.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: ignac2004
2017-11-30, 10:58
Water and the 126 engine bay!
Autor Wiadomość
dagleykd 
Future FIAT owner!


Wiek: 37
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 21
Skąd: Nova Scotia, Canada
Wysłany: 2015-09-13, 17:09   Water and the 126 engine bay!

Hello everybody! :)

I have a question on the 126 and driving in bad weather! With the large open vents on the engine hood at the back, does a lot of water get into the engine bay of the 126 and create rust or electrical problems?

...are the covers that I see installed on some 126s a good idea? I mean the plastic covers that they install over the vents to help keep water out, like these: http://www.roadsmile.com/...-600_key_13.jpg

Thanks for any answers! :) Just curious for when I am able to import my own 126 here to Canada! :D
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2015-09-13, 17:58   

Hi.
Lots of 126 have those covers on the hood vents, but without them the weather doesn't seems any problems. Maybe the engine parts got rusted a little quicker (like an exhaust and cover fan for example) but it took a very long time ;) , i never heard of something bad has become with engine or electric even if car parked under the open sky. Anyway you can buy those covers in any moment, the are very cheap, maybe can help a bit protect the engine bay, certainly do nothing worse ;) .
_________________
 
     
dagleykd 
Future FIAT owner!


Wiek: 37
Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 21
Skąd: Nova Scotia, Canada
Wysłany: 2015-09-15, 11:55   

Ah, OK, just curious! When I import mine to Canada, I intend to drive it a fair amount daily, which will involve it sitting in the rain sometimes! ;)

Just wanted to make sure no electrical or rust issues won't happen over time if so!
 
     
Tomaszabc 


Wiek: 30
Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 75
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2017-11-28, 21:02   

Engine bay is mostly weatherproof. Better for fiat is to ride it often. Hot engine make water evaporate. Splashing puddles also make no problem for this engine/alternator/connectors.
Materials used for building engine evoluated from knowledge of past constructions.

Every year you should get mainentance for vehicle including cleaning starter-alternator-battery connector.
_________________
Fiat 126 ELX - po 6 latach wyciągnięty ze stodoły, poprzedni właściciel urodził się w 1921 roku
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-11-29, 08:27   

Our Parents in 70's and 80's drove it daily... So... It can't be a problem to ride a Fiat in a rainy day. But remember, it's not an Amphicar! :D
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2017-11-29, 17:20   

_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 18