.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Moje graty - temat zbiorczy
Autor Wiadomość
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-19, 16:00   Moje graty - temat zbiorczy

Temat dupowozu jest troszkę inaczej przeze mnie postrzegany, bo moje specyficzne hobby, które większość myli z pracą zawodową to posiadanie dużej i zmieniającej się "floty" dupowozów. Chciałem wrzucić w jednym temacie, bo szkoda zaśmiecać. Większość aut posiadam w trybie tymczasowym ale staram się by nie były zwyklakami.

NUMER1
Najdłużej w moim posiadaniu dupowozem jest :
FIAT STILO ABARTH 2002, którego posiadam już 3,5 roku użytkowany jest jako "drugie w auto w rodzinie" czyli rzadko przeze mnie :roll:

Dane techniczne:
Silnik 2,4 20v , 5 cylindrowy, ze zmienną fazą rozrządu 170KM, 221Nm
Skrzynia - manualna z automatycznym wybieraniem biegów SELESPEED
Osiągi: 8,9 0-100km/h
V-max- 230km/h z górki :)

Wyposażenie:
ABS, ASR, ESP, Brake Assistant, poduszki przód, boczne w siedzeniach, kurtyny przód/tył
Sterowanie biegów łopatkami
Tempomat
Komputer pokładowy z wyświetlaczem +nawigacja
Czujniki cofania
Spryskiwacze reflektorów
Otwierany dach panoramiczny
2 strefowa automatyczna klima z czujnikiem zanieczyszczenia powietrza
Zmieniarka CD
Klimatyzowany schowek na małą puszkę piwa:)
Multifunkcyjna kierownica
Czujnik zmierzchu i deszczu
Skórzana tapicerka dwukolorowa
Centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby, domykanie i otwieranie wraz z szyberdachem z pilota
Wspomaganie kierownicy z opcją CITY
Światła z funkcją Follow Me home
Podgrzewane lusterka i siedzenia
Aluminiowe felgi Abarth 17 cali
Sprężyny Eibach -30mm

Historia
Autko sprowadziłem osobiście z Niemiec, kupione w salonie Fiata, gdzie zostawił je poprzedni właściciel w rozliczeniu. W schowku znalazłem pełną dokumentacje wraz z różnymi fakturami, gdzie jedna mnie zaskoczyła, bo była z 2005go roku na sprzedaż tego auta. Auto zmieniło pierwszego właściciela na drugiego za sumę 15tys euro.
Po roku zabawy przyszedł czas na policzenie ile tam się w ten komin wlewa , wyciągnąłem wnioski i zainstalowałem LPG. Do tej pory jeździ i jeździ, miewa humory jak to wszystkie Stilo ale serwisuję na bieżąco i dbam o to by części były z wyższej półki, regularnie wymieniane a w szczególności dbam o jakość prądu dostarczanego do elektroniki. Wbrew powszechnym opiniom, przez 3 lata wymieniałem części eksploatacyjne, jedyną rzeczą która tak na prawdę się popsuła to był alternator, no chyba, że "gruszka" ciśnieniowa od Selespeeda może być uznana za popsuta po 180tys km przebiegu.
Autem na co dzień jeździ moja druga połowa, w weekendy ja przypominam sobie jak bardzo to niewygodne w porównaniu do mojej Lancii ale za to ładniej mruczy.




 
 
     
Mateusz9510 
EL


Wiek: 25
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 627
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Wysłany: 2017-01-19, 16:13   

Fajny, kolor mi się podoba :D
_________________
Mały, ale Wariat
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2017-01-19, 16:41   

Całkiem konkretna fura :)
_________________
 
     
Ziółas 


Wiek: 29
Dołączył: 14 Sty 2017
Posty: 40
Skąd: Koronowo
Wysłany: 2017-01-19, 16:45   

Stilo Bardzo przyjemny samochód, nie wiem jak wyglądają ceny takich wersji, ale stosunek tego co feruje jtd, względem poczciwego gulfa IV w tdi, jednak wypada to lepiej dla fiata,
Ale ja to ja jestem bardzo dużym zwolennikiem JTD.
 
