.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Kundelek ST 1978
Autor Wiadomość
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2723
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-12-03, 21:36   

No to solidnie drgnęło 😈
_________________

 
     
azbest 

Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 192
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-12-03, 21:50   

Fajne felgi, jakie to?
_________________
polish man in 126el
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-03, 22:15   

azbest napisał/a:
Fajne felgi, jakie to?


ATS 60312

Najwięcej tego jezdziło na Golf'ach/Jetta'ch MK1/MK2..
 
     
azbest 

Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 192
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-12-03, 22:47   

senkju
_________________
polish man in 126el
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-27, 22:59   

Zima w pełni..to nie za bardzo siedzę w garażu i dłubie...
Z blachy zostały mi tylko drzwi..jak na razie są wyszpachlowane, na wiosnę podkład i malowanie.
Teraz regeneruje szyby/flatnerki.Nowe mocowania szyby,prowadnice,klameczki..
Prowadnice szyb,klamki,zamki..Tak żeby po pomalowaniu poskładanie tego zajeło mi max 1-2 dni..
Kompletuje też graty do silnika..
Docelowo ma być 774cm pojemnosci+inne cuda na kiju... :roll:
Większej pojemności nie chcę jakoś robić..bo stosując tłoki 82mm mozna zrobić 802cm,ale to już w bloku podparcie cylindrów jest dla mnie za małe,po drugie masa układu też lekko za duża.Wiem latało parę takich motorów,nic się nie urywało..Ale ja mam lekkie obawy :lol2:
Udało mi się już kupic parę gratów pod ten motor..
Wał korbowy o skoku 76mm:

Surowe odlewy cylindrów..miałem w planach tulejować oryginalne cylindry..Ale trafiły się odlewy,tak że obejdzie się bez tego:



Korbowody 120mm,kute,czop korbowy pod nominalne panewki z 126,główka o średnicy 22mm,bedzie tulejka pod sworzeń z CC700cm,i wg mnie najwazniejsze natrysk na denka tłoka jak w seryjnej korbie.Na włoskich forach piszą że po obróbce da się zejść na 400-430g/sztuka..Zobaczymy.


Jak ktoś zainteresowany takimi korbami,bede miał parę na sprzedaź..
Tłoki CC700,selekcja A


Lekki rozrząd:

Alu wiatrak:

Wałek...i tutaj jak na razie sam nie wiem jeszcze..
Mam kupione przez przypadek Ireco 5/kopia 555 kałuży,albo może kupie 385 świątka..Zobacze jeszcze..
W styczniu wiozę graty do szlifierza żeby powiekszyć otwory w bloku,obrobić cylindry.
Wyważe sobie też układ korbowy,zeby zejść delikatnie z wagą poniżej seryjnego,i wyważyć układ względem siebie.

Zostanie mi tylko sciagniecie miski,pokrywy,i wyjścia pod chłodnice oleju z włoch..Ale to tylko "Klik" i w tydzien fanty są u mnie.

Głowice bedzie na wiekszych zaworach,i wszytko co się normalnie wykonuje,porting,zgranie kolanek itd...Ile zostanie przyplanowana..to jeszcze się okaże,ale to tak samo temat do ogarniecia w krótkim czasie.Nie robię jeszcze nic w tym celu,bo poluje na jakiegoś całego trupa z bambino..kwadratowa głowica+oblachowanie..
Jak mi się nic nie uda wyrwać,zostanie mała głowica+oblachowanie pod nią.

Jedyna dylemat to zasilanie,dobór gaźnika..
Szukałem w miarę prostych konstrukcji jak np: Weber 32/30 IBA..ale to nie osiągalne na PL rynku..

