Wyjąca skrzynia powyżej 80 km/h |
Autor |
Wiadomość |
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-15, 19:34 Wyjąca skrzynia powyżej 80 km/h
|
|
|
Witajcie,
Mój problem polega na tym, że w moim Maluszku (600cc, 1983r) na czwartym biegu, powyżej 75-80 km/h ze skrzyni (chyba) zaczyna dobiegać wycie. Zwiększa się z prędkością. Trochę tak jak most w starym Dużym Fiacie. Wycie pojawia się po wciśnięciu, nawet lekkim pedału gazu (przyśpieszanie lub utrzymywanie prędkości). Po puszczeniu pedału, gdy samochód toczy się bez gazu na 4 biegu (nawet powyżej 90 km/h) wycia brak. Na biegach 1,2,3 problem nie występuje w ogóle.
Jest to uciążliwe w czasie jazdy (świdrujący dźwięk) a do tego nie wiem, czy tak jeżdżąc nie pogarszam sprawy.
Wcześniej tego nie było. Problem zaczął się po przeglądzie generalnym wykonanym przez serwis, do którego nie chciałbym wstawiać swojego maluszka ponownie. Na pewno robione było wówczas sprzęgło - co jeszcze, ciężko powiedzieć. Pewności, że wymieniona została cała skrzynia niestety nie mam...
I tu moje drugie pytanie, czy macie może do polecenia jakiś zaufany serwis w okolicach południa Warszawy (albo i poza, do dobrego serwisu mogę jechać daleko).
Nie jestem ekspertem w dziedzinie samochodów/mechaniki/elektryki ale chętnie podejmuję się i sam uczę różnych drobnych napraw. Jednak skrzynia zdecydowanie mnie przerasta.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Pozdrawiam
Paweł |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-03-15, 21:20
|
|
|
Cześć,
Ciężko stwierdzić coś na odległość, ale dobrze byłoby wiedzieć co oni rzeczywiście wymienili i co ruszali. Może po prostu skrzynia już umiera, ale możliwe że na przykład nie ma w niej oleju - dobrze by było żebyś to sprawdził. Na stronie mamy fajny tutorial o wymianie oleju w skrzyni, więc myślę że sobie z tym poradzisz
http://rezerwa126p.pl/war...skrzyni-biegow/ |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2018-03-15, 21:42
|
|
|
Jeśli wykluczymy grzebanie przy skrzyni przez serwis, to jedyne co mogli zrobić to wymiana oleju. Może wlali za rzadki i teraz wyje? Dla pewności zmień olej na Hipol MF - do skrzyni wchodzi 1,1l.
Skrzynia wyje jak jest źle poskładana, jak jest źle ustawiony luz na mechanizmie różnicowym lub jak ma już zużyte łożyska/tryby. No i jak nie ma oleju oczywiście
Niekoniecznie musi się rozlecieć, ja na wyjącej skrzyni trochę pojeździłem i nic się nie działo, później sobie znalazłem lepszą Najbardziej mnie zastanawia, że przed wizytą w warsztacie było ok - musieli coś skopać |
_________________
|
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-15, 22:07
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi.
Jutro kupię ten olej Hipol MF (ciekawe czy będzie łatwo) i spróbuję wymienić.
Niezależnie od powodu wycia wymiana nie zaszkodzi a nowe doświadczenie dojdzie.
Pewnie bez kanału trochę się będę musiał nagimnastykować
A co serwisu to nawet brak mi słów. Dlatego powoli szukam jakiegoś sprawdzonego, z polecenia.
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2018-03-15, 22:09
|
|
|
Na każdym większym orlenie dostaniesz Hipol. |
_________________
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-03-15, 23:18
|
|
|
Ten dźwięk pochodzi z mechanizmu różnicowego. Faktycznie może być mało oleju albo olej ma niewłaściwą lepkość. Jednak skrzynia Maucha jest tolerancyjna i najczęściej przyczyną jest praca skrzyni w nieco innej pozycji do której "przyzwyczaiła się". Poszukaj w jakiej pozycji były wcześniej poduszki pod skrzynią i może już przestawienie ich na poprzednie miejsce rozwiąże problem. |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-16, 08:52
|
|
|
Rzeczywiście poduszki skrzyni (a przynajmniej jedną), mam do wymiany - nie zaglądałem jak wyglądają, ale mam klasyczne objawy stukania przy ruszaniu, na wybojach itp. Nie przypuszczałem jednak, że może być to przyczyną wycia skrzyni. Super
Przed olejem zajmę się więc poduszkami. W sprawie regulacji to pewnie najlepiej przed wymianą zaznaczyć sobie pozycje starych? Bo jak to potem regulować? Jakiś poziom łapać?