     
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2017-01-19, 17:29   

Cały czas mi się podoba takie Stilo. Tyko jak czytam opinie o tej skrzyni lub raczej chyba jej sterowaniu to boję się podjąć decyzji o zakupie.
Napisz ile na prawdę to pali lpg bo już różne opinie słyszałem.
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-01-19, 18:26   

Takie Stillo do mnie przemawia :D
_________________

 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1870
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-01-19, 18:36   

Zajebista konfiguracja kolorystyczna 8)
Ale za żadne skarby nie chcaiłbym selespeeda, nawet jak sie nie psuje.
Szkoda,że z manualem są baaardzo rzadkie.
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-01-20, 06:48   

Wygląda konkretnie. Jako, że jestem fanem włoskich samochodów, zdecydowanie do mnie trafia :D

Jarałem się strasznie tymi 17'.
Jak się na tym jeździ? Jaką masz oponę? Nie ma problemu na naszych drogach?
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-20, 10:37   

ignac2004 napisał/a:
Wygląda konkretnie. Jako, że jestem fanem włoskich samochodów, zdecydowanie do mnie trafia :D

Jarałem się strasznie tymi 17'.
Jak się na tym jeździ? Jaką masz oponę? Nie ma problemu na naszych drogach?


215/45/17. Zależy co masz na myśli mówiąc. Naszych drogach. Ja mieszkam w mieście, jeżdżę do innych miast, w większości drogami krajowymi i akurat u mnie w regionie większość jest płaska jak stół. Nie jest to szczyt komfortu bo ma sportowe sprężyny, ale moje stare kości jeszcze nie gruchoczą więc chyba źle nie jest:)

Budzik napisał/a:
Zajebista konfiguracja kolorystyczna 8)
Ale za żadne skarby nie chcaiłbym selespeeda, nawet jak sie nie psuje.
Szkoda,że z manualem są baaardzo rzadkie.


Tak z manualem jest wersja GT. No do sportowej jazdy Selespeed nie jest cudowny bo jest za wolny, jednak jeśli wszystko jest sprawne, ciśnienie odpowednie i zawory drożne to przy zwykłej jeździe miejskiej czy po trasie można się przyzwyczaic, bardzo fajnie to pracuje z tempomatem bo sobie wybiera biegi samo, optymalizuje bieg pod obroty i dzięki temu na tempomacie spali mniej jak na normalnym jeżdżeniu.
Nie jest powiedziane, że manuala się nie da zrobić :) Fizycznie to kwestia doboru elementów z innych wersji. (większość ze stilo 1.8) Elektronicznie to wycięcie z kompa paru kilobajtów a są firmy które to robią za kilkaset złotych.

Piotrek Oława napisał/a:
Cały czas mi się podoba takie Stilo. Tyko jak czytam opinie o tej skrzyni lub raczej chyba jej sterowaniu to boję się podjąć decyzji o zakupie.
Napisz ile na prawdę to pali lpg bo już różne opinie słyszałem.


Co do spalania to na tempomacie przy 70-80 na godzinę udawało mi się zejsć do 7,5-8l, przy dynamicznym jeżdzeniu po mieście 10-11l trzeba liczyć, po trasie ok 8-9, tu bardzo pomaga tempomat. Przy 200 na godzinę na autostradzie potrafi za to wychlać 18 :) Uśredniając w cyklu mieszanym komp pokazuje około 9l. Przy LPG to nie jest tragedia licząc jaką to ma pojemność i moc.

