Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha Strona Główna Rezerwa 126p - Forum miłośników Malucha
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Kundelek ST 1978
Autor Wiadomość
lukio 


Wiek: 19
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 614
Skąd: Smyków/TKN
Wysłany: 2016-10-31, 02:28   

to jest taka osłona tej dzwigni popychającej bendiks wchodzi pomiędzy środkową obydowę a przednia
_________________
Fiat 126 elx sx 98:
http://forum.rezerwa126p....der=asc&start=0
Fiat 126 elx 99:
http://forum.rezerwa126p....p=504231#504231
 
     
godzilla 

Wiek: 30
Dołączył: 06 Mar 2016
Posty: 14
Skąd: Gorzów Wlkp
Wysłany: 2016-11-29, 21:15   

Szacun za włożoną prace, ciekawy jestem dalszego postępu prac
_________________

 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-11-30, 00:03   

Idzie powoli do przodu..
Oficjalnie można powiedzieć ze blacha prawie skończona..Zostały mi tylko do stawienia te małe elementy przy słupkach "A" w które mocuje się kierunkowskazy..
Ale to zrobię jak przednie nadkola będą w pokładzie reaktywnym..Bo pod tym lubi się zbierać woda+syf i korodować..
Z rzeczy wymienionych-ogarnietych:
-wymienione 2 poszycia:2 przednie+1 tył
-wymieniony prawy próg+otworzenie wzmocnienia przy słupku "B",
-wyspawane podszybia przód i tył
-wyspawane wzmocnienie tylnego prawego nadkola,
-załatane 2 małe dziurki w podłodze, i jedna w lewym progu
-załatane małe dziurki w nadkolach,
-wyszlifowana rdza z całość..
Ogólnie na budzie nie ma teraz ani grama rudej szmaty. 8) :luj:
Położyłem przez weekend fertan na wszystkie odsłonięte blachy..i sobie pracuje.
W kolejny weekend wymyje resztki fertanu, i położę podkład reaktywny+podkład akrylowy..Zabezpieczę profile woskiem,i pozamykam otwory techniczne..
I wsio jak na razie z budą...szpachlowanie,podkłady..i lakierowanie zostawiam sobie na wiosnę.
Drzwi są w stanie BDB, tylna klapa i maska mają po purchlu jednym..ale to ogarnę na wiosnę przed malowaniem..bo to szybki strzał bedzie.
Przez zimę chcę ogarnąć zawieszenie,hamulce i układ kierowniczy..Tak żeby do lutego-marca stało to już o własnych siłach..i dało się przepchnąć :lol2:
I ewentualnie coś z silnikiem zacząć działac..ale to oczywiscie wszytko zależy od budżetu..













 
     
azbest 

Dołączył: 13 Paź 2016
Posty: 166
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2016-11-30, 08:56   

Czym zmywasz Fertan przed malowaniem?
_________________
polish man in 126el
 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-11-30, 11:16   

azbest napisał/a:
Czym zmywasz Fertan przed malowaniem?

Zgodnie z tym co zaleca producent..Wodą,ja używam destylowanej..Bo maj taką pod ręką.
Suszę element,przemywam zmywaczem i od razu leci podkład reaktywny..
 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2016-12-25, 11:16   

Święta..to jest czas na mała aktualizację..
Oficjalnie spawanie/remontowanie budy zakończone...
Położona masa uszczelniająca na pędzel jak w oryginale+zabezpieczone wszystkie miejsca ingerencji podkładem akrylowym.






Jako że zimno w garażu..
To zrobiłem inne rzeczy które nie wymagają siedzenia w garażu..
-zregenerowany rozrusznik..nowy wirnik,bendix,automat,szczotki..wymalowana obudowa
-zregenerowany alternator..nowe łożyska,stojan,wirnik,szczotki.Muszę tylko kupić nowy mostek prostowniczy i go wlutować..

