Polski Fiat 126p 650GT 1988r. |
Autor |
Wiadomość |
Trefl
Wiek: 25 Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 345 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2020-11-29, 21:10
|
|
|
To tymczasowe - próbne były czerwone Ale fajnie mu z nimi |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2020-12-01, 11:24
|
|
|
Trefl, masz rację, zamieszałem się
Wczoraj odebrałem głowicę od majstra. Obniżona o 5mm w stosunku do serii. Ścięte prowadnice w kanałach DOLOTOWYCH, w wydechowych jednak ich nie ruszałem. Poprzednim razem jak pisałem tutaj o głowicy, to się zakręciłem: dolotowe mocno wystawały, a wydechowe tyle, co nic. Teraz rozumiem pytanie nanaba Prowadnice dostałem nowe.
Wałek ze szklankami pojechał do Halczyńskiego dwa tygodnie temu i na razie cisza Wałek wysłałem nieprzerobiony, bo powiedział, że z tym już nic się nie da zrobić. Szklanki też ma zregenerować. W sumie tylko ten wałek mnie teraz blokuje, bo jak go będę miał, to całość leci na szlify i wyważanie. |
_________________ Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r. |
|
|
|
|
gasiek84
Wiek: 39 Dołączył: 09 Sty 2016 Posty: 33 Skąd: ESI
|
Wysłany: 2020-12-01, 23:08
|
|
|
Jakbyś chciał odsprzedać te tablice to chętnie kupię. |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
Wysłany: 2021-02-18, 08:02
|
|
|
Dzisiaj mija 6 lat pd zakupu. Ale ten czas zasuwa
Po długim oczekiwaniu w końcu udało się zebrać wszystkie części i złożyć silnik do kupy. Co jest zrobione:
Głowica: splanowana o 5mm, ścięte prowadnice zaworowe w kanałach dolotowych, kanały wydechowe zgrane z kolektorami, złożona na uszczelce miedzianej 0,4mm.
Rozrząd: wałek 290 Halczyńskiego zrobiony z nowego, po azotowaniu. Szklanki po regeneracji. Koła rozrządu nowe z Cinquecento, łańcuch nowy INA.
Wał: bisowski po pierwszym szlifie panewek głównych, korbowe nominał, umyty w środku.
Cylindry i tłoki: pierwszy szlif, tłoki nowe WSK Gorzyce z podcięciami na zawory (w międzyczasie wyszły takie jaja, że wziąłem gotowce z podcięciami z OLXa, przed którymi przestrzegam, bo ktoś je tak ścisnął do obróbki, że miały większą średnicę u góry niż na dole ). Luz tłok cylinder coś koło 0,10mm.
Koło zamachowe: stoczone do wieńca, wyważone, potem wyważone razem z dociskiem.
Korbowody: wyważone i w pełni zregenerowane.
Wydech: dałem się namówić na Michaela, sitko ma razie zostawiłem, najwyżej je potem wytnę, a jak to będzie za mało to trzeba będzie go rozciąć i podziałać coś z bebechami.
Gaźnik: takie przeróbki, co ostatnio + wymieniona ośka przepustnicy i ścięta prawie na płasko (poprzednia miała taki luz, że byłem w szoku, że to jeszcze jeździło).
Z silnikami to chyba tyle, reszta osprzętu została po staremu.
Skrzynia biegów po wymianie uszczelek i uszczelniaczy na wałku, półosiach i deklu, zalana Motulem 80w90.
Zostało mi tylko założyć aparat zapłonowy i poczekać, aż mrozy puszczą i będzie można wkładać silnik do budy
|
_________________ Polski Fiat 126p 650GT 1988r. WSK 125 M06B3 1983r. Romet Pony M2 1988r. VW Passat B3 1991r. VW Passat B5 2002r. |
|
|
|
|
Fiat126poznan
Maluchomaniak.
Wiek: 26 Dołączył: 18 Paź 2013 Posty: 343 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-02-18, 14:28
|
|
|
Porządna robota Nic tylko wkładać do budy i testować
Jestem na podobnym etapie prac, składam silnik od zera i czekam za klamotami od szlifierza. Możesz zajrzeć do mnie i poczytać jak to u mnie wygląda |
_________________ MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105 |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
Fiat126poznan
Maluchomaniak.
Wiek: 26 Dołączył: 18 Paź 2013 Posty: 343 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-02-20, 16:27
|
|
|
r3mix napisał/a: | Fiat126poznan, szczerze mówiąc, to już czytałem w chwili wolnej Można rzec, że oprócz wałka i głowicy te silniki będą praktycznie takie same |
Ja mam dołożony elektroniczny zapłon i parę innych ciekawych pierdół ale fakt faktem bardzo podobne silniki |
_________________ MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105 |
|
|
|
|
Hanss
Jo je stela
Wiek: 28 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 749 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2021-02-20, 17:06
|
|
|
Nie żebym się przypierdalał ale gdzie to "bardzo duże podobieństwo"? Na moje oko tylko to oba mają dwa cylindry i są z 126p |
_________________ Ja wohl herr general !
|
|
|
|
|
Fiat126poznan
Maluchomaniak.
Wiek: 26 Dołączył: 18 Paź 2013 Posty: 343 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-02-21, 21:15
|
|
|
Hanss napisał/a: | Nie żebym się przypierdalał ale gdzie to "bardzo duże podobieństwo"? Na moje oko tylko to oba mają dwa cylindry i są z 126p |
Czekaj no niech mi tylko wał szlifierz dostarczy i złożę ten mój do kupy i zobaczymy |
_________________ MOJE MALUCHY:
Czerwony FL 1988 RKR Replika PZR8773 ------> http://www.rezerwa126p.pl...12714&start=105 |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
banasiewicz02
ziomy rezerwy Towarzysz Bananov :]
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 1615 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2021-03-24, 18:39
|
|
|
W końcu za robotę się wziął |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny |
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
r3mix
Wiek: 26 Dołączył: 04 Lis 2013 Posty: 912 Skąd: Kościerzyna
|
|
|
|
|
tokiroki
Wiek: 27 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 288 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-07-26, 11:33
|
|
|
Dawny moderator robił naklejeczki. Ati
Byłbyś wstanie wydrukować sam klakson, pod naklejki? jak jest w oryginale
r3mix napisał/a: | W międzyczasie B5 zostało wymienione na MK6 GTD |
Nie wiem czy nie będziesz żałował tej zmiany |
_________________ http://forum.rezerwa126p....ghlight=#187972 |
|
|
|
|
tokiroki
Wiek: 27 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 288 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-07-26, 11:33
|
|
|
Dawny moderator robił naklejeczki. Ati
Byłbyś wstanie wydrukować sam klakson, pod naklejki? jak jest w oryginale
r3mix napisał/a: | W międzyczasie B5 zostało wymienione na MK6 GTD |
Nie wiem czy nie będziesz żałował tej zmiany |
_________________ http://forum.rezerwa126p....ghlight=#187972 |
|
|
|
|
|