A co do Selespeeda PiotrekOława specjalnie dla Ciebie:
Selespeed składa się z:
+MANUALNEJ 5 biegowej skrzyni biegów C530 która występowała też w wersjach 6 biegowych np w alfach 2.4 JTD (to informacja dla Budzika) z hydraulicznym modułem wybierającym biegi (to jakby w maluchu w miejscu lizaka dać 2 szybkie silniczki krokowe gdzie jeden obraca się prawo/ lewo a drugi ciągnie pręt przód/tył)
+Sterownika + wiązki kablowej która połączenie ma za pomocą dokładnie takiej samej byle jakiej wtyczki co w CC (wiązka silnik-wiązka buda) umieszczonej w lewym nadkolu pod podłużnicą. Jeśli występuje jakikolwiek problem elektroniczny to tam. Wchodzi syf z koła, wilgoć a wtyczka jest przestarzała i nie do końca hermetyczna. Wywalenie jej i zlutowanie kabli lub nawet skręcenie za pomocą zwykłego grzebienia elektrycznego rozwiązuje 90% problemów z elektroniką, podejrzewam, że na zawsze.
+Moduł hydrauliczny to :
-zestaw elektrozaworów i to bardzo prostych bo działają jak cewki w instalacji LPG. Zawory da się czyścić i regenerować. Zawory działają dokąd się nie zatrą bo wszystko jest smarowane płynem hydraulicznym Tutela CS Speed który tylko i wyłącznie tej firmy powinien być lany. Właściwości tego płynu są takie jak płynu hamulcowego, wysoka absorbcja wody, tendencja do zmiany koloru na czarny gdy jest zużyty. To samo durne podejście ludzi, którzy uważają, że tego się nie wymienia z racji wieku a tylko z racji przebiegu. Koszt 70zł 1l, wchodzi ok 0,9l wymiana w większości przypadków cudownie naprawia zepsuty "automat"
-wysprzęglik centralny hydrauliczny z czujnikiem wysunięcia łożyska oporowego. I tu fajna rzecz. Nowy wysprzęglik zintegrowany z łożyskiem oporowym i tym czujnikiem kosztuje ok 1000zl, używki są bardzo trudno dostępne bo złomiarze uważają to za integralną cześć skrzyni. Wysprzęglik od fiata Bravo2 1.6multijet kosztuje nowy ok 350zł , wygląda identycznie brakuje mu 2 otworów M4 mocujących czujnik położenia, który to jest odkręcalny.
-kompensator ciśnienia czyli tzw gruszka- element dostępny jedynie w ASO, cena ok 600-700z najważniejszy element który psuje opinię całemu systemowi. Gruszka po ok 150tys ma problemy z utrzymaniem ciśnienia, a ma co robić bo to 30-40Bar Jeśli ciśnienie spada poniżej 10 komputer wywali błąd "automatycznej skrzyni biegów" Mechanik powie , że skoro to automat to 4tysie minimum w plecy no i legenda tworzy się sama. Kompensator wymienia się w dwojaki sposób. Albo podczepiając się Fiat ECUScanem do kompa i w oprogramowaniu zrzucamy ciśnienie z gruszki, po czym odkręcamy ją lekko tuningowanym kluczem płaskim jak dobrze pamiętam 28. Przykręcamy nową, w oprogramowaniu robimy adaptację i system poustawia wszystkie zaworki, skrzynia zacznie szybciej działać i zapominamy o problemach. Drugi sposób, wypinamy przekaźnik pompy zaraz przy akumulatorze, przepinamy na włączonym zapłonie biegi 1-2-3-4-5 aż komp wywali błąd skrzy biegów a dokładniej za małe ciśnienie. odkręcamy/przykręcamy, włączamy zapłon kilka razy aż pompa napompuje i mieszamy biegami aż się odpowietrzy, czyli przestanie być słychać specyficzne buczenie.
-pompa wysokociśnieniowa oleju hydraulicznego. Dokąd olej nie jest czarny jak smoła pompa jest względnie pancerna. Może działać dość długo nawet w paskudnych warunkach, jedyna jej bolączka to naturalne zużycie szczotek, które to wymieni każdy kto bawi się w naprawy małych silniczków elektrycznych. Rzadko się zdarza żeby się zatarła. Są jednak dostępne używki za ok 100-150zł.
-czujniki- jest kilka czujników ciśnieniowych, osobiście nigdy się nie spotkałem by padły, w ASO dostępne zapewne po parę stówek sztuka. Czujnik położenia łożyska oporowego raczej będzie dostępny w komplecie z wysprzęglikiem. Warto FiatECUScanem co pewien czas zrobić adaptację położenia łożyska bo to niweluje luz wynikający ze zużycia tarczy sprzęgła. Przedłuży to okres życia dwumasy która i tak jest tu zbędna bo silnik na wałki balansujące.