Robię też na spokojnie w domu 2 gaźniczki..z kosza wziąłem 2 takei wg mnie które mają największy potencjał....standardowe modyfikacje...
Rozwiercone ośki do 6,3-dla pewności żeby nie było luzów.Spiłowane w prześwicie do 5,7-5,8mm.Podcięte przepustnice..rozpylacze, polerowane wszytko..
Ogólnie standard.Zostało mi tylko wyprostowanie i wyszlifowanie płaszczyzn styku na stole traserskim,przemycie wydmuchanie i podkładanie tego wszystkiego..
Dysze będą dobierane już pod silnik..Bo mam z 10-15 dysz 115/120 to będzie z czego rozwiercać :lol2:






Dodatkowo wpadła jeszcze szczelinówka od ZOLO


Z planów na styczeń..to poskładanie całego zawieszenia..żeby góra do marca stało to już na własnych kołach.
 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-09, 00:47   

I tak tego nikt nie czyta :lol2:
Lekki poślizg...bo niby marzec i miało to stać na kołach,ale jeszcze troszkę brakuje..
Felgi wymalowane i schną,całkiem nowe opony 165/55/13 leżą..tylko to poskładać
Do połowy marca będzie przymiarka czy i jakie dystanse są potrzebne żeby ładnie to spasować...korekty i tak będą jak auto będzie jeździło i się wszytko ułoży...
Na jakieś 90% wszytko i tak będzie na szpilkach+nakrętkach z forda :lol2:

Zawieszenie+układ kierowniczy+hamulce skończone..Brakuje jedynie przewodu centralnego,który założę po malowaniu budy..
Jak na razie same nadkola zakonserwowane
Wór nowych podkładek i nakrętek..graty.. składamy:


Układ kierowniczy...
Nowa listwa+adapter od Macioo
Dla potomnych..jak chcecie na 100% miec idealnie wywiercony otwór to pod śrubą mocowania.To pod śrubą na tym krawędzi skrzewanej powinna być wnęka po zgrzewie...Trzeba w sam środek tego wgłębienia atakować pierwszym wiertłem 8)


Kupić muszę jeszcze tylko krótsze końcówki bo seryjne są lekko za długie i pewno braknie gwintu do regulacji..
Przednie zawieszenie..
Wszystko nowe od tarczy kotwicznej,wahacza,amortyzator tylny 8) resor sklepany na 10cm,cylinderki,szczeki textar'a,adaptery wahacza od Macioo ,nowe łożyska,regenerowane zwrotnice..śruby,nakrętki..cylinderki hamulcowe rozebrane i przesmarowane pastą.



Zawieszenie tył..
Używane,wypiaskowane i pomalowane wahacze,wymienione wszystkie tulejki,tacze kotwiczne,łożyska,szczeki...po śrubki w cylinderkach..spokój na parę lat.
Amortyzatory zalane 10W,sprężyny cięte na "pałę" o 3/4 zwoja..Docelowo chce sobie coś progresywnego kupić..Ale to już na sam koniec jak auto będzie stało i miało swoją masę,a nie taka skorupa jak teraz..




Wyrwałem jeszcze w kubły Recaro.. jakaś stara wersja pole position...rurowa konstrukcja+regulowane lędzwia..
Jak na razie wylądowały na strychu,czy skończą w 126 na 100% jeszcze nie wiem..
Szukam jeszcze czegoś bardziej z "epoki"..bo te recaro to taki przełom 80/90 lat.. trochę za młode :lol2: Wymiarowo jak Bimarco C..czyli wejść wejdzie....





Teraz do ogarnięcia szpilki..dystanse..żeby to w końcu stało o swoich siłach :lol2:
 
     
ScreeNDorifto 
Wiktor


Wiek: 20
Dołączył: 14 Lis 2015
Posty: 136
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2017-03-09, 07:17   

Te recaro sa zajebiste bez kitu :o Powodzenia w dalszych pracach!
Pozdro :)
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-14, 14:04   

Klasa to wszystko zaczyna wygladac. Z koncowkami tez sie spotkalem, ze braklo regulacji - prawdopodobnie zamienniki nie sa gwintowane az tak gleboko. A fotele u siebie mam niemal ze identyczne, u mnie przelotki sa brzydsze - ale funkcjonalnie to samo - i zwazywszy na klaustrofobiczne wnetrze malucha, sa fajna alternatywa dla bimarco.
 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-14, 23:42   

Macioo,
Powiedz mi w jaki sposób masz rozwiązane szyny to tych kubłów??
Oryginalny stelaż seryjnych foteli+spawanie jakiś płaskowników/kątowników?
Czy jakieś adaptery??
Pytam bo chce u siebie zrobić w miarę coś z regulacją..
Góra-dół/i pochylenie fotela..
 
