Klejenie elementow nadwozia |
Autor |
Wiadomość |
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2019-01-23, 20:45 Klejenie elementow nadwozia
|
|
|
Czesc. Mam do wymiany przednie blotniki i pas. Co sadzicie ze zamiast spawac, polaczyc to na klej i nity? Moglbym te elementy dac do ocynkowania i byloby to wieczne bez ingerencji spawacza.
Nowoczesne samochody sa w ten sposob skladane, i dobry klej lepiej trzyma niz punktowe spawy. Ponadto nie sa to elementy stricte konstrukcyjne.
Idac dalej, daloby w ten sposob zrobic poszycia progow? bo nad tym tez sie zastanawiam.
Czekam na wasze opinie, pozdro, Michal |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2019-01-23, 21:24
|
|
|
Maluch ma kilka tysięcy zgrzewów, nowe auta oprócz klejenia i nitowania są nadal punktowo zgrzewane i mają tych zgrzewów dwu, trzykrotnie więcej, konstrukcje są o wiele sztywniejsze niż kiedyś i są w formie klatki przestrzennej, a klejenie i nitowanie głównie spowodowane jest tym że dla zwiększenia bezpieczeństwa i redukcji masy użyto materiałów których nie da się połączyć ze sobą za pomocą zgrzewów czy spawów.
Karoseria malucha tak mocno pracuje że wątpię żeby było to dobre rozwiązanie na dłuższą metę, tym bardziej kombinacje tego typu przy progach wydają mi się bez sensu. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2019-01-24, 07:53
|
|
|
Wielki minus tej operacji jest taki iż elementy blacharskie ktore są dostępne są mało precyzyjne i trzeba rzeźbić. Gdyby były to elementy które pasują idealnie coś by z tego wyszło.
Po za tym progi jak policzyć u góry z błotnikiem /bokiem auta (i inne reperaturki)? |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2019-01-24, 15:28
|
|
|
Wy tak na serio czy tylko jaja sobie robicie? Chcecie pas przedni w maluchu który ma pusty przód i przy zderzeniu wiadomo jak się zachowuje lepić na nitach i jakiś klejach? |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2019-01-24, 20:25
|
|
|
Kleje podobno wytrzymalsze niz zgrzewy czy tam spawy.
Mam stare blotniki z epoki, jaki pas przedni polecacie? |
|
|
|
|
Mateusz9510
EL
Wiek: 25 Dołączył: 17 Lis 2012 Posty: 627 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2019-01-25, 15:38
|
|
|
Hanss napisał/a: | Wy tak na serio czy tylko jaja sobie robicie? Chcecie pas przedni w maluchu który ma pusty przód i przy zderzeniu wiadomo jak się zachowuje lepić na nitach i jakiś klejach? |
Na kropelke |
_________________ Mały, ale Wariat |
|
|
|
|
nanab
Dołączył: 22 Gru 2015 Posty: 490 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2019-01-25, 17:03
|
|
|
Fabrycznie był zgrzewany więc w czym problem że będzie mocniej niż fabrycznie? W ogóle rozpatrywanie w kaszlu kwestii bezpieczeństwa to trochę śmiech Co by z nim nie zrobić to i tak przy lekkiej obcierce giniesz, to tylko maluch. |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2019-01-25, 18:30
|
|
|
Gadacie /piszecie tak jakby autor chciał klejić punktowo na wikol . Jakby posmarowal na całej powierzchni styku np. Klejem do szyb.
Przyszłosciowo patrzeć remont /wymiane elementów nie będzie to takie łatwe jak szlif punktowych spawow. |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
mi5i3k
Wiek: 37 Dołączył: 23 Lut 2016 Posty: 93 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 2019-01-27, 21:21
|
|
|
zolwik napisał/a: | Wielki minus tej operacji jest taki iż elementy blacharskie ktore są dostępne są mało precyzyjne i trzeba rzeźbić. Gdyby były to elementy które pasują idealnie coś by z tego wyszło.
Po za tym progi jak policzyć u góry z błotnikiem /bokiem auta (i inne reperaturki)? |
Robisz felc i na niego kleisz reperaturke? |
|
|
|
|
|