Cała magia "automatu" :lol2:

A teraz ciekawe life-hacki:

-Specjalnie dla tych którzy płakali , że na automacie nie idzie solidnie skotłować kapora na światłach Fiat umieścił coś w rodzaju "procedury startu"
Stajemy na światłach, obok staje gulf 4 i ochoczo klekocze w chęcią rozgrywki 1:1
Wciskamy guziczek ASR, wyłączamy kontrolę trakcji
Wciskamy guziczek AUTO, wchodzimy w manualny tryb pracy
Jak zapala się żółte opieramy się o pedał gazu dusząc go ile sił w nodze
Obroty wskakują na ok 6tyś, komp dokonuje strzału ze sprzęgła ,smaży pięknie, aż się wszystkie gimnazjalistki oglądają, po czasie auto odzyskuje trakcję, przy odcięciu w okolicach 7tys obr pomimo trybu manualnego wbija dwójkę (może to i dobrze, bo jedynka się kończy bardzo szybko) dalej już z manuala przebijamy na wyższe biegi i spoglądamy w lusterko widząc oddalającego się gulfa :)

-Większość problemów z elektroniką to wina wchodzenia w tryb awaryjny osprzętu elektronicznego ze względu na chwilowe spadki napięcia spowodowane , albo słabym akumulatorem, albo słabym ładowaniem. Wadą konstrukcyjną są wolne obroty które utrzymują się w okolicach 750-800 przez co skrajnie niskie obroty ma alternator i wytwarza mały prąd. Dlatego akumulator z dużą pojemnością to podstawa. Swoją drogą te alternatory Denso to też nie jest szczyt bezawaryjności.

-Silnik 2.4 jest przekonstruowany jeśli chodzi o bruzdę w której siedzi pierścień olejowy, wcięcia odpowietrzające pod pierścieniem są za duże, przez co pojawia się nadmierne zużycie oleju. I tego należy pilnować, tak samo jak w silnikach alfy, które też rzekomo się psują, panewki obracają , korby strzelają. Bez oleju strzelać będą.

-Błędy systemu ABS/ASR błednie interpretowane jako wina kompa/ czujników bardzo często wynikają z niezgranej prędkości koła w zakręcie w stosunku do czujnika kątowego pochylenia kierownicy, czyli ze ŹLE USTAWIONEJ ZBIEŻNOŚCI. 0,5 stopnia to dużo dla tego układu.

-Żarówki reflektorów H7 to bolączka samej konstrukcji tych żarówek. Nie lubią wibracji. Na ich żywotność wpływa też częstość zamykania maski a raczej jej trzaskania. Wymianę najlepiej wykonuje się zdejmując koło (lub odchylając je w odpowiednią stronę) i demontując przednią cześć plastikowego nadkola. W Fiacie 500 zrobiono już klapki serwisowe w tych nadkolach do wymiany żarówek świateł długich.

-Belka skrętna ma bolączkę szybko zużywających się tulejek metalowo-gumowych, problem ten zniknął w wersji poliftowej, gdzie belka jest analogiczna z belką Fiata Bravo2

-Na nadmierne spalanie, na które wiele osób narzeka duży wpływ mają sondy lambda. Są dwie, pilnować należy, by zamieniać na oryginały z tym samym numerem (BOSCH)

-Błędy czujników cofania często wynikają z zabrudzonej wtyczki zbiorczej czujników która to znajduje się na samym dole zderzaka i pokryta jest błotem.

