.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
FSO Polonez MR89
Autor Wiadomość
synchro 
ziomy rezerwy


Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 2556
Skąd: SO/SK
Wysłany: 2015-12-12, 14:11   

Widziałem wcześniej na fb, ale czekałem na ten temat tu :P
Ten egzemplarz, to jak pełny strzał w lotto :) Świetny jest i niewiele mu potrzeba aby był jeszcze lepszy.
Nie wiem, czy pamiętasz pytanie z którejś edycji testu wiedzy o Rezerwie - Kto ma na placu biało przez cały rok? :mrgreen:
_________________
"Lepiej żeby mnie nienawidzili takim, jaki jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę." K. Cobain
 
 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-12-12, 22:13   

Ja bym nafty nalał na tłoki,albo oleju, i ręcznie kręcił :) W ogóle ściągnąłbym pokrywe zaworów i tak długo kręcił aż by się olej nie pokazał na klawiaturze. Zajebisty Poldek, mega stan :o
 
     
Kubica 
ziomy rezerwy
Carus kierownicy


Wiek: 30
Dołączył: 01 Wrz 2014
Posty: 558
Skąd: Puławy/Wrocław
Wysłany: 2015-12-12, 23:00   

Ma potencjał skurczybyk, ale za carokwarium jakoś nie przepadam, wolę borekwarium :P Co nie zmienia faktu, że jakbym miał, to i tak bym jeździł.
 
 
     
Budzik 
ziomy rezerwy
MENAGO


Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 1870
Skąd: Gdynia
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-13, 18:06   

2200 za polda bez papierow?
Kurwa duzo, jaki by nie byl z tego rocznika. Ale fajnie ze ratujesz :)
Zakrec recznie silnik zeby zobaczec czy jest kompresja. Jezeli kreci sie z nalezytym oporem ( nie za lekko) to odpalaj dziada :D
Na starej benie tez zapali :)
_________________
Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-27, 15:26   

https://www.youtube.com/watch?v=TEcgjz7is34

Polonez pali na strzała :)
Jeszcze kilka rzeczy jest do poprawy, ogólnie przez święta wiadomo, nie było jak przy nim pogrzebać.

Jeszcze w tym tygodniu - roku - muszę nim wyjechać z garażu :)


synchro, pewnie że pamiętam :E
Budzik, dużo nie duzo, to zależy... aczkolwiek mało też nie jest. Ale myślę, że mimo wszystko nie przepłaciłem :P
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-27, 15:37   

Bajka ! Tego gwizdu z wydechu nie idzie nie lubić,coś pięknego :D
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
Mateusz23maw 
Ziomy rezerwy


Wiek: 33
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 3102
Skąd: Zamość [LZ 10846]
Wysłany: 2015-12-27, 19:32   

Piękna sprawa. Ten gwizd przypomniał mi lata młodości jak jeszcze ojciec miał poloneza z 88r :D
W caro już chyba nie ma tego charakterystycznego dzwięku, czy może się mylę?
_________________
 
 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-12-27, 19:36   

Caro ma inny układ wydechowy.
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-12-28, 20:00   

Było miło, ale się skończyło :)
Tyle FSO na forum więc mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, doradzi...

Od początku:


Polonez dostał przód, poskręcałem obudowę filtra itp do kupy i miałem się zabierać za wymianę oleju i filtra, więc odpalam. Polonez odpala chodzi i zdycha. I od tego momentu znowu brak iskry.
Standardowo od świec wszystko wymieniam i lipa. Czyli znowu moduł?

Poldzio jak go kupiłem miał zamontowaną cewkę 4226 z brązową górą i moduł Unitra GL 118. Moduł był niesprawny podmieniłem na taki:


I wszystko hulało ok, aż do dziś.
Cewka chyba ogólnie jest od zwykłego więc podmieniłem na taką z czerwoną górą i napisem "electronic" - nie pamiętam oznaczenia ale ona ogólnie jest od tych z modułem. Ale w tym momencie nic to nie dało.
Sprawdzałem prąd i na cewce jest, na wtyczce cewka-moduł jest, a na wyjściu z modułu już nie.

Druga sprawa - przeczytałem dziś na internetach, że lubi się zepsuć kabelek moduł-aparat. I faktycznie nie dość, że końcówki przy aparacie były zaśniedziałe, to jeszcze jeden kabelek po dotknięciu się urwał. Dorobiłem te kabelki, ale nic to nie dało.

Czyli co? Źle dobrany moduł do cewki, zła cewka + na dodatek ten kabel i moduł się spalił? Dodam, że ani moduł, ani cewka nie śmierdziały i nie były rozgrzane.

Jutro jadę po nowy kabel i kolejny moduł.
Jak to poskładać dobrać, żeby miało ręce i nogi....

Dodam, że bezpieczniki są całe, masy pod modułem, klemę minus wyczyściłem.

Będę wdzięczny za wskazówki :)
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Malphy 


Wiek: 28
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-12-28, 23:32   

Kabel, to tzw zielony kabel, mi udało się kupić oryginał za 25zł, rzemiosło kosztowało 18zl. Objawy miałem takie, że gubił mi prąd przy ok 1600tys obrotów, po wymianie jak ręką odjął. Przy wymianie, gdy tylko dotknąłem kabelek ten się ułamał, także całkiem możliwe, że właśnie to stało się Tobie i ni ma prądu
 
 
     
Michu 
Moderator

Wiek: 28
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 3850
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-12-28, 23:38   

Jak mój Rover poprzednio był gaźnikiem, to też miałem jaja z tym kablem. Okazało sie, że ułamał się przy konektorach w samym aparacie. ;) Dowiedziałem sie o tym dopiero gdy go wyciągnąłem z bloku, jak chciałem założyć cały zapłon stykowy z Kanta, bo ta usterka wkurwiała mnie niesamowicie :roll:
 
     
Malphy 


Wiek: 28
Dołączył: 19 Lut 2013
Posty: 102
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-12-29, 00:26   

Michu napisał/a:
Okazało sie, że ułamał się przy konektorach w samym aparacie.


Toż to o tym mówię :)
 
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-01-17, 15:59   

Czyli w sumie potwierdziło się to o czym pisaliśmy ;)
Jeszcze na starym roku ogarnąłem Poldka.


Nowy zielony kabel + nowy moduł i Poldzio znowu odpala, chodzi, normalnie wkręca się na obroty i... co najważniejsze jeździ :)

Jak Poldek odpalił to wytoczył się z garażu, mimo że hamulce mocno stawiały opór :D
Czas na kilka zdjęć w całości:


Wnętrze - na razie tylko posprzątałem śmieci i wszystkie inne rzeczy które tam się znajdowały:


Rdza i defekty itp:


Na razie spłukałem go tylko z kurzu i schowałem do suchego garażu, czas na porządne mycie sprzątanie i picowanie przyjdzie wraz z wiosną/latem ;)
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
sigo 
Weteran
Poldolovers


Wiek: 36
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 350
Skąd: Katowice
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2016-01-17, 16:26   

Auto praży w chuj, tylko zasłania go jakiś polonez, jak Ty robisz te fotki? :lol2: :P
_________________
http://heyyeyaaeyaaaeyaeyaa.com/
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-01-17, 16:31   

Sierka na dzień dzisiejszy nie praży w ogóle :D
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16