.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Dzialanie radio Unitra Safari
Autor Wiadomość
Wilk1985 
Holender w Maluchu


Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Haga / Szczecin
Wysłany: 2017-04-16, 21:09   Dzialanie radio Unitra Safari

Dzien dobry wszyszy.

Podlaczylem dzisiaj moj radio do Malucha, napisane na jego jest Unitra Safari 5A, idealny radio do Malucha.



Na tylu jest podlaczony jak widziecie na dole:



Bede ten kabli jescze robic ladniejsze, ale i tak bede musial go wyjac w przyslosci zeby kabel do antena wymienic. Jak widac to ten kabel jest w slabym stanie.

Jak widac ten radio ma 2 wtyczki do masy, 1 na + i 2 pozostaly. Czy ktos jest w stanie mi powiedzic do czego sluza te 2 pozostaly?

Robilem dla was jescze filmik z dzialanie :)

https://www.youtube.com/watch?v=q-7dbuQW-fg

Radio jest przestrojony na FM, i FM jest pod guzik U.

Pod guzik U mam stacjach:

Regionalny radio WOS na 87.6
Regionaly radio Omroep West na 89.3
Sublime FM na 90.5
BNR na 91.3

Czyli U 73 do 66 rownie FM 87 do 93. Slabo zasieg bo wiekszosc stacji sa miedzy 96 i 104 :) .

Ale to niewazny bo ja bardzo lubie BNR czyli wystarczy dla mnie.

Teraz zostal tylko jeden bardzo dobry pytanie:

Na D, S i K nie odbieram nic, i to dla mnie calkiem logiczny bo radio z PRL i nie ustawiony na uzyciu w Holandii. Ale i tak jestem bardzo ciekawy jak to kiedys dzialalo? Dlaczego jest D, S i K? Co to znaczy Pasmo 49?

O i jescze jeden pytanie, radio dziala dobrze w postoju ale jak silnik odpalam to zaczyna sie wielki szumszumszum na radio i nic nie slychac.

Slyczalem kiedys ze to ma cos wspolny z zaplonu samochodu, co ja mam z tym zrobic?

Dziekuje z gory za odpowiedzi, pozdrawiam.
_________________
Zapraszam do czytania temat o moj 126p 1983 Verde Szalwia:

http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=22034
 
     
mdymczyk 

Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-16, 21:17   

Cześć,

D, S, K to fale długie (LW), średnie (MW) i krótkie (SW). Obecnie w Europie nie nadaje zbyt wiele stacji na tych falach. Na pewno nie wymagają one przestrojenia i powinieneś móc w Holandii znaleźć jakieś stacje holenderskie i zagraniczne (np. niemieckie czy francuskie - na tych falach zasięg jest bardzo duży).

Ostatnio podpiąłem Safari 5 na kawałku drutu w domu i słychać było na przykład Londyn.

Rzeczywiście, zapłon samochodu może zakłócać działanie na LW/MW/SW. Może być tu winny kondensator przy cewce zapłonowej (choć u mnie w innym samochodzie wszystko jest OK, a i tak na długich falach LW nie da się niczego usłyszeć podczas pracy samochodu).

Czy radio sprawia też problemy na U podczas pracy samochodu?
 
     
Wilk1985 
Holender w Maluchu


Wiek: 38
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 69
Skąd: Haga / Szczecin
Wysłany: 2017-04-16, 21:20   

mdymczyk napisał/a:
Cześć,

D, S, K to fale długie (LW), średnie (MW) i krótkie (SW). Obecnie w Europie nie nadaje zbyt wiele stacji na tych falach. Na pewno nie wymagają one przestrojenia i powinieneś móc w Holandii znaleźć jakieś stacje holenderskie i zagraniczne (np. niemieckie czy francuskie - na tych falach zasięg jest bardzo duży).

Ostatnio podpiąłem Safari 5 na kawałku drutu w domu i słychać było na przykład Londyn.

Rzeczywiście, zapłon samochodu może zakłócać działanie na LW/MW/SW. Może być tu winny kondensator przy cewce zapłonowej (choć u mnie w innym samochodzie wszystko jest OK, a i tak na długich falach LW nie da się niczego usłyszeć podczas pracy samochodu).

Czy radio sprawia też problemy na U podczas pracy samochodu?


Dziekuje za informacja! Narazie nie mam zadnego zasieg na D S i K ale to moze byc przez to ze antena nie jest na 100% sprawnie.

Problemy przy pracy silnika tez sie sprawiaja na U, a wiesz ktory marka/typ kondensator i cewce zaplonowej mam kupic? Teraz mam nowy kondensator, ale marka nie znam na pamiec.
_________________
Zapraszam do czytania temat o moj 126p 1983 Verde Szalwia:

http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=22034
 
     
zolwik 


Dołączył: 05 Sie 2015
Posty: 1163
Skąd: Wejherowo/Gdynia
Wysłany: 2017-04-17, 08:16   

Byly kiedys stosowane filtry na ferycie, pamiętam ze cos tam pomagalo. Tylko w dzisiejszych czasach dostępność pewnie słaba, ew samemu zbudować.
Podpinam sie pod temat, czeka mnie tez niebawem taka zabawa
_________________
Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396
 
     
mdymczyk 

Wiek: 34
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-04-17, 10:12   

Do D S K na pewno musisz mieć dość długą antenę, możesz spróbować z długim kawałkiem (np. 2-5 metrów) przewodu elektrycznego podłączonego jako antena.

Co do kondensatora - nie wiem, jaki powinien być. Po prostu pamiętam, że miał z tym związek. Może ktoś pomoże.

Zastanawiam się jeszcze, czy nie mają na to wpływu przewody zapłonowe, które być może powinny mieć jakąś rezystancję. Ostatni paragraf tutaj to opisuje:
http://www.e-autonaprawa....aplonowych.html
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15