.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Fiat 125p Papa Smerf! L-62, 1990 Kant nie Immanuel :D
Autor Wiadomość
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2017-02-01, 13:11   

Ładne są te felgi :)
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Rocky 


Wiek: 27
Dołączył: 28 Lip 2012
Posty: 1056
Skąd: TST
Wysłany: 2017-02-01, 15:11   

DF/Borek na Motylkach zawsze na propsie :>
_________________
Rocky Garage(Facebook) Zapraszam ;)

Polski Fiat 126p '79 "kundel"
ZRR Komar 2330 '71
Fiat 126el'96 "Elefant"
FSO Polonez Caro Plus 1.4 GTI 16v'97
Toyota Corolla E12 1.8 T-Sport '02 "Karolina"


Były:
Fiat Uno 1.4'92 "Funiak" vel. "Łunolot"
VW Passat B3 Variant 1.8'89 R.I.P.

"Czy świat bardzo się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni?" Jonasz Kofta
 
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2017-02-25, 19:12   

Conieco nt. blachy. "Kolega" z lublina okazał się być zwykłym ciulem, i auto stało przez ponad 5 miesięcy tam gdzie je zostawiłem, a ten twierdził, że je robi (informował nawet, co konkretnie robi...)

Pojechałem do tego lublina, i zastałem Fiata z niemałą czapką śniegu na sobie, decyzja mogła być jedna - zabieram.

Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, Fiat trafił do prawdziwego fachowca z doświadczeniem w mojej rodzinnej Bydgoszczy. Robota idzie ekspresowo, gotowa jest już w całości prawa strona, a obecnie w remoncie jest lewa. Później przód, przygotowanie, i lakier. A oto zdjęcia gotowej prawej strony






A tu piesek zapoznaje się z Fiatem ;)


///Zmiana hostingu zdjęć 03.04.17
Ostatnio zmieniony przez Bonifacy 2017-04-03, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
adi20007 


Wiek: 27
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-02-25, 21:12   

Przed malowaniem zamontuj zamki drzwi i sprawdź spasowanie drzwi. Zamki 125p są trochę ciężkie w regulacji w porównaniu do Poloneza/Fiata 126p, a szkoda żeby fajna linia nadwozia straciła ładne kształty ;)
_________________
https://picasaweb.google.com/106070762049078128797
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-02-25, 22:23   

Jest taki znajomy pod Opolem
Robi klasyki
Aktualnie mojego Merca wyspawał pomalował i teraz składa
Widziałem u niego w robocie różne samochody
Jak chcesz to pisz na priw dam namiary
_________________

 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-02-26, 11:33   

Na razie ładnie to wszystko pasuje :lubieto:
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2017-04-14, 17:32   

Powoli do przodu :)
Dopasowany lewy błotnik (wcześniej kompletnie nie pasował do maski)

Niemal całkiem nowy tył. Pas tylny fabrycznie nowy, podobnie klapa bagażnika i tylny prawy błotnik. Tylny lewy rzemo, ale nie jest zły

A w środku nowa butla LPG Stako 50l

I jeszcze jedno ujęcie na już gotowy tył, a lewy bok podczas prac

Lewy bok niemal gotowy


Do wstawienia jeszcze reperaturka i do spasowania błotnik przedni lewy z drzwiami (już wcześniej był wymieniany, jest jakby za mały, ale to się zrobi :) )

Gałka z samochodzikiem

Nowe boczki

I gwóźdź programu ;) Znaczek FSO w nowym chromie. Koszt mniej więcej taki jak zakupu nowego znaczka, a chrom zdecydowanie ładniejszy niż fabryczny plus fakt, że to znaczek konkretnie z tego samochodu 8)

I na koniec najlepsze ujęcie :)


I Wesołych Świąt :)

c.d.n. ;)
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-08, 21:58   

Aktuala jakiegoś machnę, pierwszy tegoroczny post w tym temacie :D Po blacharce Fiat poszedł cały w podkład reaktywny, i tak prawie dwa lata stał nieruszany w garażu. Na początku września coś się jednak ruszyło, i Fiacior pojechał do piaskowania spodu (zdrowiutki jest :) )

Tu jeszcze przed


A tu już po








Poza tym doposażyłem okrągłe zegary w obrotomierz (co ciekawe zachowała się na lince oryginalna plomba 8) ), oraz przyszła podpora wału z poliuretanem





A na koniec najważniejszy temat, i ogromne podziękowania dla Daniela22!!! :D Udało się kupić odpowiedni do Fiata silnik, 1.6CB po 60.000km przebiegu. Daniel pojechał go obejrzeć i pomierzył w nim komprechę (jeszcze raz dzięki!) i wyszedł piękny wynik 13-13-13,5-13,5 :D Zatem zdecydowałem - jadę do Zabrza i biorę. A oto foty

Z Danielem, sprawcą całej akcji :D



Sam motor


Przy dawcy (Caro wąskie '93) oprócz mnie Pan Jarosław - poprzedni właściciel silnika, i innych tajli do FSO, rychtyg ślonski fachman - pozdrowienia dla niego :D