-Wymiana rozrządu według procedury ASO wymaga ustawienia 1-go tłoka w GMP i należy to zrobić precyzyjnie na czujnik zegarowy. Przesunięcie o 1-2 stopnie, skutkuje w falujących wolnych obrotach. Wałki blokuje się blokadami nakładanymi na krzywki. Blokady da się wykonać na podstawie rysunku 3D i wydruku na drukarce 3D, jeśli się zna ustawienie kątowe krzywek 8)

-Czujnik ciśnienia oleju który wykaże zbyt niskie ciśnienie przez dłuższą chwilę podpowie komputerowi, że należy zgasić silnik. Zgasi, jeśli ten jest na biegu jałowym.

-Błędy poduszki powietrznej pasażera najczęściej nie są błędami poduszki. Z wiekiem luzują się połączenia we wtyczce czujnika obecności pasażera pod siedzeniem. Przesuwanie fotela podczas wsiadania do tylu (wersja 3 drzwiowa) przyspiesza ten efekt. Zwykły cienki płaski wkrętak którym dociśniemy blaszki gniazd zamyka sprawę. (we francuzach kończy się wymianą wtyczek)

-Większość stilo na rynku nie posiada plastikowej osłony akumulatora, bo jest to niedogodność jak trzeba odpalić na kable. Dochodzą dodatkowe śrubki na torxy. Osłona nie tylko chroni aku ale zarazem moduł z bezpiecznikami/ przekaźnikami i miejsce łączenia większości wiązek które jest pod tym modułem. Wilgoć w tym miejscu ścieka po wewnętrznej stronie maski

-Hamulce potrafią piszczeć jeśli wymieniamy jedynie klocki. W zestawach mniej budżetowych znajdują się blaszki w których to te klocki są osadzone. Bardzo dobrze sprawują się klocki marki Steinhof.

-Guziczki sterujące nawigacją / radiem szybko się wycierają bo są gówniane :E

Na podstawie cars-data moja wersja wyposażenia mogła kosztować nowa ok 29tys euro.
Ostatnio zmieniony przez evil1 2017-02-08, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Rocky 


Wiek: 27
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1056
Skąd: TST
Wysłany: 2017-01-21, 09:05   

Fajne są te Stilony ;) Szkoda,że jest ich dość mało,ale nowy kosztował ponoć mniej więcej tyle,co golf, więc wniosek nasuwa się sam. Szkoda,bo fajne auta ;)
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-23, 10:45   

Jako, że temat zbiorczy:
Auto
NUMER 2:
Lancia Phedra 2003 Emblema, posiadam ją od 2,5 roku , zastąpiła swoją poprzedniczkę, czyli Lancię Zetę. Jest to auto, którym najczęściej się przemieszczam. Sprowadzone z niemiec przez mojego dostawcę aut. Kupione od osoby prywatnej z założoną już instalacją LPG i pełną dokumentacją serwisową.
Wybór padł w sumie z 2 powodów.Po 1 bardzo dobrze mi się jeździło Zetą. Szukałem czegoś młodszego ale w benzynie i koniecznie z suwanymi bocznymi drzwiami, wybór nie był za duży. Gdy padło na Eurovana (807, C8, Ulysse i Phedra) Lancia posiadała najlepsze wyposażenie.


