Gaznik z motoru |
Autor |
Wiadomość |
Bercik80
Bercik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Goczałkowice
|
Wysłany: 2017-03-30, 17:27 Gaznik z motoru
|
|
|
Witajcie
Zakładał ktoś gaznik z motoru ? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Bercik80
Bercik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Goczałkowice
|
Wysłany: 2017-03-30, 18:11
|
|
|
Jaki wybrac ?
Od czego zacząć ?
No i opowiedz mi o efektach |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-03-30, 19:26
|
|
|
Wiekszosc ma gaźniki z kawasaki ZZR600 i ja tez taki teraz mam. Silniki na gaznikach z motoru szybko sie wkreca na obroty fajnie przyspiesza ale dól ma troszke mulowaty. Do jazdy na codzien jak najbardziej sie nadaje ale spalanie bedzie prawie dwa razy wieksze.
Zacznij od zrobienia kolanka, dorobienia linek i strojenia gaźnika.
|
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
Bercik80
Bercik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Goczałkowice
|
Wysłany: 2017-03-30, 19:58
|
|
|
Wyglada profesjonalnie
Poszukam gaznika na allegro moze cos sie znajdzie.
Kolanko nie problem akurat spawam nierdzewke .
Powiedz mi gdzie dorabiales linki ?
Jaki masz wydech ? sam wszystko dorabiales ? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-03-30, 20:29
|
|
|
Jaką średnicę przepustnicy i zwężki ma ten gaźnik ?
Czy podwojone spalanie (nich będzie 10L) jest warte dodatkowych 2-3KM ? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-03-30, 22:25
|
|
|
Srednica gardzieli to 36mm. Gazniki CV nie maja zwężki. Jej role przejmuje przepustnica podciśnieniowa ktora jednoczesnie reguluje przepływ powietrza i paliwa.
https://www.youtube.com/watch?v=wyspAHrMbb8
Czy jest warto taki gaźnik zamontować do seryjnego auta jeżdżącego po drogach publicznych to odpowiedz brzmi nie ale w jednostkach wyczynowych jak najbardziej. Ja moim autkiem nie mam zamiaru startować w żadnych imprezach chce mieć po prostu autko takie bardziej wyczynowe / surowe do przejażdżek niedzielnych spalanie sie nie liczy (kręcą mnie rajdowki ) |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
Bercik80
Bercik
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 69 Skąd: Goczałkowice
|
Wysłany: 2017-03-30, 22:35
|
|
|
zolo napisał/a: | Linki wszystko z roweru. Pancerz na metry linki od przerzutek z roweru tandem (linka od sterowania przepustnica musi być długa ~3m).
Sam wszystko podłączałem, dorabiałem.
Wydech http://obrazki.elektroda...._1414404677.jpg
Patrz w linki w podpisie możesz sobie przejrzej na forum czy na fejku |
A powiedz mi ile sie wyniosly przerobki zwiazane z gaznikiem
i jaki jest przyrost mocy ? jest duza roznica ? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-03-30, 22:53
|
|
|
Jak sam ogarniesz temat i wiesz z czy co sie je to przeróbkę zrobisz sobie sam.
Ja wiem co i jak ale nie miałem nerwow z przeróbka iglicy wiec dałem to czlowiekowi ktory ma juz to obcykane i zapłaciłem za to symboliczne 100zl. https://www.facebook.com/patryk.setlak
W gaźniku trzeba dać większa dysze paliwa cos kolo 250 i przerobić iglice. Gaźnik trzeba zamontować pod odpowiednim katem ~45* i ustawić poziom paliwa w komorze pływakowej.
Przyrost mocy to odczucia indywidualne. Nie bylem na hamowni i nie porównywałem gaźników wiec sie nie wypowiem i nie bede ściemniał. Na pewno jest calkiem inna charakterystyka silnika, dźwięk i odczucia z jazdy. Silnik chętniej pracuje na wysokich obrotach jakby ożywa, niskie obroty takie sobie. W końcu to gaznik z motoru gdzie zabawa zaczyna sie przy czerwonym polu obrotomierza. Wskazana krotka skrzynia za która niebawem będę sie rozglądał |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-03-31, 16:41
|
|
|
Warto dodać że aby gaźnik pracował w 100% poprawnie powinien być skierowany w stronę klapy silnika.
W samochodach gaźniki opadowe (i nie tylko) są zwrócone komorą pływakową w stronę jazdy aby przy przyśpieszeniu przelewające się paliwo odpowiednio wzbogacało mieszankę. |
|
|
|
|
Loq94
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 98 Skąd: Poznań okolice
|
Wysłany: 2017-04-03, 13:05
|
|
|
A jak dobiera się szerokość gardzieli? Dlaczego akurat 36mm, a nie 32mm? Mam kawę el250 kręcącą się do 14tyś, to dwa razy tyle co w wysokoobrotowym maluchu, więc i pojemność można by pomnożyć razy 2, wychodzi po 250cm na gaźnik, blisko. Gdzieś czytałem że to się jakość oblicza, ale magii tej nie poznałem? |
_________________ http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
|
|
|
|
|
głodny
ziomy rezerwy Yoda nanoplexu
Wiek: 34 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 3113 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-04-03, 13:36
|
|
|
Wszystko zależy od zakresu użytecznych obrotów i zapotrzebowania na powietrze.
W gaźnikach nie tyle gardziel ważna co zwężka, im mniejsza tym lepsze rozpylenie na niższych obrotach. Inna para kaloszy to gaźniki CV jak pisał zolo, tam średnica gardzieli ma znaczenie dość istotne, bo o ile w motocyklu który ma 10-15tyś obr i w tym przedziale generuję moc to maluch nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego podciśnienia w średnim zakresie aby gaźnik dobrze rozpylał. Stąd wymagają przerobienia bądź zastosowania mniejszego gaźnika. |
|
|
|
|
Loq94
Dołączył: 29 Lis 2015 Posty: 98 Skąd: Poznań okolice
|
Wysłany: 2017-04-03, 23:04
|
|
|
Więęęc... 32/34mm gaźnik CV powinien być odpowiedni do malacza, zachowując średnie obroty i jako-takie spalanie?
Ciekawi mnie to że el250 mający 125cm na gaźnik i ZRR600 mający 150cm na gaźnik mimo podobnego zakresu obrotów dzieli aż 6mm na gardzieli. |
_________________ http://rezerwa126p.pl/for...p=437408#437408
|
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-04-13, 09:21
|
|
|
A wynika to z pojemności czyli zapotrzebowania silnika na powietrze. Silnik spalinowy to taka specyficznego rodzaju pompa. Przepustnica o 6mm większa to aż 30% większy przepływ w tym przypadku.
A średnicę optymalnej przepustnicy się liczy się tak, by jej powierzchnia była zbliżona do pola powierzchni otwartego zaworu.
A zakres obrotów w którym to wszystko ma działać reguluje się nie tylko średnicą ale też odległością od zaworu do przepustnicy.
Przydatną wartością w tych obliczeniach jest stała w postaci prędkości dźwięku.
Niskie obroty można też regulować układem wydechowym albo fazując rozrząd. |
|
|
|
|
|