Przewód oporowy cewki |
Autor |
Wiadomość |
Malan93
Wiek: 29 Dołączył: 05 Sty 2019 Posty: 26 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2019-03-03, 21:24 Przewód oporowy cewki
|
|
|
Zbudowałem sobie buggy z silnikiem od Fiata 126p i mam pytanie odnośnie cewki zapłonowej chodzi mi o to czy muszę podłączać przewód oporowy czy coś takiego bo znajomy mówił że bez tego to spalę cewkę.I jeszcze jedno jak już bym podłączył ten przewód to gdzie dalej od cewki trzeba go puścić? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-03-03, 21:44
|
|
|
Trzeba zacząć od tego jaki to typ zapłonu. Jeśli EL/ELX przewodu nie było. Jeśli przerywaczowy to tak - przewód opornościowy jest potrzebny. |
|
|
|
|
Malan93
Wiek: 29 Dołączył: 05 Sty 2019 Posty: 26 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2019-03-03, 21:47
|
|
|
Jest to zapłon od wersji FL z cewką butelkową |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-03-03, 21:55
|
|
|
No to przewód musi być. Jeden koniec przewodu łączy się z cewką drugi do zasilania (do stacyjki). W razie braku oryginalnego przewodu można zastosować rezystor 1R5 / 15W |
|
|
|
|
Malan93
Wiek: 29 Dołączył: 05 Sty 2019 Posty: 26 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2019-03-03, 22:00
|
|
|
Jak ma być podpięty do stacyjki to mogę go podłączyć do plusa akumulatora? |
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 623 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2019-03-03, 22:16
|
|
|
Tak, ale nie na stałe bo nie będzie można "zgasić" silnika i do tego będzie uciekać prąd na postoju.
Ludzie robią to przez duży wyłącznik hebelkowy jeśli nie mają stacyjki. |
|
|
|
|
Malan93
Wiek: 29 Dołączył: 05 Sty 2019 Posty: 26 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2019-03-04, 07:51
|
|
|
Ok rozumiem.Wielkie dzięki kolego. |
|
|
|
|
|