Fiat Cinquecento 1,2T |
Autor |
Wiadomość |
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-01-12, 11:47 Fiat Cinquecento 1,2T
|
|
|
W ramach odkurzania starego dysku chciałbym przedstawić mój przejściowy projekt, gdzie prawie zbłądziłem odchodząc trochę od bycia maluchowcem.
Fiat CC rocznik 94 kupiony od firmy TRS Racing.
Silnik 1,2 16v 86KM
Skrzynia 5 Abarth (57/14)
Zawieszenie Eibach, amory Koni
Kupione jako dupowóz w 2006 roku.
Po niecałym roku pojawiła się koncepcja zmniejszenia ilości zaworów ale zainstalowania ślimaka.
Projekt jak na 2007 rok, całkiem ambitny, bo T-jety cenowo były oczywiście poza zasięgiem.
Dane:
-Baza- 1,2 8v MPi
-Wał zamach i sprzęgło wyważone dynamicznie.
-Dół poniżej uszczelki pod głowicą seria (1,2 zamiast 1,1 wymusiła obecność natrysku oleju na denko tłoka w 1.2)
-Koło zamachowe odelżone
-Układ smarujący dostosowany do podłączenia turbiny
-Adapter od Punto GT do podłączenie chłodnicy oleju
-Głowica - nowe zawory, szlif 3 kąty, porting kanałów, twardsze sprężyny
-Uszczelka tzw kanapka- 2 seryjne uszczelki + przekładka z kwasiaka
-Wałek 866
-Przepustnica 42mm
-Wtryskiwacze 250ccm
-Regulator ciśnienia paliwa 3bary
-Kolektor wydechowy- custom
-Turbo - 1,7 od Opla (diesel Isuzu)
-Mapsensor 250kpa (fiat coupe)
-Sterowanie - komp 1,2 Mpi + SMT6
-Sprzęgło- 1,2 16v
-Skrzynia 6tka Punto II sporting (57/14)
-Dodatkowa chłodnica oleju oraz intercooler, orurowanie stal/silikon
-Zawór upustowy - ProPerfect
129KM 174Nm
0-100- 6,9s
Vmax - 210km/h
Dla wielbicieli filmików motywujących:
https://youtu.be/C1BYjpeyAKI
https://youtu.be/3mn0uZI9ijs
https://youtu.be/Pw2mG_bfp7U
Auto jeździło dzielnie niejednokrotnie wprawiając w osłupienie innych użytkowników ulic. Niekiedy służyło jako holownik ciągnąc za sobą rajdówkę na sztywnym holu, nie mając zarazem problemów z przyspieszaniem Kilka razy wystartowałem w lokalnych pojeżdżawkach, raz udało się wyjąć generalkę w rajdzie Vervy w Płocku. Jako, że był to dupowóz w 2009 roku nadszedł czas na zmianę auta na coś większego i możliwie zwinnego. Zestaw napędowy poszedł gdzieś na wyspy, buda z wolnossącym już silnikiem w kierunku Warszawy a ja kupiłem Fiata Coupe 2,0 16vt. |
|
|
|
|
malan126
Dołączył: 27 Cze 2014 Posty: 566 Skąd: tarnów
|
Wysłany: 2016-01-12, 11:53
|
|
|
Kolejny dojebany projekt |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2016-01-12, 12:20
|
|
|
KBSy zawsze mi się podobały w CC |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-01-12, 13:35
|
|
|
Nie jestem w stanie zliczyć ile osób już chciało je ode mnie odkupić Te felgi są też jednym z powodów, dla którego nadal mam w maluchu tarcze 240mm a nie np 257 |
|
|
|
|
Dar00
Weteran
Wiek: 37 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 68 Skąd: Głosków
|
Wysłany: 2016-01-28, 17:19
|
|
|
Silnika nie kupił od Ciebie Spruch przypadkiem?
Stare czasy i F&F się przypomina |
|
|
|
|
evil1
Weteran
Wiek: 43 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 361 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-01-29, 13:15
|
|
|
Tak, a co dalej się z nim działo to nie wiem. No ja stary dysk odkopałem ze zdjęciami filmami itd, piękne czasy się przypomniały. |
|
|
|
|
petrol98
Dołączył: 18 Lis 2018 Posty: 1 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 2018-11-19, 09:47
|
|
|
evil1, Witam potrzebuję informacji do wykonania turbo do jednostki 1.2 8V proszę o kontakt email petrol98@gmail.com |
|
|
|
|
|