.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Xantia Tentation
Autor Wiadomość
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-03-21, 14:49   Citroen Xantia Tentation

Od kupna Xantii nie było okazji żeby porobić zdjęcia, aż do dzisiaj.

Citroen Xantia została wyprodukowana 13 grudnia 1995 roku według numeru OPR. :P Xantia do polski przyjechała w 2003 roku z Antwerpii w Belgii. Do Xantii posiadam umowę kupna sprzedaży z pierwszym właścicielem z Belgii, dokumenty celne itp. rachunki napraw wykonanych w Polsce przez poprzedniego właściciela. Przebieg na dzień dzisiejszy to 240 tyś. km.

Silnik to najsłabszy benzyniak czyli 1.6 8V z LPG 8)

Wersja wyposażenia najuboższa. Brak klimy, ABS, brak fabrycznego radia i głośników. Za to na pokładzie jest: poduszka powietrzna kierowcy, pirotechniczne napinacze pasów przednich, elektryczne szyby z przodu. Z wyposażenia to było by na tyle. :E

Trochę rzeczy w Xantii zostało zrobione:
- wymiana klocków przód, toczenie tarcz przód, nowe przewody elastyczne.
- wymiana tarcz i kloców tył, zamiana zacisków stronami, nowe śruby zacisków tył kupione w ASO.
-wymiana poduszek siłowników przód, wymiana sfer na używki z większym ciśnieniem w sferze. Na starych sferach było tylko 15 bar z nominalnych 55 bar i był niezły beton z przodu.
- wymiana żarówek podświetlenia licznika
- zamontowanie elektrycznego podgrzewacza z diesla przed reduktorem z LPG.
- założone tylne lampy z Xantii 2. Oryginalnie kierunek i wsteczny w Xantii 1 jest dymiony. Wyglądało to jakby lampy były brudne od środka. :D
- mamuśka uszyła mi pokrowce na fotele i kanapę. :)

Teraz czas na porcję zdjęć tego wehikułu.


DSC04699 by Krzysztof0430, on Flickr

DSC04701 by Krzysztof0430, on Flickr

DSC04710 by Krzysztof0430, on Flickr

DSC04727 by Krzysztof0430, on Flickr

DSC04728 by Krzysztof0430, on Flickr

DSC04729 by Krzysztof0430, on Flickr

Do zrobienia zostało:

- przepłukanie hydrauliki specjalnym hydroflushem i zalanie świeżego LHMu.
- przeczyszczenie przedniego korektora wysokości bo przód podnosi się z opóźnieniem i skokowo.
- uszczelnienie miski olejowej.
- raz działa a raz nie zamek centralny w drzwiach tylnych.
- wymiana krzyżaka kolumny kierowniczej bo jest luz na kierownicy
- wymiana lewej końcówki drążka kierowniczego.
- sprawdzenie ciśnienia w sferze antyopadowej tylnego zawieszenia, bo tył lekko przysiada po zgaszeniu silnika po jakimś czasie, ale nie leci na glebę.

Z nietypowych rozwiązań w Xantii to centralny zamek na podczerwień, hamulce zasilane z tej samej pompy co wspomaganie kierownicy i hydropneumatyka zawieszenia, ręczny na przednie koła, protoplasta immobilajzera, czyli klawiaturka kodowa z cztero cyfrowym pinem. Po francusku wykonane to lampki oświetlenia wnętrza na słupkach, klakson na dźwigni kierunkowskazów.

Trochę się rozpisałem. :>
_________________
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof0430 2015-12-20, 16:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
duzy_lolo 


Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 541
Skąd: Kraków
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-22, 14:38   

zajebiste grzybopokrowce. :E
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-03-22, 14:41   

Lepsze to niż rozdarcia na fotelu. :D
_________________
 
 
     
FreddieM 
Moderator
live forever


Wiek: 30
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 4405
Skąd: Krosno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-22, 14:50   

Fatalne te pokrowce :D
Znajomy ma taką w full opcji.... ciekawy wóz :)
_________________
:arrow: 126p ST 1976, FL 1990 "Bieluch"
:arrow: FSO Polonez MR '89
:arrow: VW T1 Garbus
:arrow: Ford Escort xr3i mk5

Mój garaż na facebook'u 126polskich fiatów :)
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-03-22, 14:57   

W bogatszych Xantiach i XM dobrym rozwiązaniem jest aktywny stabilizator przechyłów nadwozia. Działanie widać dobrze na tym filmiku. :D

https://www.youtube.com/watch?v=7iarg2_RdOA
_________________
 
 
     
ramzes92 

Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 259
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2015-03-22, 15:46   

