FSO Polonez MR89 |
Autor |
Wiadomość |
synchro
ziomy rezerwy
Dołączył: 14 Mar 2010 Posty: 2556 Skąd: SO/SK
|
Wysłany: 2015-12-12, 14:11
|
|
|
Widziałem wcześniej na fb, ale czekałem na ten temat tu
Ten egzemplarz, to jak pełny strzał w lotto Świetny jest i niewiele mu potrzeba aby był jeszcze lepszy.
Nie wiem, czy pamiętasz pytanie z którejś edycji testu wiedzy o Rezerwie - Kto ma na placu biało przez cały rok? |
_________________ "Lepiej żeby mnie nienawidzili takim, jaki jestem, niż kochali kogoś, kim nigdy nie będę." K. Cobain |
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2015-12-12, 22:13
|
|
|
Ja bym nafty nalał na tłoki,albo oleju, i ręcznie kręcił W ogóle ściągnąłbym pokrywe zaworów i tak długo kręcił aż by się olej nie pokazał na klawiaturze. Zajebisty Poldek, mega stan |
|
|
|
|
Kubica
ziomy rezerwy Carus kierownicy
Wiek: 30 Dołączył: 01 Wrz 2014 Posty: 558 Skąd: Puławy/Wrocław
|
Wysłany: 2015-12-12, 23:00
|
|
|
Ma potencjał skurczybyk, ale za carokwarium jakoś nie przepadam, wolę borekwarium Co nie zmienia faktu, że jakbym miał, to i tak bym jeździł. |
|
|
|
|
Budzik
ziomy rezerwy MENAGO
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 1870 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2015-12-13, 18:06
|
|
|
2200 za polda bez papierow?
Kurwa duzo, jaki by nie byl z tego rocznika. Ale fajnie ze ratujesz
Zakrec recznie silnik zeby zobaczec czy jest kompresja. Jezeli kreci sie z nalezytym oporem ( nie za lekko) to odpalaj dziada
Na starej benie tez zapali |
_________________ Fiat Picun Rally Team - KLIKAĆ !!!
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2015-12-27, 15:26
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=TEcgjz7is34
Polonez pali na strzała
Jeszcze kilka rzeczy jest do poprawy, ogólnie przez święta wiadomo, nie było jak przy nim pogrzebać.
Jeszcze w tym tygodniu - roku - muszę nim wyjechać z garażu
synchro, pewnie że pamiętam
Budzik, dużo nie duzo, to zależy... aczkolwiek mało też nie jest. Ale myślę, że mimo wszystko nie przepłaciłem |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 750 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2015-12-27, 15:37
|
|
|
Bajka ! Tego gwizdu z wydechu nie idzie nie lubić,coś pięknego |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Mateusz23maw
Ziomy rezerwy
Wiek: 33 Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 3102 Skąd: Zamość [LZ 10846]
|
Wysłany: 2015-12-27, 19:32
|
|
|
Piękna sprawa. Ten gwizd przypomniał mi lata młodości jak jeszcze ojciec miał poloneza z 88r
W caro już chyba nie ma tego charakterystycznego dzwięku, czy może się mylę? |
_________________
|
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2015-12-27, 19:36
|
|
|
Caro ma inny układ wydechowy. |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2015-12-28, 20:00
|
|
|
Było miło, ale się skończyło
Tyle FSO na forum więc mam nadzieję, że ktoś mi pomoże, doradzi...
Od początku:
Polonez dostał przód, poskręcałem obudowę filtra itp do kupy i miałem się zabierać za wymianę oleju i filtra, więc odpalam. Polonez odpala chodzi i zdycha. I od tego momentu znowu brak iskry.
Standardowo od świec wszystko wymieniam i lipa. Czyli znowu moduł?
Poldzio jak go kupiłem miał zamontowaną cewkę 4226 z brązową górą i moduł Unitra GL 118. Moduł był niesprawny podmieniłem na taki:
I wszystko hulało ok, aż do dziś.
Cewka chyba ogólnie jest od zwykłego więc podmieniłem na taką z czerwoną górą i napisem "electronic" - nie pamiętam oznaczenia ale ona ogólnie jest od tych z modułem. Ale w tym momencie nic to nie dało.
Sprawdzałem prąd i na cewce jest, na wtyczce cewka-moduł jest, a na wyjściu z modułu już nie.
Druga sprawa - przeczytałem dziś na internetach, że lubi się zepsuć kabelek moduł-aparat. I faktycznie nie dość, że końcówki przy aparacie były zaśniedziałe, to jeszcze jeden kabelek po dotknięciu się urwał. Dorobiłem te kabelki, ale nic to nie dało.
Czyli co? Źle dobrany moduł do cewki, zła cewka + na dodatek ten kabel i moduł się spalił? Dodam, że ani moduł, ani cewka nie śmierdziały i nie były rozgrzane.
Jutro jadę po nowy kabel i kolejny moduł.
Jak to poskładać dobrać, żeby miało ręce i nogi....
Dodam, że bezpieczniki są całe, masy pod modułem, klemę minus wyczyściłem.
Będę wdzięczny za wskazówki |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Malphy
Wiek: 28 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-12-28, 23:32
|
|
|
Kabel, to tzw zielony kabel, mi udało się kupić oryginał za 25zł, rzemiosło kosztowało 18zl. Objawy miałem takie, że gubił mi prąd przy ok 1600tys obrotów, po wymianie jak ręką odjął. Przy wymianie, gdy tylko dotknąłem kabelek ten się ułamał, także całkiem możliwe, że właśnie to stało się Tobie i ni ma prądu |
|
|
|
|
Michu
Moderator
Wiek: 28 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 3850 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2015-12-28, 23:38
|
|
|
Jak mój Rover poprzednio był gaźnikiem, to też miałem jaja z tym kablem. Okazało sie, że ułamał się przy konektorach w samym aparacie. Dowiedziałem sie o tym dopiero gdy go wyciągnąłem z bloku, jak chciałem założyć cały zapłon stykowy z Kanta, bo ta usterka wkurwiała mnie niesamowicie |
|
|
|
|
Malphy
Wiek: 28 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 102 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2015-12-29, 00:26
|
|
|
Michu napisał/a: | Okazało sie, że ułamał się przy konektorach w samym aparacie. |
Toż to o tym mówię |
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2016-01-17, 15:59
|
|
|
Czyli w sumie potwierdziło się to o czym pisaliśmy
Jeszcze na starym roku ogarnąłem Poldka.
Nowy zielony kabel + nowy moduł i Poldzio znowu odpala, chodzi, normalnie wkręca się na obroty i... co najważniejsze jeździ
Jak Poldek odpalił to wytoczył się z garażu, mimo że hamulce mocno stawiały opór
Czas na kilka zdjęć w całości:
Wnętrze - na razie tylko posprzątałem śmieci i wszystkie inne rzeczy które tam się znajdowały:
Rdza i defekty itp:
Na razie spłukałem go tylko z kurzu i schowałem do suchego garażu, czas na porządne mycie sprzątanie i picowanie przyjdzie wraz z wiosną/latem
|
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
sigo
Weteran Poldolovers
Wiek: 36 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2016-01-17, 16:31
|
|
|
Sierka na dzień dzisiejszy nie praży w ogóle |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
|