|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Dzialanie radio Unitra Safari |
Autor |
Wiadomość |
Wilk1985
Holender w Maluchu
Wiek: 38 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Haga / Szczecin
|
Wysłany: 2017-04-16, 21:09 Dzialanie radio Unitra Safari
|
|
|
Dzien dobry wszyszy.
Podlaczylem dzisiaj moj radio do Malucha, napisane na jego jest Unitra Safari 5A, idealny radio do Malucha.
Na tylu jest podlaczony jak widziecie na dole:
Bede ten kabli jescze robic ladniejsze, ale i tak bede musial go wyjac w przyslosci zeby kabel do antena wymienic. Jak widac to ten kabel jest w slabym stanie.
Jak widac ten radio ma 2 wtyczki do masy, 1 na + i 2 pozostaly. Czy ktos jest w stanie mi powiedzic do czego sluza te 2 pozostaly?
Robilem dla was jescze filmik z dzialanie
https://www.youtube.com/watch?v=q-7dbuQW-fg
Radio jest przestrojony na FM, i FM jest pod guzik U.
Pod guzik U mam stacjach:
Regionalny radio WOS na 87.6
Regionaly radio Omroep West na 89.3
Sublime FM na 90.5
BNR na 91.3
Czyli U 73 do 66 rownie FM 87 do 93. Slabo zasieg bo wiekszosc stacji sa miedzy 96 i 104 .
Ale to niewazny bo ja bardzo lubie BNR czyli wystarczy dla mnie.
Teraz zostal tylko jeden bardzo dobry pytanie:
Na D, S i K nie odbieram nic, i to dla mnie calkiem logiczny bo radio z PRL i nie ustawiony na uzyciu w Holandii. Ale i tak jestem bardzo ciekawy jak to kiedys dzialalo? Dlaczego jest D, S i K? Co to znaczy Pasmo 49?
O i jescze jeden pytanie, radio dziala dobrze w postoju ale jak silnik odpalam to zaczyna sie wielki szumszumszum na radio i nic nie slychac.
Slyczalem kiedys ze to ma cos wspolny z zaplonu samochodu, co ja mam z tym zrobic?
Dziekuje z gory za odpowiedzi, pozdrawiam. |
_________________ Zapraszam do czytania temat o moj 126p 1983 Verde Szalwia:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=22034 |
|
|
|
|
mdymczyk
Wiek: 34 Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-16, 21:17
|
|
|
Cześć,
D, S, K to fale długie (LW), średnie (MW) i krótkie (SW). Obecnie w Europie nie nadaje zbyt wiele stacji na tych falach. Na pewno nie wymagają one przestrojenia i powinieneś móc w Holandii znaleźć jakieś stacje holenderskie i zagraniczne (np. niemieckie czy francuskie - na tych falach zasięg jest bardzo duży).
Ostatnio podpiąłem Safari 5 na kawałku drutu w domu i słychać było na przykład Londyn.
Rzeczywiście, zapłon samochodu może zakłócać działanie na LW/MW/SW. Może byćĂ tu winny kondensator przy cewce zapłonowej (choć u mnie w innym samochodzie wszystko jest OK, a i tak na długich falach LW nie da sięĂ niczego usłyszeć podczas pracy samochodu).
Czy radio sprawia też problemy na U podczas pracy samochodu? |
|
|
|
|
Wilk1985
Holender w Maluchu
Wiek: 38 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Haga / Szczecin
|
Wysłany: 2017-04-16, 21:20
|
|
|
mdymczyk napisał/a: | Cześć,
D, S, K to fale długie (LW), średnie (MW) i krótkie (SW). Obecnie w Europie nie nadaje zbyt wiele stacji na tych falach. Na pewno nie wymagają one przestrojenia i powinieneś móc w Holandii znaleźć jakieś stacje holenderskie i zagraniczne (np. niemieckie czy francuskie - na tych falach zasięg jest bardzo duży).
Ostatnio podpiąłem Safari 5 na kawałku drutu w domu i słychać było na przykład Londyn.
Rzeczywiście, zapłon samochodu może zakłócać działanie na LW/MW/SW. Może byćĂ tu winny kondensator przy cewce zapłonowej (choć u mnie w innym samochodzie wszystko jest OK, a i tak na długich falach LW nie da sięĂ niczego usłyszeć podczas pracy samochodu).
Czy radio sprawia też problemy na U podczas pracy samochodu? |
Dziekuje za informacja! Narazie nie mam zadnego zasieg na D S i K ale to moze byc przez to ze antena nie jest na 100% sprawnie.
Problemy przy pracy silnika tez sie sprawiaja na U, a wiesz ktory marka/typ kondensator i cewce zaplonowej mam kupic? Teraz mam nowy kondensator, ale marka nie znam na pamiec. |
_________________ Zapraszam do czytania temat o moj 126p 1983 Verde Szalwia:
http://forum.rezerwa126p.pl/viewtopic.php?t=22034 |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
Wysłany: 2017-04-17, 08:16
|
|
|
Byly kiedys stosowane filtry na ferycie, pamiętam ze cos tam pomagalo. Tylko w dzisiejszych czasach dostępność pewnie słaba, ew samemu zbudować.
Podpinam sie pod temat, czeka mnie tez niebawem taka zabawa |
_________________ Wrzosowy
http://forum.rezerwa126p....c0c3213f#503396 |
|
|
|
|
mdymczyk
Wiek: 34 Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-04-17, 10:12
|
|
|
Do D S K na pewno musisz mieć dośćĂ długą antenę, możesz spróbować z długim kawałkiem (np. 2-5 metrów) przewodu elektrycznego podłączonego jako antena.
Co do kondensatora - nie wiem, jaki powinien być. Po prostu pamiętam, że miał z tym związek. Może ktoś pomoże.
Zastanawiam się jeszcze, czy nie mają na to wpływu przewody zapłonowe, które być może powinny mieć jakąś rezystancję. Ostatni paragraf tutaj to opisuje:
http://www.e-autonaprawa....aplonowych.html |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|