|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Moje graty - temat zbiorczy |
Autor |
Wiadomość |
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-02-02, 20:41
|
|
|
Może chciał tylko odizolować inne auta od alfy, żeby się nie zaraziły
Osobiście zazdroszczę metrażu garażu, trochę wykończyć, ocieplić i można się zamykać na cały dzień. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-02-03, 07:44
|
|
|
r3mix napisał/a: | Masz garaż w garażu do przechowywania Alfy? |
Tak to jest takie specjalne miejsce dla alf bo wystarczy ze w wyjedzie z tego garazu i juz sie potrafi popsuc to wtedy od razu w prawo i na podnośnik. A tak na serio to jest to pomieszczenie z wyciągiem do lakierowania.
Grzes napisał/a: | Może chciał tylko odizolować inne auta od alfy, żeby się nie zaraziły
Osobiście zazdroszczę metrażu garażu, trochę wykończyć, ocieplić i można się zamykać na cały dzień. |
Nie masz czego zazdrościć, to wynajmowany przedsionek od kurnika, który jest ruderą. Cieknie z dachu, nie ma okien, brak kibla, a właściciel ma wszystko gdzieś, byle się kasa co miesiąc zgadzała. Nagrzać tego nie można bo to wysoki sufit i 140mkw, a wszystko ucieka dachem bo jest cienki i drewniany. Inwestowanie w nie swój lokal średnio mi się widzi dlatego w przyszłym miechu przenoszę cały ten bałagan w inne bardziej cywilizowane miejsce, niestety trochę mniejsze bo koszty wynajmu lokali w mieście nie należą do najtańszych.
Piter7391 napisał/a: |
Ciekawa sprawa, dużo roboty będzie żeby wcisnąć ten cały napęd, czy cała rzeźba będzie polegać na zrobieniu miejsca na wał? |
Wszystkie wymienione samochody-dawcy z których pochodzi napęd mają tą samą płytę podłogową jedynie miejsce na bak jest inne ale o tym będzie więcej przy opisie tego auta. |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-02-03, 07:59
|
|
|
No to czekam na opis
Tego auta 😋 |
_________________
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2017-02-03, 08:34
|
|
|
evil1 napisał/a: | Tak to jest takie specjalne miejsce dla alf bo wystarczy ze w wyjedzie z tego garazu i juz sie potrafi popsuc to wtedy od razu w prawo i na podnośnik. |
Leżę |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-02-03, 08:54
|
|
|
Z tymi Alfami to bajka i mit
Prawie 10 lat eksploatowałem Alfe 145 1.6 bokser
1995 rok z gazem
I była spoko
Nie odnotowałem intensywniejszego psucia w stosunku do innych
Jak dbasz tak masz |
_________________
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2017-02-03, 09:49
|
|
|
To tak jak z pękającymi alternatorami w Fiatach. 13 Lat Punto II mieliśmy od nowości, wcześniej Palio Weekend z 1.2 8V 75km, Punto I, Uno Ogień 1.0, siostra mieszkająca obok ma PII od 7 lat. Jakoś nikomu alternator nie pynknoł
Ale Alfy to się psujom i brzydkie som.Mity które ktoś sieje i później tak powstają takie opinie, co mnie jako fana włoszczyzny osobiście bardzo denerwuje |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-02-03, 11:41
|
|
|
Alfy brzydkie 😌
Napisał bym że sam jesteś brzydki ale się wstrzymam
No bo facet ma być ciut ładniejszy od diabeła he he he
Kwestia gustu i tyle 😈 |
_________________
|
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2017-02-03, 12:20
|
|
|
CZESIO1958, to nie moje stwierdzenie, tylko przytoczona myśl pasjonatów niemieckiej motoryzacji
Ja tam wiem, że następnym dupowozem po Bravo będzie właśnie AR
Celowałem teraz w 159, ale trafiłem Bravulca |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-02-03, 12:31
|
|
|
r3mix
Nie chcę normalnego dupowoza
Żona ma Peugeota 307 silnik hmmm 1.4 HDI
Bez komentarza
Czekam aż Mój Merc wyjdzie z warsztatu
To jest Dupowóz całym pyskiem
Co prawda już tu pisałem ale co tam
W202 kombi 1999
Silnik 2.4 V6 benzyna
I w Manualu
Kolesi w BMW kilka razy zdziwko chapło he he |
_________________
|
|
|
|
|
Grzes
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2013 Posty: 1234 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-02-03, 17:53
|
|
|
evil1 napisał/a: | (...)
Grzes napisał/a: | Może chciał tylko odizolować inne auta od alfy, żeby się nie zaraziły
Osobiście zazdroszczę metrażu garażu, trochę wykończyć, ocieplić i można się zamykać na cały dzień. |
Nie masz czego zazdrościć, to wynajmowany przedsionek od kurnika, który jest ruderą. Cieknie z dachu, nie ma okien, brak kibla, a właściciel ma wszystko gdzieś, byle się kasa co miesiąc zgadzała. Nagrzać tego nie można bo to wysoki sufit i 140mkw, a wszystko ucieka dachem bo jest cienki i drewniany. Inwestowanie w nie swój lokal średnio mi się widzi dlatego w przyszłym miechu przenoszę cały ten bałagan w inne bardziej cywilizowane miejsce, niestety trochę mniejsze bo koszty wynajmu lokali w mieście nie należą do najtańszych.
