.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak wstecznego biegu
Autor Wiadomość
Wojtek1ish 
Wojtek1ish

Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: kutno
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-05-05, 14:36   Brak wstecznego biegu

witam, kupiłem ostatnio maluszka '97 i miał problem z biegami tzn nie wchodziły albo jak już weszły to zaraz je wyrzucało i zaczynało trzeszczeć. Podniosłem samochód dokręciłem lizak i wszystko z biegami już jest ładnie ale wstecznego cały czas nie ma nie wiem czym może to być spowodowane ???
 
     
CZESIO1958 
ziomy rezerwy


Wiek: 66
Dołączył: 27 Sty 2010
Posty: 2726
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2016-05-05, 16:16   

Śruby lizaka, sam lizak sprawdź.
I jeszcze mocowanie lewarka do karoseri.
To są dwie śruby po prawej stronie tunelu, od strony fotela pasażera.
Pod tapicerką oczywiście.
A i jeszcze , masz olej w skrzyni ?
_________________

 
     
Wojtek1ish 
Wojtek1ish

Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: kutno
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-05-05, 20:33   

Wsteczny już jest ale chyba sam drążek coś szwankuje gdyż biegi jakby wchodzą ale nie do końca szczególnie jedynka.
 
     
malan126 


Dołączył: 27 Cze 2014
Posty: 566
Skąd: tarnów
Wysłany: 2016-05-05, 21:20   

Kwestia regulacji . Odkręć i ustaw żeby stal pionowo :)
 
     
Wojtek1ish 
Wojtek1ish

Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: kutno
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2016-05-05, 21:24   

Dobra spróbuję bo on lata na wszytkie strony malan126,
 
     
BandytaSzymon 

Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2016-06-15, 15:47   

To ja może się podczepię pod temat:
Miałem taką sytuacje w trakcie jazdy nagle straciłem 3 bieg w sensie z 2 na trójkę nie dało się przerzucić ale jak z dwójki wrzuciłem od razu czwórkę to później redukcja do trójki była normalna. Tak dojechałem do domu a przy następnym odpaleniu nie miałem już trójki czwórki ani wstecznego. wyczytałem że to wina lizaka powinna być więc go wymieniłem i nic się nie zmieniło. trójkę mogę wrzucić tylko jak wcisnę dźwignie w podłogę to samo z czwórką wstecznego dalej brak tak jakby był jeszcze dalej bo gdy chce wsteczny wrzucić to wskakuje czwórka. Poduszki pod skrzynią są nowe wszystkie śruby po dokręcane lizak wymieniony próbowałem regulować drążek ale to nic nie daje bo on tylko do przodu i do tyłu się reguluje a mi wygląda że go by trzeba w lewo przesunąć tz do kierowcy. Tylko wtedy pewnie bym nie miał 1 i 2. Co to może być??
Gdzieś wyczytałem coś o wyginaniu tego lizaka ale jakoś nie jestem przekonany do poprawiania nowej czę
sci.
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-06-15, 22:21   

Drążek poziomy siedzi na dwóch tulejkach plastikowych, sprawdź ich stan.
 
     
BandytaSzymon 

Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2016-06-15, 23:31   

w tunelu tak?
 
     
nanab 

Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 490
Skąd: Bydgoszcz
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2016-06-16, 00:32   

Tak, jedna w przeijściu przez karoserię zaraz przy lizaku, druga w mechanizmie dźwigni. U mnie wysypała się ta druga i miałem tylko 1 i 2 bieg.
 
     
BandytaSzymon 

Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2016-06-16, 09:36   

A jak to naprawić?
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2016-06-16, 11:26   

Musisz zdjąć osłonę gumową lewarka i sprawdzić czy jest na swoim miejscu , drugą sprawdzisz od spodu ,, np z kanału
W tym poradniku widzisz tą drugą ;
http://www.rezerwa126p.pl...-wymiana-lizaka
_________________

 
     
BandytaSzymon 

Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2016-06-16, 11:54   

No dobra to już wiem że w tunelu ta osłona gumowa co wchodzi w karoserie i w niej idzie cięgno się wysunęła i to mały problem gorzej że na lewarku pionowym taka guma miedzy lewarkiem a tym całym żelaztwem się rozpadła zupełnie i lewarek lat luźno zupełnie. I pytanie czy można te gumy dokupić i wymienić czy trzeba cały mechanizm wymenić? Od razu dodam że ciężko tego poszukać skoro nawet nie wiem jak się te elementy nazywają.
 
     
norek 


Wiek: 62
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 654
Skąd: src
Wysłany: 2016-06-16, 16:18   

Tu masz link, wszystkie części są dostępne na allegro .
Ten używany lewarek też ma uszkodzoną tę prowadnicę gumową .
http://allegro.pl/listing...ce-uni-1-3-0613
a tak ma wyglądać to prowadzenie pod osłoną gumową ,
_________________

 
     
BandytaSzymon 

Wiek: 41
Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 18
Skąd: Kobyłka
Wysłany: 2016-06-16, 19:39   

już udało mi sie to zrobić okazało się że ta prowadnica była lekko uszkodzona ale cała wina była w tym że ten okrągły plastik na lewarku się rozpadł zupełnie ten na wysokości spręzynki wiec wymieniłem cały mechanizm i biegi śmigają idealnie lepiej niż pamietam że było kiedykolwiek.
Wiec dzięki wszystkim za pomoc, Mały znowu jest 4 biegowy :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15