.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaznik z motoru
Autor Wiadomość
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-15, 10:09   

Obliczenia długości układu dolotowego jak i wylotowego mam już obcykane, zjawisko falowego poruszania się gazów w tych układach można wykorzystać nie tylko przy 2T, właśnie tylko średnica przepustnicy jest dla mnie zagadką :)

Czy mógłbyś nieco bardziej rozwinąć ten temat? Jeśli oczywiście jest co dodawać ^^
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-04-15, 10:42   

Tak czytam o tych liczeniach itp i chciałbym się czegoś więcej dowiedzieć o tym. Niestety z zawodu uczyłem się informatyka, pracuję na produkcji okien, więc z mechanikom mam tyle styczności co z maluchem w domu. Nie ukrywam, że coraz bardziej mnie to fascynuje i chciałbym poczytać trochę o tym. Są jakieś książki, stronki dla takich amatorów jak ja, gdzie można by trochę poszerzyć wiedzę? Z fizyką, matmą problemów nie miałem to z wzorami jakoś dam sobie radę. Wiem, że czasem taką wiedzę zdobywa się latami, ale kiedyś trzeba zacząć :)
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-15, 10:56   

Wpisz "obliczenia długości układu dolotowego" w szukajkę i czytaj wszystko po kolei, ja tak robiłem. Książkę też jedną kiedyś czytałem, ale nie potrafię sobie przypomnieć jej nazwy, stara była...
Do tego "obliczenia układu wydechowego" i też poczytać, z tego co widzę to pierwszy link jest nawet syty i można się trochę dowiedzieć.
Ogółem wszystko się rozbija o falowanie gazów, które zachowują się jak ciecz (mechanika płynów brr...), jeśli taka fala zbliży się do komory spalania w momencie akurat zamykania zaworu, w środku będzie panowało większe ciśnienie, niż np wtedy, gdy ta fala będzie się cofać.
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-04-15, 12:36   

Raczej wolałem jakaś książkę, sprawdzone źródło. Bo w internetach na forach to różnie bywa, chociaż wzorów raczej nie da się przekręcić :)
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-04-15, 14:40   

Nie będę żyła :P

Czesław Kordziński - Zwiększanie osiągów silników ;)

Polecam zacząć od tego, potem resztę pozycji tego autora znajdziecie w google.
 
 
     
Loq94 


Dołączył: 29 Lis 2015
Posty: 98
Skąd: Poznań okolice
Wysłany: 2017-04-15, 14:58   

http://cdn13.se.smcloud.n...o-podrozeje.jpg

Piwo dla Ciebie dobry człowieku :D Korzystając z zainteresowania tematem, jaką średnicę ma oryginalny zawór dolotowy i jaka jest średnica jego trzpienia?
_________________
http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
 
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-04-15, 20:00   

głodny napisał/a:
Nie będę żyła :P

Czesław Kordziński - Zwiększanie osiągów silników ;)

Polecam zacząć od tego, potem resztę pozycji tego autora znajdziecie w google.


Nie wiem czy dobrze szukam, ale czy ta książka jest z 1964r, czy to tylko jakieś jej pierwsze wydanie?
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1301
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2017-04-15, 20:15   

Loq94 napisał/a:
Korzystając z zainteresowania tematem, jaką średnicę ma oryginalny zawór dolotowy i jaka jest średnica jego trzpienia?

33 / 8
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-04-15, 21:24   

Grzes napisał/a:
Nie wiem czy dobrze szukam, ale czy ta książka jest z 1964r, czy to tylko jakieś jej pierwsze wydanie?


Z 1964 jest już 2 wydanie poprawione.
 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-16, 08:29   

https://nwmobilemechanicdotcom.wordpress.com/mechanic-research-papers/
Tu można policzyć trochę:
https://www.rbracing-rsr.com/runnertorquecalc.html

Tu ogólnie o dolotach , zasady działania
https://www.youtube.com/watch?v=oMjAtDGdWRM

Bardzo dużo kalkulatorów, wszystko można sobie policzyć:
https://www.rbracing-rsr.com/calculations.htm

Tu jest fajna praca z obliczeniami na przykładzie Hondy:
https://www.google.pl/url...usxMgQg&cad=rja
A tu jest dużo matematyki:
https://www.google.pl/url...COL-_vA&cad=rja

Z książek polecam Bell, Corky. Maximum Boost.
Czy to działa? Cały kolektor dolotowy i cały wydech mam policzony w swoim maluchu i charakterystyka jest dokładnie taka jak wskazały obliczenia. Silnik wstaje wtedy kiedy chcę (5000 obr) i moc kończy się prawie przy samym odcięciu (8000obr)

Ogólnie od groma można znaleźć ciekawej wiedzy, szczególnie z Australii i ze Stanów W Polsce często dochodzimy do jakiegoś forum, gdzie jest "wiem ale nie powiem", książki są bardzo stare a nowych się nie pisze, jedynie "poprawia" wydania. OK zasady są niezmienne tak jak prawa fizyki ale w polskiej literaturze już nie poczytamy za wiele o zmiennych długościach dolotu. Albo o płynnie zmieniających się długościach rur dolotowych kolektora ssącego, które to np stosuje Ferrari w LaFerrari.
 
 
     
Serec 
Krzychu !!


Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 314
Skąd: Stary Dzików / RLU
Wysłany: 2017-04-16, 11:48   

Spoko evil1, przyda sie bo mam w planie w przyszlosci zrobic jakies mocniejsze wolnossace pedzidlo :)
Swoja droga ciekawi mnie jak taki silnik z pomodzonym dolotem zachowywal by sie po dolozeniu turba. Wtedy oczywiscie i niestety odpada temat czterech przepustnic, a zawsze mi sie to podobalo :)
_________________
Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam!
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-19, 07:49   

A ja bym wcale nie dyskredytował takiego rozwiązania bo widziałem już kilka turbionych aut z seryjnymi ITB i też się da, tu problemem jest dobranie kształtu kolektora , żeby przypadkiem jednego cylindra nie zagotować z braku równomiernej ilości powietrza. Na pewno jest więcej zawirowań ale jak to w turbieniu, zawsze można dać większy boost :E
 
 
     
Serec 
Krzychu !!


Wiek: 33
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 314
Skąd: Stary Dzików / RLU
Wysłany: 2017-04-19, 10:06   

W sumie to wykonalne moze byc jakby tak glebiej pomyslec tylko wlasnje ksztalt. Przydaloby sie cos takiego podpatrzec zeby takie eksprymenty nie kostowaly zbyt drogo :mrgreen:
_________________
Central 1.6 16V Turbo w trakcie budowy ...
http://rezerwa126p.pl/forum/viewtopic.php?
Zapraszam!
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-19, 11:40   

Typu silnik 4 cylindrowy HEMI z odłączanym permanentnie 1 cylindrem :E
 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-04-24, 10:21   

Na bazie wałka seryjnego wychodzi mi, że maluch posiadający 1 przepustnicę na 1 cylinder powinien mieć jej średnicę na poziomie 23,7mm, czyli 33,5mm dla wspólnej przepustnicy na 2 cylindry. a ta przepustnica najfajniej jakby była od zaworu ssącego oddalona o 69,2cm a że się nie da to może być oddalona o 34,6cm jeśli byśmy chcieli na seryjnym wałku maksymalną moc osiągnąć przy 4500obr :) A jakbyśmy chcieli tą charakterystykę dociągnąć do 5500 to przepustnica na 56 lub 28cm .
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15