.::Rezerwa 126p::. Strona Główna .::Rezerwa 126p::.
BEZ KOMUNISTYCZNEJ ADMINISTRACJI

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumStrona główna

Poprzedni temat «» Następny temat
Polski Fiat 126p 650GT 1988r.
Autor Wiadomość
Piotrek Oława 
Piotrek Oława

Wiek: 44
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 507
Skąd: Oława
Wysłany: 2018-06-11, 09:13   

Chodzi o to ,że wałek podnosi wyżej szklanki , a nie o to że niby osłony weszły niżej (jak niby miałoby się to stać?).
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-06-11, 10:28   

Wiem, że sportowy wałek podnosi wyżej szklanki.
Czy osłony popychaczy zapierają się kołnierzami o blok czy o uszczelkę (nie mam teraz silnika na wierzchu, a nie mogę sobie przypomnieć)? Ja byłem przekonany, że o uszczelkę, bo jak tak, to głowica, która zeszła dodatkowe 0,6mm w dół miała prawo wcisnąć osłony głębiej i to co napisałem miałoby jakiś tam sens. No chyba, że jest inaczej i osłony zapierają się o blok, to wtedy wyprowadź mnie, proszę, z błędu.
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-11, 11:07   

Głowica -3mm i do tego miedź 0.4mm co daje nam łącznie -3.6mm. Do tego wałek z wyższym wzniosem, może faktycznie tłoki się spotykają z zaworami? Najlepiej rozebrać i sprawdzić co jest przyczyną :)
 
     
Hanss 
Jo je stela


Wiek: 28
Dołączył: 02 Gru 2011
Posty: 750
Skąd: Cieszyn
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-06-12, 14:47   

Od kiedy założenie miedzianej uszczelki obniża głowicę jeszcze bardziej? Jak do -3 dodasz 0.4 to -2.6 wychodzi według mnie ;)
_________________
Ja wohl herr general !
 
     
buczek21 

Wiek: 42
Dołączył: 05 Lip 2016
Posty: 238
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-06-12, 14:52   

Hanss napisał/a:
Od kiedy założenie miedzianej uszczelki obniża głowicę jeszcze bardziej? Jak do -3 dodasz 0.4 to -2.6 wychodzi według mnie ;)

Bo seryjna uszczelka ma 0,5 czy 0,6...jak założysz miedzianą 0,4..to masz niżej niż seryjna.. :P
 
     
grzesiol 
126BIS


Wiek: 30
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 992
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-06-12, 16:54   

Seryjna uszczelka wyciągnięta z silnika, czyli już "sprasowana" ma 1mm wiec przy miedzi 0.4mm mamy głowicę jeszcze 0.6mm w dół.
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-06-13, 16:42   

Zagadka chyba rozwiązana.

Słabo widać na zdjęciu, ale nagar na tłoku zebrał się tylko tam, gdzie jest komora spalania, na reszcie tłoka jest goły metal, więc moja pierwsza teoria chyba była prawdziwa.
Złożyłem wszystko do kupy na nowej zwykłej uszczelce i już nic nie klepie :)
Tak więc przy głowicy -3 i uszczelce 0,4 nie trzeba robić frezów w tłokach, tylko splanować całe tłoki :E
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
Ostatnio zmieniony przez r3mix 2018-06-13, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Produdi 


Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 94
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-06-13, 18:38   

Znajomy ma głowice -3 i miedź 1.0mm i lata , u mnie jest -2 i miedź 0.7 mm i też śmiga .
Ostatnio zmieniony przez Produdi 2018-07-13, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zolo 


Wiek: 39
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 1302
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2018-06-13, 19:46   

Dołóż podkładki pod cylindry.
_________________
YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo
 
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-06-13, 20:45   

zolo, na razie zostawiam tak, jak jest. Kiedyś jak coś będę dalej się z tym bawił to o tym pomyślę.
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-08-13, 21:50   

Zrobiłem mu konserwację:

Potem przez kilka dni sobie popłakał:

Pojechałem na ogólnopolski, gdzie nawet nie zrobiłem mu żadnego zdjęcia potwierdzającego ten wyczyn (jakby ktoś jakieś miał, to bym przygarnął :) ). Przez półtorej dnia zrobiłem nim ponad 700 kilometrów bez żadnych problemów (pomijając moją nawigację, która poprowadziła mnie 30 kilometrów po drodze, którą nie szło jechać więcej niż 40km/h :facepalm: ).
Wróciłem do domu i przywiozłem sobie na pamiątkę kilka litrów mazurskiej wody :E
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
tokiroki 


Wiek: 27
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 288
Skąd: Warszawa
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2018-08-13, 22:07   

Za dużo tej konserwacji że woda stoi, weź odetkaj to, i co jakiś czyść odpływy, bo przy cieplejszych dniach wiadomo co się będzie działo :E
_________________
http://forum.rezerwa126p....ghlight=#187972
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-08-13, 22:17   

Jak go czyściłem z tej konserwacji tydzień przed zlotem to odpływy odetkałem, ale że przez ten tydzień było 32 stopnie w cieniu, to wszystko spłynęło i znowu się zatkało. Teraz znowu odetkałem i wody już nie ma :E
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Bonifacy
[Usunięty]

Wysłany: 2018-08-13, 23:39   


Fota się znalazła 8)
 
     
r3mix 


Wiek: 26
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 912
Skąd: Kościerzyna
Wysłany: 2018-08-14, 19:46   

Ooo, super. Dzięki ;)
_________________
Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Rusztowania Szalunki
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16