Prócz silnika brązowy Polonez (rodem z Rudy Śląskiej) zasilił Fiata także w niskoprzebiegową skrzynię i przekładnię kierowniczą.

c.d.n. ;)
 
     
Andyy 


Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 21
Skąd: BL
Wysłany: 2018-10-08, 23:04   

Zazdro! Pikny będzie fiatolot...
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2018-10-08, 23:09   

Cieszę się, że nie odpuszczasz remontu fiata, a silnik (i trochę ja :E ) tylko pomogliśmy utrzymać decyzję o jego kontynuacji w mocy :) . Kompresja mnie też zaskoczyła, niesamowicie zdrowa OHV-ka w porównaniu do innych, które mierzyłem, zupełnie odwrotna od stanu wizualnego całego auta i silnika. Wiesz, co z tym silnikiem robić i jak go usprawnić (pewnie w temacie opiszesz szczegóły poprawiania fabryki), więc według mnie po skończeniu remontu będzie z tego auta ракета 8)

Powodzenia i czekamy na dalsze relacje!
_________________
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-10-09, 17:26   

Ooo to on jest na rezerwie, nie wiedzialem, fajny Kant ;)
Udoskonalenia, takie jak gadalismy czy jeszcze cos wykminiłes?
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2018-10-09, 18:57   

Kant niesamowicie zdrowy wręcz. Panowie co to za udoskonalenia, podzielcie się :) .
_________________
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2018-10-09, 19:37   

Andyy, dzięki, mam też nadzieję, że kiedyś będzie piękny i gładki :D
Daniel22, przyda się!! I dzięki raz jeszcze za znalezienie takiego fajnego motoru!
Piter7391, dzięki, raczej te co gadaliśmy, choć... Jak coś nowego się wymyśli, to się wdroży ;)
Majonez, to uchylę rąbka tajemnicy ;)
- 1.6 CB 87KM tak jak w relacji wyżej,
- porting głowicy
- kolektor wydechowy rurowy GSI
- kolektor dolotowy okrągły od 115C lub wczesnych Borewiczów
- jakieś lepsze dyszki w gaźniku, dobierze się doświadczalnie, jak na razie obstawiam 125 (seria 115) i 145 (seria 140)
- zimny dolot
- LPG II generacji
- tuleje zawieszenia poliuretanowe czerwone
- hamulce przednie PN Lucas Truck 259mm
- wspornik drążków hydrauliczny z pierwszych Borewiczów

- koła motylki 14", opony 185/65/14
- jak coś mi się jeszcze przypomni to dam znać :D

A teraz jeszcze klika fotek z blacharki

Nowe dolne poszycie pasa przedniego


Błotnik finalnie dopasowany


Blacharka cała gotowa


I w podkładzie reaktywnym




A tu podczas transportu do piaskarza


c.d.n. ;)
 
     
Pan_Waclaw 


Dołączył: 22 Cze 2013
Posty: 1038
Skąd: Zgierz/Łódź
Wysłany: 2018-10-09, 19:59   

Daniel22 to dobry ziomek jest, nic dziwnego, że Ci pomógł znaleźć zdrowy motor :D

Powodzenia w dalszych pracach, zapowiada się ciekawie... Ech, też bym pośmigał takim bandziorem, chociaż nigdy nie miałem do nich zbytniego sentymentu :)
_________________
 
     
Daniel22 
Moderator


Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 222
Skąd: Pokój Administracji
Wysłany: 2018-10-09, 21:42   

A na bejsbuku i peteku niektórzy mówią, że taki straszny jestem, i komu tu teraz wierzyć :E

Nie ma problemu, Jarek się okazał w porządku gościem i nic nie kręcił na temat silnika, pomiar wyszedł w porządku, choć jechałem go oglądać z przeświadczeniem, że znowu będzie jakiś paść, który z trudem wypluje kompresję 10-11, a tutaj taka niespodzianka... :) Cieszę się, że się nie zmarnuje, trafił do właściwej osoby i uda się zrobić z niego naprawdę fajny i dynamiczny motor. Strasznie jestem ciekawy, jak wypadnie porównanie z moim PNem, choć już wiadomo na starcie, że dzięki lższejszej wadze fiata i moście 4:1 zostawi prawdopodobnie mojego (również pomodzonego) abimexa po remoncie w tyle. Może Bonifacy da się namówić na hamownię po poskładaniu auta? :mrgreen:

Co do modyfikacji, dodałbym może do listy delikatne stoczenie zamachu (do wagi podanej w książce), podobno często są cięższe. Co do gazu, mixer będzie szczelinowy-oczkowy, instalacja 2-gen sterowana z sondy w kolektorze GSi, jeszcze się głowimy, jak tutaj dorobić TPS-a do gaźnika, żeby miał szybką informację o mocnym depnięciu butem, ale szybka sonda i dobry sterownik powinny to szybko nadrobić. Według mnie, powinien po ustawieniu zapłonu pod LPG i dobrym zgraniu instalacji latać na gazie lepiej, niż na benzynie :)

Z kolektorów i głowicy będzie co wiercić, oj będzie... :D Porting i spasowanie kolektorów dadzą pewnie najwięcej, bo patrząc na zdjęcie poniżej można zwątpić:

_________________
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15