|
.::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI
|
Mój Fiat 125p Papa Smerf! L-62, 1990 Kant nie Immanuel :D |
Autor |
Wiadomość |
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2017-02-01, 13:11
|
|
|
Ładne są te felgi |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
Rocky
Wiek: 27 Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 1056 Skąd: TST
|
Wysłany: 2017-02-01, 15:11
|
|
|
DF/Borek na Motylkach zawsze na propsie |
_________________ Rocky Garage(Facebook) Zapraszam
Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"
Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.
"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta |
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-25, 19:12
|
|
|
Conieco nt. blachy. "Kolega" z lublina okazał się być zwykłym ciulem, i auto stało przez ponad 5 miesięcy tam gdzie je zostawiłem, a ten twierdził, że je robi (informował nawet, co konkretnie robi...)
Pojechałem do tego lublina, i zastałem Fiata z niemałą czapką śniegu na sobie, decyzja mogła być jedna - zabieram.
Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, Fiat trafił do prawdziwego fachowca z doświadczeniem w mojej rodzinnej Bydgoszczy. Robota idzie ekspresowo, gotowa jest już w całości prawa strona, a obecnie w remoncie jest lewa. Później przód, przygotowanie, i lakier. A oto zdjęcia gotowej prawej strony
A tu piesek zapoznaje się z Fiatem
///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17 |
Ostatnio zmieniony przez Bonifacy 2017-04-03, 21:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
adi20007
Wiek: 27 Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-02-25, 21:12
|
|
|
Przed malowaniem zamontuj zamki drzwi i sprawdź spasowanie drzwi. Zamki 125p są trochę ciężkie w regulacji w porównaniu do Poloneza/Fiata 126p, a szkoda żeby fajna linia nadwozia straciła ładne kształty |
_________________ https://picasaweb.google.com/106070762049078128797 |
|
|
|
|
CZESIO1958
ziomy rezerwy
Wiek: 66 Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 2723 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-02-25, 22:23
|
|
|
Jest taki znajomy pod Opolem
Robi klasyki
Aktualnie mojego Merca wyspawał pomalował i teraz składa
Widziałem u niego w robocie różne samochody
Jak chcesz to pisz na priw dam namiary |
_________________
|
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2017-02-26, 11:33
|
|
|
Na razie ładnie to wszystko pasuje |
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-04-14, 17:32
|
|
|
Powoli do przodu
Dopasowany lewy błotnik (wcześniej kompletnie nie pasował do maski)
Niemal całkiem nowy tył. Pas tylny fabrycznie nowy, podobnie klapa bagażnika i tylny prawy błotnik. Tylny lewy rzemo, ale nie jest zły
A w środku nowa butla LPG Stako 50l
I jeszcze jedno ujęcie na już gotowy tył, a lewy bok podczas prac
Lewy bok niemal gotowy
Do wstawienia jeszcze reperaturka i do spasowania błotnik przedni lewy z drzwiami (już wcześniej był wymieniany, jest jakby za mały, ale to się zrobi )
Gałka z samochodzikiem
Nowe boczki
I gwóźdź programu Znaczek FSO w nowym chromie. Koszt mniej więcej taki jak zakupu nowego znaczka, a chrom zdecydowanie ładniejszy niż fabryczny plus fakt, że to znaczek konkretnie z tego samochodu
I na koniec najlepsze ujęcie
I Wesołych Świąt
c.d.n. |
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-08, 21:58
|
|
|
Aktuala jakiegoś machnę, pierwszy tegoroczny post w tym temacie Po blacharce Fiat poszedł cały w podkład reaktywny, i tak prawie dwa lata stał nieruszany w garażu. Na początku września coś się jednak ruszyło, i Fiacior pojechał do piaskowania spodu (zdrowiutki jest )
Tu jeszcze przed
A tu już po
Poza tym doposażyłem okrągłe zegary w obrotomierz (co ciekawe zachowała się na lince oryginalna plomba ), oraz przyszła podpora wału z poliuretanem
A na koniec najważniejszy temat, i ogromne podziękowania dla Daniela22!!! Udało się kupić odpowiedni do Fiata silnik, 1.6CB po 60.000km przebiegu. Daniel pojechał go obejrzeć i pomierzył w nim komprechę (jeszcze raz dzięki!) i wyszedł piękny wynik 13-13-13,5-13,5 Zatem zdecydowałem - jadę do Zabrza i biorę. A oto foty
Z Danielem, sprawcą całej akcji
Sam motor
Przy dawcy (Caro wąskie '93) oprócz mnie Pan Jarosław - poprzedni właściciel silnika, i innych tajli do FSO, rychtyg ślonski fachman - pozdrowienia dla niego
Prócz silnika brązowy Polonez (rodem z Rudy Śląskiej) zasilił Fiata także w niskoprzebiegową skrzynię i przekładnię kierowniczą.