     
Macioo 


Dołączył: 29 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-03-15, 07:26   

Gora dół u mnie pozostawiłem bez regulacji, ale przy odrobinie modyfikacji powinno udac sie zaadoptowac szyny od jakiegos GMa -np. Corsa b miala dosc prosty system regulacji, przy relatywnie niewielkich gabarytach. Ja mam to zrobione na profilu aluminiowym 150x50 plus szyny recaro przerobione z fałweja bodajze.
 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-03-19, 23:43   

Powiedzmy że się ciepło zrobiło to coś tam się ruszyło..
Felgi poszły do szkiełkowania..
Pomalowałem z pistoletu...Baza+Klar..
Pewno proszkowo by lakier był bardziej wytrzymały..Ale to i tak sezonowe auto..
Ats'y 2 sztuki 5,5 cala i 2 6 cali
Opony Imperial Ecodriver 165/55/13..nówki z stycznia 2017..



Tak siedzi w tyłu 6 cali et 38...
Bo gdzieś czytałem że się nie mieści..




Od wahacza z 1cm...od rantu nadkola z 4 mm..
Tak że obyło się bez klepania,zaginania nadkoli itd..
Z przodu pewno jak zawsze trzeba będzie dogiąć końce rantów żeby nie tarło..
No i koza od pół roku w końcu stoi o własnych siłach..

Krzywo bo krzywo.. :lol2:
Ale oficjalnie zawieszenie+hamulce w 95% poskładane..
Został tylko montaż pompy+przewodu centralnego...ale to po malowaniu zrobię
Wpadły jeszcze 2 kierownice..
Jemi monza 320

I monte...300

Jedna i druga trafi do obszycia i monza dostanie polerkę ramion..
Teraz z powodu..średniej pogody i temperatur do szpachlowania/malowania..
Dłubie sobie instalacje elektryczną do tego auta.
Ostatnio zmieniony przez buczek21 2017-03-20, 01:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 29
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1857
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-03-20, 01:01   

Bardzo dobre koło, będzie pasować 8)
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
banasiewicz02 
ziomy rezerwy
Towarzysz Bananov :]


Wiek: 32
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 1559
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2017-03-20, 21:10   

wszyscy robio remontujo te maluchy,co to się dzieje :o


:lol2:
nie no spoko,dobrze,że się dzieje :E
_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
 
 
     
buczek21 

Wiek: 37
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 190
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-04-09, 17:27   

leciutko do przodu...
Kompletna wiązka z ELX'a.. why?
Bo to wg mnie jedyne sensowne rozwiązanie żeby mieć:
-normalne swiatła...
-nie strzelające bezpieczniki z gów** powodu,czy zmiany pogody
:lol2:
Wiązka cała przejrzana.. pozmieniane piny w liczniku pod kapliczkę,przedłużone kable do przełączników,
Wszystko co chciałem ekstra:pompa paliwa elekt..przez przekaźnik,wiązki pod obrotomierz,czujniki ciśnienia i temp oleju,napinacze pasów i cała instalacja pod kostki ISO radia...co trzeba pociągnięte przez dodatkowe bezpieczniki,dorobione kostki..wszytko zaizolowane materiałową taśmą,i wtyczki zakonserwowane "kontaktem"...Tak ze liczę na spokój z elektryką w tym aucie..


Bo to przynajmniej zawsze było dla mnie najgorsze w poprzednim maluchu...instalacja elekt..i palące się bezpiczniki z byle powodu,żarzące wskaźniki..czy problemy w masą w tylnych lampach..
Zregenerowany licznik..wymalowana obudowa,nowa szybka z plexi..

2 Mery...jedne sprawny na 100% drugi.. sam nie wiem skończę auto to podepnę i pewno wymienię szybe i pójdzie do ludzi

Lusterko Vitaloni...dorwane za smieszny pieniądz
Chrom w bdb stanie..

Włoski zamek do klapy..

I wpadła druga kierownica monza 30cm..
W jednej i drugiej wypolerowałem ramiona...muszę jeszcze mniejszą pozbawić tej nieszczęsnej dermy,czy czym to jest obszyte..I obszyje je perforowaną czarną skórą..
I tak do szczęścia bym potrzebował z 4 monz..wszytskiego co produkowali 3 ramiennego :lol2:



Teraz koniec zabawy...trzeba to w końcu pomalować.. :roll:
I jak na razie wiem na 100% co będzie do szarego podkładu :lol2:

Poźniej się waham czy zostawić go w "zółtym piaskowym"...czy rosso scuro
Bo żadne groszkowe..jasno błękitne odcienie niebieskiego nie wchodzą w grę..
Chce coś z okresu kiedy go klepali czyli 77-80...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15