(...) |
Ja byłem pewien, że to masz gdzieś kolo swojego domu, ewentualnie u rodziny, czyli takie prawie swoje. W takim wypadku to faktycznie nie ma czego zazdrościć. |
|
|
|
|
rychoo
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lis 2016 Posty: 183 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-02-03, 18:17
|
|
|
ignac2004 napisał/a: | To tak jak z pękającymi alternatorami w Fiatach. 13 Lat Punto II mieliśmy od nowości, wcześniej Palio Weekend z 1.2 8V 75km, Punto I, Uno Ogień 1.0, siostra mieszkająca obok ma PII od 7 lat. Jakoś nikomu alternator nie pynknoł |
Moje Punto I '97, raz pyknoł w 2002 roku. |
_________________ 126p '92 Rosso Racing
Pony 301 '88
Pony M1 '79
Kobuz '79 |
|
|
|
|
Piotrek Oława
Piotrek Oława
Wiek: 44 Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 507 Skąd: Oława
|
Wysłany: 2017-02-03, 21:03
|
|
|
Mi przez jakieś 13 lat turlania różnymi fire 1.2 raz zdarzyła się awaria altka. Jednak nie pękniecie obudowy a zwarcie z obudową. |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2017-02-07, 12:27
|
|
|
Jeremy Clarkson, opisując po raz pierwszy ten samochód powiedział, że przedstawianie tego modelu zahacza o pornografię.
-Tytuł "Best of Show" nadawany przez czasopismo Autoweek (jeszcze jako auto studyjne w Genewie) w 2002 roku
-Tytuł "Best of Show" w kategorii "prototypy" na organizowanym we Włoszech konkursie Villa d’Este Concorso D’Eleganze
-Tytuł "Najbardziej Fascynujący Samochód" na Super Car Rally 2002 (rajdzie odbywającym się na trasie Paryż-Monte Carlo)
-Jeden z najbardziej eleganckich samochodów świata w konkursie Bibendum Challenge 2002
-Tytuł najseksowniejszego auta w konkursie polskiej edycji Playboya 2006
-Tytuł "European Car of The Year 2007"w Japonii. Ta prestiżowa nagroda została przyznana przez jury JAHFA
-Najlepszy samochód sportowy/coupe roku 2007, w corocznym konkursie magazynu What Diesel Car?
Auto NUMER 4
Czyli ALFA ROMEO BRERA
Kupiona w październiku poprzedniego roku. Rocznik 2006, sprowadzona z Czech ze 103.000 km udokumentowanego przebiegu.
Dane techniczne:
Silnik: 2.2l 4 cylindrowy benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, 185KM i 230 Nm
Skrzynia: manualna 6 biegowa
Zawieszenie: wielowahacz przód, wielowahacz tył
Hamulce: tarcze wentylowane przód 305mm
tarcze wentylowane tył 278mm
Osiągi: 8,6 0-100km/h
V-max- 222km/h
Wyposażenie:
-ABS, ASR, ESP, Brake Assistant, poduszki przód, boczne w siedzeniach, kurtyny przód/tył
-Komputer pokładowy
-Czujniki cofania
-Spryskiwacze reflektorów
-Dach szklany o dziwo niepanoramiczny
-Dwustrefowa automatyczna klima z czujnikiem zanieczyszczenia powietrza
-Multifunkcyjna kierownica
-Czujnik zmierzchu i deszczu
-Skórzana/alcantarowa tapicerka, sportowe siedzenia
-Centralny zamek, elektrycznie otwierane szyby, domykanie z pilota
-Drzwi bez ramek
-Wspomaganie kierownicy
-Podgrzewane i składane elektrycznie lusterka
-Elektrycznie przesuwane i podgrzewane fotele z pamięcią
-Bixenonowe światła
-System audio - Bose
-Kluczyk w postaci plastikowej kostki (bez grotu)
-Aluminiowe 17tki
W tej wersji wyposażenia kosztowała nowa ok 48tys euro.
Historia:
Autko kupione jako następca Stilo. Poprzeczka dość wysoko, bo chciałem coś młodszego, ale, z podobnymi osiągami i wyposażeniem. Nie ukrywam bardzo mi się podoba to auto stylistycznie. Kupione z uszkodzonym silnikiem. Jest to dość ciekawe wyzwanie by rozwinąć się w technologii bezpośredniego wtrysku i zarazem chciałbym opanować założenie instalacji gazowej do tego typu sterowania.
Ciekawostki:
Silnik 2.2 JTS to zmodyfikowana jednostka firmy Holden, czyli Australijskie GM. Jest to ten moment, w którym motoryzacja zaczyna wykonywać krok w tył z perspektywy inżynierskiego projektowania maszyn.
