.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Rodzaj przekładni kierowniczej w Townie
Autor Wiadomość
krzychoo 


Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-05, 20:03   Rodzaj przekładni kierowniczej w Townie

Panie i Panowie. Taka sprawa jest. Byłem przekonany, że od czasów późnego FL-a, FSM (a później Fiat) montował do maluchów przekładnie zębatkową. Wczoraj pojechałem na SKP, żeby skontrolować stan zawieszenia po zimie. Wszystko jest git, wyszedł mi jedynie luz na gałkach drążków. Zszedłem do kanału, popatrzyłem jak to wygląda, dziś zaglądam do książki Klimeckiego i Zembowicza i na ile pamiętam jak to wszystko wyglądało, wychodzi na to, że mam przekładnię ślimakową. To jak to jest? To usprawnienie zostało porzucone i do Elegantów pakowano stare przekładnie?
_________________
jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-03-05, 20:06   Re: Rodzaj przekładni kierowniczej w Townie

krzychoo napisał/a:
To jak to jest? To usprawnienie zostało porzucone i do Elegantów pakowano stare przekładnie?

Tak jak to zazwyczaj w Polsce bywa leprze zastapiono spowrotem gorszym, maglownica wystepowala chyba do konca 91 roku a pozniej powrocono do starego rozwiazania.
 
     
krzychoo 


Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-05, 20:09   

Jest chyba jeszcze gorzej, bo doczytałem teraz w charakterystyce technicznej EL-a, że występowały oba typy przekładni. Ktoś wie od czego to zależało? Do Standarda ślimak a do SX zębatka? Czy była to opcja? Czy losowanie? Czy do ślimakowej wrócono w ELX? Tyle pytań, tyle pytań!
_________________
jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl
 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-03-05, 20:19   

Elegant nigdy nie posiadał zębatkowej przekładni kierowniczej.
 
     
krzychoo 


Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-05, 20:29   

Michu napisał/a:
Elegant nigdy nie posiadał zębatkowej przekładni kierowniczej.


Czyli książka Klimeckiego i Zembowicza wprowadza w błąd? Bo tak jak pisałem wcześniej, w tabeli z danymi w rozdziale o 126 el, napisano, że dostępne były obie przekładnie.
_________________
jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-05, 20:58   

Jeżeli piszą w niej w odniesieniu do elegantów to tak, wprowadza w błąd. Nigdy jeszcze nie widziałem eleganta z maglownicą fabrycznie zamontowaną. Tylko BISy i niektóre FLe.
 
     
krzychoo 


Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-05, 21:06   

Tak właśnie jest napisane w rozdziale dotyczącym 126 el. Czyli jest błąd. Dzięki za wyjaśnienie!
_________________
jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl
 
     
romek 


Dołączył: 30 Mar 2016
Posty: 668
Skąd: Ostróda
Wysłany: 2017-03-05, 21:33   

Pewien nie jestem ale chyba gdzies w ogłoszeniach kiedys spotkałem sie z elegantem '94 z maglownicą. Ale może to rzezba :)
_________________
Były:

'86 Polski Fiat 126p ZFA Bleu Lord (2003-2010)
'99 Fiat 126 ELX Maluch Town SX 90's Style (2016-2019)

Jest:
'93 Polski Fiat 126p FL-2 454 Szmaragd (2023- )
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-03-05, 23:28   

grzesiol napisał/a:
Jeżeli piszą w niej w odniesieniu do elegantów to tak, wprowadza w błąd. Nigdy jeszcze nie widziałem eleganta z maglownicą fabrycznie zamontowaną. Tylko BISy i niektóre FLe.

No i maluchy zagraniczne np. Silver Delmuta ma maglownicę, a przecież to 1979 rok ;)
_________________
 
     
krzychoo 


Dołączył: 02 Mar 2015
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-06, 01:49   

Teraz jeszcze znalazłem oficjalną informację prasową Fiat Auto Poland dotyczącą wprowadzenia 126 el i tam jest napisane już tylko o przekładni ślimakowej. Czyli możemy być w miarę pewni, że Klimecki/Zembowicz mają błąd w rozdziale o 126 el.
_________________
jest 126p '93 Rosso Corsa
był 126 '98 Rosso Ercolano
http://www.forzaitalia.pl
 
     
lubelak.nl 
Mi to VOLVO....


Wiek: 38
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 321
Skąd: noord brabant
Wysłany: 2017-03-06, 08:01   

Magle występowały w exportowych elegantach. Czasem odrzuty exportowe trafiały na rynek krajowy stąd zębatki w ELach. Nie jestem pewien ale maglownice były jako opcja w BOSMALACH po 94r.
_________________
Łoś w Maluchu.....
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-03-06, 08:31   

Co do Bosmali to zgadza się
Ogólnie misz masz
Były też angliki ST na maglownicy
_________________

 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-03-06, 10:16   

lubelak.nl napisał/a:
Magle występowały w exportowych elegantach. Czasem odrzuty exportowe trafiały na rynek krajowy stąd zębatki w ELach. Nie jestem pewien ale maglownice były jako opcja w BOSMALACH po 94r.

EL był eksportowany gdziekolwiek??
_________________
 
     
lubelak.nl 
Mi to VOLVO....


Wiek: 38
Dołączył: 28 Paź 2015
Posty: 321
Skąd: noord brabant
Wysłany: 2017-03-06, 11:45   

Oczywiście, Holandia, Belgia, Włochy i gdzieś podobno do Afryki
_________________
Łoś w Maluchu.....
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-03-06, 12:45   

Pan_Waclaw napisał/a:
grzesiol napisał/a:
Jeżeli piszą w niej w odniesieniu do elegantów to tak, wprowadza w błąd. Nigdy jeszcze nie widziałem eleganta z maglownicą fabrycznie zamontowaną. Tylko BISy i niektóre FLe.

No i maluchy zagraniczne np. Silver Delmuta ma maglownicę, a przecież to 1979 rok ;)


Bo wloskie maluchy prawie zawsze byly na wypasie, moze oprocz pierwszych rocznikow. Polskie 126 tez byly by tak od 73r. Gdyby nie oszczedzanie na wykupie licencji. Rozmawialem ostatnio z wykladowka z uczelni ktory w tamtym okresie pracowal w chyba w zelmocie i mowil ze byla mozliwosc wykupienia takiej licencji, ze produkowalibysmy maluchy palone z kluczyka i odrazu alternatorem, pewnie do tego byl by wlasnie magiel i regulowane oslony popychaczy. A podobno alternatory ktore my wprowadzilismy do produkcji to przerobiony alternator z jakiegos zagranicznego ciagnika czy silnika do ciagnikow. Ale sa to tylko uslyszane info. Wiec nie wiem czy to prawda.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15