Citroen Xantia Tentation |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2015-03-21, 14:49 Citroen Xantia Tentation
|
|
|
Od kupna Xantii nie było okazji żeby porobić zdjęcia, aż do dzisiaj.
Citroen Xantia została wyprodukowana 13 grudnia 1995 roku według numeru OPR. Xantia do polski przyjechała w 2003 roku z Antwerpii w Belgii. Do Xantii posiadam umowę kupna sprzedaży z pierwszym właścicielem z Belgii, dokumenty celne itp. rachunki napraw wykonanych w Polsce przez poprzedniego właściciela. Przebieg na dzień dzisiejszy to 240 tyś. km.
Silnik to najsłabszy benzyniak czyli 1.6 8V z LPG
Wersja wyposażenia najuboższa. Brak klimy, ABS, brak fabrycznego radia i głośników. Za to na pokładzie jest: poduszka powietrzna kierowcy, pirotechniczne napinacze pasów przednich, elektryczne szyby z przodu. Z wyposażenia to było by na tyle.
Trochę rzeczy w Xantii zostało zrobione:
- wymiana klocków przód, toczenie tarcz przód, nowe przewody elastyczne.
- wymiana tarcz i kloców tył, zamiana zacisków stronami, nowe śruby zacisków tył kupione w ASO.
-wymiana poduszek siłowników przód, wymiana sfer na używki z większym ciśnieniem w sferze. Na starych sferach było tylko 15 bar z nominalnych 55 bar i był niezły beton z przodu.
- wymiana żarówek podświetlenia licznika
- zamontowanie elektrycznego podgrzewacza z diesla przed reduktorem z LPG.
- założone tylne lampy z Xantii 2. Oryginalnie kierunek i wsteczny w Xantii 1 jest dymiony. Wyglądało to jakby lampy były brudne od środka.
- mamuśka uszyła mi pokrowce na fotele i kanapę.
Teraz czas na porcję zdjęć tego wehikułu.
DSC04699 by Krzysztof0430, on Flickr
DSC04701 by Krzysztof0430, on Flickr
DSC04710 by Krzysztof0430, on Flickr
DSC04727 by Krzysztof0430, on Flickr
DSC04728 by Krzysztof0430, on Flickr
DSC04729 by Krzysztof0430, on Flickr
Do zrobienia zostało:
- przepłukanie hydrauliki specjalnym hydroflushem i zalanie świeżego LHMu.
- przeczyszczenie przedniego korektora wysokości bo przód podnosi się z opóźnieniem i skokowo.
- uszczelnienie miski olejowej.
- raz działa a raz nie zamek centralny w drzwiach tylnych.
- wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej bo jest luz na kierownicy
- wymiana lewej końcówki drążka kierowniczego.
- sprawdzenie ciśnienia w sferze antyopadowej tylnego zawieszenia, bo tył lekko przysiada po zgaszeniu silnika po jakimś czasie, ale nie leci na glebę.
Z nietypowych rozwiązań w Xantii to centralny zamek na podczerwień, hamulce zasilane z tej samej pompy co wspomaganie kierownicy i hydropneumatyka zawieszenia, ręczny na przednie koła, protoplasta immobilajzera, czyli klawiaturka kodowa z cztero cyfrowym pinem. Po francusku wykonane to lampki oświetlenia wnętrza na słupkach, klakson na dźwigni kierunkowskazów.