Tak że jeśli ktoś ma jakieś podpowiedzi jaki gaźnik można by wstawić to zapraszam...
Ja szukałem czegoś naprawdę prostego,bez miliona podcisnień,pompek przyspieszających,itd..
Mogę też na chama zrobić rozwiert seryjnego gaźnika pod 24-25mm zwężkę..ale to już ostateczność.I przynajmniej wg mnie straci się cały "dół" silnika..
 
     
głodny 
ziomy rezerwy
Yoda nanoplexu


Wiek: 34
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 3113
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-12-28, 20:20   

Olaboga nanoplex w ST Spłoniesz w piekle


:lol2:


Co do gaźnika to najprostszym i najbardziej dostępnym będzie Fos z cc700
 
 
     
Majonez 


Wiek: 29
Dołączył: 26 Lip 2014
Posty: 932
Skąd: Wielkopolska (PCT)
Wysłany: 2017-12-28, 22:00   

Zapowiada się ciekawie :) .
_________________
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-28, 22:49   

głodny,
Zycie.... :lol2: Gdzieś skończyć trzeba...
Tych co zakładają chromy do FL'a albo EL'a czeka to samo miejsce..

Wiesz może czy ten FOS ma przelew, albo zwał jak zwał powrót do baku??
Z tego co widzę to nie..Bo powrót jest zrobiony na pompie paliwa..

A ja nie dość że nanoplexa,to jeszcze chce montować to:


I potrzebuje czegoś co ma powrót/przelew jak zywkły 28IMB

A webery z Bis'a/CC700?
-Panda Weber 30 DGF 1/150
-BIS: Weber 30 DGF 3/150
-CC700: Weber 30 DGF 7/750

Tam przynajmniej widzę pozaślepiane bo pozaślepiane,ale kanały przed zaworkiem iglicowym,gdzie jest szansa wstawić rurkę i powrót gotowy?
Ostatnio zmieniony przez buczek21 2017-12-28, 23:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Grzes 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 1234
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-12-28, 23:03   

Z tych 3 gaźników czikieta ma chyba chyba największe gardziele. A zdjęcie coś nie działa :)
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-12-29, 08:34   

Kiedyś miałem gaźnik od Pandy właśnie bez powrotu i śmigało na pompce elektrycznej. Wystarczy przed wejściem do gaźnika dać trójnik ze zwężką na powrocie, jak iglicowy zamknie to nadmiar paliwa wraca trójnikiem.
Bardzo fajne graty zgromadziłeś. Z tym brakiem dołu jednak bym się nie martwił bo skokiem i zwiększeniem pojemności bardzo poprawisz dół.
Jakie pasowanie planujesz tłok/cylinder? Nie sugeruj się 80-79.94= 0.06 bo to trochę ciasno jak na powietrzaka.
 
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-29, 10:04   

evil1,
Wiem.. tym pasowaniem to się od początku nie sugerowałem...
Chcę zrobić 0,1-0,15...chodź i tak nie wiem czy nie za mało będzie.
Tyle robili na tulejowanych zestawach 700cm ludzie kiedyś,z tego co wyczytałem na forum F&F, za starych dobrych czasów..
Po drugie te cylindry powinny troche lepiej oddawać temp,niż tulejowany zestaw?
Po trzecie zostaje mi 1mm-1,5mm(zależnie czy wrzuce miedziane podkładki pod cylindry) ,gdzie tłok nie będzie dochodził do GMP..to według teorii też powinno obniżyć temperaturę w górnej części tłoka...

Na pierścienach tak samo największy luz "książkowy" jaki jest w instrukcji do 126.

Ty w tej swojej mocnej R2,miałeś 3 szlif,czy tłoki 80mm?