c.d.n. |
|
|
|
|
Andyy
Dołączył: 05 Lut 2017 Posty: 21 Skąd: BL
|
Wysłany: 2018-10-08, 23:04
|
|
|
Zazdro! Pikny będzie fiatolot... |
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2018-10-08, 23:09
|
|
|
Cieszę się, że nie odpuszczasz remontu fiata, a silnik (i trochę ja ) tylko pomogliśmy utrzymać decyzję o jego kontynuacji w mocy . Kompresja mnie też zaskoczyła, niesamowicie zdrowa OHV-ka w porównaniu do innych, które mierzyłem, zupełnie odwrotna od stanu wizualnego całego auta i silnika. Wiesz, co z tym silnikiem robić i jak go usprawnić (pewnie w temacie opiszesz szczegóły poprawiania fabryki), więc według mnie po skończeniu remontu będzie z tego auta ракета
Powodzenia i czekamy na dalsze relacje! |
_________________ |
|
|
|
|
Piter7391
Wiek: 31 Dołączył: 20 Sie 2015 Posty: 1037 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2018-10-09, 17:26
|
|
|
Ooo to on jest na rezerwie, nie wiedzialem, fajny Kant
Udoskonalenia, takie jak gadalismy czy jeszcze cos wykminiłes? |
|
|
|
|
Majonez
Wiek: 29 Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 932 Skąd: Wielkopolska (PCT)
|
Wysłany: 2018-10-09, 18:57
|
|
|
Kant niesamowicie zdrowy wręcz. Panowie co to za udoskonalenia, podzielcie się . |
_________________
|
|
|
|
|
Bonifacy [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-10-09, 19:37
|
|
|
Andyy, dzięki, mam też nadzieję, że kiedyś będzie piękny i gładki
Daniel22, przyda się!! I dzięki raz jeszcze za znalezienie takiego fajnego motoru!
Piter7391, dzięki, raczej te co gadaliśmy, choć... Jak coś nowego się wymyśli, to się wdroży
Majonez, to uchylę rąbka tajemnicy
- 1.6 CB 87KM tak jak w relacji wyżej,
- porting głowicy
- kolektor wydechowy rurowy GSI
- kolektor dolotowy okrągły od 115C lub wczesnych Borewiczów
- jakieś lepsze dyszki w gaźniku, dobierze się doświadczalnie, jak na razie obstawiam 125 (seria 115) i 145 (seria 140)
- zimny dolot
- LPG II generacji
- tuleje zawieszenia poliuretanowe czerwone
- hamulce przednie PN Lucas Truck 259mm
- wspornik drążków hydrauliczny z pierwszych Borewiczów
- koła motylki 14", opony 185/65/14
- jak coś mi się jeszcze przypomni to dam znać
A teraz jeszcze klika fotek z blacharki
Nowe dolne poszycie pasa przedniego
Błotnik finalnie dopasowany
Blacharka cała gotowa
I w podkładzie reaktywnym
A tu podczas transportu do piaskarza
c.d.n. |
|
|
|
|
Pan_Waclaw
Dołączył: 22 Cze 2013 Posty: 1038 Skąd: Zgierz/Łódź
|
Wysłany: 2018-10-09, 19:59
|
|
|
Daniel22 to dobry ziomek jest, nic dziwnego, że Ci pomógł znaleźć zdrowy motor
Powodzenia w dalszych pracach, zapowiada się ciekawie... Ech, też bym pośmigał takim bandziorem, chociaż nigdy nie miałem do nich zbytniego sentymentu |
_________________
|
|
|
|
|
Daniel22
Moderator
Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pokój Administracji
|
Wysłany: 2018-10-09, 21:42
|
|
|
A na bejsbuku i peteku niektórzy mówią, że taki straszny jestem, i komu tu teraz wierzyć
Nie ma problemu, Jarek się okazał w porządku gościem i nic nie kręcił na temat silnika, pomiar wyszedł w porządku, choć jechałem go oglądać z przeświadczeniem, że znowu będzie jakiś paść, który z trudem wypluje kompresję 10-11, a tutaj taka niespodzianka... Cieszę się, że się nie zmarnuje, trafił do właściwej osoby i uda się zrobić z niego naprawdę fajny i dynamiczny motor. Strasznie jestem ciekawy, jak wypadnie porównanie z moim PNem, choć już wiadomo na starcie, że dzięki lższejszej wadze fiata i moście 4:1 zostawi prawdopodobnie mojego (również pomodzonego) abimexa po remoncie w tyle. Może Bonifacy da się namówić na hamownię po poskładaniu auta?
Co do modyfikacji, dodałbym może do listy delikatne stoczenie zamachu (do wagi podanej w książce), podobno często są cięższe. Co do gazu, mixer będzie szczelinowy-oczkowy, instalacja 2-gen sterowana z sondy w kolektorze GSi, jeszcze się głowimy, jak tutaj dorobić TPS-a do gaźnika, żeby miał szybką informację o mocnym depnięciu butem, ale szybka sonda i dobry sterownik powinny to szybko nadrobić. Według mnie, powinien po ustawieniu zapłonu pod LPG i dobrym zgraniu instalacji latać na gazie lepiej, niż na benzynie
Z kolektorów i głowicy będzie co wiercić, oj będzie... Porting i spasowanie kolektorów dadzą pewnie najwięcej, bo patrząc na zdjęcie poniżej można zwątpić:
|
_________________ |
|
|
|
|
|
Rusztowania
Szalunki
|