Patrzę i patrzę i tęskno mi do mojego gsa. Obiecywałem sobie, że więcej nigdy się nie dam wrobić w citroena z pneumohydraulicznym zawieszeniem, ale cholera, taka xantia kusi strasznie. :?
_________________
 
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2015-03-22, 22:54   

Podoba mi się, a takie nietypowe pytanie, to można z tym zawieszeniem tak porobić, żeby można było, go w danym momencie położyć, a później podnieść do normalnej jazdy?
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-03-22, 23:05   

Jest oczywiście możliwość podnoszenia i opuszczania zawieszenia w 4 pozycjach, wajchą w środku. Na pierwszym zdjęciu jest pozycja do jazdy. Trzecie zdjęcie jest zrobione w maksymalnej górnej pozycji. Dobre do wspinania się po krawężnikach. :E Zapomniałem zrobić zdjęcia pozycji zawieszenia którą dużo osób tutaj na forum uwielbia. :twisted:
_________________
 
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2015-03-22, 23:27   

Ale jak będziesz jeździł cały cały czas w pozycji która uwielbiam ( :twisted: ) to będą jakieś efekty uboczne? Będzie twardszy, czy bardziej miękki?
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-03-22, 23:34   

Będziesz podskakiwał jak piłka bo nie ma wtedy ciśnienia LHMu w siłownikach zawieszenia. Jak nie ma ciśnienia w siłowniku to LHM nie napiera na membranę sfery która odpowiada za amortyzację. Zawias pracuje wtedy tylko na oponie. Poduszki siłownika dostają wtedy konkretnie w kość i po dłuższym czasie jazdy na glebie skończy się to takim widokiem:


123607_4c6532f9ae4b4 by Krzysztof0430, on Flickr

@edit zdjęcie powinno działać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Krzysztof0430 2015-03-22, 23:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Adi. 


Wiek: 25
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 2545
Skąd: Łęknica
Wysłany: 2015-03-22, 23:51   

Chyba się zdjęcie nie wyświetliło. A jak ze zbieżnością? Zawieszanie jest tak skonstruowane, że podczas zmiany wysokości zbieżność zostaje ta sama?
_________________
126p FL in Progress
 
 
     
Krzysztof0430 


Wiek: 28
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1487
Skąd: Mizerów [SPS]
Wysłany: 2015-03-23, 00:00   

Tego to nie wiem, czy zbieżność się zmienia wraz ze zmianą prześwitu. Z mojego odczucia gdy na płaskiej drodze obniżyłem auto na glebę to nie poczułem żeby coś się stało z geometrią. . Geometrię w Xantii i nie tylko ustawia się na odpalonym silniku :D

Z konstrukcji zawieszenia to tylne koła przy szybciej pokonywanych zakrętach same one skręcają pod wpływem nacisku na dane tylne koło. Przewodów hamulcowych elastycznych z tyłu nie ma.
_________________
 
 
     
kapsel 
Admin
cremowa skura


Wiek: 31
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 3094
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-03-23, 08:54   

a to nie ma w xantii tak, że po przekroczeniu danej prędkości na danej pozycji zawieszenia automatycznie wraca do pozycji 'zero'?
_________________
zomo nie wiadomo '87
pułkownik kwiatkowski '90
mietek dusiciel '85
nyssan '74
lolvo s70 '00

były:
rover lover '94
grigo oslo '90
saab 900ng 2.0i '97
lisek '83
 
     
ATi 
Moderator
Bis 714


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1672
Skąd: Żory
Wysłany: 2015-03-23, 09:03   

kapsel napisał/a:
a to nie ma w xantii tak, że po przekroczeniu danej prędkości na danej pozycji zawieszenia automatycznie wraca do pozycji 'zero'?

Też coś takiego kojarzę, na maksymalnej wysokości chyba za bezpieczne by nie było. ;)
 
     
ignac2004 
Moderator
warsztatowy


Wiek: 36
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-03-23, 11:25   

Fajny dupowozik. Hydrozawias o ile jest sprawny to faktycznie daje dużo frajdy z jazdy :)
Pokrowiec na kierownicy też daje radę :mrgreen:
_________________
Facebook.com/ignacsworkshop



126p 600 '76 vel. Beż
WSS Polsport GK-110 '80 - przyczepka namiotowa
125p 1.5C '83 vel. Marian
126p 650 '88 vel. ZOMO
Niewiadów N126-E '89 vel. Kawalerka
126p 650 '90 vel. Mydelniczka2
Nuova Bravo 1.9JTD 2007 vel.Bravo JA >180km+ :twisted:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16