Dane techniczne:
Silnik benzynowy 3,0 V6 24v ze zmienną fazą rozrządu , 204 KM , 286Nm
Silnik jest bardzo elastyczny, można spokojnie wyprzedzać nawet bez redukcji biegu. Najlepszy ciąg czuć od 3500obr, gdzie przy 4800obr wariatory pięknie przesuwają ten zakres aż do ponad 6tys obr.
Silnik jest produkcji francuskiej Peugeot/Citroen, można go też spotkać w Renault, najmocniejsza wersja tego silnika występowała w Clio Sport V6 i miała 255KM
Skrzynia biegów, oryginalnie automatyczna 4 biegowa ZF 4HP20 która służyła jako gumowaty łącznik silnika z kołami, zabijacz momentu obrotowego i osiągów oraz zwiększacz zużycia paliwa.
Po pół roku męczenia się z tym wynalazkiem i naprawie tego ustrojstwa na następne pół roku auto przeszło konwersję na manual i zostało jak mniemam jedyną Phedrą 3,0 z manualną skrzynią biegów.
Skrzynia 5 biegowa manualna z Peugeota 406 Coupe, półosie toczone na zamówienie w firmie MotoMax, dźwignia zmiany biegów i pedały od wersji 2,0 z manualem. Mocowanie skrzyni do budy na dorobionej flanszy, dorobione mocowanie linek oraz mechanizm łączący linki z wybierakiem + trochę zabawy z elektroniką. Sprzęgło od 406tki pierwszej generacji bez dwumasy.
Efekt:
0-100 9sek (przy prawie 1900kg masy własnej), vmax ok 220km/h (licznik jest do 210), spalanie spadło o ok 1-1,5l i waha się między 9-10 w trasie , 13-15 w mieście, średnio ok 12l.

Wyposażenie:
Wersja 3,0 Emblema, była topową wersją tego auta, posiadała:
Układ hamulcowy Brembo z 4 tłoczkowymi zaciskami z przodu i tarczą 305mm. Z tyłu hamulce tarczowe 272mm
ABS, EBD, Brake Assistant, ESP, ASR (którego nie da się wyłączyć na stałe :cry: )
Poduszki, przód (2), poduszki boczne w siedzeniach oraz kurtyny.
Podgrzewane siedzenia kierowcy i pasażera (3stopnie), elektryczna regulacja foteli z pamięcią. Ustawienie zapamiętanego położenia fotela z pilota.
6 skórzanych foteli z podłokietnikami, z możliwością demontażu 4 sztuk
Skórzana kierownica z dodatkowymi manipulatorami przy kierownicy do sterowania systemem audio
Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne+ dodatkowe panoramiczne lusterko wsteczne do obserwowania pasażerów
Rozbudowany komputer pokładowy, z wyświetlaczem, nawigacją i możliwością podłączenia zewnętrznego źródła przez 3 złącza chinch. Ciekawą funkcją jest diagnostyka błędów z poziomu menu komputera pokładowego.
Audio ma 8 głośników i zmieniarkę CD. Wyświetlacz jest na tyle wysokiej jakości , że można oglądać filmy, lub podłączyć kamerę cofania.
Tempomat
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, z dodatkowym 2 strefowym sterowaniem nawiewem tylnej części kabiny. Aby nie tracić temperatury za wentylatorem tylnej strefy zainstalowano grzałki elektryczne.
Centralny zamek, elektryczne szyby (4) domykane z pilota.
3 szyberdachy oddzielnie sterowane , domykane z pilota.
Wspomaganie kierownicy
Czujnik zmierzchu i deszczu
Czujniki cofania (tył)
Reflektory Ksenonowe + spryskiwacze reflektorów
Regulowane relingi dachowe
Wysuwane zasłonki okien w drzwiach, tylnych szybach i klapie.
Elektrycznie otwierane przesuwne drzwi boczne sterowane też z pilota
Uchylne tylne szyby
Elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka.
Obracane przednie fotele
Za przednimi fotelami wysuwane plastikowe "stoliki"
Ogrom schowków w różnych miejscach, np szuflady pod przednimi fotelami.
Klimatyzowany schowek na napoje pod dźwignią zmiany biegów.
Pod wyświetlaczem półka antypoślizgowa na położenie np telefonu.
Szczelny gumowany schowek po prawej, nad poduszką powietrzną, z możliwością wyjęcia i umycia wkładu.
W drzwiach schowki na 2litrową butelkę napoju.
Auto bardzo pakowne, dzięki brakowi tunelu, ma możliwość przewiezienia wąskiego ładunku długości 3 metrów. Po wymontowaniu siedzeń, miejsca jest na 2,2 metra , szerokość między nadkolami 120cm, między drzwiami 160cm, i na wysokość 120cm.
Świetnie sprawuje się jako serwisówka do rajdów/ zlotów itd. Bez problemów ciągnie na haku do 1900kg.