Trochę się rozpisałem. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof0430 2015-12-20, 16:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
duzy_lolo
Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 541 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-03-22, 14:38
|
|
|
zajebiste grzybopokrowce. |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2015-03-22, 14:41
|
|
|
Lepsze to niż rozdarcia na fotelu. |
_________________
|
|
|
|
|
FreddieM
Moderator live forever
Wiek: 30 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 4405 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 2015-03-22, 14:50
|
|
|
Fatalne te pokrowce
Znajomy ma taką w full opcji.... ciekawy wóz |
_________________ 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
FSO Polonez MR '89
VW T1 Garbus
Ford Escort xr3i mk5
Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2015-03-22, 14:57
|
|
|
W bogatszych Xantiach i XM dobrym rozwiązaniem jest aktywny stabilizator przechyłów nadwozia. Działanie widać dobrze na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=7iarg2_RdOA |
_________________
|
|
|
|
|
ramzes92
Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 259 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 2015-03-22, 15:46
|
|
|
Patrzę i patrzę i tęskno mi do mojego gsa. Obiecywałem sobie, że więcej nigdy się nie dam wrobić w citroena z pneumohydraulicznym zawieszeniem, ale cholera, taka xantia kusi strasznie. |
_________________
|
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-03-22, 22:54
|
|
|
Podoba mi się, a takie nietypowe pytanie, to można z tym zawieszeniem tak porobić, żeby można było, go w danym momencie położyć, a później podnieść do normalnej jazdy? |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2015-03-22, 23:05
|
|
|
Jest oczywiście możliwość podnoszenia i opuszczania zawieszenia w 4 pozycjach, wajchą w środku. Na pierwszym zdjęciu jest pozycja do jazdy. Trzecie zdjęcie jest zrobione w maksymalnej górnej pozycji. Dobre do wspinania się po krawężnikach. Zapomniałem zrobić zdjęcia pozycji zawieszenia którą dużo osób tutaj na forum uwielbia. |
_________________
|
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-03-22, 23:27
|
|
|
Ale jak będziesz jeździł cały cały czas w pozycji która uwielbiam ( ) to będą jakieś efekty uboczne? Będzie twardszy, czy bardziej miękki? |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2015-03-22, 23:34
|
|
|
Będziesz podskakiwał jak piłka bo nie ma wtedy ciśnienia LHMu w siłownikach zawieszenia. Jak nie ma ciśnienia w siłowniku to LHM nie napiera na membranę sfery która odpowiada za amortyzację. Zawias pracuje wtedy tylko na oponie. Poduszki siłownika dostają wtedy konkretnie w kość i po dłuższym czasie jazdy na glebie skończy się to takim widokiem:
123607_4c6532f9ae4b4 by Krzysztof0430, on Flickr
@edit zdjęcie powinno działać. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof0430 2015-03-22, 23:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Adi.
Wiek: 25 Dołączył: 10 Sie 2012 Posty: 2545 Skąd: Łęknica
|
Wysłany: 2015-03-22, 23:51
|
|
|
Chyba się zdjęcie nie wyświetliło. A jak ze zbieżnością? Zawieszanie jest tak skonstruowane, że podczas zmiany wysokości zbieżność zostaje ta sama? |
_________________ 126p FL in Progress |
|
|
|
|
Krzysztof0430
Wiek: 28 Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1487 Skąd: Mizerów [SPS]
|
Wysłany: 2015-03-23, 00:00
|
|
|
Tego to nie wiem, czy zbieżność się zmienia wraz ze zmianą prześwitu. Z mojego odczucia gdy na płaskiej drodze obniżyłem auto na glebę to nie poczułem żeby coś się stało z geometrią. . Geometrię w Xantii i nie tylko ustawia się na odpalonym silniku
Z konstrukcji zawieszenia to tylne koła przy szybciej pokonywanych zakrętach same one skręcają pod wpływem nacisku na dane tylne koło. Przewodów hamulcowych elastycznych z tyłu nie ma. |
_________________
|
|
|
|
|
kapsel
Admin cremowa skura
Wiek: 31 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 3094 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-03-23, 08:54
|
|
|
a to nie ma w xantii tak, że po przekroczeniu danej prędkości na danej pozycji zawieszenia automatycznie wraca do pozycji 'zero'? |
_________________ zomo nie wiadomo '87
pułkownik kwiatkowski '90
mietek dusiciel '85
nyssan '74
lolvo s70 '00
były:
rover lover '94
grigo oslo '90
saab 900ng 2.0i '97
lisek '83
|
|
|
|
|
ATi
Moderator Bis 714
Wiek: 29 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1672 Skąd: Żory
|
Wysłany: 2015-03-23, 09:03
|
|
|
kapsel napisał/a: | a to nie ma w xantii tak, że po przekroczeniu danej prędkości na danej pozycji zawieszenia automatycznie wraca do pozycji 'zero'? |
Też coś takiego kojarzę, na maksymalnej wysokości chyba za bezpieczne by nie było. |
|
|
|
|
ignac2004
Moderator warsztatowy
Wiek: 36 Dołączył: 06 Kwi 2012 Posty: 2998 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-03-23, 11:25
|
|
|
Fajny dupowozik. Hydrozawias o ile jest sprawny to faktycznie daje dużo frajdy z jazdy
Pokrowiec na kierownicy też daje radę |
_________________ Facebook.com/ignacsworkshop
126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ |
|
|
|
|
|