Układ chłodzenia 900ccm |
Autor |
Wiadomość |
Ryder11994
Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2016-02-28, 08:27 Układ chłodzenia 900ccm
|
|
|
Witam
Remontując swojego złomka,muszę coś zrobić z układem chłodzenia.
Poprzedni właściciel puścił rury przez auto pod siedzeniami,do tego montując dodatkową pompę przy silniku.
Ja myślę o zrobieniu rur z pexy,i puszczeniu ich pod autem. Tylko zastanawiam się czy może nie dać ich w tunelu,z tym że jest tam strasznie mało miejsca,na dwie rury 1calowe i nie wiem czy się to zmieści?
Co sądzicie o puszczeniu węzy gumowych pod autem zda to egzamin?
Kolejne pytanie,z przodu mam chłodnicę z CC900 i średnio dawała radę na przodzie auta.
Słyszałem o montażu od Poloneza trucka,golf II 1.8 może mi ktoś doradzić jakaś najlepszą opcję? |
_________________ Fiat 126p SWAP 900ccm |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2016-02-28, 10:03
|
|
|
U mnie w 1.1 na odcinku kabinowym mam puszczone profile metalowe 1x2cm,na końcach,czyli na wejściu do komór przechodzą w rurkę calową na odcinku 5cm - tam już są kolanka silikonowe i odcinki rur.Nie mam dodatkowej pompy i układ jest wydajny na tyle,że podczas szybszej jazdy potrafił się schłodzić do 60 stopni,przy zdemontowanym termostacie.Profile idą środkiem podłogi pasażera,do kabiny wchodzą w miejscu zdemontowanego elementu z klapką,która w normalnym 650 steruje przepływem powietrza.Wysokość profili jest zamaskowana poprzez podwójne wygłuszenie filcowe pod wykładziną,przez co ich nie widać.Takie rozwiązanie gwaranuje,że nie urwiesz węża pod autem ani nie zdeformuje się pod wpływem temperatury.
Co do chłodnicy,to najlepszą opcją jest radiator z Poloneza 1.6 GLI - idealnie pasuje do wnęki na zapas,a dwa wentylatory pozwalają dowolnie regulować temperaturę.Jeden spina się z termikiem a drugi montuje się jako sterowany z przycisku w kabinie.
W moim swapie jest chłodnica z Golfa II 1.3,bo jego twórca akurat taką miał na stanie.Działa,ale w przyszłości przejdę na tą truckową,bo ma plaskie wentylatory. |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
jaxon
Dołączył: 10 Maj 2015 Posty: 34 Skąd: LSW
|
Wysłany: 2016-02-28, 10:25
|
|
|
Anzel napisał/a: | U mnie w 1.1 na odcinku kabinowym mam puszczone profile metalowe 1x2cm,na końcach,czyli na wejściu do komór przechodzą w rurkę calową na odcinku 5cm - tam już są kolanka silikonowe i odcinki rur. |
Masz jakieś zdjątko jak to wygląda? |
|
|
|
|
Ryder11994
Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2016-02-28, 15:31
|
|
|
Mógłbyś kolego podrzucić fotki jak to wygląda?