Tu trochę więcej danych i fotek, dla zainteresowanych
https://www.netcarshow.com/lancia/2002-phedra/

Z wad które auto posiada to oczywiście nieudana automatyczna skrzynia biegów, łączniki stabilizatora, które dość często dają o sobie znać. Na szczęście ceny cześci do tego auta są przystępne, ale warto ich szukać pod hasłem Peugeot 807.
Nie jest prostą rzeczą wymienić rozrząd ze względu na gabaryty napędu. Najwygodniej niestety jest wyjechać z całym silnikiem i skrzynią poza budę i dopiero dokonać wymiany. Pasek jest jednym z dłuższych występujących w motoryzacji i ma ok 2 metrów długości.
Wymiana świec, też nie jest sprawą prostą, bo trzeba zdemontować kolektor ssący i cały osprzęt który przeszkadza.
Umieszczenie sterownika BSI odpowiedzialnego za komfort i osprzęt elektryczny jest bardzo nieudane, znajduje się pod podszybiem po stronie pasażera. Narażony jest na zalanie, gdy odpływ podszybia zapchają np liście. Posiada co prawda osłonę plastikową ale hermetyczna to ona nie jest.
Hydropopychacze są czułe na jakość oleju, warto trzymać się oleju syntetycznego. Gęste oleje wpływają na stukanie hydropopychaczy przy chłodniejszych temperaturach.
Układ wydechowy jest też specyficzny. 2 małe katalizatory zaraz pod kolektorami, plus 2 dodatkowe w dalszej części wydechu. Silnik posiada 4 sondy lambda.
Elektronika jak to we francuzach a w tym przypadku francusko-włoskim kundlu, potrafi czasami pomarudzić, wynika to często z zaśniedziałych styków we wtyczkach/gniazdach. Warto czasami tam zajrzeć i użyć contact-spray`a.
Ja osobiście odkąd zrobiłem konwersję nie mogę złego słowa powiedzieć. Wymieniam tylko części eksploatacyjne, jedyne problemy z elektroniką miałem w momencie, kiedy kończył mi się akumulator. Raz miałem też wyciek spod dekla zaworowego.
Na początku jak przyjechała miała ciekawą usterkę. Nie działał wyświetlacz od navi. Okazało się , że wtyczka od światłowodu jest za luźna i wypada z gniazda w radiu. Za luźna jest fabrycznie.



 
 
     
kapsel 
Admin
cremowa skura


Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 3094
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-23, 17:29   

lubisz te włoskie paście no nie? im dziwniejszy tym lepiej? :E
_________________
zomo nie wiadomo '87
pułkownik kwiatkowski '90
mietek dusiciel '85
nyssan '74
lolvo s70 '00

były:
rover lover '94
grigo oslo '90
saab 900ng 2.0i '97
lisek '83
 
     
dizzyx 


Wiek: 35
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 617
Skąd: Końskie
Wysłany: 2017-01-23, 18:37   

evil1, ależ ten bolid ma cudowne wnętrze :mrgreen: uwielbiam takie dziwne deski rozdzielcze :E chyba wiem co będzie następcą mojego boilera... :mrgreen:
_________________
Zapraszam do Garażu Dziadka
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-01-23, 20:17   

kapsel napisał/a:
lubisz te włoskie paście no nie? im dziwniejszy tym lepiej? :E


Następna do opisu pójdzie mazda, żebyś nie myślał, żę masz rację :E
 
 
     
Emilienko126p 
Będzie git!


Wiek: 28
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 573
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-01-23, 20:47   

evil1 dziwne auta rzeczywiście,ale twoja wiedza na ich temat... :idea:
_________________
Dziadkowóz - FL 1993
E36 328i 1995
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15