.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki ma być prawidłowy termostat w 126 elx :)
Autor Wiadomość
Maverin21 

Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 273
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-21, 22:46   Jaki ma być prawidłowy termostat w 126 elx :)

Witam ! Zorientowałem się ostatnio że w moim elx nie otwiera się termostat planuje go wymienić jaki kupić najlepiej ? Zależy mi też żeby to spełniało swoją rolę i było takie jak oryginalne . Pytam bo nigdy tego nie wyjmowałem :) Apropo ktoś da jakąs mini instrukcje jak to wymienić w miare szybko bez zdejmowania blachy ?

Linki mile widziane :) Pozdrawiam ! Dziękuje za pomoc panowie :)
 
     
Kudłaty156 


Wiek: 30
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 149
Skąd: Lipa k/Stalowej Woli
Wysłany: 2016-08-22, 10:44   

Termostat, no to normalnie, termostat do malucha :roll: są tego dwa rodzaje, lepszy:



I gorszy:



U mnie obydwa działały, jednakowo długo, ale ponoć ten drugi szybciej mówi "dobranoc" ;)

Co do wymiany, nie ma tam nic kosmicznego.



Zdjęcia zaczerpnięte z maluchracing.pl

Odkręcasz na dole, odkręcasz na górze, wyciągasz do góry, zdejmujesz cięgno, podmieniasz termostat, zakładasz cięgno, wkładasz od góry do puchy, przykręcasz na górze, na dole i spokój, testujesz. W sumie zanim jeszcze założysz to możesz przetestować termostat w gorącej wodzie, tak na wszelki wypadek, w dzisiejszej dobie podróbek z chin...

Pozdrawiam,
Kudłaty
_________________
Wszystko piszczy, wszystko brzęczy, nic nie działa, MALUCH JEDZIE!
 
     
mikkke 

Wiek: 36
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-08-22, 14:15   

U mnie ten drugi się zacinał.
 
     
malan126 


Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 566
Skąd: tarnów
Wysłany: 2016-08-28, 19:56   

Ten drugi to zło
 
     
Kaper.95 
-

Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 17
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2016-09-15, 12:21   

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to mam do sprzedania termostaty mieszkowe jak i spręzynowe.

Pozdrawiam
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-04, 21:27   

Witajcie, u mnie podobny przypadek, sprężynowy założyłem nowy i nie domyka do końca.
http://allegro.pl/show_item.php?item=6720082838 ten będzie ok?
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
Fascynat 
650S '79


Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 170
Skąd: Lębork
Wysłany: 2017-05-04, 21:36   

Filozofii nie ma, ale istotny jest element 16 (podkładka regulacyjna). Przy składaniu trzeba spojrzeć, czy skręcony termostat dobrze domyka klapkę (szczelnie). Jeśli będzie szczelina, to trzeba podkładkę 16 wymienić na cieńszą lub wywalić ;)
A druga strona medalu to, żeby się otwierał w porę i na odpowiednią długość.
Różnica między nimi jest taka, że jak mieszkowy się zepsuje (rozszczelni), to się nie otworzy. Sprężynowy zwykle psuje się w stanie otwartym.
_________________
Fiat 126p 650S '79
Smakuje peerelu
 
     
fakir 


Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-05-09, 21:00   

No cóż, termostat wymieniony na mieszkowy, a rano na zimnym silniku jest szpara, nie domyka się.
Ta podkładka jest dość cienka, czy wystarczy zamontować termostat bez podkładki?
_________________
Fiat 126el 96'
 
     
marekskrzecz 
marekskrzecz

Dołączył: 04 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-22, 12:15   

Mi niestety ta klapka jak się otworzy po nagrzaniu znów się nie zamyka do końca...
Sprawdziłem chodzi bez problemów a termostat nowy mieszkowy po zalaniu wrzątkiem pięknie się powiększa i potem jak ostygnie znów jest mały. Zgiąłęm cięgno by je skrócić ale problem pozostaje nie mam siły :)
 
     
michals 

Wiek: 45
Dołączył: 17 Lut 2015
Posty: 625
Skąd: Limanowa
Wysłany: 2018-02-22, 12:28   

Spokojnie :)
Najpierw bez termostatu należy sprawdzić czy klapka chodzi płynnie. Problem w tym, że sprężyna jest po jednej stronie oski i generuje siłę w dół oraz troszkę do boku co sprawia, że klapka ociera o obudowę - rozwiązanie podgięcie obudowy.
Następna sprawa to opory na samej ośce - posmarować smarem grafitowym.
Kolejne to długość cięgna i termostatu. Jeśli będzie ciut za duża należy podnieść termostat do góry. Kiedy braknie podkładek regulacyjnych można podnieść całą blaszkę mocującą zakładając na śruby M4 podkładki płaskie. Max co musiałem regulować to po 2 podkładki (jakieś 2mm) i termostat zamykał się na 0
 
     
giannini 
126GPS Replika


Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 215
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-22, 12:29   

Wyjmij termostat i sprawdź , czy klapa powietrza pracuje płynnie i zamyka się samoczynnie do końca. Może coś jest pokrzywione i sprężyna nie domyka klapy.

Widzę, że napisaliśmy w tym samym czasie :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16