Gaznik z motoru |
Autor |
Wiadomość |
Loq94
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 98 Skąd: Poznań okolice
|
Wysłany: 2017-04-15, 10:09
|
|
|
Obliczenia długości układu dolotowego jak i wylotowego mam już obcykane, zjawisko falowego poruszania się gazów w tych układach można wykorzystać nie tylko przy 2T, właśnie tylko średnica przepustnicy jest dla mnie zagadką
Czy mógłbyś nieco bardziej rozwinąć ten temat? Jeśli oczywiście jest co dodawać ^^ |
_________________ http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-04-15, 10:42
|
|
|
Tak czytam o tych liczeniach itp i chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć o tym. Niestety z zawodu uczyłem się informatyka, pracuję na produkcji okien, więc z mechanikom mam tyle styczności co z maluchem w domu. Nie ukrywam, że coraz bardziej mnie to fascynuje i chciałbym poczytać trochę o tym. Są jakieś książki, stronki dla takich amatorów jak ja, gdzie można by trochę poszerzyć wiedzę? Z fizyką, matmą problemów nie miałem to z wzorami jakoś dam sobie radę. Wiem, że czasem taką wiedzę zdobywa się latami, ale kiedyś trzeba zacząć |
|
|
|
|
Loq94
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 98 Skąd: Poznań okolice
|
Wysłany: 2017-04-15, 10:56
|
|
|
Wpisz "obliczenia długości układu dolotowego" w szukajkę i czytaj wszystko po kolei, ja tak robiłem. Książkę też jedną kiedyś czytałem, ale nie potrafię sobie przypomnieć jej nazwy, stara była...
Do tego "obliczenia układu wydechowego" i też poczytać, z tego co widzę to pierwszy link jest nawet syty i można się trochę dowiedzieć.
Ogółem wszystko się rozbija o falowanie gazów, które zachowują się jak ciecz (mechanika płynów brr...), jeśli taka fala zbliży się do komory spalania w momencie akurat zamykania zaworu, w środku będzie panowało większe ciśnienie, niż np wtedy, gdy ta fala będzie się cofać. |
_________________ http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-04-15, 12:36
|
|
|
Raczej wolałem jakaś książkę, sprawdzone źródło. Bo w internetach na forach to różnie bywa, chociaż wzorów raczej nie da się przekręcić |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-04-15, 14:40
|
|
|
Nie będę żyła
Czesław Kordziński - Zwiększanie osiągów silników
Polecam zacząć od tego, potem resztę pozycji tego autora znajdziecie w google. |
|
|
|
|
Loq94
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 98 Skąd: Poznań okolice
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-04-15, 20:00
|
|
|
głodny napisał/a: | Nie będę żyła
Czesław Kordziński - Zwiększanie osiągów silników
Polecam zacząć od tego, potem resztę pozycji tego autora znajdziecie w google. |
Nie wiem czy dobrze szukam, ale czy ta książka jest z 1964r, czy to tylko jakieś jej pierwsze wydanie? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1301 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-04-15, 21:24
|
|
|
Grzes napisał/a: | Nie wiem czy dobrze szukam, ale czy ta książka jest z 1964r, czy to tylko jakieś jej pierwsze wydanie? |
Z 1964 jest już 2 wydanie poprawione. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
Serec
Krzychu !!
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 314 Skąd: Stary Dzików / RLU
|
Wysłany: 2017-04-16, 11:48
|
|
|
Spoko evil1, przyda sie bo mam w planie w przyszlosci zrobic jakies mocniejsze wolnossace pedzidlo
Swoja droga ciekawi mnie jak taki silnik z pomodzonym dolotem zachowywal by sie po dolozeniu turba. Wtedy oczywiscie i niestety odpada temat czterech przepustnic, a zawsze mi sie to podobalo |
_________________ Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam! |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-04-19, 07:49
|
|
|
A ja bym wcale nie dyskredytował takiego rozwiązania bo widziałem już kilka turbionych aut z seryjnymi ITB i też się da, tu problemem jest dobranie kształtu kolektora , żeby przypadkiem jednego cylindra nie zagotować z braku równomiernej ilości powietrza. Na pewno jest więcej zawirowań ale jak to w turbieniu, zawsze można dać większy boost |
|
|
|
|
Serec
Krzychu !!
Wiek: 33 Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 314 Skąd: Stary Dzików / RLU
|
Wysłany: 2017-04-19, 10:06
|
|
|
W sumie to wykonalne moze byc jakby tak glebiej pomyslec tylko wlasnje ksztalt. Przydaloby sie cos takiego podpatrzec zeby takie eksprymenty nie kostowaly zbyt drogo |
_________________ Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam! |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-04-19, 11:40
|
|
|
Typu silnik 4 cylindrowy HEMI z odłączanym permanentnie 1 cylindrem |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-04-24, 10:21
|
|
|
Na bazie wałka seryjnego wychodzi mi, że maluch posiadający 1 przepustnicę na 1 cylinder powinien mieć jej średnicę na poziomie 23,7mm, czyli 33,5mm dla wspólnej przepustnicy na 2 cylindry. a ta przepustnica najfajniej jakby była od zaworu ssącego oddalona o 69,2cm a że się nie da to może być oddalona o 34,6cm jeśli byśmy chcieli na seryjnym wałku maksymalną moc osiągnąć przy 4500obr A jakbyśmy chcieli tą charakterystykę dociągnąć do 5500 to przepustnica na 56 lub 28cm . |
|
|
|
|
|