Zwrotnica nie przyjmuje smaru. |
Autor |
Wiadomość |
hosse210283
Wiek: 41 Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 13 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-02-11, 18:31 Zwrotnica nie przyjmuje smaru.
|
|
|
Panowie mam problem.
Kierownica w Malcu chodzi z oporem..chciałem przesmarować zwrotnice..wsadzam smarownice w kalamitke,a smar wycieka końcówka smarownicy.Odkręciłem kalamitke i chcialem podac smar bezpośrednio w otwór,ale nic z tego-zwrotnica kompletnie nie przyjmuje smaru.
W czym tkwi problem?
Oczywiście opór w kierownicy może miec tez inne powody,ale co z tą zwrotnicą? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-02-11, 18:40
|
|
|
Zardzewiała od środka. Musisz pamiętać ze zwrotnice smaruje się dwa razy w roku wtedy nie ma takiego problemu. Teraz najlepszym wyjściem jest zakup regenerowanej lub samemu sie pobawić w jej regeneracje. A po taniości to popsikaj zwrotnice wd40. Odkręcić kalamitke i wkręcić wąż ze smarownicy poprzez redukcje bezpośrednio w zwrotnice. Pchasz smar a druga osoba kreci kierownica. Moze smar sie przepchnie a moze nie. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2726 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-02-11, 19:03
|
|
|
Bym sugerował smarować co najmniej raz w miesiącu
I nie będzie takich problemów 😁 |
_________________
|
|
|
|
|
tomekcvc
Fiat 126p
Wiek: 34 Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 205 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-02-11, 20:04
|
|
|
Smar musi wyjść drugą kalamitką, czy każdą możliwą szparą w zwrotnicy? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2017-02-11, 20:14
|
|
|
Smar powinien wyjsc miedzy zwrotnica a obejmą zwrotnicy u dołu i u góry (najważniejsze żeby wyszedł przy gorze tam gdzie jest największy nacisk zwrotnicy na obejmę). Przez kalamitke nie moze wyłazić, jesli tak jest to znaczy ze jest uszkodzona. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-02-12, 08:48
|
|
|
Kiedyś, w zamierzchłych czasach też miałem problem z przesmarowaniem zwrotnic, smar ni wuja nie chciał wyłaził ani dołem ani górą. Podjechałem na bazę transportową i tam mieli towotnicę na powietrze, ładny był hałas jak smar przechodził. |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
zolwik
Dołączył: 05 Sie 2015 Posty: 1163 Skąd: Wejherowo/Gdynia
|
|
|
|
|
danielewicz
Wiek: 49 Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 597 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2017-02-12, 17:14
|
|
|
Port Trans Nowy Port |
_________________ Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
Fiat 126p 1979 |
|
|
|
|
lukio
Wiek: 24 Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 618 Skąd: Smyków/TKN
|
|
|
|
|
glowamg
Dołączył: 12 Cze 2023 Posty: 3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2023-06-27, 12:32
|
|
|
Jak to jest z tymi kalamidkami. Ja mam malucha z 76 roku i ma tylko jedną na zwrotnicy na górze. Dwie miały nowsze wersje? |
|
|
|
|
olsza
Vel TYGRYS
Wiek: 33 Dołączył: 06 Paź 2014 Posty: 187 Skąd: Bobrowniki
|
Wysłany: 2023-06-28, 01:07
|
|
|
Jeżeli mnie pamięć nie myli 2 kalamitki weszły bodaj w 77 lub 78. jak dobrze pamiętam stary typ hamulcy miał jedną a nowy 2. |
|
|
|
|
|