.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 126p FL 91" Azzurro Egeo
Autor Wiadomość
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-21, 20:42   

banasiewicz02, W najbliższym czasie, ale pewnie już nie w tym roku, zobaczę co i jak z tą podłogą, ale tragicznie na pierwszy rzut oka nie wygląda. ;)

Silnik zwodowany, przekładnie trafia na stół operacyjny. Do wymiany na pewno olej, mieszki półosi, wszystkie uszczelki i simeringi. a najpierw trzeba ją umyć. :lol:
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-23, 19:47   

Gwint przy korku spustowym na skrzyni był uszkodzony, od bidy dałoby się nabić, ale szkoda skrzyni jakby miał olej wylecieć.
Teraz pytanie, dać nowy gwint, tulejkę, czy po prostu brać jakąś używaną skrzynie, w mojej okolicy jest uszkodzona za 50 zł, ale gwinty wszystko ma dobre i po prostu przyłożyć bebechy?:) a po 2 nie wiem czy naprawa tego gwintu nie była by droższa.
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1615
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2016-12-23, 19:50   

tam jest śruba stożkowa więc oczysć gwint,daj teflonu i wkręcaj bezstresowo,ciec nie będzie bo się śruba rozpiera.
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-12-23, 20:01   

Ale tą drugą skrzynię bym i tak kupił
Jeść nie woła 😁
_________________

 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-23, 21:54   

banasiewicz02, dałem na teflonie i lekko podbijałem gumowym młotkiem kręcąc, trzyma. ;)
CZESIO1958, jak będzie jeszcze dostępna to ją kupie, bo nie wiadomo ile ten gwint jeszcze wytrzyma.

Panowie mam jeszcze takie pytanie. Istnieje jakiś ściągacz koła zamachowego? Jak to mam zrobić ?
Odkręciłem te 6 śrub trzymających koło zamachowe, ale dalej nie wiem jak się a to zabrać, a nie chce nic uszkodzić.
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-12-23, 22:26   

Koło musi zejść, tam nie potrzeba ściągacza. Jak nie idzie, to popukaj lekko młotkiem dookoła i powinno puścić.
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-24, 16:16   

r3mix, dzięki, popukałem lekko gumowym młoteczkiem i poszło.

silnik bez osłon:


Teraz mam takie kilka pytań, trzeba jakiś ściągacz do głowicy? bo wg mojej książki tak.
Wiem że głowice w samochodach się planuje, natomiast czy tutaj ma to sens? :)
Po 3 do pewności chciałbym również wymienić uszczelki pod cylindrami i tu mam pytanie.
nie ruszać cylindrów? zostawić stare pierścienie? dać nowe pierścienie? czy wymieniać tłoki na większy wymiar a cylindry rozwiercić? Albo kupić nowe tłoki i cylindry? tylko gdzie je mógłbym dostać?
Bo ja już jestem troszkę zmieszany, nie wiem czy robić kapitałkę czy nie. ;)
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-24, 16:51   

Jaki przebieg ma auto/silnik? Jesli powyzej 70 tys to mozesz robic kapitalke, ale rozloz wszystko i posprawdzaj zurzycie. Glowice odkrecaj w odwrotnej kolejnosci niz w ksiazce ,poczym zlap ja za kolanka wydechowe, szarpnij z wyczuciem i powinna zejsc. Plan glowicy trzeba robic po kazdym jej zdjeciu, nawet w maluchu.
 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-24, 17:07   

Piter7391, 106 tyś gdzieś. więc lepiej będzie jak zrobię kapitałkę. ;)
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-27, 18:57   

Silnik rozłożony na części:
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-27, 19:07   

Patrząc na smok olejowy widać że ktoś nie żałował silikonu :evil:
Dobrze że go rozebrałeś, sprawdzałeś stan panewek i cylindrów? Jak wyglądają?
 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-27, 21:00   

Piter7391, silikon miał na 2 imię :mrgreen:
Jeżeli chodzi o panewki to na wale są jak najbardziej ok, jedynie trzeba by było wał dystansować gdzieś o 1-2mm,a półpanewek na korbowodach jeszcze nie oglądałem. ale jakby były jakieś luzy po szlif i nowe panewki. A odnośnie cylindrów, nie przyglądałem się im tam specjalnie bo i tak pójdą do szlifu i na to nowe tłoki.

A odnośnie dystansowania wału, jaki jest dopuszczalny luz ?
Macie jeszcze jakieś patenty na zblokowanie koła zamachowego? wiecie żeby wszystko dociągnąć dynamem. :> Ale raczej zrobię jakieś swoje narzędzie do tego z wykorzystaniem spawarki wiertarki i płaskownika.

Z zaworami coś robić? :)
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 749
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-12-27, 22:28   

Zuru napisał/a:

Macie jeszcze jakieś patenty na zblokowanie koła zamachowego?

Dobry płaski śrubokręt opierasz na jednej z dwóch szpilek i wkładasz między zęby od zamachu a drugą ręką dociągasz śruby :E
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2016-12-27, 22:31   

Tam w jednym miejscu idealnie pasuje wstawić nakrętkę na klucz 13 pomiędzy wieniec koła zamachowego a blok silnika. Sprawdzone ;)
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Zuru 


Wiek: 31
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 23
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 2016-12-27, 23:27   

Dziś jeszcze wybebeszyłem plus minus wnętrze. Podłoga pod szynami od strony progów dziura 20x10cm, ktoś ją próbował nitami wyleczyć :roll: . Także będę najprawdopodobniej wstawiał jakieś połówki podłogi. Poz tymi dziurami wnętrze wygląda w miarę ok.

Jutro wstawię zdjęcia bo dziś muszę iść już do pracy. :/
_________________
-Fiat Doblo 1.9 JTD 05"
-Honda Civic EJ9 1.4 98"
-Fiat 126p 0.65 91"
-Jawa 350 typ.634 87"
-Romet ogar caffe 125 15"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15