.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak lewego przedniego hamulca
Autor Wiadomość
the.pufcor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-30, 17:34   Brak lewego przedniego hamulca

Witajcie serdecznie. Kiedyś byłem już na Rezerwie, lecz dostałem tytuł dzbana i zrezygnowałem z dalszego ośmieszania się. Czas trochę mnie wyprostował ;)

Panowie, problem tyczy się hamulców w Maluszku. Wymieniłem cały układ hamulcowy na nowy. Stare pozostały jedynie gumowe przewody na lini zbiorniczek - pompa. Kiedy odpowietrzam hamulce, a koła są w powietrzu, z odpowietrznika przy każdym cylinderku wychodzi sam płyn. Jednak kiedy opuszczam auto i jade na jazdę próbną, muszę hamować ręcznym, gdyż nożnego dalej nie ma. Dzisiaj oglądałem przewody gumowe idące ze zbiorniczka do sekcji na pompie hamulcowej.W wężu idącym do przedniej sekcji pojawił się duży, piękny bąbelek.

Chcę kupić nowe przewody gumowe i wymienić je. Czy może to pomóc?

Kopałem na forum i przyczyną słabych hamulców są własnie takie bąble jak również zbyt luźne samoregulatory na szczękach. Lewe przednie koło ma bardzo luźne regulatory - mam je zagnieść na imadle, kupić nowe szczęki?

Jeśli ktoś z Was może mi napisać jak odpowietrzyć pompę to będę dozgonnie wdzięczny. Nie wiem czy wykręcać wszystkie przewody, czy jeden (w przypadku przodu).

Dzięki serdeczne ;)
 
     
Kudłaty156 


Wiek: 30
Dołączył: 08 Cze 2012
Posty: 149
Skąd: Lipa k/Stalowej Woli
Wysłany: 2015-10-05, 14:25   

Czyli nie odpowietrzyłeś nadal układu... Moim zdaniem najlepiej będzie jak podjedziesz do majstrów... Bo po wymianie całego układu to ja już widzę tam same "bąble"... Kolego, jak już koniecznie chcesz, to idź na CPN :mrgreen: , kup ze 4 litry R3, i teraz tak, pompę odpowietrzasz tak jak i cylinderki, masz nowe rurki to odkręć je od pompy, zalej ją aż z sekcji zacznie przelewać się płyn, jak tak odpowietrzysz, zakręć rurki, weź 2 osobę do pomocy i odpowietrzajcie, innej opcji nie ma, masz powietrze wszędzie w układzie. żeby malucha odpowietrzyć nie wystarczy dwa machnięcia pedałem :roll: A swoją drogą, to mówiąc wymieniłem cały układ miałeś na myśli rozumiem wszystko łącznie z cylinderkami tak? Jak nie, to cylinderki do wymiany (wydatek kosmiczny bo u mnie aż 8zł szt.), szczęki sobie też zmień... A tak w ogóle, to czemu zmieniałeś cały układ? Serio, był przegniły czy co? Bo bez urazy ale to jak strzelić sobie w stopę :lol:
 
     
the.pufcor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-17, 12:48   

Witaj. Dziękuję, za odpowiedź.

Stary układ zmieniłem, gdyż przewody były przegnite, a mocowanie korpusu pompy do szpilek po prostu pękło. Stąd podjąłem decyzję o dokupieniu nowych elementów.

Tak, zmieniłem kompletnie, cały układ hamulcowy. Przewody zbiorniczek-pompa, pompę hamulcową, przewody metalowe na miedziane, przewody elastyczne, cylinderki (przód duże, tył małe), szczęki. Dodam, ze szczęki i bębny myłem zmywaczem do hamulców, a płyn ze wszystkich odpowietrzników, podczas odpowietrzania, wydostaje się z dużym ciśnieniem.

Pompę już odpowietrzyłem, w układzie nie ma już powietrza, bo po setnym razie tournee wokół auta wykluczam taką możliwość (powietrze już znikło). Skuteczność hamulca nadal jednak jest bliska zeru. Hamulec wciskam do podłogi RAZ i nadal brakuje mu sprawności. Kiedy jednak nacisnę drugi, trzeci, nagle wszystko zaczyna działać. Dodam, że samoregulatory na szczękach są na tyle luźne, że jestem w stanie ruszyć nimi w imadle. I tutaj nasuwa się pytanie: powinny one być nie do ruszenia, czy luz powinien być delikatny?
 
     
Jareg 
Admin
Sherlock Holmes


Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 1167
Skąd: Kraków/Krzeszowice
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-10-17, 13:02   

Pompe odpowietrzasz w ten sposób że popuszczasz wszystkie przewody na pompie, i nie dotykając pedału hamulca czekasz aż płyn sie przeleje i przestaną lecieć bąbelki. Można dmuchać w zbiorniczek. Po tym zabiegu odpowietrzasz wszystkie koła, o tym jak jest pełno tematów na forum. ;)
Jakiej firmy masz pompe? ja w swoim zamontowałem nową i pomimo usilnych prób odpowietrzenia układu maluch hamuje dopiero w podłodze.
EDIT dopiero teraz przeczytałęm że pompe już odpowietrzyłeś :lol2:
_________________
:arrow: 126p ST '80
:arrow: 126 Bis '91
:arrow: FSM Cinquecento '91
:arrow: Škoda Forman LS '93
:arrow: Škoda Fabia 1.4 16v '06
:arrow: Peugeot 205 GRD '91

:luj: K U P I Ę :luj: B O S M A L A :luj:
 
     
the.pufcor
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-17, 13:08   

Pompa jest od Delphi.
 
     
Pufcor 
Poprostu Robert ;)


Wiek: 27
Dołączył: 29 Cze 2011
Posty: 319
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-11-02, 22:29   

Tamto konto zostało usunięte, powróciłem do starego - zapomnianego z racji czasu - profilu.

Hamulce zostały naprawione. Na nowej pompie wymieniłem gumowe wkładki, które okazały się być już stare (przez nie dostawało sie powietrze - najwyraźniej nie dolegały do otworów pompy). Winnym jednak były szczęki hamulcowe - cały układ hamulcowy składałem na nowych częściach i ku mojemu zdziwieniu samoregulatory na szczękach miały luzy. Cylinderek rozpierał szczęki, ale te zamiast na boki, schodziły w dół i przesuwały się tak, iż nie "brały" bębna. Na szczęście sprzedający zgodził się je wymienić bez kłopotu.

Plus taki, ze wiem, że wszystko przeżyje ten samochód ;) Temat można zamknąć, dziękuję za odpowiedzi ;)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 15