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
damiancn
damiancn
Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2017 Posty: 292 Skąd: cieszyn
|
Wysłany: 2018-03-16, 09:04
|
|
|
skrzynia musi ''wisiec'' w powietrzu i nie obijac o mocowanie nawet jak mocno sie nia szarpie lapiac np za tlumik,przykrecona rowno na tej samej wysokosci po obu stronach,olej 80w90hipol |
|
|
|
|
xemup
Admin FL
Wiek: 33 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 6234 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-16, 14:55
|
|
|
Tak, to już znalazłem, ale dzięki. Dam znać po wymianie.
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-16, 18:20
|
|
|
Ale jazda. Kupiłem poduszkę bez gwintu
Niby oryginał do 126p, ale chyba jednak nie do 126p. Zdjęcie tutaj:
https://zapodaj.net/d76cfc35e21f7.jpg.html
Z drugiej strony zajrzałem pod autko i poduszki wydają się chyba w porządku. Zdjęcie tutaj:
https://zapodaj.net/4573b67f02e5a.jpg.html
Skrzynia nie dotyka do niczego i nie wiem jak machając wydechem, silnikiem itp. nie udało mi się wywołać stuku. A jednak przy ruszaniu coś tłucze
Może to sprężyna mocująca silnik? (akurat nową sprężynę i gumy do wymiany mam).
Posmaruję jakąś nutellą czy pastą do zębów obejmę pod skrzynią i pojeżdżę tak, żeby postukało i zobaczę, czy skrzynia też jest w nutelli/paście.
Będę raportował nie bieżąco z postępów
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
michals
Wiek: 45 Dołączył: 17 Lut 2015 Posty: 625 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 2018-03-16, 18:38
|
|
|
Skrzynia faktycznie dosyć wysoko a poduszki wyglądają na nie zużyte, tylko że zawsze jest jakieś ale...
Jeśli skrzynia jest tak wysoko to może stukać o "budę" górną częścią obudowy. Do diagnozy istotne jest czy stuka przy ruszaniu czy przy hamowaniu?
Druga rzecz, to poduszki mogą odkręcić się przy skrzyni. |
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-16, 19:00
|
|
|
Stuka na wybojach i przy ruszaniu. Nie muszę nawet ostro ruszać a jest od 1 do kilku stuków. Jak wysprzęglam bardzo delikatnie to cisza.
Czy się nie odkręciły od skrzyni sprawdzę wieczorem jak tylko ulepię bałwana, bo za oknem z 10 cm śniegu i dalej sypie
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2018-03-16, 19:59
|
|
|
Poduszki się sprawdza inaczej - bierzesz jakąś dużą łychę lub cokolwiek innego żeby zrobić dźwignię i wkładasz między skrzynię a wspornik i podnosisz, patrząc jednocześnie na poduszki. Jeśli guma się nigdzie nie odkleja to są OK.
Skontroluj czy poduszki są dobrze dokręcone do wspornika i sprawdź czy wspornik jest dobrze dokręcony do karoserii!!
Tylne zawieszenie zespołu napędowego najlepiej wymienić w całości. Tu również śruba musi być porządnie dokręcona.
Na razie nie przestawiaj skrzyni na poduszkach, tylko sprawdź najprostsze rzeczy. Jeśli to nie pomoże to spróbuj ją trochę opuścić. |
_________________
|
|
|
|
|
pawelor
Wiek: 49 Dołączył: 22 Lis 2016 Posty: 90 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-03-16, 21:09
|
|
|
No więc rzeczywiście jest tak jak pisze Pan_Wacław.
Stwierdziłem, że jednak przyjrzę się bliżej moim poduszkom. Po odkręceniu dolnych śrub i podniesieniu skrzyni do góry okazało się, że obie poduszki składają się z dwóch części: osobno gumy i osobno dolne blachy. Wniosek - nigdy nie osądzaj po wyglądzie
Teraz muszę kupić poduszki z gwintami i je wymienić.
Zobaczymy co się stanie z wyciem skrzyni po wymianie.
Jednego tylko dokładnie nie wiem. Wysokość skrzyni reguluje się poprzez jej podnoszenie/opuszczanie podnośnikiem i skontrowanie na odpowiedniej wysokości dolnymi nakrętkami poduszek, czy tak?
Pozdrawiam
Paweł |
_________________
|
|
|
|
|
|