|
Suchy2
Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2017 Posty: 61 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2019-07-15, 17:10
|
|
|
Daniel22 napisał/a: | [ Poza tym, najpierw polecam poczytać, co się właściwie pisze i jakimi terminami operuje, co dokładnie oznaczają i do czego służą, a później dopiero udzielać na forum E |
A Ty poczytałeś?
Jareg napisał/a: |
Jeśli naprawdę ktoś uważa że silnik dostanie zbyt czystego oleju i się "rozszczelni" to zalecam rozpędzić się i konkretnie przygrzmocić głową w ścianę
|
Nie no klasa, kultura i poziom wypowiedzi, tylko pogratulować.
Oj dzieci dzieci. Widzę, ze nie macie argumentów merytorycznych i zaczyna się dogryzanie. Poza tym nigdzie nie napisałem, że od ,,zbyt czystego oleju rozszczelni się silnik". Ale niech będzie. Typowe pokolenie gimnazjum, coś tam się dowiedzieli i teraz tupią nóżkami, że są najmądrzejsi bo olej syntetyczny jest zawsze najlepszy i trzeba go wszędzie stosować, pomimo, że wszystkie instrukcje i producenci zalecają co innego, ale OK, pewnie się nie znają. Dobra, niech wam będzie. |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-07-15, 17:31
|
|
|
Kubica napisał/a: |
Chłodnicę oleju? Rozwiń, o co dokładnie Ci chodzi bo chyba mamy na myśli dwie różne rzeczy... . |
Maszynę służącą do chłodzenia oleju.
Daniel22 napisał/a: |
Chyba chodzi o to, że maluch ma taką samą chłodnicę oleju jak zaporożec i inne wymienione sprzęty, czyli miskę olejową... |
Nie wiem jak w zaz ale w maluchu chłodnica jest zamontowana na misce. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|