Dzięki za obszerny opis |
_________________ Fiat 126p SWAP 900ccm |
|
|
|
|
malan126
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2016-02-28, 16:14
|
|
|
W tunel tez idzie wepchać bez większych problemów. |
|
|
|
|
Ryder11994
Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2016-02-28, 17:41
|
|
|
Jakieś zdjęcia w tunelu kolego? |
_________________ Fiat 126p SWAP 900ccm |
|
|
|
|
Adaśko
ziomy rezerwy FL wanna be ST
Wiek: 29 Dołączył: 05 Mar 2013 Posty: 291 Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
|
Wysłany: 2016-02-28, 19:39
|
|
|
Właśnie Anzel,gdybyś był tak miły i uraczył nas małą fotorelacją, to przynajmniej ja byłbym bardzo wdzięczny |
_________________ To nie drut, to wyjście z sytuacji! |
|
|
|
|
Anzel
Krakoski szpejorz
Wiek: 34 Dołączył: 09 Gru 2011 Posty: 2574 Skąd: Karków
|
Wysłany: 2016-02-28, 19:45
|
|
|
Jutro podwinę dywan i zrobię foty,no problem |
_________________ '72 ZAZ Zaporożec 966 #1
'73 ZAZ Zaporożec 968A #2
'89 FSM 126p Zomo
'92 Peugeot 205 1.4 Roland Garros
'93 FSM Fiat Cinquecento 700
'94 Citroen BX 14TGE
'95 Fiat Cinquecento 900 Suite
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.2 8v
'96 Fiat Cinquecento Sporting 1.1 Giallo
'98 Fiat Barchetta
'98 Mazda MX-5 Miata
'00 Fiat Multipla 1.6 16V BiPower
'02 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4JTD
Centoventisei-używki do FSO/FSM:
https://www.facebook.com/12sei/ |
|
|
|
|
Ryder11994
Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2016-02-28, 22:20
|
|
|
Wielkie dzięki kolego za fotosy |
_________________ Fiat 126p SWAP 900ccm |
|
|
|
|
Ryder11994
Dołączył: 28 Sty 2016 Posty: 25 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: 2016-03-01, 19:06
|
|
|
I co z fotkami? |
_________________ Fiat 126p SWAP 900ccm |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-31, 19:46
|
|
|
Może ktoś podpowie czy rury 25mm w środku ogarną chłodzenia
Silnik 1.2mpi od sieny chłodnica od poloneza jeden wiatrak miedziana. oczywiście w środku a rury bedą w panelu
+ Nagrzewnica Bisa cały komplet wywleczony >>
BYłem w sklepie zapytać o przewody powiedzieli mi że ma max 25mm w środku i to są węże do wody w aucie nie jest to pexa a nic z tych rzeczy co myślicie ma ktoś coś takie u siebie jak ogarnia?? Nie chciałem zakładać nowego tematu wiec wykorzystam ten )
Cena około 20 zł za metr...
I może ktoś podpowie ile bedzie potrzebne na całe auto do nagrzewnicy chyba coś mniejszego bedzie potrzebnee.. Da ktoś znać z góry dzieki |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-07-31, 22:53
|
|
|
Nikt nic? |
|
|
|
|
MacFly
Młody user
Wiek: 28 Dołączył: 05 Lis 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-08-08, 10:46
|
|
|
Ja odpowiem powinno dać radę mam 1.2 co prawda 8 z Putno 75 ale chłodnica miedzianka polonezowa . Żeby ci to weszło musisz dostać wentylatory od Poloneza Diesla / Rovera (płaskie) . Jeśli masz te wentylatory to cię uświadomię że musisz kable podpiąć do zasilania na odwrót plus o dziwo jest minusem i jeśli podepniesz według kolorystyki to się wiatrak będzie w złą stronę kręcił i ugotujesz silnik . Ja mam na Pexie puszczone w środku i powiem daje radę ale coraz bardziej myślę o wyp******eniu tego pod auto bo w lato jest masakra jeżdżąc 4 Okna otwarte a tam dalej wali ciepłem Nagrzewnicy nie mam w aucie jedyne ogrzewanie auta to te rury . Jeździłem w zime i w krótkim rekawku możńa przy -10 jeździć na spokojnie gorzej w lato właśnie . A ze względu że trochę będę reanimował w moim ELXie blachę to już chyba odpuszczę sobie latanie zimą . A jeśli robisz swapa to jeszcze polecam wyciąć dziury po bokach w masce na wylot powietrza . . Nie dlatego że się powietrze kisi bo mój kaszlacek po nowym termo stadzie i powiększeniu dziury przy deptaniu trzyma 80-85 stopni tylko dlatego że przez każdą przelotkę i uszczelki wali ciepłem z chłodnicy do środka . Na zimę ok w lato masz podgrzewane nogi + kierownicę (przynajmniej jeżeli jest wąż w środku puszczony ). |
|
|
|
|
rm125
Dołączył: 06 Mar 2016 Posty: 54 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2017-08-08, 18:30
|
|
|
Dzieki za wskazówki wylot zrobie od razu za chłodnicą dzieki temu ten wiatrak powinien wejść ktory mam na chłodnicy,, |
|
|
|
|
|