Z trójnikiem przed gaźnikiem-dzięki za pomysł ;)
 
     
evil1 
Weteran


Wiek: 43
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 361
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-12-29, 10:53   

Dla powietrzaka o takiej średnicy 0,15 może być nawet za dużo. W rallycrossie w latach 80 650tki robili na 0,12 by nie docierać silnika, tylko od razu ogień, tu z racji większej średnicy cylindra 0,1-0,12 brzmi rozsądnie, ale poszukałbym analogii przy silnikach od garbusa przygotowywanych do sportu.
Tulejowane zestawy miały problem z różną rozszerzalnością cieplną korpusu i tulei i stąd się przegrzewały albo pękały, ale surowych wtedy nie było.
Tą temperaturą się aż tak nie przejmuj, ciepło się robi jak zaczynasz iść w wysokie obroty. Podkładki pod cylindry mogą się przydać przy stopniu sprężania bo tu dość sporo podskoczy więc wstrzymaj się też z planowaniem głowicy.
Ja miałem kiedyś 700 na rozwiercie serii cylindra, ale ścianka wchodząca w blok to kartka papieru, długo nie pojeździło.
Najwięcej narzeźbiłem się w 3cim szlifie 650tki bo też klasa pojemnościowa wtedy była do 662. Miałem też te kilkanaście lat temu przygodę z 800tką , ale z racji braku fachowców blok stracił osiowość po spawaniu a nikt tego nie umiał wyosiować więc nawet nie udało mi się odpalić tego silnika. Blok służy za grill do dziś :E
 
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-29, 11:04   

U siebie w 700setce mam pasowanie 0,09 , cylindry tulejowane, tloki selekcja B z CC, pierscienie poloneza z chromowanym pierscieniem, luzy na pierscieniach takie jak CC.Przy pierwszych 30km robilem max 3 kilometrowe odcinki, tak wrazie co, pozniej juz jezdzilem normalnie. Mam juz zrobione 3tys. Km nigdy mi sie nie przegrzal ani nie przytarl, trzyma kompresje a spalanie oleju wychodzi ksiazkowe dla 650tki. Silnik mam na walku 385 jeszcze nie przefazowanym, wiec powyzej 4tys. Nie ma sensu krecic, a od 2tys. Obr/min mam 45Nm.
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-29, 12:20   

evil1,
Przez problemy z osiowaniem bloku pod 800cm,u mnie ten pomysł padł w przedbiegach...
Spawacza alu mam dobrego,ale czy blok sie nie zwichruje od tego nikt mi gwarancji nie da..
Z pasowaniem dzięki za podpowiedz..0,1-0,11,ale to jeszcze i tak skonsultuję z szlifierzem który z tego co mowił budowął kiedyś silniki własnie do RC.

Z głowicą,czy bardziej stopniem sprężania też mam swiadomość.musze sobie to policzyć..
Mam też 2 rodzaje głowic wannienkową(starą)/i tą zwykłą z EL'a..
Policze objętość tych komór i sie wtedy bedę zastanawiał..co lepsze.
Bo i tak w konkretną głowicę wlecą wieksze zawory,nowe gniazda,itd..

Osobę która mi wykona miedzianą uszczelkę pod 80mm też juz mam,a z tego co mowił to ma blachy od 0,5 po 2mm.Tak że tutaj też jest pole manerwu.

Piter7391,
Tobie też dziękuję za info,czy to tutaj czy na priva..

Dzięki Tobie kupiłem te same pierścionki do tego zestawu...

Na 385 miałem 650 poskładaną 10 lat temu..i szukałem czegoś "innego" do tego silnika...
Chodź przez tyle lat wybór wałków do 126 spadł prawie do zera :lol2:
 
     
Piter7391 


Wiek: 31
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 1037
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-12-29, 12:57   

buczek21 napisał/a:
Na 385 miałem 650 poskładaną 10 lat temu..i szukałem czegoś "innego" do tego silnika...
Chodź przez tyle lat wybór wałków do 126 spadł prawie do zera :lol2:


Szczerze to i ja pomału zastanawiam się nad zmianą wałka, od razu za tym pójdzie inny gaźnik i większe zawory, bo zostawiłem seryjne, no i większy plan głowicy bo jest tylko -2.

Pogadaj z Giannini w swojej 700 ma założony jakiś włoski wałek, może on będzie dobry, jestem jeszcze ciekaw tego wałka abarth od świątka i 555, jak by na nich sprawował się taki silnik.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16