.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
poszerzenie nadkoli
Autor Wiadomość
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-03-30, 22:25   poszerzenie nadkoli

Panowie, pytanie co ile cm z doświadczenia najlepiej jest nacisnąć nadkole ?
 
     
Tasok 


Wiek: 32
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 2887
Skąd: Głowienka
Wysłany: 2015-04-01, 13:16   

W okolicach 30mm, ja nacinałem co 35mm.
 
 
     
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-04-01, 21:34   

A po wyprofilowaniu nadkola zewnetrznego i wewnetrznego, spawamy je razem?? Czy najpierw obspawujemy cały rant nadkola zewnętrznego a potem wewnętrznego ?
Ostatnio zmieniony przez marklej 2015-04-02, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
dobry 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 164
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-04-02, 09:38   

Bez urazy ale rozróżniasz nadkole zewnętrzne , wewnętrzne i błotnik ? bo coś mi się wydaje że nie
_________________
ELX 1999/2013 BY DOBRY
http://www.terytorium126p...ier-t13294.html


http://www.youtube.com/watch?v=BMDWrhAqeDM
http://www.terytorium126p...bry-t12009.html

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
 
     
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-04-02, 10:29   

dobry napisał/a:
Bez urazy ale rozróżniasz nadkole zewnętrzne , wewnętrzne i błotnik ? bo coś mi się wydaje że nie


Chciałem wszystko lepiej zobrazować, niż napisać o ob spawaniu błotnika bo moim zdaniem jest to nie sprecyzowanie zagadnienia... Może i źle to napisałem biorąc pod uwagę oko specjalisty więc przepraszam jeżeli Tobie się to nie spodobało... Trochę poprawiłem poprzedni post mam nadzieje że teraz to troche lepiej brzmi.
 
     
dobry 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 164
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-04-02, 16:40   

Nie chodzi o to czy się komuś to podoba czy nie tylko o to że pytanie musi być czytelne.
_________________
ELX 1999/2013 BY DOBRY
http://www.terytorium126p...ier-t13294.html


http://www.youtube.com/watch?v=BMDWrhAqeDM
http://www.terytorium126p...bry-t12009.html

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
 
     
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-04-03, 21:22   

dobry napisał/a:
Nie chodzi o to czy się komuś to podoba czy nie tylko o to że pytanie musi być czytelne.


To skoro jest ono nie czytelne to prosze popraw mnie, i ewentualnie doradź jeżeli potrafisz....
 
     
dobry 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 164
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-04-03, 21:58   

marklej napisał/a:
A po wyprofilowaniu nadkola zewnetrznego i wewnetrznego, spawamy je razem?? Czy najpierw obspawujemy cały rant nadkola zewnętrznego a potem wewnętrznego ?


Nadkole zewnętrzne , nadkole wewnętrzne , błotnik to trzy odrębne i zgoła różne od siebie elementy .... więc określ co chcesz profilować i później spawać , zapewne chodzi ci o błotnik i nadkole zewnętrzne ale chyba nie musimy się tego domyślać tylko winno to wynikać z pytania
_________________
ELX 1999/2013 BY DOBRY
http://www.terytorium126p...ier-t13294.html


http://www.youtube.com/watch?v=BMDWrhAqeDM
http://www.terytorium126p...bry-t12009.html

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
 
     
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-04-03, 22:07   

A po wyprofilowaniu błotnika oraz nadkola zewnetrznego, spawamy je razem?? Czy najpierw obspawujemy cały rant błotnika a potem nadkola zewnętrznego ? Teraz jest to dla ciebie dobrze skonstruowane pytanie byś mógł wreszcie na nie odpowiedzieć ?

Dodaje zdięcie poglądowe by rozjaśnić sytuacje.


 
     
dobry 


Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 164
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-04-04, 08:17   

To czy po ostatecznym odgięciu rantu nadkola zaspawasz najpierw błotnik czy najpierw nadkole jest w zasadzie obojętne i zrobisz jak będzie ci wygodniej tak samo jak do twojego wyboru należy czy na zewnątrz na górze błotnika dospawywał będziesz jeszcze blachy czy nie.

Pytanie moje jest tylko jedno - jak masz zamiar rozwiązać konstrukcyjnie sam brzeg błotnika żeby nie pozostał na nim ostry rant i nie było z tego tytułu kłopotu.
_________________
ELX 1999/2013 BY DOBRY
http://www.terytorium126p...ier-t13294.html


http://www.youtube.com/watch?v=BMDWrhAqeDM
http://www.terytorium126p...bry-t12009.html

COKOLWIEK ROBISZ RÓB TO DOBRZE ALBO DAJ SOBIE SPOKÓJ....
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-04-04, 10:39   

Ehh kolejny z kiepskim poszerzeniem błotników. Tu masz jeden z dobrych i łatwiejszych przykładów poszerzania. ;)




Już kiedyś o tym pisałem, ale teraz nareszcie się ktoś wziął za to w 126p.
 
     
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-04-04, 14:20   

Dobry właśnie dlatego też stworzyłem temat bo nie do końca wiem jak to wykończyć... Zależy mi na waszej opini i podpowiedziach. Myślałem o wykończeniu i profilowaniu włóknem szklanym. Ale po tym co widać na tych zdjęciach Ati-ego jest to chyba nie trafiony pomysł. Z drugiej strony tak mi się wydaje, że powinien być jakiś szablon do tego żeby każde poszerzenie nie wyszło inne...
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-04-04, 15:21   

marklej, nacinasz wzdłuż rantu po obu stronach tak samo, na tą samą odległość odginasz rant i spawasz. A zamiast tych kwadratów wycinasz sobie szablon pustej przestrzeni, przenosisz na blachę i tyle. Później łączysz błotnik z nadkolem zewnętrznym i gotowe. ;)
No i łatwiej zachować proporcję nie ruszając praktycznie rantu, a w twoim przykładzie narobisz sobie niepotrzebnych problemów. A zakończony prosto błotnik nie wygląda. ;)
Można też wspawać reperaturki odpowiednio szerzej, wycinasz z drugiego błotnika i wspawujesz tak jak chcesz. Jest wiele możliwości, które wyglądają lepiej od "ostrych". ;)

Tu masz też spoko przykład:
http://rezerwa126p.pl/for...r=asc&start=480
http://www.driftworks.com...-project-6.html
 
     
marklej 
126p swap 1.1

Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 22
Skąd: Karczew
Wysłany: 2015-04-04, 17:54   

No i wielkie dzięki rozwiałeś moje wszystkie wątpliwości tą jedna odpowiedzią. Rzeczywiście dużo ładniej to wygląda z rantem niż na ostro, i nie jest aż takie trudne w zrobieniu. :) (tak mmi się bynajmniej wydaje :) )
 
     
KrzysiekP 

Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 24
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-03, 23:02   

Cześć,

odgrzewam bardzo starego kotleta.
Kółka 13", opony 145/70. Tył bez problemu. Przód problem. Mały, ale jest. Głównie w przedniej części.
Prośba do wszystkich, którzy poszerzali. Możecie się podzielić zdjęciami?
Chcę tylko tyle, żeby nie tarło. Pomysł za wspawaniem szerzej reparaturki wydaje się najsensowniejszy. Zdjęcia chciałbym pokazać blacharzowi, żeby wiedział co czego ma dążyć.

Pzdr.
KP
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15