Grzeje sie cewka zapłonowa |
Autor |
Wiadomość |
Cycuszek
Wiek: 27 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 20 Skąd: WM
|
Wysłany: 2014-05-24, 14:40 Grzeje sie cewka zapłonowa
|
|
|
Witam.Mam taki problem ze grzeje mi sie cewka zapłonowa.Odpale silnik troche pochodzi i zaczyna robic sie ciepła.Mam podłoczony zwykły kabel od aparatu do cewki (nie pamietam jakiej grubosci) a nie zaden drut oporowy bo nie moge nigdzie go dostac.Co na to poradzic zeby sie nie grzała a jak ma sie troszke grzac to mniej wiecej jak ma byc ciepła?Pomocy!!! |
|
|
|
|
tomek3815
Wiek: 29 Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 438 Skąd: Kraków, Czułów
|
Wysłany: 2014-05-24, 15:56
|
|
|
Przewód oporowy ma być na zasilaniu, od lewego nadkola przez szerokość auta do cewki. Sprawdź czy jest czy go nie ma.. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Cycuszek
Wiek: 27 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 20 Skąd: WM
|
Wysłany: 2014-05-24, 19:59
|
|
|
tomek3815 napisał/a: | Przewód oporowy ma być na zasilaniu, od lewego nadkola przez szerokość auta do cewki. Sprawdź czy jest czy go nie ma.. |
ten silnik nie jest w maluchu i na 100% go nie ma jest zwykły kabel |
|
|
|
|
Cycuszek
Wiek: 27 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 20 Skąd: WM
|
Wysłany: 2014-05-24, 20:04
|
|
|
zolo napisał/a: | A jak nie masz/nie mozesz dostac kabla oporowego zastosuj zamiast niego opornik 1.5ohm 50W |
a czy w tym oporniku nie popala sie te druciki bo one sa cienkie? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
Cycuszek
Wiek: 27 Dołączył: 27 Mar 2014 Posty: 20 Skąd: WM
|
Wysłany: 2014-05-24, 21:41
|
|
|
Dzieki w poniedziałek kupie i zobacze co bedzie |
|
|
|
|
rase
Wiek: 37 Dołączył: 03 Kwi 2013 Posty: 226 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-07-18, 11:36
|
|
|
Siemka.
Też mam problem z grzejącą się cewką.Nie mam kabla oporowego ale od jakiegoś czasu cewka i kable zapłonowe są aż gorące.
Mam tą cewke czarną 2 biegunową i wcześniej tego problemu nie było.
Ktoś może mi napisać gdzie leży problem? |
_________________ FSM 126p ,86 Przejściówka http://forum.rezerwa126p....r=asc&start=225 |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
wojtix
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 117 Skąd: Ścinawa/Leicester
|
Wysłany: 2014-08-09, 20:04
|
|
|
Odświeżę temat, bo mam podobny problem w moim deville. Objawy typowe dla uszkodzonej cewki zapłonowej zaraz po rozgrzaniu silnika. Autem zaczyna szarpać, silnik pracuje nierówno z powodu wypadających zapłonów. Po zgaszeniu i wystygnięciu silnika wszystko wraca do normy, ale tylko do czasu ponownego jego zagrzania. Czasami auto odpala na kilka lub kilkanaście sekund po czym samo gaśnie. Zapłon ustawiony, gaźnik OK, aparat zapłonowy i kopułka, przerywacz OK, nowe kable WN.
Przewody podłączone okey. Zasilający czerwony + a drugi od cewki do aparatu zapłonowego - . Ten kabel biegnący od cewki do aparatu to właśnie oporowy?
Cewka była wymieniona na nową, pojeździłem tydzień i problem na nowo się zaczął. Znowu te same objawy. Coś pominąłem? Gdybym podłączył dodatkową masę od obudowy cewki np. do nadkola, cewkę lepiej umasowił to by mi się tak cewka już nie grzała? Teraz to normalnie parzy i coś mi właśnie tutaj nie gra. Jeszcze raz kupiłem nową cewkę, po niedzieli przyjdzie i będę chciał ją zamontować, ale boję się że ona znowu nie wytrzyma i za jakiś czas pierdylnie bo coś źle jest podłączone. Jakieś pomysły? Co potrzeba zweryfikować? |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2014-08-09, 21:08
|
|
|
Cewki jednobiegunowe nie potrzebuja przewodu oporowego. Jak go dasz to iskra bedzie slabsza. Przewod oporowy potrzebuja niektore cewki dwubiegunowe.
Jesli czerwony masz plus to drugi przewod czarny/siwy idacy z aparatu do cewki to kabel impulsowy z przerywacza. Jesli cewka wymaga przewodu oporowego to wpina sie go miedzy kabel zasilajacy u ciebie czerwony a cewke.
Moze kondensator przy aparacie nawala? |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
wojtix
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 117 Skąd: Ścinawa/Leicester
|
Wysłany: 2014-08-09, 21:23
|
|
|
kondensator przy aparacie też jest nowy, wymieniłem profilaktycznie. Nie wiem dlaczego po wymianie cewki na nową pojeździłem tydzień i problem na nowo się odnowił. Spróbuję jeszcze z tą masą w przyszłym tygodniu. Może to coś pomoże. Bo innego pomysłu już nie mam co to może być. |
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
|
|
|
|
wojtix
Wiek: 39 Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 117 Skąd: Ścinawa/Leicester
|
Wysłany: 2014-08-09, 21:30
|
|
|
tutaj w UK kupiłem Magneti Marelli
|
|
|
|
|
zolo
Wiek: 39 Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 1302 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2014-08-09, 21:47
|
|
|
To siakas wloska produkcja o rezystanci uzwojenia pierwotnego 1,7ohm ktora chyba bedzie wymagala przewodu oporowego (o ile nie ma wbudowanego rezystora, tu nie jestem pewien). Wszystkie cewki maluchowskie o rezystancji w okolicy 1,5 ohm wymagaly tegoz kabla. |
_________________ YouTube
Fiat 126p Biała Padaka
Nowe białe szaleństwo |
|
|
|
|
|