Silnik ma udokumentowane 103tys km, interwały wymiany oleju co 35tys i olej typu Long Life to rzekomy krok w przyszłość w technologii wytwarzania syntetycznych środków smarnych, które mają zapewnić długowieczność. Żeby nie być stronniczym w dniu jutrzejszym dołączę zdjęcia jak wygląda wnętrze silnika po 103tys km , z wymianą przy 35, 70tys km. Każdy sobie odpowie sam na pytanie jak często należy wymieniać olej.
Jednostka 2.2 występująca w oplach pod nazwą DIRECT to podstawowa jednostka GM którą to Alfa poddała modyfikacjom. Ze 155KM wyciśnięto 185. Jak?
-Wałki rozrządu z większymi wzniosami i czasami otwarcia zaworów
-2 wariatory do zmiennej fazy rozrządu wałka ssącego i wydechowego
-Zupełnie inny kształt tłoków, zmieniony stopień sprężania
-Modyfikacje układu wtryskowego
-Potężny kolektor ssący
-Większych gabarytów miska olejowa z czujnikiem temperatury, ciśnienia i poziomu oleju
Rozrząd jest na łańcuchu, co nie oznacza, ze łańcuch jest wieczny i się go nie wymienia. Dziwnym trafem w instrukcji obsługi nie znalazłem nic o wymianie łańcucha. ALE instrukcja przewiduje przeglądy serwisowe do 175tys km więc dodając 35tys km zapewne dojdziemy do zaplanowanej granicy żywotności silnika
Problemem tego typu rozrządów nie jest łańcuch ale ślizgi, które są z poliamidu i napinacze, które albo zapychają się gdy trafi się w układzie skawalony przepalony olej, lub nie trzymają szczelności , gdy olej jest zbyt mocno zmieszany z benzyną, co po 35tys km trudne do osiągnięcia nie jest.
Silnik 2.2 JTS został okrzyknięty jednym z najgorszych silników w historii, zarzuca mu się samozjadające się krzywki wałków rozrządu, szybko gromadzący się nagar w kanałach ssących oraz problemy z napinaniem łańcucha rozrządu, co potrafi skutkować w spotkaniu tłoków z zaworami.
Plusy i minusy
+Alfa Brera posiada niesamowicie precyzyjnie działające zawieszenie, które potrafi nie jedno auto na torze zostawić z tyłu. Skończyły się też czasy wysokiej awaryjności tego zawieszenia.
+Wreszcie krok do przodu z delikatną elektroniką w autach grupy Fiata
+Stylistyka jest kapitalna i pomimo , że o gustach nie należy dyskutować, tak samo nie należy powiedzieć, że za tym samochodem nikt się nie obróci, bez względu czy wg niego to ładne, czy brzydkie, bo jest po prostu inne niż wszystkie. Auto nawet jak stoi to wygląda jakby zapierdalało
+W środku jak się usiądzie, to nie chce się wychodzić. Siedzenia są bardzo wygodne, wszelkie przyciski bardzo funkcjonalnie ułożone a system audio miażdży. Jedyne miejsce w którym czułem się podobnie komfortowo, to była kanapa w Lancii Thesis.
-Stylistyka to było chyba słowo klucz przy projektowaniu tego auta. Ktoś zapomniał całkowicie o przestrzeni w bagażniku i co ciekawe, o przestrzeni dla nóg dla osób siedzących z tyłu. To jest auto dwuosobowe. Kropka
-Nigdy nie zrozumiem skąd biorą się ceny części do tego auta, a już szczególnie detali typu plastikowy okular światła przeciwmgielnego. Czy ceny silników i ich części składowych, nawet na rynku wtórnym
-Silniki o bezpośrednim wtrysku i ten nagar w dolocie .... dramat
-Głupio się jeździ z wkręconym uchem holowniczym w zderzak ale jaka to wygoda, gdy przyjeżdża laweta i ta mina laweciarza, z którym każdy właściciel Alfy jest na TY, mówiąca "No wreszcie przygotowany"
Jako, że silnik w moim aucie miał przygodę z najprawdopodobniej studzienką kanalizacyjną lub wystającą z drogi przeszkodą, w misce wytworzył się otwór serwisowy do ekspresowego zrzutu oleju. Wynikiem tego było zatarcie wału na czopie pierwszego cylindra, zerwanie korbowodu i uszkodzenie bloku.
Kupiłem drugi silnik który miał być po rozciągniętym łańcuchu rozrządu, gdzie otwierając go okazało się, że 4ty czop walu zatarty. Na szczęście ocalała miska, czujnik i blok. Dodatkowo musiałem dokupić wał.
Wkrótce zacznę miksować.
Na pytanie po cholerę kupować sobie taki wynalazek i to jeszcze tak awaryjny odpowiem tak:
Niejednokrotnie poprawienie przeze mnie fabryki skutkowało zażegnaniem problemów z awaryjnością na zawsze. (np stalowa uszczelka do 1.2 MPi czy modyfikacja koła rozrządu do 1.2 16v) Tu chciałbym się przekonać co da ustawienie interwału wymiany oleju na 15tys km skoro widać genezę wszystkich awarii czarno na białym.
Jutro więcej fotek. |
Ostatnio zmieniony przez evil1 2017-02-08, 10:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|